Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Turhia" asioita, jotka muistat vuosien takaa?

Vierailija
10.11.2016 |

Onko teille sattunut sellaisia tavallisia tilanteita, jotka ovat tapahtuneet kauan sitten, kenties lapsuudessanne, mutta jostain syystä muistatte ne vieläkin yllättävän hyvin? Eli tilanne ei ole ollut mitenkään kummoinen, ei surullinen tai iloinen, vaan aika arkinen ja vähäpätöinen. Ei ollenkaan sellainen asia, jonka voisi kuvitella jäävän pysyvästi muistiin.

Itse muistan, kun lapsena utelin kodinhoitajalta hänen palkkaansa eikä se vastannut siihen mitään.

Muistan kun 4-vuotiaana yritin kiivetä vauvanvaunuun sillä tekosyyllä, että olen muka palannut takaisin 3-vuotiaaksi. (Sitä en muista, miksi tämä oli mielestäni hyvä perustelu.)

Tylsimmät muistonne?

Kommentit (2086)

Vierailija
881/2086 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

erilainen muori kirjoitti:

Osasin lukea jo ennen kouluunmenoa ja luin vanhemman sisareni koulukirjat läpi. Silloin oli sellainen aine kuin Kansalaistaito. Yhdessä kirjassa oli kuva maitoa juovasta tytöstä. Kuvatekstissä sanottiin, että "Lasin reunaa ei tahrata." eli ruoka pitää pureskella ja niellä ja sitten vasta ottaa kulaus lasista. Nyt kun se tulee mieleen, ihmetyttää vähän että tuommoinenkin neuvo oli oikein kirjaan painettu, kai se nyt pitäisi kotona oppia. No, tuo oli 1960-luvun loppua.

80-l alun kansalaistaidon kirjasta muistan lauseen: "Maito ei ole janojuoma. Maito on ruokaa." :D

Vierailija
882/2086 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran saunassa heitin jääkylmää vettä mummoni päälle ja tunnen siitä huonoa omaatuntoa vieläkin. Olin silloin alle 10v ja nyt olen 38v. Mummo kuoli 1999.

Minä yritin ampua/ammuin äitiä Super Soakerilla tisseihin ja pimppiin saunassa. Silloin nauratti. Ja voi &%*/#2 sitä häpeän määrä, kun myöhemmin tästä kerrottiin vitsinä äidin vieraille. Hävettää ja kaduttaa vieläkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
883/2086 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiisken tieteellinen nimi Cymnocephalus cernuus. Muistan sen vaikka unissani. Tein tästä esitelmän joku 17 vuotta sitten, ja odotan vaan sitä päivää kun jossain miljonäärikisassa tämä on viimeinen kysymys ja tää tieto ei ookkaan ollu mun päässä ihan turhaan :D

Vierailija
884/2086 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän naapuri Heli voitti pihapiirin tikkakilpailun vuonna 2004. Olin silloin 4-vuotias :D

Vierailija
885/2086 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

R-kioskin vanha tunnuslaulu, jota laulettiin paljon kavereiden kanssa lapsena jostain syystä

R-kioski je-heeeee kaiken lisäksi lähellä

R-kioskin mainos jossa lännenmies karauttaa komeasti kioskille ja hevonen hirnahtaa. Vaan kioskintäti vain kikatti ja teki koko tilanteesta naurettavan. Ärsytti aikanaan niin julmetusti. Olisi sekin täti voinut olla sekunnin verran tosissaan.

Vierailija
886/2086 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me mennään Tykkimäkeeeen, me mennäänn Tykkimäkeen.....

ja 

Anttila, Seppälä, Pukeva ja Maxi, kaikkee ei riitä ees kerrottavaksi..... en muista loppuja, Itikseen nää liittyy jollakin tavalla:D

Paikkoja monta, niin uskomatonta. On laitettu neljään kerrokseen

Vierailija
887/2086 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin 13 ja kevät olin tavallisesti kotona, kunnes tuli kauhea kakkahätä ja en kehdannut mennä vessaan. Sitten avasin ikkunan ja juoksin metsään ja väänsin kakan sinne ja pyyhin sukkiini jotka jätin metsään ja menin kotiin eikä kukaan saanut ikinä tietää. (käytän sukkia keväisin)

Wtf

888/2086 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nailonit jäätyivät jalkoihin 60-luvulla, kun aamulla menin kouluun. Meidän koulussa ei saanut pitää oitkiä housuja muuten kuin pesistä pelatessa. Aina piti olla hame.

Vierailija
889/2086 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nämä on ainakin turhia, mutta jääneet mieleen:

kala kalskaa kalakasassa

aslak saa jaffaa ladassa 

Konekirjoituksen ensimmäisiä harjoitustekstejä yläasteella. Nämä siis pystyy kirjoittamaan "perusasennosta" eli pikkurilli a-kirjaimella, nimetön s-kirjaimella, keskisormi d-kirjamella ja etusormi f-kirjaimella. Oikean käden sormet vastaavasti j, k, l, ö 

Vierailija
890/2086 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt ihan turhimpia, mutta muistan sen hetken, kun opin kerralla lukemaan! Opettaja selitti koulussa, että lukeminen on vaan yksittäisten kirjainten ääntämistä nopeasti peräkkäin. Esim kun luetaan sanaa auto niin sanon joka kirjaimen tosi nopeasti peräkkäin eli ”a” ”u” ”t” ”o” ja siitä se sana sitten tulee. Tuon jälkeen osasinkin lukea melkein mitä vaan, kun osasin kirjaimet jo. Mietin vaan, miksei kukaan heti sanonut että tämä on näin helppoa?? :D

Vierailija
891/2086 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

viisi vuotiaana pääni löi kiveen

Vierailija
892/2086 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biologian tunnilla ala-asteella opetettiin, mitä tarkoittaa yhteyttäminen eli: Vihreät kasvit valmistavat vedestä ja hiilidioksidista auringon valon avulla sokeria, samalla vapautuu happea. Ope kertoi, että joku oli vastannut kokeessa: Mennään kihoihin (oli varmaan tarkoittanut: kihloihin:) Ja vanhoja mainosrenkutuksia 70-luvulta muistan. Ala-asteen laulukirjan laulut osaan vieläkin, miten ne menee kun kirjaa selailen. Muistaisimpa tärkeämpiä asioita nykyään yhtä hyvin...

Vierailija
893/2086 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bias kirjoitti:

Muistan markan ja euron kurssin 6 desimaalin tarkkuudella.

-Bias-

Eikö desimaaleja ollut vain 5, mutta numeroita oli 6.

1 € = 5.94573 mk. Naputtelin tätä kurssia satoja kertoja laskimeen, kun hintoja täytyi muuttaa euroiksi.

Vierailija
894/2086 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan ulkoa kaikki mahdolliset luottokorttien pin-koodit.

Vierailija
895/2086 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa Armas.

896/2086 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on muisto tilanteesta, jolloin olin alle kouluikäisenä äitini työpaikalla. Sinne tuli farkkuihin pukeutunut, mielestäni tosi ison näköinen tyyppi, joka halusi ostaa jonkin tuotteen. Äitini pyysi häneltä henkkareita - en tiennyt miksi, eikä se herättänyt uteliaisuuttanikaan - ja ulkomaalaisen intonaatiollaan sanoi sitten, että nämä ovat sinun isoveljesi paperit, eivät sinun. Jannu vakuutti, että kyllä ne minun ovat, mutta sai lähteä tyhjin käsin.

Vierailija
897/2086 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hansen on myhäilevä mies. Eli tämä lause oli maantiedon kirjassa oikean puoleisen sivun alareunassa. Sivunumero on onneksi unohtunut, kirja hävinnyt, mutta Tanskan maataloudesta oli kyse.

Vierailija
898/2086 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus 60-luvun lopussa tai 70-luvun alussa kuussa käynnin jälkimainingeissa kaikki tuntui mahdolliselta, ja naapurin varhaismurrosikäinen poika väitti, että amerikkalaiset ovat nyt keksineet sellaiset silmälasit, joilla näkee ihmisten vaatteiden läpi. Sanoi hankkivansa sellaiset heti kuin mahdollista. Eipä näkynyt kaverilla silmälaseja.

Tuttu kertoi, että aikoinaan pojat olivat saaneet uskoteltua tytöille, että heillä on lasit, joilla näkee vaatteiden läpi. Tytöt lähti kieljuen karkuun eivätkä uskaltaneet tulla sisälle. Jäi epäselväksi mitkä lasit pojilla oikeasti oli käytössä.

Vierailija
899/2086 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, kun joskus pienenä näin Marabou-maitosuklaa-mainoksen, jossa sanottiin: Kun mielesi tekee hyvää, ostaa Marabou-maitosuklaata. Mmmmmm! Sitten kun söin kerran sisareni kanssa jotain vanukasta, olisikohan ollut Jacky Makupalaa, sanoin, että minulla on Marabou-maitosuklaata, kun se oli suklaavanukasta. Sisarellani oli banaanivanukasta ja hän sanoi: Minulla on Marabou-maitobanaania.

Vierailija
900/2086 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista, kirjoitinko tämän jo joskus tänne, mutta:

Valkopesu biologisella esipesulla

Valkopesu hyvin likainen

Valkopesu vähän likainen

Kirjopesu

Huuhtelut ja linkoaminen

Linkoaminen

Hienopesu 60 biologisella esipesulla

Hienopesu 60

Hienopesu 40

Villaiset

Kylmäpesu

Joo, meidän vessanpönttö oli meidän Hoover-pesukonetta vastapäätä. Eikä aina muistanut ottaa Aku Ankkaa vessaan mukaan.