Mitä mieltä miehen ystävyydestä 18-vuotiaaseen?
Haluaisin nyt ulkopuolisten mielipiteitä seuraavaan: mieheni (yli 40-v) on ystävystynyt 18 v tytön kanssa. Tytöllä vaikeat kotiolosuhteet, joten mieheni on auttanut häntä siihen liittyen. Tyttö on yksinäinen, ei juuri ystäviä eikä siis myöskään turvaverkostoa, joten mies on auttanut häntä mm. kyytien muodossa, järjestänyt hänelle ohjelmaa ym. Mielestäni lähes joka päivä tapaavat, viestittelevät, puhuvat puhelimessa. Mies ehdotti juuri että tyttö tulisi meille viettämään isänpäivää.
Ja minä, ilkeä akka, kehtaan olla tästä kaikesta nyreissäni. Ensinnäkin harmittaa tuo ajankäyttö ja huomio, se on mielestäni poissa ennen kaikkea omilta lapsiltamme (alakoulu-ikäisiä). En myöskään ymmärrä miksi hänen täytyy lähestulkoon adoptoida nuori, eikö vähempi auttaminen riittäisi? Tai menisi sitten kunnon vapaaehtoistöihin, saisi auttaa monta ihmistä eikä vain yhtä.
Reagoisitteko te muut samalla lailla vai olenko kohtuuton? Mies vakuuttaa suhteen olevan täysin viaton, mutta on tässä jo mustasukkaisuuttakin puoleltani.
Yritin selittää miehelle miksi tämä ei tunnu kivalle pyytämällä hänen kuvittelemaan tilanne toisinpäin - minä viestittelisin iltaisin jonkun 18-v Kasperin kanssa. Ei mennyt perille.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
äääh iha sairasta..ite en voisi olla mikään "ystävä" noin vanhan miehen kanssa.olen itse 19 v.tuolla tytöllä on kyllä joku ongelma ja luultavasti tarvitsee huomiota ja nyt hakee väärältä ihmiseltä sitä :(
Varsinainen ikärasisti olet.
Mitä vanha setä ymmärtää nuoren naisen vaikeuksista? Likka ammattiauttajalle, ja pariterapiaa voisitte harkita kovasti. Voisi olla hyvä keskustella suhteen tilasta ja yhteisestä arvomaailmasta. Itse päätät jatkosta...
Ei kai auttamisessa sinänsä mitään pahaa ole (vaikka ikäeroakin), mutta kyllähän tuollainen auttamistahti ja yhteydenpito vaikuttaa siltä, että tyttö menee perheenne edelle. Ei olisi mulle ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
äääh iha sairasta..ite en voisi olla mikään "ystävä" noin vanhan miehen kanssa.olen itse 19 v.tuolla tytöllä on kyllä joku ongelma ja luultavasti tarvitsee huomiota ja nyt hakee väärältä ihmiseltä sitä :(
'Ikärasisti' on ihan sairaan typeränkuuloinen sana, senkin torspo.
Vierailija kirjoitti:
Ihan laidasta laitaan näköjään mielipiteet, ei siis ihan selvä tapaus :) Kaikki lisämielipiteet tervetulleita, ja mitä enemmän avaatte omia ajatuksianne sen enemmän siitä on apua.. Jos minäkin oppisin tajuamaan että tämä on ok tai sitten saisin vahvistusta päinvastaiselle. Nyt tuntuu vain hämmentävältä ja ikävältä.
Ap
No kyllä täällä aika selvästi on tullut se viesti, että tuo ei ole normaalia eikä viatonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
'Ikärasisti' on ihan sairaan typeränkuuloinen sana, senkin torspo.
'Torspo' kuulostaakin tosi tuoreelta siihen verrattuna, senkin pölkkypää.
Mulla oli vähän alle 18-v tuollainen "ystävä", varsinainen ystävä sitten olikin. Se siis oli muusikkomies, nelissäkymmenissä vaikka kusettikin iästään, joka etsi teinityttöjä, joilla oli kotona ongelmia tai itsensä kanssa vaikeaa ja groomaili niitä. Oli mielestään tosi hyödyllinen heille, koska oli vanhempi ja niin kokenut. Ja tietysti käytti seksuaalisesti hyväkseen, pummi rahaa ja palveluksia. Että semmosta "apua".