Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riitelin vitamiinikauppiaan kanssa puhelimessa

Vierailija
11.11.2016 |

Johan oli tapaus. Miksi puhelinmyyjät ei usko, kun sanoo ettei tuote kiinnosta?

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vastaan puhelimeen ja minulle selviää, että kaupustelijahan se siinä, painan punaista luuria ja sen jälkeen laitan kyseisen puhelinnumeron hylättävien puhelujen listaan. Siinäpähän soittelevat, kun eivät pääse läpi vaikka kuinka yrittäisivät.

Vierailija
22/78 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myyn paljon puhelimitse, huomannut että middle class minionit ovat helpoin uhri koska he eivät kyseenalaista mitään mitä heille kerrotaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan luurin usein mitään sanomatta pöydälle ja jätän myyjän pitämään monologiaan. Joskus menee aika pitkään ennen kuin tajuavat puhuvansa pöydänkannelle ja alkavat huudella haloota ja ymmärtävät lopulta lopettaa puhelun.

Vierailija
24/78 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette vaan heti sano ei kiitos ja luuri kiinni? Miksi sitä tyrkytyämistä pitää kuunnella? Teiltä ei mene vuosisadan tarjous ohi vaikka ette niitä kuuntele. Apteekeista ja kaupoista saa vitamiinit halvemmalla eikä jää mihinkään ansaan.

Näin mä ainakin teen.Olen itse nuorempana ollut muutaman päivän puhelinmyyjänä,ja silloin oli ohjeistus,että pitää seitsemän kertaa tyrkyttää tuotetta siitä huolimatta,että asiakas sanoo ei.Minusta sellainen on molempien ajan haaskausta, fiksut puhelinmyyjät uskovat ensimmäisen ei:n(yleensä keskeytän sen alkulopotuksen ja sanon,että en osta mitään),ärsyttävät alkavat jankkaamaan ja silloin lyön luurin korvaan.

Vierailija
25/78 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska heillä on provikkapalkka ja esimies hiillostaa jankkaamaan.Vittumaista se silti on,itse tosin lyön luurin korvaan riitelyn sijasta.Paitsi alkukesästä hellyin,kun nuori ja epävarma tyttö soitti ja kauppasi MeNaiset-lehteä,tuli ihan mieleen oma kokeiluni puhelinmyyjänä(kestin työtä kolme päivää),joten halusin olla kiltti ja tilasin lehden.Yleensä kuitenkin sanon heti alkuun,etten osta mitään,riippumatta siitä,mitä kauppaavat.Ja sitten luuri korvaan,jos alkavat jankuttaa.

Vierailija
26/78 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tilaa ikinä mitään, mutta innolla kuuntelen puhelin myyjien myyntipuhetta ja nauran heille päässäni. Sanon aina rauhallisesti ja ystävällisesti "ei kiitos" "en tarve" vasta 2-3 sekunnin se jälkeen kun myyntepuhe on loppunut. Hitaus ärsyttää myyjiä aika paljon ja monesti lopettavat kun kieltäytyy muutaman kerran.

Vierailija
27/78 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun vastaan puhelimeen ja minulle selviää, että kaupustelijahan se siinä, painan punaista luuria ja sen jälkeen laitan kyseisen puhelinnumeron hylättävien puhelujen listaan. Siinäpähän soittelevat, kun eivät pääse läpi vaikka kuinka yrittäisivät.

Mä teen myös näin joka kerta.

Vierailija
28/78 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ärtymyksen, mutta puhelinmyyntiä tehdään siksi, että se kannattaa. Pienet kustannukset, hyvä tulos. 

Myyjä ei luovuta ekan ein jälkeen siitä yksinkertaisesta syystä, että sinnikkäimmät myyjät tekevät eniten kauppaa. Hyvä myyjä saa asian kuulostamaan, ei jankutukselta, vaan asiakkaalle erittäin hyvältä diililtä. (Ja sitähän se monesti onkin, esim. sähkön hinta on puhelimessa hyvin usein halvempi kuin muualta ostettaessa.)

Puhelinmyynti jatkuu, koska se toimii. Parhaimmillaan se on oikeasti sekä myyjän että ostajan etu. Ja jos et sitä soittoa halua, ilmoittaudu Robinsoniin, ja jos silti soittoja tulee, opi sanomaan "ei kiitos" ja lopettamaan puhelu.

Kiitos yhteistyöstä, hyvää päivänjatkoa.

t. entinen hyvä puhelinmyyjä, tuntipalkka 25 e/h.

Vierailija
29/78 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä röyhkeyden huippu oli erään kyselytutkimuksentekijä. Mun mies oli arvottu otantaan, ensin tuli postissa kotiin tietoja tutkimuksesta ja ilmoitus että pian otetaan yhteyttä. Vain kerran oli yritetty soittaa, että milloin sopisi tulla, mies ei ollut juuri silloin voinut vastata. Tämä tutkimuksentekijä paukkasi meille yksi sunnuntai-ilta kotiin! Mies oli ollut niin hämmentynyt, ettei ollut osannut sanoa että ei kiitos. Oli kyllä todella outoa! Ei kyllä ole yhtään nykyaikaa, että yhdesti vain yritetään ottaa yhteyttä ja pelkästään soittamalla ja sitten jos ei saada yhteyttä, niin tullaan KOTIIN sopimatta! Se, että ei vastaa, mun mielestä tarkoittaa myös sitä, että ei kiinnosta...

Vierailija
30/78 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sanon aina etten osta/tilaa/ tai edes suostu vastaanottamaan puhelimitse yhtään mitään. (Ilmaisia lounaita ei ole.) Kiitos ja hyvää päivänjatkoa. Puhelin kiinni. Siinä se. Nykyisin aika harvoin vaivaavat ;D

Vierailija
31/78 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jäätte jankkaamaan myyjän kanssa. Jos asia ei kiinnosta, sanotte suoraan "Kiitos, ei kiinnosta. Kuulemiin" ja puhelu poikki saman tien. On minullekin jokunen soittanut uudelleen ja ihmetellyt, kun puhelu oli katkennut. Sanoin, että minä katkaisin sen ja katkaisen nytkin. Naps. Puhelu poikki. Ei ole kukaan yrittänyt kolmatta kertaa!

Vierailija
32/78 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä turhaan riitele, vaan katkaise puhelu:)

Vierailija
33/78 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekkin soitti joku ja kauppasi vitamiineja. Ensin piti puheen vitamiinien saannin tärkeydestä, yritin ystävällisesti sanoa että ei ole tarvetta. Sitten kauppasi "laimeinta" vaihtoehtoa ja sanoin taas että kiitos en tarvi. Jatkoi ja jatkoi, jankutti, tuputti ja tyrkytti. Ei uskonut hyvällä, meni hermo ja sanoin että just ostin ass marketista rainbow d-vitamiinia joten EN TARVI. Piti siis oikeesti huutaa. Ei kuulunut enää mitään joten lopetin puhelun. Tosi ärsyttävää.

Vierailija
34/78 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli todella kiva, kun muutimme toiselle puolelle maapalloa ja olin asianmukaisesti tehnyt suoramarkkinointikiellot sun muut juuri siksi etteivät myyjät soittelisi.

Joku yksi firma käytti ilmeisesti jotain vanhaa listaa ja kaikki myyjät soittivat sitä läpi. Mulla soi jatkuvasti puhelin keskellä yötä. Pari kertaa vastasin hämmentyneenä, kun näytössä ei ollut ollenkaan numeroa ja tietty aina unenpöpperössä sitä pelästyi, että esim. vanhemmille on käynyt jotain. Sitten suutuin ja soitin firman toimitusjohtajalle, että vetäkää nyt hemmetti mun nimi sieltä yli. Yhä vaan jatkui viikon verran se soittelu, mutta sitten loppui.

Eli ei noi kiellotkaan välttämättä auta.

Vierailija
35/78 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä turhaan riitele, vaan katkaise puhelu:)

Tästä lähtien teenkin niin. Yritin olla kohtelias, mutta eihän siitä mitään tullut:) T:Ap

Vierailija
36/78 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numeroni on salainen ja minulla on vielä varmuuden vuoksi telemarkkinointikielto, joten ei ole tarvinnut vastailla puhelinmyyjille. Silloin kun puheluja vielä tuli, vastasin että "En osta koskaan puhelinmyynnistä, kiitos hei" ja suljin puhelimen. En ymmärrä, miksi siitä pitää tehdä sen monimutkaisempaa.

Vierailija
37/78 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin ennen aina olla ystävällinen puhelinmyyjille enkä kehdannut vetää luuria korvaan. Nykyään puhelinmyyjät ovat niin vittumaisia ja yrittävät kusettaa, että enää en jaksa olla kohtelias.

Vierailija
38/78 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmyynti on vähän kaksipiippuinen juttu. Tungettelevat ja röyhkeät myyjät ovat todella ärsyttäviä, vähintään kahden ei kiitos -kerran jälkeen pitäisi jo ymmärtää luovuttaa. Itse en kuitenkaan koskaan lähtisi haastattelemaan puhelinmyyjälle. He ovat ihmisiä jotka tekevät työtä, ja jokuhan heiltä aina ostaa, eihän muuten koko puhelinmyyntiä olisi olemassa. Itse arvostan enemmän puhelinmyyjiä, tekevätpä edes jotakin työtä, kuin laiskuuttaan kotona pelkillä tuilla makoilevia ihmisiä.

Vierailija
39/78 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, mutta ei kiitos

Asun sillan alla ja poltin just viimeiset sukkani

- eipä soiteta enää

Vierailija
40/78 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

entäs tää puhelinmyyjä nainen joka soittaa mulle tasasin väliajoin ja kysyy onko pirkko se ja se? Vastaan eaina ei ole pirkkoo täällä, teillä on väärä numero. Sama  numero ollu mulla  15 vuotta ja aina vaan kysytän Pirkkoo...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän