Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä inhoan sanaa clutch!!!!! Siihen törmää joka paikassa ja se on niiiiiin ärsyttävä!!!!

Vierailija
10.11.2016 |

Muita kohtalontovereita?
Miksei voi vain sanoa laukku? Pikkulaukku?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkin inhoan. miten se edes lausutaan? kluts? 

Vierailija
2/28 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu, onneksi ei tarvitse keskustella noista laukkusista kovin usein. Korviin sattuu, kun suomeksi tuo äännetään "klats" ja suomenamerikaksi koko äännähdys kuulosta lähinnä yökötysrefleksiltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kytkin?

Vierailija
4/28 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry ap, mutta on jotenkin viihdyttävää, kun jotakuta ärsyttää asia, johon kuulemma törmää koko ajan, mutta itse en ole milloinkaan :D :D

Vierailija
5/28 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse nään punaista näistä:

Squad, dope, goals, on fleek ja YAAS!

Vierailija
6/28 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni hetken aikaa tajuta mitä tässä oletettavasti tarkoitetaan :D Ihmettelinkin että mitä autoharrastajia täällä nyt on linjoilla..

Vierailija
7/28 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua häiritsee kun viljellään sanaa random. Suomeksi se on esim. satunnainen, sattumanvarainen tai umpimähkäinen. Tällei ihan ränndömisti halusin vhinee.

Vierailija
8/28 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyn täällä melkein joka päivä, mutten ole törmännyt tuollaiseen sanaan.

Vierailija
9/28 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai mä luulin että se on tarkoittanu lutkaa.

Vierailija
10/28 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oli missään koskaan kuullut tuota sanaa. 

Olen 40-vuotias sinkkunainen ja asun Helsingin kantakaupungissa, että ilmeisesti joku maalaisjuttu? 

Vierailija
11/28 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä puolestani olen 37-vuotias tamperelaisnainen. Koskaan en ole kuullut sanaa muusta kuin kytkimestä käytettynä.

Vierailija
12/28 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulin että puhuttiin Patrik Laineesta.

Vierailija
13/28 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Clutch on mielestäni usein käännetty kirjekuorilaukuksi eli pikkulaukuksi.

Toinen vaatete -ja asustepuolen muotisana joka ärsyttää on Statement-kaulakoru. Miksi ei voi vaan puhua näyttävästä tai huomiotaherättävästä kaulakorusta?

Vierailija
14/28 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo koskaan kuullut kenenkään käyttävän puheessa tuota, blogeissa vaan nähnyt viljeltävän. Samaa sarjaa kuin dinnerit ja poolit.

Vierailija
15/28 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en oo koskaan kuullut kenenkään käyttävän puheessa tuota, blogeissa vaan nähnyt viljeltävän. Samaa sarjaa kuin dinnerit ja poolit.

Ai no ilmankos. En lue lifestyleblogeja, niin ei ole tullut vastaan. 

Vierailija
16/28 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eikö se clutch ole nimenomaan hihnaton pikkulaukku, jota joutuu kantamaan kädessä? Silloin pikkulaukku ei mielestäni oikea sana kuvaamaan sitä. Ja se on vähän rasittavaa puhua hihnattomasta pikkulaukusta, jos yksi sana voisi korvata sen. Eli ehkä clutchille pitäisi keksiä suomenkielinen versio.

Vierailija
17/28 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä suomennos on vähän vaikea. Kaikki pikkulaukut eivät ole clutcheja (vaikka sillä nimellä myydäänkin), eli kädessä pidettäviä hihnattomia. Ennen nuo olivat suomeksi kirjekuorilaukkuja, mutta kaikki ne eivät ole enää kirjekuoren muotoisia.

Vierailija
18/28 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Clutch tarkoittaa sitä, että koripallossa sä oot 'clutch' jos teet viime sekunneilla 'clutch playn' ja ratkaiset ottelun.

Jos et oo clutch, niin se tarkoittaa, että ratkaisupaikoissa palloa ei sulle kannata antaa.

Vierailija
19/28 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kytkin?

No sehän se.

Ostakaa mammat automaattivaiheisia autoja, niin ei kytkin pala.

Vierailija
20/28 |
10.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä inhoan sitä, kun moni bloggaaja kirjoittaa neuleista ja ilmoittaa materiaalin olevan cashmerea. Se on suomeksi ihan kašmir. Jos ei löydä näppikseltä š:ää, niin voi kirjoittaa vaikka kashmir, mutta ei cashmere. Sama kuin kertoisi puuvillapaidasta ja kirjoittaisi sen muotoon cotton-paita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi