"Turhia" asioita, jotka muistat vuosien takaa?
Onko teille sattunut sellaisia tavallisia tilanteita, jotka ovat tapahtuneet kauan sitten, kenties lapsuudessanne, mutta jostain syystä muistatte ne vieläkin yllättävän hyvin? Eli tilanne ei ole ollut mitenkään kummoinen, ei surullinen tai iloinen, vaan aika arkinen ja vähäpätöinen. Ei ollenkaan sellainen asia, jonka voisi kuvitella jäävän pysyvästi muistiin.
Itse muistan, kun lapsena utelin kodinhoitajalta hänen palkkaansa eikä se vastannut siihen mitään.
Muistan kun 4-vuotiaana yritin kiivetä vauvanvaunuun sillä tekosyyllä, että olen muka palannut takaisin 3-vuotiaaksi. (Sitä en muista, miksi tämä oli mielestäni hyvä perustelu.)
Tylsimmät muistonne?
Kommentit (2086)
Lupa käydä sisään myönnetty. Tervetuloa Pizzaplaneetalle!
Sukulaisten, ystävieni sekä perheemme lankapuhelinnumerot.
Vierailija kirjoitti:
Muistan kaikkien lempiyhtyeideni biisien sanat 3-15 ikävuosieni välillä jee jee onpa hienoa, en saa yhtä kemian kaavaa jäämään päähän mutta muistan esim Dingon kaikki lyriikat 😅
Laulun sanat voi oppia myös kielellä, jota ei edes osaa. Johtuneeko siitä, että musiikki sijaitsee aivoissa jossain ihan eri paikassa kuin pelkkä tieto. Jospa kaavat jäisivät paremmin mieleen laulamalla.
Muistan kun autokeksit loppui ja olin hyvin pettynyt koska tahdoin vielä yhden. Ne oli pyöreitä keksejä joissa oli auton kuva päällä. Tapahtui 60-luvulla. Muisto on vainonnut minua jo lähes 60 v!
Vierailija kirjoitti:
Erään entisen luokkakaverini isä kuoli tapaturmaisesti vuosia sitten. Hänen kuolinilmoituksessaan luki muun muassa:
On isä mennyt
Ja poika käsittää nyt
Ettei voi milloinkaan
Ei neuvoa antaa
Ei elon taakkaa kantaa
Ei enää milloinkaan
Timo Rautiainen & trio Niskalaukaus
Muistan nuoren naisen puhnron -80 luvun puolivälistä. Nimeä en.