"Turhia" asioita, jotka muistat vuosien takaa?
Onko teille sattunut sellaisia tavallisia tilanteita, jotka ovat tapahtuneet kauan sitten, kenties lapsuudessanne, mutta jostain syystä muistatte ne vieläkin yllättävän hyvin? Eli tilanne ei ole ollut mitenkään kummoinen, ei surullinen tai iloinen, vaan aika arkinen ja vähäpätöinen. Ei ollenkaan sellainen asia, jonka voisi kuvitella jäävän pysyvästi muistiin.
Itse muistan, kun lapsena utelin kodinhoitajalta hänen palkkaansa eikä se vastannut siihen mitään.
Muistan kun 4-vuotiaana yritin kiivetä vauvanvaunuun sillä tekosyyllä, että olen muka palannut takaisin 3-vuotiaaksi. (Sitä en muista, miksi tämä oli mielestäni hyvä perustelu.)
Tylsimmät muistonne?
Kommentit (2086)
Vierailija wrote:
Puolen litran kossupullo maksoi vuonna 1992 90mk.
tuo olisi tänä päivänä 25,73 euroa, ei taida aivan tuota maksaa?
Muistan, kun koulukaverini sanoi, että Martti Ahtisaari on venäläinen, koska on syntynyt Viipurissa. En ole varma, sanoiko vitsillä, vai eikö tiennyt, että Viipuri kuului siihen aikaan Suomeen.
Muistan, kun isä sanoi Jouni Backmania haista paska -jätkäksi sen takia, koska tämä oli järjestänyt niin, että Mikkelistä tuli Itä-Suomen läänin pääkaupunki. Isän mielestä sen olisi ehdottomasti pitänyt olla Kuopio. Tapahtui kuitenkin vuosia sen jälkeen, kun lääniuudistus tapahtui ja keskustelin isän kanssa aiheesta.
Oikea Asema! Yhdeksänkytkuus pilkku seitsemän!
Kaikki nykyajan älylaitteet. Jokaisen laitteen täytyy olla langaton.
Tuu tuu tupakkarulla, iskän pikku Hannes-pulla
Tervetuloa takaisin! Meidän ruoan pitäisi olla nyt valmista vai mitä, Mikko?
Muistan kaikkien lempiyhtyeideni biisien sanat 3-15 ikävuosieni välillä jee jee onpa hienoa, en saa yhtä kemian kaavaa jäämään päähän mutta muistan esim Dingon kaikki lyriikat 😅
Muistan 50 vuoden takaa kaverin kirjastokortin numeron.
Lapsuudesta kahvipapukarkit joissa sisällä jotain likööriä-.Oli vaan niin hyviä.Nykyään ei niitä saa ilman likööriäkään. Ne poksahti niin ihanasti suussa.Kylä suklaa ennen vanhaan oli eri hyvää.
Muistan lapsena kun eräs nainen kosi Urho Kekkosta ja tapaan kuului , että jos kiittää ei niin saa kankaan ahjaksi.Näin sai nainen yllätyksekseen kankaan presidentiltä.
Naapurin koiran kutsumanimi oli ropi. Sen oikea nimi oli Robby Picassode Durjana. Tämä 1972 - 74 ajalta. Säilynyt muistissa 50 vuotta.
Meidän puhelinnumero oli 42150. Myöhemmin 3542150.
Ja mun isälle töihin 44500.
Vanha mies, punapuvussa, liitelee maapallon läpi yhdessä yössä porojen vetämällä reellä. Sehän on selvästi mahdotonta.
1971-aapisessa luki että n....keri pesee kasvojaan, ei valkene ollenkaan.
Aika pitkälti kaikki mennyt on turhaa muistelua.
Vierailija kirjoitti:
Radiossa 70-80-lukujen vaihteessa soinut biisi, jonka kertosäe meni
"A-a-ajassa mä matkustan,
ko-ko-kotihin mä tahtoisin,
mis-mis-mistä löydän nappulan,
on aikakone tämä sekaisin."Kun tietäisi mikä biisi se oli ja kenen esittämä. Olisi kiva kuulla taas.
Nummisuutarit
Hirudoid Forten vaikuttava ainesosa: Mukopolysakkaridipolysulfaatti
Tortilla, tortilla, tortilla! Nyt uutuus on Hesburgerilla. Makuelämys on mucho bueno - tortilla Hesburgerin! Viva Hesburger! Hoh hoh hoh hoi!