Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Turhia" asioita, jotka muistat vuosien takaa?

Vierailija
10.11.2016 |

Onko teille sattunut sellaisia tavallisia tilanteita, jotka ovat tapahtuneet kauan sitten, kenties lapsuudessanne, mutta jostain syystä muistatte ne vieläkin yllättävän hyvin? Eli tilanne ei ole ollut mitenkään kummoinen, ei surullinen tai iloinen, vaan aika arkinen ja vähäpätöinen. Ei ollenkaan sellainen asia, jonka voisi kuvitella jäävän pysyvästi muistiin.

Itse muistan, kun lapsena utelin kodinhoitajalta hänen palkkaansa eikä se vastannut siihen mitään.

Muistan kun 4-vuotiaana yritin kiivetä vauvanvaunuun sillä tekosyyllä, että olen muka palannut takaisin 3-vuotiaaksi. (Sitä en muista, miksi tämä oli mielestäni hyvä perustelu.)

Tylsimmät muistonne?

Kommentit (2086)

Vierailija
841/2086 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkku kiusasi minua, että minä olen Tikun ja Takun pelastuspartion hahmoista professori Nulli ja hän hoki: Sinä oot se paha, sinä oot se paha, sinä oot se paaha, paaha, paaha! :D

Vierailija
842/2086 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tölkinkyljistä puheenollen tuoremehutölkin ravistettava - omskakas

Minä luin tuon omskakas että ravistettava omas kakas :'-D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
843/2086 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatar on Forumissa. Olin tuon tv-mainoksen aikaan varmaan kaksi- tai kolmevuotias.

Myös minä muista tämän mainokset.

Lisäksi muistan n. 30 vuotta sitten kuolleen isoäitini lanka puhelinnumeron ulkoa (ja monta muuta numeroa)

Vierailija
844/2086 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, kun joskus 90-luvulla oli televisiossa mainos, joka alkoi kysymyksellä "karkaileeko virtsa" ja äiti oli juuri syömässä silloin, kun tuo mainos tuli televisiosta.

Vierailija
845/2086 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan edelleen ikivanhoja puhelinnumeroita, jotka olivat olemassa vielä lankapuhelinaikoina.

Mielenkiintoisten sarjakuvien ja hyvien elokuvien tekstit muistan aina juuri sellaisina kuin olen ne ensimmäisellä kerralla lukenut. Sivumennen mainitsen, että suutun aina jos näen esim. lehtien uusintapainoksissa erilaiset suomennokset. Elokuvat ovat vielä pahempia, koska eri kanava tai palvelu kääntää ne aina eri tavalla tai tyylillä. Maksullisisista elokuva- / tv-sarjapalveluista puhumattakaan.

Ja lisää turhuuksia... peruskouluni takana oli kyltti "Läpikulku kielletty" (ja sama ruotsiksi). Nauroin katketakseni, kun joku oli töhertänyt tekstin "Keskitysleiri. ****nen (koulun rehtori) on h***a". En siis nauranut loukkaukselle, vaan käytin mielikuvitustani ja ajattelin, että miten kauhea mesta oikea keskitysleiri olisikaan jos tavallinen oppilaitos oli töhrijän mielestä sellainen.

Vierailija
846/2086 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun omituisen mökin jonka johonkin huoneeseen pääsi kaapinoven kautta, en ole varma oliko unta vai totta

Vierailija
847/2086 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mobilatin mainos bussin penkeissä.

Oli tylsää ja lueskelin sitä kun bussissa istuskelin harvase päivä. Olin silloin teini.

Vaikuttava aine tais olla mukopolysakkaridipolysulfaatti. Muistinkohan oikein :)

Taidan olla outo.

Hei mulla ihan sama!!!! 😂 Toi on hyvä sana hirsipuussa ja kun aletaan vaihtaa "turhaa tietoa"

Se oli kyllä Hiruroid ei Mobilat :)

Vierailija
848/2086 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan olleeni ehkä 4 tai 5 vuotias. Asuttiin pienellä paikkakunnalla ja laman takia vanhempien rahat aika vähissä. Olin toivonut jouluksi nukkea. Oltiin vanhempieni kanssa kirkonkylällä asioilla, ja äitini oli menossa apteekkiin. Minä halusin välttämättä mukaan. Äitini kielloista huolimatta lähdin hänen mukaansa. Kun tuli hänen vuoronsa asioidessa, pyysi jotain kangasta apteekkarilta. En muista mitä se oli. Tuttu apteekkari kysyi mihin sitä tarvitset, johon äitini minua vilkaisten tokaisi että teen nukkeja. Hän oli selvästi ärsyyntynyt että olin mukana. Ei osannut valehdella apteekkarille. Tunsin valtavaa katumusta että lähdin mukaan, ja näin ollen pilasin yllätyksen. No, sain kaksi hienoa itse tehtyä nukkea jouluna. Olivat rakkaita, ja ovat tallessa vieläkin😊

Vierailija
849/2086 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osuuspankki jakoi tytöille vaaleanpunaiset ja pojille vaaleansiniset pyöräilykypärät mallia styroksipotta. Ne päässä käveltiin ympyrää koulun pihalla ja laulettiin jotain liikennelaulua. En muista että kukaan olisi pyöräillyt se päässään.

Vierailija
850/2086 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuuko joskus siltä, että on pakko nostaa jalat ylös? Oireet saattavat johtua pinnallisista laskimotukkotulehduksista. Oireisiin on myös lääke: Hirudoid Forte. Hirudoid Forte estää pinnallisten hyytymien muodostumista ja liuottaa jo syntyneitä tukoksia. Hirudoid Forte - vapauta jalkasi.

Sinisävyinen mainosvideo, jossa silkinsileät sääret näkyvät. Ilmestyt punainen pallero jalansivuun, ja siihen sitten levitetään rasvaa.

Vierailija
851/2086 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lottokuponkien kalkkeeripaperisivusta sai taiteltua hienoja mustia paperilennokkeja. Ukkini harmiksi - ei ollut kerta eikä kaksi, kun hän joutui ruksimaan lapun uudelleen.

Vierailija
852/2086 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinnumeroni 60-luvulta.

853/2086 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltihin 2006 eräällä työkkärin humpuuki kurssilla. Ja niillä "suurilla" johtajilla oli kova himo opettaa työn "tekoa". Oltiin ikkunoota pesemäs ja pomo tuli kertomaan (vuosikymmeniä vanha joku maali mikälie ikilika) "Siinä on kärpäsen kakka, pitää saara pois". Kyllä mä siinä kohtaa ittekseni tuumin jot maailman turhin asia. Kukaan muista hetken päästä. Mä muistan viäkin oli niin merkittävä kärpäsen paska. Ja se paska o siinä ikkunas viäkin kun sitä ei irti saatu. Nyt koko huusholli on purkuun tuomittu. Ei kiinnostaisi yli 12-vuoren jälkiin enää muistaa😀😀😀😀😀

Vierailija
854/2086 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jippo-lehden koottavana leluna oli "painokone", joka mukamas teki paperista setelirahaa. Kun näytin sitä aikuisille naapureille, he nauroivat sitä sätkäkoneeksi. Jota se jälkeenpäin ajatellen taisi hieman muistuttaakin.

Vierailija
855/2086 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

oman syntymäni.

Vierailija
856/2086 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuuden kaverilla tehtiin piharemonttia ja kuulin kun kaverini isä kertoi jollekin aikuiselle kuinka he olivat uusineet salaojat ja esitteli tehtyjä töitä. Luulin että naapurissa tehtiin jotain kiellettyä, puhuihan hän salaojista. Pelkäsin että lipasautan suuren salasuuden jollekin ja kaveirin vanhemmat joutuvat vaikeuksiin lainvastaisista ojista.

Vierailija
857/2086 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesileppiksen mainoksesta sensuroitiin paikan nimi. "Kiva kiva kiva kiva *haudanhiljaisuus* jättis!"

Vierailija
858/2086 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vesileppiksen mainoksesta sensuroitiin paikan nimi. "Kiva kiva kiva kiva *haudanhiljaisuus* jättis!"

Miksi se sensuroitiin?

Vierailija
859/2086 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollessani noin 11-vuotias meille tuli joku pariskunta kylään. He toivat karamelleja lapsille tuliaiksi. Tosin vain nuoremmille sisaruksilleni. Minulle ei annettu, koska olin tuojatädin mielestä jo iso, enkä siksi tarvitse. Olisin toivonut, että äitini olisi puuttunut asiaan, että itsekkin olisin saanut osani, kun teki todella myös mieleni makeaa. Ei puuttunut. Taisivat vieraat säästää pitkän pennin, kun minulle ei tarvinnut karkkia ostaa :-/.

Vierailija
860/2086 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatar on Forumissa. Olin tuon tv-mainoksen aikaan varmaan kaksi- tai kolmevuotias.

Ajatar on Forumissa ,  Forumissa Mannerheimintiellä , auki joka ilta kello kahdeksaan , Ajatar on Forumissa.

Kun muutin Helsinkiin vuonna 2013, ensimmäisiä asioita mitä tein oli käydä tarkastamassa tätä ajatar! Ja todentotta siellä se forumissa oli..