Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Turhia" asioita, jotka muistat vuosien takaa?

Vierailija
10.11.2016 |

Onko teille sattunut sellaisia tavallisia tilanteita, jotka ovat tapahtuneet kauan sitten, kenties lapsuudessanne, mutta jostain syystä muistatte ne vieläkin yllättävän hyvin? Eli tilanne ei ole ollut mitenkään kummoinen, ei surullinen tai iloinen, vaan aika arkinen ja vähäpätöinen. Ei ollenkaan sellainen asia, jonka voisi kuvitella jäävän pysyvästi muistiin.

Itse muistan, kun lapsena utelin kodinhoitajalta hänen palkkaansa eikä se vastannut siihen mitään.

Muistan kun 4-vuotiaana yritin kiivetä vauvanvaunuun sillä tekosyyllä, että olen muka palannut takaisin 3-vuotiaaksi. (Sitä en muista, miksi tämä oli mielestäni hyvä perustelu.)

Tylsimmät muistonne?

Kommentit (2086)

Vierailija
1021/2086 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun serkku pelasi kerran Nintendon Kippari-Kalle-peliä ja pelissä alkoi soimaan Kippari-Kallen tunnusmelodia, serkku rupesi laulamaan: Popeye the sailor man, Popeye the sailor man, Popeye the sailor, Popeye the sailor, Popeye the sailor man. Kuulin tuon näin: Papataseilomän, papataseilomän, papataseilo, papataseilo, papataseilomän. Luulin, että se on vain jokin serkun keksimä juttu, joka ei tarkoita mitään. En ollut silloin vielä lukenut englantia, mutta serkku muistaakseni oli jo, eli ehkä oli kuullut sen koulussa tai sitten tiesi sen vain muuten.

Vierailija
1022/2086 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortesjärvi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1023/2086 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaasalandia, Vaasalandia huvipuisto mahtava - - - sinne tahtoo aina lomalla. On aikuisia ja lapsia ja se meitä kiinnostaa? - - sinne tahtoo aina lomalla.

Muistaako kukaan paremmin? :"D

..perhe naurava sinne tahtoo aina lomalla!” Tropiclandia tropiclandia vesipuisto roiskuva. Altaat, liut ja ——-, vesipedon unelma.

Tällaisia pätkiä palautui mieleen.

Vierailija
1024/2086 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli päiväkodissa aina kaksi ruoka-apulaista, jotka muun muassa kertoivat muulle ryhmälle, mitä on ruokana. Kerran kävi niin, että toinen apulaisista oli käyttäytynyt huonosti ja hän ei tämän takia saanut sitten olla kertomassa ruokaa. Näytti mielestäni huvittavalta, kun kertojia oli vain yksi.

Vierailija
1025/2086 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeimmät teollisuuskaupungit Jangtse-joen varrella:Shanghai, Nanking ja Wuhan. Ainakin vuonna 89.

Vierailija
1026/2086 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun aloitin koulun, niin ensimmäisenä koulupäivänä oli ruokana jauheliharisottoa. Vuosi oli 1988. Se on jäänyt mieleen ehkä siksi, että se oli luultavasti ensimmäinen kerta kun kyseistä ruokaa sain.

Muistan myös kun ensimmäisen kerran sain maistaa kylässä ollessani paprikaa. Se oli punaista paprikaa ja minua ihmetytti, että sellainenkin kasvis on olemassa ja että on olemassa eri värisiä paprikoita.

Nykyään pidän paprikasta ja risotoista kovasti vaikka alussa ne maistuivat erikoisilta.

Vierailija
1027/2086 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, kun joko Iltalehden tai Ilta-Sanomien etusivulla luki vuonna 2003: Olvin Jeppe-koira kuoli. Näin tämän lehden vieraan auton sisällä kojelaudan päällä.

Vierailija
1028/2086 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonpäivät Karvis-kalenterissa: Ällöpäivä, pöllöpäivä, hupipäivä, pannaripäivä, hippapäivä, namipäivä, löhöpäivä.

Vierailija
1029/2086 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokaluokalla rinnakkaisluokan poika oli ottanut ruokalan linjastolla tarjottimen täyteen porkkanoita. Opettaja sanoi keittäjälle, että me keskustellaan vielä tästä pojan kanssa.

Poika katsoi nolon näköisenä maahan.

Vierailija
1030/2086 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun 1. tai 2. luokalla uskonnontunnilla opettaja kertoi Neitsyt Mariasta ja viittasin saadakseni tiedottaa luokalle ylpeänä, että minäkin olen neitsyt. Opettaja kakisteli jotain, että ei se Maria horoskoopiltaan neitsyt ollut vaan jotenkin muuten.

Vierailija
1031/2086 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaluokalla luokkakaveri hihkui, kun ruokana koulussa oli kanarisottoa. En ollut koskaan kuullutkaan siitä ja joko luokkakaveri lausui sen sanan hassusti tai kuulin väärin, mutta kuulin että ruoan nimi olisi ollut kanari sotto.

Ihmettelin, että miten mikään ruoka jonka nimi on joku sotto, voi olla hyvää. Sotto kuulosti joltakin epämääräiseltä sotkulla ja kanari varmaan viittasi Kanarian saariin.

Se oli mun ensimmäinen kerta, kun söin kanarisottoa.

Vierailija
1032/2086 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompelu mua viehättää, kun käytän neulaa terävää

Vierailija
1033/2086 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teininä oltiin telttailemassa. Yksi tytöistä lähti kotiin ennen meitä. Häneltä jäi telttaan sukka. En ottanut sitä mukaan. Myöhemmin sain tietää, että hän oli vahingossa ottanut minun sukan omaan laukkuunsa. Kun hän kuuli, että olin jättänyt hänen sukkansa sinne leiripaikkaan, hän ei antanut minulle minun sukkaani. Sillooin se vähän harmitti, mutta nyt ymmärrän, että se oli minulle oikein, ja hyvä opetus.

Vierailija
1034/2086 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettelin ala-asteikäisenä sähköpatterin päällä olleen varoitustekstin kieliversioineen: Må icke tilldeckes, Får ej övertäckas, Must not be covered, Ei saa peittää, Darf nicht zugedeckt werden, Non deve essere coperto, Niet overdecken, He hakbibatb.

Vierailija
1035/2086 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

-"Lukollisia Sports lace -kengännauhoja ei tarvitse solmia!" -mainosjingle

-meijän kodin lankapuhelinnumero ulkoa

-muistan kun mun helluntailainen täti suuttui mulle kun sanoin vahingossa "herranjumala", koska jumalan nimeä ei saa sanoa turhaan

-siskoni kastoi lempiunileluni tyhmällä nimellä.. itkuksihan se meni 

Vierailija
1036/2086 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun leikin vuotta nuoremman serkkuni kanssa. Olin hänelle siihen aikaan jonkun sortin "influencer". Hän ihaili ja matki mua kaikessa.

Jossain vaiheessa äiti tuli sanomaan että tytöt alkakaas siivota leikkejä. Sanoin ironisesti serkulleni "kiva nyt me joudutaan siivota" ja pyöritin silmiäni. Serkku ei osannut ilmeisesti lukea tilannetta ihan oikein ja hän vastasi iloisesti ja innoissaan "niin tosi kiva alkaa siivota" ja hän alkoi siivota ihan innoissaan leluja.

Muistan että olin ihan sekalaisissa fiiliksissä tapahtuneesta. Jotenkin olin samalla vähän huvittunut mutta myös ärsytti kun vastarinnaksi osoittamaa mutinaani ei oltu osattu tulkita ja vastaanottaa oikein.

Vierailija
1037/2086 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaasalandia, Vaasalandia huvipuisto mahtava - - - sinne tahtoo aina lomalla. On aikuisia ja lapsia ja se meitä kiinnostaa? - - sinne tahtoo aina lomalla.

Muistaako kukaan paremmin? :"D

..perhe naurava sinne tahtoo aina lomalla!” Tropiclandia tropiclandia vesipuisto roiskuva. Altaat, liut ja ——-, vesipedon unelma.

Tällaisia pätkiä palautui mieleen.

Vasalandia vasalandia huvipuisto mahtava, perhe naurava sinne tahtoo aina lomalla, on puuhaa mukavaa ja se meitä kiinnostaa, on aikuisia ja lapsia - se on vasalandia!

Vierailija
1038/2086 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Muistan kun mäkkärissä söin lasten hampurilaista ja siskoni söi kerroshampurilaista. Mietin että sitten kun minä saan joskus kerroshampurilaisen, olen iso ihminen.

-Muistan kun kaverin äiti vei kaverini ja mut mäkkäriin ja aloin vaan juoda cokista isommasta mukista niin että kaveri ja sen äiti joivat pienemmästä keskenään... ja kaverin äiti siis maksoi ruoat :D muistan tajunneeni heti mokanneeni mutta en uskaltanut sanoa mitään eikä kukaan muukaan sanonut mitään :D 

-Muistan että kaverini äiti sanoi isoja kurkun paloja kurkkurummuiksi. Me naposteltiin siis kurkkurumpuja ja sain ajatuksesta jotain kiksejä.

-Pelkäsin jostain syystä poliiseja yli kaiken

Vierailija
1039/2086 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ensimmäinen koulupäiväni vuonna -83. Meille ekaluokkalaisille oli varattu jäätelöt koulutien alkamisen kunniaksi ja opettaja ohjasi meidät jonoon keittolan ovelle. Eräs kuudesluokkalainen meidän silmissämme iso poika käveli paikalle ja kyykistyi niin että oli meidän pituisemme, ja nauraen oli olevinaan yksi meistä ekaluokkalaisista saadakseen jäätelön. Kaikki nauroivat ja opettaja sanoi hymyillen pojalle, että sinä olet omasi jo saanut.

Vierailija
1040/2086 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan lukioaikaisesta esitelmästä, että hullunlehmäntauti tunnetaan myös nimellä bovine spongiform encepalopathy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän