Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olipa kurjaa taas katsella isättömiä lapsia kun

Vierailija
11.11.2016 |

Olivat leiponeet pipareita ja kahvitarjoilu koululla.
Toiset olivat isien kanssa, he palloilivat yksin.
Eikö edes ukki olisi voinut tulla?
Varsinkin pojat tarvitsee isää.

Kommentit (97)

Vierailija
61/97 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikilla vanhemmilla ole mahdollisuutta tai halua osallistua päiväkoti- ja koulukarkeloihin. Itse olen äiti ja jätän kaikki nuo koulutapahtumat  väliin. En tykkää yhtään tästä kodin ja koulun lisääntyvästä yhteistyöstä. Esikoinen aloitti koulutiensä v. 2006. Silloin oli syksyisin ja keväisin pienimuotoiset vanhempainilla. Nyt pienempien sisarusten kanssa kodin ja koulun yhteistyö on paisunut aivan järjettömäksi. Joka toinen viikko on jotain koulun tai vanhempaintoimikunnan järjestämää ohjelmaa.

Jos itse olet epäsosiaalinen, täytyykö lapsestakin tehdä sellainen.

Tiesitkö, että lapsi säästyy paljolta, jos lapsen ei tarvitse olla sosiaalisessa ryhmässä paikalla todistamassa vanhempansa epäsosiaalisuutta ja esiintymisjännkitystä? Näin ne eivät tartu niin helposti lapseen eikä lasta aleta kiusaamaan rajoituneen vanhemman takia, vaan lapsi voi olla oma persoonansa vapaasti ja rohkeasti hengittäen.

Nämä puurokokoontumiset ovat oikeasti täysin luonnottomia ja yhtä piinaa.

Vierailija
62/97 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikilla vanhemmilla ole mahdollisuutta tai halua osallistua päiväkoti- ja koulukarkeloihin. Itse olen äiti ja jätän kaikki nuo koulutapahtumat  väliin. En tykkää yhtään tästä kodin ja koulun lisääntyvästä yhteistyöstä. Esikoinen aloitti koulutiensä v. 2006. Silloin oli syksyisin ja keväisin pienimuotoiset vanhempainilla. Nyt pienempien sisarusten kanssa kodin ja koulun yhteistyö on paisunut aivan järjettömäksi. Joka toinen viikko on jotain koulun tai vanhempaintoimikunnan järjestämää ohjelmaa.

Paitsi etten ole epäsosiaalinen. En vain tykkää tästä uudesta koulukulttuurista, jossa ainakin meidän lasten koulussa tätä yhteistyötä on koko ajan. Täysin vierasta mulle. ÄItinikin ihmetteli vasta, kun muisteli ettei minun lapsuudessa ollut edes vanhempainiltoja. Silloin toki oli vanhemmille kunnon joulu- ja kevätjuhlat, mutta mitään iltatapahtumia muuten ei ollut koskaan.

Mielestäni vanhempien pitäisi pysyä mahdollisimman kaukana koulusta. opettajienkaan ei olisi hyvä nähdä vanhempia, vaan keskittyä oppilaaseen. Vanhempi, joka ei ole sama kuin lapsensa, määrittää liikaqa opettajan ja luokkatovereiden kuvaa oppilaasta ja voi synnyttää kaltoinkohtelua ja väärinymmärryksiä. Wilman kautta keskustelu tarpeen tullen pitäisi riittää ja pikainen tapaaminen lukuvuoden ollessa jo pitkällä vähintään puolessa välissä. Miettiääpä, kuinka moni kiusaminen onkaan alkanut siitä, kun lapset ovat tarttuneet toisen lapsen vanhemman johonkin ominaisuuteen, lauseeseen, vaatekappaleeseen, jopa autoon tai hiusmalliin? Kotoahan sellainen asennen tietysti tulee, mutta sitä on paljon liikkeellä kiitos realityohjelmien, joissa ei kunnioiteta muita eikä erilaisuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/97 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joilla on lapsilla isä työmatkoilla.

Vierailija
64/97 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo tavallaan ihan hauska perinne. mutta...

Tämä nykyajan kodin ja erinäisten tahojen yhteistyö on aivan uuvuttavaa. Joka viikko tarvisi olla jotain työaikaa venkslaamassa jos kaikkeen osallistuisi. Nyt meilläkin jäi isältä kahvit tänään väliin kun on työmatkalla.

Meillä on kolme lasta (9v., 7v. ja 4v.) ja tolkuton määrä tuntuu olevan tätä yhteistyöhalukkuutta joka suunnalta. Kummallakin koululaisella ollut tänä syksynä koulussa vanhempainilta (x2), sitten vanhempain"vartti" x2 (kummatkin niin, että työaikaa täytyi sumplia), yhteinen perheilta, avointen ovien päivä x2 ja tulossa on vielä joulujuhla ja heti tammikuun alkuun arviointikeskustelut x2 (pakolliset ja saattavat olla keskellä päivää). Väliin ollaan jätetty suosiolla vanhempainyhdistyksen pihatalkoot ja kirppis. Jos vanhat merkit paikkansa pitää niin kevätlukukaudella on taas vanhempainilta x2, laskiaisrieha, luokan iltamat x2, perheilta ja kevätjuhla.

Nuorimmaisen päiväkodissa ollut vasu-keskustelu tunnin, vanhempainilta, isänpäiväkahvit ja joulujuhla. Keväällä taas vasun päivitys (eikä edes mitään ongelmia, silti päivitellään??), laskiaistapahtuma heilläkin, äitienpäiväkahvit ja kevätjuhla. Tähän päälle neuvolan laaja 4v-tarkastus, ensin th:lla tunti keskellä päivää ja seuraavalla viikolla vielä erikseen lääkärintarkastus, tämäkin työajalla.

Hammaslääkäriaikaa pukkaa sekä tarkastuksiin, että oikojalle. Yhden fysioterapia tapaturman vuoksi, tottakai virka-aikaan keskellä työpäivää.

Pitäisi muistaa uinnit, luistelut, kokeisiin luku isomman osalta, sitä ja tätä nälkäpäivän rahaa, vessapaperirullaa kouluun, vanhan ajan vaatteita, naamiaisasuja, fysioterapian kotijumpat, valokuvauspäivät...

Harrastuksia on joudutta rajoittamaan ja jopa lopettamaan kun ei vain rahkeet yksinkertaisesti riitä tämän kaiken päälle enää pyörittämään buffettia, leipomaan myyjäisiin, myymään pulvereita/sukkia/keksejä/kalentereita, kuskaamaan harvase ilta jonnekin, valvomaan kisamatkoja...päälle vielä harrastustenkin perhetapahtumat, vanhempainillat ja joulujuhlat/näytökset.

Joten yhdyn jonkun aiemman kommenttiin, että helvetillinen määrä tätä yhteistyö"velvoitetta" kyllä hoidon ja koulun taholta. Ja jos et mene, sitten lapsi on muiden vanhempien tai henkilökunnan mielissä se säälittävä ressukka, jonka vanhemmat ei välitä, eivät osallistu ja huolehdi, omistaudu jälkikasvulleen tms. Niin, me yritämme vain tässä ristitulessa elättää itse perheemme ja lapsemme käymällä töissä. Uraohjuksia emme ole, ihan tavis työläisiä. Mutta en oikeasti tiedä kuinka kauan, koska hävettää jo itseänikin koko ajan anoa pomolta vapaata kesken työpäivien.

Vierailija
65/97 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vein lapsen aamulla ja mies haki klo 10 kotiin ja sai isänpäiväkahvinsa silloin. Olisit ap ollut silloin kytiksellä! Ei kaikki tee 8-16 virka-aikaa tai ole koti-isiä tai kaikilla ole liukuvaa työaikaa tai ymmärtäväinen pomo. Se päiväkoti on siellä sitä varten, että lapset voi sinne viedä töiden ajaksi ja hakea töiden jälkeen pois, se ei ole siellä sitä varten, että kaltaisesi pääsevät arvioimaan toisten perhesuhteita, perhemuotoja tai muuta mikä ei teille millään tavalla kuulu. Vinkki vastaisuuden varalle: HANKI ELÄMÄ!

Vierailija
66/97 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonon vitsin yritelmä, otaksun? Muussa tapauksessa aika huolestuttavaa, jos "ei ole halua" osallistua mihinkään päiväkodin/koulun ja kodin yhteistyöhön. Vanhempainilloista valitettavasti jäävät yleensä pois juuri ne vanhemmat, joiden olisi kaikkein eniten syytä osallistua niihin.

Vierailija
67/97 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huonon vitsin yritelmä, otaksun? Muussa tapauksessa aika huolestuttavaa, jos "ei ole halua" osallistua mihinkään päiväkodin/koulun ja kodin yhteistyöhön. Vanhempainilloista valitettavasti jäävät yleensä pois juuri ne vanhemmat, joiden olisi kaikkein eniten syytä osallistua niihin.

Olen ollut vanhempainilloissa monet kerrat. Aivan hyvin olisin voinut olla poissakin. Ei siellä kerrota mitään salatiedettä. Ihan normaalia asiaa mikä nyt on selvää, kun on itse käynyt peruskoulun. Kaikki tarvittava löytyy koulujen nettisivuilta. Alkaa sillä, että rehtori toivottaa tervetulleeksi ja plaa plaa, sitten puhuu erityisopettaja, terkkari, saa kysyä. Sitten siirrytään omien lasten luokanopettajien kanssa luokkaan vielä jutusteleen. Siis mitä syytä on osallistua ainakaan jos on vaikea järjestää aikataulua?

Vierailija
68/97 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

robbe kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä se on kun naiset tekevät lapsia miehen luullessa että se syö pillereitä.

Tää on niin totta:) puolet miehistä tulee todella yllätetyksi sen raskauden kanssa. Mut minkäs teet kun miehillä on aivot jalkovälissä.

Vierailija
69/97 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kait sosiaalisuus tarkoita sitä että haluaa haaskata aikaansa hyödyttömään puuhasteluun?

Vierailija
70/97 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen isätön lapsi, enkä vielä koskaan ole nähnyt asiassa ainoatakaan ongelmaa🤔

Vierailija
71/97 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä käytäntö. Kaikkee ne keksii.

Vierailija
72/97 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mooses, pitääkö isänpäivästä tehdä tällainen pakkojuhla jo kouluissakin? Ei äitienpäivänäkään mitään äitienkahvitusjuhlia ole pidetty. Jotain rajaa.

Vierailija
73/97 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kai joku mies perhepiiristä löytyy?

veli, eno, kaveri, naapuri?

Ihan naurettava ajatus. Ei se ole mikään lapsi+ mies -päivä vaan isänpäivä. Silloin sitä isän virkaa hoitaa isä, isäpuoli tai vaari tai isovaari. Menee kyllä ihan älyttömäksi keksiä jotain muuta mieshahmoa korvikkeeksi.

t. Isätön lapsi, joka teki isänpäiväkortit vaarille ja lopetti muutenkin isänpäivän viettämisen, kun mahdollisuus tarjoutui

Vierailija
74/97 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näistä vastauksista huokuu minä minä ja tekosyyt.

Ei isänpäivä tule yllättäen. Voi suunnitella ja miettiä jo etukäteen.

Kyse lapsista, ei sinusta.

Voi hyvänen aika! Jonkun tässä maassa pitää tehdä töitäkin, että on verorahaa, millä maksaa ne koulut. Eiköhän se riitä, että sunnuntaina voi muistaa isää/ukkia/pappaa tai jotain muuta. Ja todellakin: miksi kouluissa ei tajuta, että on sateenkaari/uus/yksinhuoltajaperheitä? Maailma muuttuu, mutta koulujen asenteet näköjään ei.

Vierailija
75/97 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsen isänpäiväkahvit oli klo 13-16 päiväkodissa. Höhlää, kun mies on aina just tuolloin töissä olipa ihan mikä työvuoro vain. No minä leikin isää siellä sitten.

Vierailija
76/97 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hirveä keksintö! Onko oikeasti yleinen käytäntö? Miksi ihmeessä päiväkotien tai koulujen pitäisi huomioida isänpäivä tai äitienpäivä tai mikään. Onneksi tuollaista ei ollut kun olin lapsi ja menettänyt isäni. En olisi koko päivänä kuin itkenyt.

Vierailija
77/97 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä hirveä keksintö! Onko oikeasti yleinen käytäntö? Miksi ihmeessä päiväkotien tai koulujen pitäisi huomioida isänpäivä tai äitienpäivä tai mikään. Onneksi tuollaista ei ollut kun olin lapsi ja menettänyt isäni. En olisi koko päivänä kuin itkenyt.

Tämä.

Ja vaikka olisikin isä ja/TAI äiti jäljellä, miksi hitossa siitä nyt ihan yhtäkkiä täytyy tehdä kauhea juhlapäivä?! Kenelle korttivalmistajalle taas on  maksettu hyvät rahat, että saadaan jälleen yksi ylimääräräinen rahansyöppöpäivä keksittyä. Ei helvetti tätä meininkiä. Ei sunnuntaisinkaan kerhoon tai kouluun mennä äitienpäiväkahveille enkä ole kuullut, että edes perjantaina tai maanantainakaan sellaisia järjestettäisi. Äitienpäivä sentään on vanha juhla.

Vierailija
78/97 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuolla aloittajalla nuo komppausviestit talletettu johonkin ja sitten copypastattu? :D

Vierailija
79/97 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä isiä kiinnosta kun niillä on uusi, nuori nainen. Onhan se nyt ihan toista kuin roikkua kahvilla päiväkodin akkojen kanssa ja kuunnella rupsahtaneen vaimon kälätystä.

Vierailija
80/97 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turhaa säälit aloittaja, emme kaipaa emmekä tarvitse sääliä.

Jos lapsen isäpuoli ei olisi päässyt, olisin mennyt itse mutta nyt mentiin molemmat.

t. isättömän lapsen äiti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi