Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tutkimus vahvisti: Asema-aukiolla pahoinpidellyn miehen kuolema johtui kallovammasta

Vierailija
10.11.2016 |

"Helsingin Asema-aukiolla syyskuussa pahoinpidelty 28-vuotias mies kuoli pahoinpitelystä aiheutuneeseen kallovammaan, poliisi vahvistaa. Mies menehtyi sairaalasta kotiuttamisen jälkeen."

http://yle.fi/uutiset/3-9284934

Onneksi asiaan saatiin nyt selvyys ja netissä vellovat huhut varmaankin lakkaavat. Ihan nyt tiedoksi ihmisille jatkossa, että ihmiseen käsiksi käyminen voi pahimmillaan johtaa tämän kaatumiseen ja kuolemaan.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekijälle on luvassa kovimmillaan muutama kuukausi ehdollista tai ehkä jopa istumista, sitten hän on takaisin kadulla. Kannattaisi mieluummin vaatia kovempia tuomioita kautta linjan väkivaltarikoksista, eikä keskittyä pelkästään meuhkaamaan Suomen noin 70 natsista. Torniaisen olisi pitänyt olla tuolla rikoshistorialla jo vankilassa, jolloin tätä koko episodia ei olisi tapahtunut.

Juuri näin. Ei se vaan toimi, että suvaitsevaisto kannattaa ja suorastaan puolustaa "humaania" kriminaalipolitiikkaa, mutta sitten kun tuomitun epäilläänkin olevan rasisti, oltaisiin valmiit sulkemaan loppuelämäkseen kiven sisään tai laittamaan suoraan sähkötuoliin.

Vierailija
42/46 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi täällä vieläkin itketään sen nistin perään?

Mua ei ainakaan kiinnosta onko uhri nisti, koditon juoppo vai pankinjohtaja. Kyse on siitä, että ihmiset luulee että kuolemantuottamus on pikku juttu. Kun ihan vähän vain oli lievää väkivaltaa.

Paskat. Jos ihan vähän vain käytät väkivaltaa olet täydessä vastuussa jos se johtaa kuolemaan. Oli kyseessä sitten kuka tahansa.

Minulle kävisi kyllä oikein hyvin, että väkivaltarikoksista tuomittaisiin 10 kertaa nykyistä kovempia tuomioita. Se taas ei käy, että kovia tuomioita tuomittaisiin vain silloin kun suvaitsevaisto ei tykkää syytetystä.

Ja mitenköhän tämä liittyy nyt lainaamaasi viestiin?

Siten, että Torniaisen tekemä rikos nähdään selvästikin paljon tuomittavampana ja pahempana kuin esimerkiksi kahden turvapaikanhakijan tekemä ryöstömurha, vaikka ensimmäinen on juridisesti paljon lievempi tapaus. Silti nimenomaan tuosta lievemmästä tapauksesta vaahtoaa niin pääuutislähetykset televisiossa kuin suvaitsevaistokin tällä palstalla. Tahaton kuolemantuottamus on suvaitsevaisen mielestä maailman vakavin rikos, mutta vain silloin jos syytetty on suvaitsevaisen mielestä rasisti.

Otanmäen tapausta ei ole ainakaan minun tietääkseni kukaan koettanut vierittää uhrin syyksi.

Ai senkö takia tänään kaikissa uutislähetyksissä on puhuttu asema-aukion tapauksesta, kun jollakin nettipalstalla on syyllistetty uhria? Otamäen tapaus ja muut vastaavat ei tunnu ketään kiinnostavan (paitsi kenties muutamaa "rasistia" jollain omilla palstoillaan).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä toivottavasti opitaan, että jos jossain on uusnatsejen tai jonkin liivikerhon kokous, niin ei välttämättä kannata mennä sinne räkimään ja vittuilemaan. Kyllä tämä oli ihan Darwin awards suoritus.

Niin vai opimmeko myös sen, että älä käy käsiksi toiseen vaikka se toinen olisi typerä ja alkaisi vittuilemaan?

Vierailija
44/46 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ei ainakaan kiinnosta onko uhri nisti, koditon juoppo vai pankinjohtaja. Kyse on siitä, että ihmiset luulee että kuolemantuottamus on pikku juttu. Kun ihan vähän vain oli lievää väkivaltaa.

Paskat. Jos ihan vähän vain käytät väkivaltaa olet täydessä vastuussa jos se johtaa kuolemaan. Oli kyseessä sitten kuka tahansa.

Minulle kävisi kyllä oikein hyvin, että väkivaltarikoksista tuomittaisiin 10 kertaa nykyistä kovempia tuomioita. Se taas ei käy, että kovia tuomioita tuomittaisiin vain silloin kun suvaitsevaisto ei tykkää syytetystä.

Siten, että Torniaisen tekemä rikos nähdään selvästikin paljon tuomittavampana ja pahempana kuin esimerkiksi kahden turvapaikanhakijan tekemä ryöstömurha, vaikka ensimmäinen on juridisesti paljon lievempi tapaus. Silti nimenomaan tuosta lievemmästä tapauksesta vaahtoaa niin pääuutislähetykset televisiossa kuin suvaitsevaistokin tällä palstalla. Tahaton kuolemantuottamus on suvaitsevaisen mielestä maailman vakavin rikos, mutta vain silloin jos syytetty on suvaitsevaisen mielestä rasisti.

Otanmäen tapausta ei ole ainakaan minun tietääkseni kukaan koettanut vierittää uhrin syyksi.

Ihan oikeasti tuosta käveli varmasti ohi useita satoja ihmisiä ilman mitään ongelmia. Tässä ei tarvitse mitään vieritellä, vaan kullä uhri ihan oikeasti vaikutti käyttäytymisellään tilanteen syntymiseen ja voidaan ihan perustellusti sanoa, että hän oli osasyyllinen tapahtumiin.

Vierailija
45/46 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vieritetty ja minusta on aina väärin syyllistää uhria. Silti, miksi Otanmäen tapaus on yksittäistapaus ja Asema-aukion taas ei missään tapauksessa ole? Natsien kuolemantuottamuksia ei tietääkseni ole muita ainakaan tällä vuosituhannella. Ari Haaranen näyttää mallia:

"SPR:n Oulun piirin hallintojohtaja Ari Haaranen kertoo STT:lle, että miehet ovat saapuneet Suomeen viime vuonna. SPR hallinnoi Otanmäen vastaanottokeskusta.

Haaranen pitää tapausta valitettavana ja erittäin ikävänä yksittäistapauksena, joka ei kerro mitään järjestelmästä tai systeemin toimivuudesta."

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001259525.html

Vierailija
46/46 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeasti tuosta käveli varmasti ohi useita satoja ihmisiä ilman mitään ongelmia. Tässä ei tarvitse mitään vieritellä, vaan kullä uhri ihan oikeasti vaikutti käyttäytymisellään tilanteen syntymiseen ja voidaan ihan perustellusti sanoa, että hän oli osasyyllinen tapahtumiin.

Toki uhri vaikutti käyttäytymisellään siihen, että häneen käytiin käsiksi,mutta minusta se on silti täysin pahoinpitelijän vika että ei osannut poistua tilanteesta vaan kävi päälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän