Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Turhia" asioita, jotka muistat vuosien takaa?

Vierailija
10.11.2016 |

Onko teille sattunut sellaisia tavallisia tilanteita, jotka ovat tapahtuneet kauan sitten, kenties lapsuudessanne, mutta jostain syystä muistatte ne vieläkin yllättävän hyvin? Eli tilanne ei ole ollut mitenkään kummoinen, ei surullinen tai iloinen, vaan aika arkinen ja vähäpätöinen. Ei ollenkaan sellainen asia, jonka voisi kuvitella jäävän pysyvästi muistiin.

Itse muistan, kun lapsena utelin kodinhoitajalta hänen palkkaansa eikä se vastannut siihen mitään.

Muistan kun 4-vuotiaana yritin kiivetä vauvanvaunuun sillä tekosyyllä, että olen muka palannut takaisin 3-vuotiaaksi. (Sitä en muista, miksi tämä oli mielestäni hyvä perustelu.)

Tylsimmät muistonne?

Kommentit (2086)

Vierailija
601/2086 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pähkinäsaaren rauhan solmimisvuosi 1323. Ja ei, tällä tiedolla EI ole ollut käyttöä ala-asteen historiantuntien jälkeen...

Vierailija
602/2086 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä oli lähtenyt juuri taas viikoksi töihin.  Äiti sanoi jotain mistä loukkaannuin, tai se ei päästänyt mua ulos leikkimään tai jotain, ja suutuin. Äiti väitti ja väittää edelleen että minä itkin aina isäni perään tunti tolkulla. Muistan ettei se ollut niin. En ole koskaan korjannut asiaa. Isäni kuoli kun olin 14v. Ei haittaa että minusta tehtiin "isin tyttö". 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/2086 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kiristääkö jalkojasi? haluaisitko nostaa ne ylös? oireet voivat johtua pinnallisesta laskimotukkotulehduksesta. liikunta voi auttaa. vaivoihin on myös lääke, hirudoid forte. katso kuinka hirudoid forte (en muista kaikkea), ja hillitsee tulehdusta. (jotain vielä.)" olisiko ollut tyyliin "lääke joka vapauttaa jalkasi" tai sen suuntaista.

Vierailija
604/2086 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Charme Asserdal :D

Vierailija
605/2086 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, kun pienenä minua ja sisariani kävi hoitamassa eräs tuolloin teini-ikäinen tyttö, ja olin tämän tytön kanssa tienvarressa kun ohi ajoi samanmerkkinen ja -värinen auto kuin meillä silloin oli, ja tämä tyttö sanoi, että autoa ajoi eräs kuvaamataidon opettaja. Itse asiassa silloin kuulin hänen sanovan, että tuo oli se kuvaamaton opettaja, enkä tietenkään ymmärtänyt, että mitä se tarkoittaa, mutta sitten vuosia myöhemmin tajusin, että hän sanoi kuvaamataidon opettaja. Tämän kuvaamataidon opettajan miehen veli asui naapurissamme, ja hän oli tietysti menossa siellä käymään. Jäänyt siksi mieleen, koska hänellä oli samanlainen auto kuin meillä, ja luulin ensin, että se oli meidän automme.

Vierailija
606/2086 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jippo -lehden sarjakuvat Jeppe ja Kolli, Aave Artturi, Urho Tulitukka, Tohtori Vastaisku, Poke Pokkus. Niitä ei taida olla Jipon jälkeen Suomessa julkaistu.

Vierailija
607/2086 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi palstahullu on keksinyt alkaa toistella "sinut itsensä kanssa" -sanontaa. Siitä tuli mieleen aikoinaan luettu Pekka Töpöhäntä-kirja, jossa ilkeän Monnin joojoo-kaveri Pulla oli juuri oppinut uuden, hienon sanan "arvattavasti" ja hoki sitä koko ajan.

Vierailija
608/2086 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kavereiden syntymäpäivät 70-luvun puolivälistä lastentarha-ajoilta, vaikken ole vuoden 1977 ollut missään tekemisissä heidän kanssaan.

Muistan kaikki lankapuhelinnumeroni (9 kpl), vaikka luovuin viimeisestä 1998.

Vierailija
609/2086 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteen uskonnon kirjan kuvateksti: Arkkipiispa John Vikström pyöräilee. Taustalla Porvoon kirkko.

Vierailija
610/2086 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa noin 6-vuotiaan. Terkkari otti sormenpäästä verikokeen ja se pisara imaistiin ohueen pitkään putkeen tai pilliin. Olisko kapillaariputki nimeltään. Olin siitä ihan lumoutunut, ja pistoskin unohtu kokonaan!

Vierailija
611/2086 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sale-kaupassa kerran kauan sitten kesällä oli kassalla edessäni asioimassa mies jolla oli valkoinen t-paita ja siinä kuva valkoselkätikasta. Olin ehkä 8v.

Vierailija
612/2086 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tölkinkyljistä puheenollen tuoremehutölkin ravistettava - omskakas

Muistan, ja tuon omskakas luin niin kuin se on kirjoitettu, eikä "omskaakkas" :D

Minäkin luin tuon niin kuin se on kirjoitettu, mutta en ymmärtänyt, mitä se tarkoittaa. Tuli mieleen, että se mehu on ravistettavaa omskakasia.

Mun kaverii luki omas kakas. Oltiin silloin lapsia.

613/2086 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muistan et 20mk maksoi punainen lm kun oli pöytälaatikossa rahaa tuolloin.olin silloin alaikäinen enkä itse saanu röökiä. Olin ollut polttamatta 2 viikkoa ja hermot meni äitiin totaalisesti eiku naapuriin pyytää et käyks ne hakee tupakkaa. Käänsivöt sätkän ja meinasin kaatua kun heikotti kovin ja kävivät hakee.. Siitä asti sitten joka päivä polttanut.

Vierailija
614/2086 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteen biologian kirjassa oli otsikko:" Koira elää hajujen maailmassa". Otsikko vasemmalla sivulla.

Koiraihmisiä olen vieläkin.

Vierailija
615/2086 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, kun pelasimme serkun kanssa Hugo-peliä, jossa oli junataso ja Hugo lauloi: "Menolippu, menolippu!" niin serkku lauloi: "Menokalja, menokalja!"

Sitten toisella kerralla kun serkku oli käymässä ja televisiosta tuli Hugo-ohjelma, jossa pelattiin lentokonetasossa ja serkku ei varmastikaan ollut aiemmin nähnyt, mitä tapahtuu, jos lentokoneesta loppuu bensa niin hän jo sanoi: "Lopu bensa niin nähdään mitä sitten tapahtuu!" Sitten bensa loppuikin.

Vierailija
616/2086 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin alle kouluikäinen kun menimme äidin kanssa siskoa vastaan linja-autopysäkille ja minulla oli puuvartinen, suklaalla päällystetty toffeetikkari. Paluumatkalla äiti kantoi minua sylissään ja tikkarini tippui maahan, enkä uskaltanut sanoa mitään. Harmitti kuitenkin niin paljon että tuli itku ja äiti ja sisko ihmetteli mikä minulle tuli, mutten kehdannut sanoa syytä.

Vierailija
617/2086 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkku hoki 90-luvulla tällaista: Janne Porkka ja Paska-Pirkka!

Vierailija
618/2086 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan elävästi, kuinka isoveljen kanssa kurakelillä hypittiin lätäköihin (4-5-vuotiaina)

ja isä huutaa vierestä "perkele pois sieltä!"

Vierailija
619/2086 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, kun kerran koulutaksissa, joka oli Ford Transit, oli yhtenä pölykapselina Mersun kapseli. Näytti mielestäni vähän hassulta. :D

Vierailija
620/2086 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä muistikuvat ovat 60-70 -lukujen vaihteesta, suunnilleen.

Meidän perheen vaaleanvihreän kuplavolkkarin rekisterinumero oli HÄ-469.

Busseissa oli varoittava piirroskuva matkustajista ja siinä kehotettiin seisovia matkustajia pitämään lujasti kiinni tekstillä "Kun jarrutetaan äkkiä sua heitellään kuin säkkiä"

"Aaltopelti-Transit-pakettiautoja" näki liikenteessä.

Tuotanto oli ruokakauppa, missä oli pitkä tiski ja tiskin takana valkoesiliinainen neitonen, leivät oli irtomyynnissä ja käärittiin valkoiseen paperiin.

Maitopussit ja niistä tehdyt lattiamatot :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi