Olipa kurjaa taas katsella isättömiä lapsia kun
Olivat leiponeet pipareita ja kahvitarjoilu koululla.
Toiset olivat isien kanssa, he palloilivat yksin.
Eikö edes ukki olisi voinut tulla?
Varsinkin pojat tarvitsee isää.
Kommentit (97)
Vähemmistössä ovat nykyään ne kouluikään ehtineet lapset, joiden molemmat omat vanhemmat ovat vielä yhdessä saman katon alla. Neuvolassakin on normaali kysymys, ovatko perheen kaikki lapset samoilta vanhemmilta.
Kaikilla ei ole ukkejakaan. Kiva idea kutsua isät kouluun tai päiväkotiin aamupalalle, mutta on tuo tosiaan vähän kurjaa heille, joilla ei jostain syystä ole isää.
Nii. Meillä lapsen isä on kuollut, kuten myös molemmat ukit. Joten hieman on hankalaa isäksi muuttua. Lapsesta juu tulee ties mitä. Huoh.
Jospa niillä lapsilla on sitten kaksi äitiä. Näkyikö miespareja?
Onhan se isä tietysti voinut olla töissäkin.. ihan kaikki ei vaan valitettavasti saa sitä aamua vapaaksi tuollaista varten. Itse olen paikannut ainakin kaksi kertaa miestäni noilla isänpäiväaamukahveilla. Ja hän ainakin kerran mua äitienpäiväaamupuurolla.
No kai joku mies perhepiiristä löytyy?
veli, eno, kaveri, naapuri?
Noissa tilanteissa ne koulupapat olisivat hieno asia. Voisivat viettää tuon ajan niiden lasten kanssa joilla ei oo paikalla ketään. Ja joo, ei ne oo isiä, mutta eipähän niiden isättömien tarttis velloa siinä ettei ketään oo paikalla.
Meillä isä ei mennyt päiväkodin isien aamuun, koska on työvuorossa. Ei kaikki isät voi olla töistä pois tai mennä sinne myöhemmin. Ukitkin voivat asua niin kaukana, etteivät pääse näihin tapahtumiin. Onneksi meillä ukki pääsi menemään.
Vierailija kirjoitti:
Voi se olla nainenkin, tärkeintä olisi että sinä aamuna joku aikuinen on ihan sitä lasta varten, vaikka se koulun siivooja.
Ei kaikilla vanhemmilla ole mahdollisuutta tai halua osallistua päiväkoti- ja koulukarkeloihin. Itse olen äiti ja jätän kaikki nuo koulutapahtumat väliin. En tykkää yhtään tästä kodin ja koulun lisääntyvästä yhteistyöstä. Esikoinen aloitti koulutiensä v. 2006. Silloin oli syksyisin ja keväisin pienimuotoiset vanhempainilla. Nyt pienempien sisarusten kanssa kodin ja koulun yhteistyö on paisunut aivan järjettömäksi. Joka toinen viikko on jotain koulun tai vanhempaintoimikunnan järjestämää ohjelmaa.
Kuumia isejä oli tosiaan glögillä..nam nam
Silmäniloa meille hoitajillekin :)
Musta taas on kurjaa kun nämä tilaisuudet pidetään aina aamulla. Meidän lapset on aina joutuneet menemään yksin kun mahdotonta olla aamulla töistä pois.
Ensi vuonna pääsen äitienpäivä aamupalalle (jos sellainen järjestetään) kun olen äitiyslomalla.
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikilla vanhemmilla ole mahdollisuutta tai halua osallistua päiväkoti- ja koulukarkeloihin. Itse olen äiti ja jätän kaikki nuo koulutapahtumat väliin. En tykkää yhtään tästä kodin ja koulun lisääntyvästä yhteistyöstä. Esikoinen aloitti koulutiensä v. 2006. Silloin oli syksyisin ja keväisin pienimuotoiset vanhempainilla. Nyt pienempien sisarusten kanssa kodin ja koulun yhteistyö on paisunut aivan järjettömäksi. Joka toinen viikko on jotain koulun tai vanhempaintoimikunnan järjestämää ohjelmaa.
Jos itse olet epäsosiaalinen, täytyykö lapsestakin tehdä sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan, mutta voihan noilla veljillä, enoilla, kavereilla ja naapureilla olla omiakin lapsia. Ja kuinka moni naapuri olisi kiireisenä työaamuna mielellään lähdössä naapurin mukulan päiväkotikahveille. Mun mielestä tuo voitaisiin hoitaa jotenkin yleisemmin, että päväkotiin kutsuttaisiin isiä kahvittelemaan ja heille esittettäisiin/ annettaisiin vaikka joku yhteinen juttu. Siis ei niin että Pekka tuo oman isänsä ja antaa omalle isälleen jotain. Nuo voi hoitaa varsinaisena isänpäivänä kotona, mutta päikkärissä/ koulussa voitaisiin juhlistaa isiä ylipäätänsä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kummallakin vain siskoja :( surullista. Ukit eivät ole lähettyvillä käytettävissä ja mies oli töissä. Joku puolituntematon naapuriko meidän olisi pitänyt repäistä pojalle isäksi sinne koulun tapahtumaan?!
Näistä vastauksista huokuu minä minä ja tekosyyt.
Ei isänpäivä tule yllättäen. Voi suunnitella ja miettiä jo etukäteen.
Kyse lapsista, ei sinusta.
Meidänkin tyttö "palloili" päiväkodin isänpäivä-aamiaisella ihan yksinään. Isä kun nääs oli töissä, eikä joka työpaikassa ole mitään liukuva työaikoja... Tsiisus.
Me pidettiin vapaapäivä ettei pojan tarvii selitellä.
Vierailija kirjoitti:
Vähemmistössä ovat nykyään ne kouluikään ehtineet lapset, joiden molemmat omat vanhemmat ovat vielä yhdessä saman katon alla. Neuvolassakin on normaali kysymys, ovatko perheen kaikki lapset samoilta vanhemmilta.
Mun vanhemman lapsen luokalla on kaksi lasta, joiden isät ei asu saman katon alla. Nuoremman luokalla kaikkien vanhemmat asuvat yhdessä. Mutta ei noihin koulun tilaisuuksiin läheskään kaikki silti pääse.
Tulevia vankilakundeja tai sarjamurhaajia kun katkeruus ja viha kasvaa sisällä jo pienestä alkaen.