"Turhia" asioita, jotka muistat vuosien takaa?
Onko teille sattunut sellaisia tavallisia tilanteita, jotka ovat tapahtuneet kauan sitten, kenties lapsuudessanne, mutta jostain syystä muistatte ne vieläkin yllättävän hyvin? Eli tilanne ei ole ollut mitenkään kummoinen, ei surullinen tai iloinen, vaan aika arkinen ja vähäpätöinen. Ei ollenkaan sellainen asia, jonka voisi kuvitella jäävän pysyvästi muistiin.
Itse muistan, kun lapsena utelin kodinhoitajalta hänen palkkaansa eikä se vastannut siihen mitään.
Muistan kun 4-vuotiaana yritin kiivetä vauvanvaunuun sillä tekosyyllä, että olen muka palannut takaisin 3-vuotiaaksi. (Sitä en muista, miksi tämä oli mielestäni hyvä perustelu.)
Tylsimmät muistonne?
Kommentit (2086)
Muistan, kun serkku lauloi Kulkuset-joululaulua näin: Kulkukuset, kulkukuset.
Kaveri oli vanhempiensa kanssa uimahallissa ja hänen teini-ikäinen isosiskonsa oli yksin kotona. Soitin kaverin kotinumeroon varmaan parin minuutin välein kysyäkseni, onko kaveri jo tullut uimasta ja voiko hän leikkiä kanssani. Joka kerta isosisko vastasi perheen puhelimeen vain kertoakseen ettei kaverini ole vielä tullut. Jatkoin tätä melkein pari tuntia.
Aika tylsä asia: ollessani n. 10 v., isäni sanoi minulle kännissä, ettei ole oikein koskaan tykännyt minusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mainosjingle ehkäpä noin kymmenen vuoden takaa:
"No kuinkas ne onkaan Alkot auki, Alkot auki, Alkot auki? Kuinkas ne onkaan Alkot auki joulun alla, alla? Maanantaista perjantaihin iltakahdeksaan tietenkin - mutta lauantaiaamuna on Alkot kiinni aattona"
Oliko tuo Kilisee kilisee kulkunen -sävelellä?
Tuosta tuli mieleen, että erään joulun alla, olisikohan ollut vuonna 1994, soi radiossa mainos, jossa laulettiin "Hurjan paljon halvempaa, halvempaa, halvempaa" ja lopussa oli jotain "osta Alexista" tai Alexi nyt ainakin. Tämä Alexi on kauppa Siilinjärvellä.
Muistan, kuka neideistä A, B ja C tuli valituksi Napakympin ensimmäisessä jaksossa.
Adessiivi, ablatiivi, allatiivi. Inessiivi, elatiivi, illatiivi,... En ole ikinä tarvinnut niiden tuntien jälkeen kun nuo päähän päntättiin.
aus bei mit nach seit von zu
konsukiepre
kuka mikä ken kumpi kumpainen
tämä tuo se nämä nuo ne
Vierailija kirjoitti:
Muistan, kuka neideistä A, B ja C tuli valituksi Napakympin ensimmäisessä jaksossa.
No kuka?
"Tämäkään ei auttanut, sillä valokuvaa oli vaikea nähdä hämärässä tai tungoksessa ja se kastui sateessa ja mureni". Ala-asteen äidinkielenkirjasta tarina, jossa kaikki ihmiset muuttuivat eräänä päivänä ihan samannäköisiksi ja tunnistamisen helpottamiseksi yritettiin kokeilla erilaisia keinoja ja yksi niistä oli tuo, että pidettäisiin rinnassa valokuvaa ajalta, jolloin oli vielä itsensä näköinen.
Monia lankapuhelinnumeroita, entisiä rekisterinumeroita 40v takaa...
Onnenpyörässä oli kerran tehtävä, jonka ratkaisu oli: Pelle Peloton on Ankkalinnan keksijä.
Se ei ollut vielä kovin paljon auennut, kun se ratkaistiin ja Janne Porkka sanoi ratkaisseelle kilpailijalle: Sinähän se vasta keksijä oot!
Olen nyt 42. Puolituttu mies meni parikymppisenä kihloihin muutaman vuoden vanhemman naisen kanssa. Aina kun pesen hiuksiani, mieleeni jostain syystä tulee sanasta sanaan, mitä eräs toinen puolituttu kommentoi aiheesta. Outoa. :-D
Muistan, kun olin tätini ja hänen miehensä luona yökylässä. Heidän lapsensa olivat jo muuttaneet pois kotoa. Itse olin ehkä 5-vuotias.
Illalla paistettiin suurta herkkua, lettuja, ja muistan, kun söin lettuja ja hilloa heidän keittiössään. Muistan tuolin, pöydän, maiseman ikkunasta. Tätini mies sitten katseli minua ja sanoi vakavasti: "Kannattaa syödä lettuja lapsena. Kun lapsi syö illalla, se ei näy missään".
En ymmärtänyt, mitä hän tarkoitti, mutta päättelin, että aikuisena ei jostain syystä saa enää lettuja syödäkseen. Ihmettelin myös, että muutunko todellakin näkymättömäksi kun syön lettuja illalla.
Ekolan kyläkaupassa joskus 90-luvulla oli isot lasiset ikkunat, joissa luki sisältäpäin luettuna "älämyymihäl", eli ulkoapäin katsottuna lähimyymälä. Nykyäänkin ajattelen toisinaan pistäytyväni älämyymihälissä, kun käyn kaupassa.. enää en asu Ekolassa vaan kaupungissa.
Vierailija kirjoitti:
Forumissa Mannerheimintiellä. Auki joka ilta kello kahdeksaan, Ajatar on Forumissa!
Ei ole enää, on lopettanut.
Paras ystäväni alle 6-vuotiaana oli eräs naapurin poika. Muistan kun kerran hän kysyi hiekkalaatikolla lempiväriäni, ja vastasin sen olevan vihreä. Tuohon hän vastasi että "ei vihreä voi olla tyttöjen lempiväri! Tyttöjen lempivärejä ovat punainen, liila tai vaalenpunainen. Sininen ja vihreä ovat poikien värejä."
En ymmärrä miksi juuri tuo muisto on jäänyt mieleeni. :D olin kai jotain alle 5-vuotias.
Siinäpä varmaan tylsin muistoni.
Käyttäjä32299 kirjoitti:
Ekolan kyläkaupassa joskus 90-luvulla oli isot lasiset ikkunat, joissa luki sisältäpäin luettuna "älämyymihäl", eli ulkoapäin katsottuna lähimyymälä. Nykyäänkin ajattelen toisinaan pistäytyväni älämyymihälissä, kun käyn kaupassa.. enää en asu Ekolassa vaan kaupungissa.
Mulla oli pienenä tapana aina käännellä sanoja toisinpäin just tollei ikkunan läpi. Iskän auton takaikkunassa luki: ikkiak eekluk ällis - otua. Muistan sen vieläkin, ei tartte ees miettiä.
Voimamies Anderssonnin puntit painoi lähes tonnin.
Nosti niitä kevyesti kunnes kerran tempun esti
muuan kärpänen puntin päällä istuen.
Siitä tuli uutinen: KÄRPÄSTÄ EI JAKSANUT!
Rahansa sai takaisin lippunsa maksanut.
Kerran pelasin Älypäätä ja ensimmäinen kysymys oli, että minkä järven jäälle piispa Henrik tappoi talonpoika Lallin. Luin sen huolimattomasti ja vastasin tietysti, että Köyliönjärven, mutta oikea vastaus oli tietenkin, että ei minkään.
Ala-asteella esitettiin elokuva (ei siis video, vaan filmi) poroerotuksesta. Veristä meininkiä. Varsinkin se, kun näytettiin miten poron mahalaukku tyhjennettiin puristamalla sisältö pötkönä ulos, aiheutti yökkäilyä. Yksi opettaja sai siinä kohtaa tarpeekseen ja käveli salista ulos. Oppilailla ei sitä mahdollisuutta ollut, piti istua siinä lattialla loppuun asti.
Toisella kertaa kuutosluokkalaiset pojat soittivat samassa salissa rockia. Samainen opettaja käveli mielenosoituksellisesti ulos, kun lavalta kajahti "Tahdon rakastella sinua."