Riitelin vitamiinikauppiaan kanssa puhelimessa
Johan oli tapaus. Miksi puhelinmyyjät ei usko, kun sanoo ettei tuote kiinnosta?
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
entäs tää puhelinmyyjä nainen joka soittaa mulle tasasin väliajoin ja kysyy onko pirkko se ja se? Vastaan eaina ei ole pirkkoo täällä, teillä on väärä numero. Sama numero ollu mulla 15 vuotta ja aina vaan kysytän Pirkkoo...
Sano sille, että Pirkko kuoli. Josko se sitten jättäis sut rauhaan:)
Jos erehtyy sivuhommikseen perustamaan toiminimen, jolla meinaa vaiko harrastuksen kautta tullutta hommaa pyörittää, niin johan havahtuvat kaikenlaiset yrityskataloogien myyjät soittelemaan yötä.päivää!
Näkyvyyttä olisi tarjolla niin laajasti ettei mitään rajaa, varmaan toiselle puolelle palloa.
Kun sanoo, että.mun juttu pyörii max 20 km säteellä tästä kotiosoitteesta, niin silti väitetään että kyllä se vasn olis hyvä että jossain Rumpanperän perukoillakin olisi tietoa mun hommasta.
Juu ei kiitos, en TARVITSE.
Ne ovat oikeasti rasittavia. Luuri korvaan. Sähköpostit deletoidaan. Osaan ostaa tarvittaessa vitamiinini ihan itse hintoja vertaillen.
Vierailija kirjoitti:
Jos erehtyy sivuhommikseen perustamaan toiminimen, jolla meinaa vaiko harrastuksen kautta tullutta hommaa pyörittää, niin johan havahtuvat kaikenlaiset yrityskataloogien myyjät soittelemaan yötä.päivää!
Näkyvyyttä olisi tarjolla niin laajasti ettei mitään rajaa, varmaan toiselle puolelle palloa.
Kun sanoo, että.mun juttu pyörii max 20 km säteellä tästä kotiosoitteesta, niin silti väitetään että kyllä se vasn olis hyvä että jossain Rumpanperän perukoillakin olisi tietoa mun hommasta.
Juu ei kiitos, en TARVITSE.
Mies on kanssa täysin kyrsiintynyt näihin myyjiin. Ne tosiaan soittelee päivittäin.
Itselläkin on telemarkkinointikielto, mutta niin vaan soittelevat. Millä sitä saisi markkinointikiellon kaiken maailman feissareille ja rahankerjääjille, jotka tulevat iholle asti? Tai sitten näitä sähköfirmoja, jotka vaanivat kaupan kassojen takana. Ei kiinnosta, mutta silti hihkutaan perään.
Minä en ole koskaan ymmärtänyt, miten ihmiset jaksavat käyttää tällaiseen aikaa ja vaivaa. Ottakaa ilmainen puhelinmarkkinointikielto (http://www.asml.fi/kieltopalvelut/) niin puheluja tulee ehkä kerran vuodessa. Ja siihen yhteen puheluun sanotte heti "anteeksi myytkö jotain? Minulla on puhelinmarkkinointikielto. Kiitos hei." ja se on siinä. Mutta ei, te haluatte jankuttaa ja neuvotella ja turhautua ja vastailla turhiin puheluihin kerta toisensa perään. En vaan ymmärrä miksi!
Kuten täällä on käynyt ilmi, myyjillä on usein valmis spiikki mitä on pakko noudattaa. Firmat antavat myös muita ohjeistuksia puheluiden jatkamisesta, ja siitä mitä ja miten asiat asiakkaalle kerrotaan. Palkanmaksun ja muiden bonusten ehtona on työantajan antaman ohjeistuksen noudattaminen. Asioita ei esimerkiksi saa sanoa asiakkaalle suoraan, vaan pitää kierrellä ja kaarrella, jotta kauppa syntyisi. Kaikki puhelut nauhoitetaan ja siitä, jos sanoo väärin saa haukut niskaansa, vaikka olisi vain halunnut olla rehellinen tai ystävällinen asiakkaalle. Monet firmat myös pakottavat soittamaan asiakkalle monta kertaa uudelleen, jos myyjä ei ole saanut spiikkiä puhuttua loppuun, mikä on täysin naurettavaa. Näiden firmojen esimiehet ovat todellisia limanuljaskoja ja elämänkoululaisia. Touhu on epämääräistä ja epärehellistä.
Aikoinaan minulle soitti puhelinmyyjä joka kauppasi lehtiä. Yritin monta kertaa sanoa ei kiitos mutta nuorella naisella oli aika paha puheripuli. No lopulta sitten nainen sanoi " no niin laitetaan lehti tulemaan. Vai mitä? "
Siihen minä lopulta sanoin " Voi kuule minä lukisin niin mielelläni mutta kun olen ollut sokea lapsesta lähtien... " No valkoinen valhehan se oli.
Mutta tämä puhelinmyyjä meni ihan hämilleen ja anteeksi pyyteli....
Sen jälkeen meni useampi vuosi ennenkuin puhelinmyyjät soitteli. Lehtimyyjät eivät ole vieläkään soittaneet.
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan minulle soitti puhelinmyyjä joka kauppasi lehtiä. Yritin monta kertaa sanoa ei kiitos mutta nuorella naisella oli aika paha puheripuli. No lopulta sitten nainen sanoi " no niin laitetaan lehti tulemaan. Vai mitä? "
Siihen minä lopulta sanoin " Voi kuule minä lukisin niin mielelläni mutta kun olen ollut sokea lapsesta lähtien... " No valkoinen valhehan se oli.
Mutta tämä puhelinmyyjä meni ihan hämilleen ja anteeksi pyyteli....
Sen jälkeen meni useampi vuosi ennenkuin puhelinmyyjät soitteli. Lehtimyyjät eivät ole vieläkään soittaneet.
Miksi ei voi vaan sanoa "ei kiitos"? Mitä vaikeaa siinä on? Onko näillä ihmisillä sama ongelma kaikissa kaupoissa, joissa joutuvat olemaan tekemisissä myyjien kanssa? Karmivaa, että joku oikeasti teeskentelee olevansa sokea, jottei joudu tilaamaan lehteä mitä hänen ei ole mikään pakko tilata. Moraali?
Sano vaan myyjälle "kiitos, en tilaa/en osta" ja katkaiset puhelun. Niin helppoa se!
Soitin kerran pikkupaikkakunnan kaupasta asiakkaalle että pankkikortti jäi. Kaivoin hänen nimen numerotiedustelusta kun oli aikaa ja ajattelin tehdä hyvän työn ja soittaa hänelle ettei tarvi alkaa sulkea korttia ja hän voi tunnusmerkkejä vastaan sen hakea kaupasta. Esittelin itseni ja asiakas sanoi ettei tilaa mitään ja löi luurin korvaan. :)
Vierailija kirjoitti:
Soitin kerran pikkupaikkakunnan kaupasta asiakkaalle että pankkikortti jäi. Kaivoin hänen nimen numerotiedustelusta kun oli aikaa ja ajattelin tehdä hyvän työn ja soittaa hänelle ettei tarvi alkaa sulkea korttia ja hän voi tunnusmerkkejä vastaan sen hakea kaupasta. Esittelin itseni ja asiakas sanoi ettei tilaa mitään ja löi luurin korvaan. :)
Mulle on käynyt samoin, kun ihmiset itse olivat osallistuneet kilpailuumme ja yritimme sitten soitella että palkinto on noudettavissa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle on käynyt samoin, kun ihmiset itse olivat osallistuneet kilpailuumme ja yritimme sitten soitella että palkinto on noudettavissa...
täällä samat. yhtenä kesänä olin töissä proggiksessa johon kuului arvonta johon ihmiset siis tiedostaen itse osallistuivat. no, kun soittelin näille voittaneille, ei muutama niistä jäänyt paljon kuuntelemaan..
lisäksi olen työskennellyt myös puhelintyössä, siellä tapasi yksi vanhempi herra aina vitsailla että aattelis nyt vähän jos asiasisältö oiskin että hei teidän lompakko on löytynyt meidän parkkikselta.
ja tosta markkinointikiellosta - se ei kyllä ole millään muotoa aukoton, eli siitä ei todellakaan kannata ainakaan maksaa. pomminvarma keino välttää soittelut on yksinkertaisesti laittaa oma numero salaiseksi.
Minulla on puhelimarkkinointikielto ja kaupan päälle salainen numero.Ei soittele enään mitkään myyjät.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole koskaan ymmärtänyt, miten ihmiset jaksavat käyttää tällaiseen aikaa ja vaivaa. Ottakaa ilmainen puhelinmarkkinointikielto (http://www.asml.fi/kieltopalvelut/) niin puheluja tulee ehkä kerran vuodessa. Ja siihen yhteen puheluun sanotte heti "anteeksi myytkö jotain? Minulla on puhelinmarkkinointikielto. Kiitos hei." ja se on siinä. Mutta ei, te haluatte jankuttaa ja neuvotella ja turhautua ja vastailla turhiin puheluihin kerta toisensa perään. En vaan ymmärrä miksi!
Tuo toimii vain puhelinmarkkinointiyrityksiin, ei niihin yrityksiin, jotka hankkivat itse itselleen asiakkaita tai jos sinulla on jo asiakkuussuhde johonkin lehtitaloon. Esim remonttitarjouksien tekijät saavat soittaa kun edustavat omaa firmaansa eikä asialla ole puhelinmarkkinointifirma, myös jos olet tilannut vaikka AkuAnkan niin sanoman markkinoijat saavat tarjota sinulle muitakin lehtiä.
Oma neuvoni; luuri korvaan ja numero hylättyjen numeroiden listallle.
Salainen numero ei muuten auta yhtään. Itselleni kävi myös niin, että lehtitalosta soitettiin, huikkasin, etten tilaa mitään, sitten tuli tekstari, jossa kerrottiin, että olisi vain pyydetty haastattelua lehteen. Soitin takaisin nolona.
Salainen numero ei paljon auta jos joku idiootti kaveri jolle numeron olet antanut, jakelee sitä eteen päin. Mulle on käynyt näin monesti. Vituttaa ottaa vastaan puheluita joltain akalta, joka kaupittelee jotain uutta mullistavaa siivouslaitetta. Jos se laite on niin vitun mahtava, niin miksei se ole massatuotantona ja myynnissä joka marketissa vaan sitä kauppaa jotkut helvetin verkostomarkkinointiin hurahtaneet maatilanemännät???
Itse en vastaa numeroihin, joita en tunne. Laitan soiton jälkeen tekstarin, jossa kysyn "Mitä asianne koskee?"
Jos ei tule vastausta, niin eipä ollut tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
Kun vastaan puhelimeen ja minulle selviää, että kaupustelijahan se siinä, painan punaista luuria ja sen jälkeen laitan kyseisen puhelinnumeron hylättävien puhelujen listaan. Siinäpähän soittelevat, kun eivät pääse läpi vaikka kuinka yrittäisivät.
Miten puheluja saa hylättyjen "listaan"? (estettyä) :D
Nuorena kokeilin muutaman päivän puhelinmyyntiä ja ai että oli raivostuttavaa soittaa ihmisille uudestaan. Pomolta tuli käsky, ettäs jos asiakas lyö luurin "kesken kaiken", on soitettava takaisin ja mukamas ihmeteltävä miten se puhelu nyt niin katkesi, vaikka kaikki tiesi asiakkaan sen tietoisesti lopettaneen..