Miten hillitä naisystävän alkoholin käyttöä?
Naisystäväni juo lähes poikkeuksetta liikaa kun alkoholia on tarjolla. Tällöin hänestä tulee ilkeä, kovaääninen ja joskus vähän aggressiivinen. Tyypillisesti menettää muistinsa eikä muista ollenkaan noita kännissä tehtyjä hölmöilyjänsä. Suoraan jos ehdottaa vähentämistä niin suuttuu, varsinkin jos siitä huomauttaa kesken juomisen.
Ilmeisesti hänen kavereitaan ei moinen haittaa, joten minä olen vain ilonpilaaja ja valittaja. Mikä neuvoksi?
Kommentit (18)
Et oikeastaan voi tehdä paljoakaan, kun naisystäväsi ei ongelmaansa halua nähdä. Voisit sanoa hänelle, että suhde on ohi jos et halua tilannettasi nähdä ja tehdä muutosta.
Älkää ainakaan lapsia alkako tehdä, ennen kuin nainen on terve.
Et pysty muuttamaan häntä. toisen ihmisen muuttaminen on mahdotonta. Voit kuitenkin muuttaa itseäsi. Jos koet olosi kiusalliseksi tai et nauti tuollaisista tilanteista niin lähde pois ennen kuin hän humaltuu tai älä lähde ollenkaan mukaan. Jos koet, että haluat olla juhlissa mukana, niin sitten hyväksyt sen, että sinä juhlit ja nautit omista juhlistasi etkä ole vastuussa tai varsinkaan kanna myötähäpeää naisen juomisista ja tekemisistä.
(Siis tottakai kerrot hänelle, miltä asia sinusta tuntuu, mutta jos ja kun hän todennäköisesti ei tule muuttamaan omassa toiminnassaan mitään niin keskustelun jälkeen sinulla on vain nuo vaihtoehdot.)
Ehdota yhteistä kuntokuuria, jossa syödään ja juodaan terveellisesti, liikutaan ja levätään riittävästi YHDESSÄ. Ja tähän kuuriin ei alkoholi kuuluisi.
Kerran viikossa, kerran kuukaudessa vai kerran vuodessa?
Vierailija kirjoitti:
Pari kertaa kuukaudessa.
-ap
Kuvaa kännykällä kun hän riehuu ja näytä video hänelle kun on selvin päin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari kertaa kuukaudessa.
-ap
No, hui.
Onko pakko joka kerta sitten mennä yhdessä?
Onko joidenkin ohje oikeasti että ei vaan kannata mennä mukaan? Poissa silmistä, poissa mielestä? Huoh.
Vierailija kirjoitti:
Onko joidenkin ohje oikeasti että ei vaan kannata mennä mukaan? Poissa silmistä, poissa mielestä? Huoh.
Ei kai parisuhde auttamatta tarkoita sitä, että joka tilaisuuteen pitää mennä yhdessä? En minä ainakaan kenellekään tuossa tilanteessa lapsenvahdiksi ryhtyisi varsinkaa kun kyse ei ole päivittäisistä känneistä.
Kannattaa ottaa puheeksi kun sillä on krapula ja morkkis.
Vierailija kirjoitti:
Kerropa mitä aloittajan sitten pitäisi tehdä? Puhua naiselle ja ping! problem solved?
Asiallinen keskustelu silloin kun hän on selvä. Jos hän ei näe ongelmaa, pitää ap sun vain itse valita haluatko jatkaa suhdetta vai et. Et voi pakottaa ketään juomaan sinun toiveittesi mukaan.
.
Jättäisin jo tässä vaiheessa mikäli ei ole vielä edes yhteisiä lapsia. Mikäli sellaisia tulee, niin aloittaja on niinsanotusti kusessa naisystävänsä (ja jatkossa enemmän vielä hänen kavereittensa ) kanssa.
Vissi tosiasia on, nimittäin ettei kaveripiiri kannusta vähentämään ryppäämistä ja olemaan enemmän kotona, vaan päinvastoin.
Ero on pitkäaikaisin ja paras ratkaisu tuohon (sinua koskevaan)ongelmaan. Naisystävällesi se ei ole ongelma, vaan tulevaisuudessa se olet sinä, joka yrität rajoittaa känniörvellystä ja päivittäistä ryyppäämistä kaikin keinoin, mutta huonoin tuloksin.
.
Meidän suhteessa minä olen se joka juo liikaa. Sentään en ola humalassa mitenkään inhottava, miestä lähinnä ärsyttää mun jatkuva hiplailu ja hellyyden kipeys (todella voimakas sellainen).
Loppu vuoden ajattelin viettää tipatonta. Jouluna ehkä aterian yhteydessä lasi viiniä. Jos kumppanisi ei itse näe asiaa ongelmana tuskin voit tehdä sille mitään.
Jätä se miss piggy.
Mikään ei ole rasittavampi kun humalainen nainen.