"Turhia" asioita, jotka muistat vuosien takaa?
Onko teille sattunut sellaisia tavallisia tilanteita, jotka ovat tapahtuneet kauan sitten, kenties lapsuudessanne, mutta jostain syystä muistatte ne vieläkin yllättävän hyvin? Eli tilanne ei ole ollut mitenkään kummoinen, ei surullinen tai iloinen, vaan aika arkinen ja vähäpätöinen. Ei ollenkaan sellainen asia, jonka voisi kuvitella jäävän pysyvästi muistiin.
Itse muistan, kun lapsena utelin kodinhoitajalta hänen palkkaansa eikä se vastannut siihen mitään.
Muistan kun 4-vuotiaana yritin kiivetä vauvanvaunuun sillä tekosyyllä, että olen muka palannut takaisin 3-vuotiaaksi. (Sitä en muista, miksi tämä oli mielestäni hyvä perustelu.)
Tylsimmät muistonne?
Kommentit (2086)
Muistan, kun päiväkodissa tehtiin niin, että meiltä kultakin kysyttiin, että mikä isäsi nimi on, ja sitten laulettiin Kapo kapo karhunpojan sävelellä esim. että Mapo mapo Matin poika/tyttö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vesileppiksen mainoksesta sensuroitiin paikan nimi. "Kiva kiva kiva kiva *haudanhiljaisuus* jättis!"
Miksi se sensuroitiin?
Ei aavistusta. Kuulosti omituiselta, se mainos kun toistui melkein joka mainoskatkolla.
Muistan, kuinka lumouduin sunnuntaiaamuisin radiosta tulleesta klassisen musiikin konsertista. Olin kouluikäinen. Odotin aina että tulisi se tietty Rahmaninovin pianokonsertto, jonka tarkempaa numeroa tms en tiedä vieläkään tai sitten Chopinin E-duuri pianokonsertto.
Olisin halunnut itselleni pianon. Vieläkin haluaisin opetella soittamaan. Ehkä eläkkeellä?
Samoin odotin Lauantain Toivottuja levyjä. Viimeiset levyt olivat yleensä parhaat.
Olen siis kaikkiruokainen musiikin suhteen.
5-vuotiaana veljen ja äidin kanssa lääkärissä. Lääkäri tokaisee veljelle, että hyppääpäs tuohon vaa'alle, niin otetaan paino. Veli otti vauhtia ja hyppäsi komean loikan vaa'alle. Muistan että minua hävetti veljen puolesta, se otti kaiken niin kirjaimellisesti.
Vierailija kirjoitti:
5-vuotiaana veljen ja äidin kanssa lääkärissä. Lääkäri tokaisee veljelle, että hyppääpäs tuohon vaa'alle, niin otetaan paino. Veli otti vauhtia ja hyppäsi komean loikan vaa'alle. Muistan että minua hävetti veljen puolesta, se otti kaiken niin kirjaimellisesti.
Diagnosoitiinko hänellä Asperger?
Muistan lapsuuden kotini jokaisen oven erilaisen äänen kahvaa kääntäessä :-)
Olin n. 4-vuotias, kun menin veljien mukana äidin optikolle tai silmälääkäriin. Siellä oli hämärä takahuone, jossa oli iso, jääkaapin kokoinen huriseva laite, jolla lääkäri tähysteli silmiä. Laitteessa oli luultavasti suuri jännite tms., minkä takia siihen ei missään nimessä saanut koskea. Pojat olivat ilmeisesti olleet levottomalla tuulella, koska lääkäri varmuuden vuoksi pelotteli: "jos te koskette laitteeseen, niin teidän äiti kuolee". Oli shokeeravaa kuulla, että äiti voisi ylipäätään ikinä kuolla. Toisekseen pelottelu tuntui kohtuuttomalta. Ja äiti vaan naureskeli.
När går nästa buss till Slussen?
Yläasteen ruotsin oppikirjan ensimmäinen lause. Ihmettelin pitkään, että mitä ihmettä Slussen tarkoittaa, kun en löytänyt sanastosta merkitystä:D
R-kioskin vanha tunnuslaulu, jota laulettiin paljon kavereiden kanssa lapsena jostain syystä
R-kioski je-heeeee kaiken lisäksi lähellä
Naali eli napakettu. Yläasteen biologian kirjan kuvateksti. Tulee aina mieleen kun kuulen sanan "naali".
Vierailija kirjoitti:
Muistan katsoneeni pienenä Metsolat-sarjaa. Mitään, siis kerrassaan mitään, en muista sarjasta, paitsi kohtauksen, jossa Helena putosi portaat alas kantaessaan kehtoa. Olin järkyttynyt että Helena ja vauva kuolivat.
Minäkin muistan tämän! Oli järkyttävä kohtaus ja jäänyt parhaiten mieleen sarjasta. Isä muistaakseni joutui selittämään minulle, ettei se näyttelijä oikeasti kuollut, vaan kaikki tv-sarjat on ihan satua.
Avaa
Aamu
Avain
Luki ekaluokan aapisessa A:n kohdalla. Samalla luokalla oleva serkku väitti, että se pitää lukea näin: abaa, aamu, abain
En silloinkaan tajunnut, miksi ihmeessä.
Kaveri paljasti kerran vahingossa salasanansa koulun järjestelmään opiskeluaikana (90-luvun ekoja vuosia). Älykäs ja nykyään menestynyt kaveri mutta salasana ei ehkä ollut 12345 muttei juuri paljon parempi.
Mainoksia, kuten
”Who’s got the koosh on hauskuus uus”
”Onko jano? No onhan teillä vettä kotona!”
”Sairaan nopee ja värikäs - lukollista sports lace kengännauhaa ei tarvitse solmia!”
Ne käsien ja jalkojen muotoiset mehujääpalat, joiden kuorrute mahdollisti niiden syömisen käsin.
Muistan hassuja trivioita huvipuistolaitteista ja niiden valmistajista, esim. intaminin tornado kulkee n. 79km/h.
Muistan myös ulkoa venäläisiä poppikappaleita, vaikka tiedän vain muutamia sanoja venäjäksi. Niiden lisäksi muistan esim. petit chouette -kirjan un poule sur un mur -laulun.
Lapsuudesta muistuu, kun leikittiin kaalikäärylettä siskon kanssa ja kun söin salaa hänen vuosia säästämänsä puuromantelin, luulin että se olisi se juttu joka tuo onnea. Oli ihan hirveän makuinen.
Tuntuu että päässä on ihan liikaa tarpeetonta asiaa ja liian vähän tarpeellista. :D
Tänne Toffolandiaan kuuluu pelkkää Toffoa. Onneksi Toffoja saa myös Suomesta.
Sen kunniaksi kaikki joukolla toffoilemaan, tof-toffoilemaan!
Huoltoasemalta ostetulla kasetilla laulajatyttö ihaili kasakkapartiota ja toivoi olevansa uljaan kasakan morsian.
Hmm.
Vierailija kirjoitti:
Tänne Toffolandiaan kuuluu pelkkää Toffoa. Onneksi Toffoja saa myös Suomesta.
Sen kunniaksi kaikki joukolla toffoilemaan, tof-toffoilemaan!
Täällä Toffolandia! Tänne Toffolandiaan kuuluu pelkkää Toffoa. Toffoiluun tarvitaan Toffoja, pyöreitä, pehmeitä toffeita. Onneksi Toffoja saa myös Suomesta. Sen kunniaksi kaikki joukolla toffoilemaan, tof-toffoilemaan!
Vierailija kirjoitti:
Muistan kun n.6-7 vuotiaana vastasin meidän kotipuhelimeen "5631935" eli sanoin vahingossa puhelinnumeron oman nimen sijaan ja soittaja löi luurin korvaan :D vieläkin näin 20 vuotta myöhemmin häiritsee, että kuka meille silloin soitti..
Minä vastasin puhelimeen ja sanoin vahingossa iltarukouksen loppuosan ja aamen.
Suuri maku, joka valloittaa
Hesen kastike!
Vesi kielellä sitä maistellaan
Hesen kastike!
Käytä salaattiin tai dippiin
Lisukkeeksi kaikkiin ruokiin
Suuri maku, joka valloittaa
Hesen kastike, Hesen kastike!