Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä jonka mielestä perheen vanhemmilla pitää olla oma huone

Vierailija
28.01.2023 |

Millaisissa asunnoissa olet asunut elämäsi aikana?

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisissa asunnoissa, joissa henkilöillä on ollut oma huone. Ihan pienenä on saatettu jakaa muiden sisarusten kanssa, mutta viimeistään teininä pitää olla oma huone. Mikä tämä kysymys edes on?

Vierailija
2/57 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Okt, jossa kaikilla oma huone

2. Opiskelijana soluasunnossa, kolmessa eri okt-vuokrahuoneessa, kaksiossa poikaystävän kanssa

3. Kolmiossa miehen ja yhden lapsen kanssa

4. Okt isompana perheenä, kaikille huoneet

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse olla omaa. Kyllä lisääntyä mahtuu pienempäänkin tilaan. Ihmisiä ei voi ikinä olla liikaa.

Vierailija
4/57 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ennen sitä mieltä.

Asuin koko lapsuuteni omakotitalossa maalla. Lapsuudessani oli ihan itsestäänselvyys että kaikilla on oltava omat huoneet, minulla ja sisaruksillanikin. Jos koulussa kävi ilmi ettei jollakulla ollut kotona omaa huonetta niin sitä ihmeteltiin.

Sitten muutin kaupunkiin ja saatiin neljä lasta. Muuttui myös suhtautumiseni siihen että vanhemmilla pitäisi olla oma huone, kun niitä viiden makuuhuoneen asuntoja ei löytynytkään niin helposti.

Vierailija
5/57 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin ennen sitä mieltä.

Asuin koko lapsuuteni omakotitalossa maalla. Lapsuudessani oli ihan itsestäänselvyys että kaikilla on oltava omat huoneet, minulla ja sisaruksillanikin. Jos koulussa kävi ilmi ettei jollakulla ollut kotona omaa huonetta niin sitä ihmeteltiin.

Sitten muutin kaupunkiin ja saatiin neljä lasta. Muuttui myös suhtautumiseni siihen että vanhemmilla pitäisi olla oma huone, kun niitä viiden makuuhuoneen asuntoja ei löytynytkään niin helposti.

No, meillä on kaksi lapsista samassa huoneessa. Kahdella omat huoneet ja aikuisilla oma. Vaatii toki sen, että ihan keskustassa ei asuta, vaan 25km päässä.

Vierailija
6/57 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin ennen sitä mieltä.

No, meillä on kaksi lapsista samassa huoneessa. Kahdella omat huoneet ja aikuisilla oma. Vaatii toki sen, että ihan keskustassa ei asuta, vaan 25km päässä.

Miksi rangaistus omasta huoneettomuudesta ei koske lapsiluvun päättäjiä?

Vierailija
7/57 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sanotaanko,että voi nukkua samassa huoneessa,mutta älkää sekstailko lapsien ollessa huoneessa.

..eivät ne nuku,vaikka niin luulette.

Itse olin tällainen lapsi.. ja kiukutttelin todella paljon, mutta en kehdannut sanoa syytä siihen. Tietyllä tavalla en arvostanut vanhempia tämän takia yhtä paljon lapsena/nuorena.

Vierailija
8/57 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Lapsuuden 5 ensimmäistä vuotta kerrostalohuoneistossa samassa huoneessa sisaruksen kanssa. Vanhemmilla oma huone.

2. Loppu lapsuus ja nuoruus omakotitalossa, jossa kaikilla omat huoneet.

3. Opiskeluasunnossa poikaystävän kanssa, tämä oli kaksio.

4. Vuokrakolmiossa poikaystävän kanssa.

5. Omakotitalossa miehen ja lapsen kanssa. Tilaa runsaasti, omat huoneet sekä työhuoneet minulla ja miehellä. Viihdyn!

Vierailija
9/57 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahtaasti asuminen on hyvin suhteellista.

En koe asuvani ahtaasti, vaikka teimme kolme lasta asuntoon jossa on kolme makkaria, eli vanhemmille ei ole omaa makkaria.

Vierailija
10/57 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä pää kestäis, jos ei olisi omaa huonetta!

Vierailija
11/57 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin ennen sitä mieltä.

No vanhemmathan ne lapset hankkivat rekvisiitaksi kotiinsa. Kyllä vanhemman tarpeet aina tärkeimpiä ovat.

Vierailija
12/57 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä pää kestäis, jos ei olisi omaa huonetta!

Minkä ikäisenä sait yksityisyyden? Ehtikö pää seota?

Vierailija
13/57 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi olla, ois kiva. Mutta meillä ei ole. Me vanhemmat nukutaan olkkarissa. Aluksi se tökki enemmän, ja piti olla vain tilapäinen ratkaisu. Suunniteltiin remonttia, jossa osa khh+osa kylmästä varastosta rempattaisiin extrahuoneeksi.

Rempparahoja säästellessä todettiin kuitenkin, että ensinnäkin ollaan jo totuttu asiaan. Ja vielä isompana pointtina, että vanhin lapsi on jo 15, on 3v päästä täysi-ikäinen ja ehkä muuttaa pois. seuraava täysi-ikäistyy pian sen jälkeen. Ei ole järkeä enää kymppitonneilla kasvattaa taloa, johon jäädään vain me 2.

Lapsilla on omat huoneet, eri kerroksessa omakotitaloa. Ei ne loppujenlopuksi paljoa aikaa edes vietä olkkarissa. Keittiössä enemmän. Joten kyllä tässä muutama vuosi vielä olkkarissa voidaan nukkua.

Itse jos kaipaan omaa tilaa, menen saunaan. Ei siis lämmin. Saunassa istun nytkin, koska mies jo nukkuu. Ei se vanhempien oma makuuhuone siis edes ratkaisisi sitä, että mulla ja miehellä on vuorotöistä johtuen usein tosi erilaiset unirytmit.

Vierailija
14/57 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi olla, ois kiva. Mutta meillä ei ole. Me vanhemmat nukutaan olkkarissa. Aluksi se tökki enemmän, ja piti olla vain tilapäinen ratkaisu. Suunniteltiin remonttia, jossa osa khh+osa kylmästä varastosta rempattaisiin extrahuoneeksi.

Rempparahoja säästellessä todettiin kuitenkin, että ensinnäkin ollaan jo totuttu asiaan. Ja vielä isompana pointtina, että vanhin lapsi on jo 15, on 3v päästä täysi-ikäinen ja ehkä muuttaa pois. seuraava täysi-ikäistyy pian sen jälkeen. Ei ole järkeä enää kymppitonneilla kasvattaa taloa, johon jäädään vain me 2.

Lapsilla on omat huoneet, eri kerroksessa omakotitaloa. Ei ne loppujenlopuksi paljoa aikaa edes vietä olkkarissa. Keittiössä enemmän. Joten kyllä tässä muutama vuosi vielä olkkarissa voidaan nukkua.

Itse jos kaipaan omaa tilaa, menen saunaan. Ei siis lämmin. Saunassa istun nytkin, koska mies jo nukkuu. Ei se vanhempien oma makuuhuone siis edes ratkaisisi sitä, että mulla ja miehellä on vuorotöistä johtuen usein tosi erilaiset unirytmit.

Ohis mutta miten sillä 18v voi olla varaa muuttaa omaan kotiin jo lukion/amiksen puolessa välissä?

Vierailija
15/57 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yksityisyys ole tärkeää.

Vierailija
16/57 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksiö, kaksio, 4h+k+s ja nykyään yksiö, ja mettämökki jossa ollaan noin puolet vuodesta. kyllä vanhemmat tarvitsee oman huoneen. 

Vierailija
17/57 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse olen lapsuuden nukkunut sisarusten kanssa samassa huoneessa. Meitä oli kolme. Semmoisesta vain unelmoin että olisi oma huone. Asuimme silloin pienessä omakotitalossa. Joitakin huonekohtaisia järjestelyjä vanhemmat teki vähän ennen kuin olin täysi ikäinen, noin 17 vuotta ja veivät oman sänkynsä olohuoneeseen niin että sain heidän huoneen ennen kuin sitten 18 vuotiaana muutin toiselle paikkakunnalle. Eli sen vuoden sain kokea oman huoneen ihanuuden.

Nykyään asumme mieheni ja lasteni kanssa melko isossa omakotitalossa jossa kaikilla lapsillamme on oma huone sekä meillä vanhemmilla. Se oli jo taloa ostattaessa yksi kriteeri että jokaiselle pitää löytää oma huone.

Vierailija
18/57 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

yksiö, kaksio, 4h+k+s ja nykyään yksiö, ja mettämökki jossa ollaan noin puolet vuodesta. kyllä vanhemmat tarvitsee oman huoneen. 

Mites lapset sitte?

Vierailija
19/57 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Kerrostalokämpässä jossa vanhemmilla oli oma makuuhuone, minulla oli oma makuuhuone, veljelläni oli oma makuuhuone.

2. Omakotitalossa jossa vanhemmillani oli oma makuuhuone, ja minä + veljeni jaoimme makuuhuoneen (minä 13v, veli 15v). Kiva oli teininä jakaa huone teini-ikäisen veljen kanssa.... Varsinkin kun lapsena olimme molemmat tottuneet oman huoneen rauhaan.

3. Nyt asun rivarissa jossa minulla ja miehelläni on makuuhuone ja talossa on myös ylimääräinen makuuhuone josta tulee lastenhuone jos joskus lapsen saamme. Tällä hetkellä toimii vierashuoneena.

Vierailija
20/57 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin ennen sitä mieltä.

Vanhemmathan jakavat huoneen eikä heilläkään ole omia huoneita. Mistä siis puhut?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi