Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä miehen ystävyydestä 18-vuotiaaseen?

Vierailija
09.11.2016 |

Haluaisin nyt ulkopuolisten mielipiteitä seuraavaan: mieheni (yli 40-v) on ystävystynyt 18 v tytön kanssa. Tytöllä vaikeat kotiolosuhteet, joten mieheni on auttanut häntä siihen liittyen. Tyttö on yksinäinen, ei juuri ystäviä eikä siis myöskään turvaverkostoa, joten mies on auttanut häntä mm. kyytien muodossa, järjestänyt hänelle ohjelmaa ym. Mielestäni lähes joka päivä tapaavat, viestittelevät, puhuvat puhelimessa. Mies ehdotti juuri että tyttö tulisi meille viettämään isänpäivää.

Ja minä, ilkeä akka, kehtaan olla tästä kaikesta nyreissäni. Ensinnäkin harmittaa tuo ajankäyttö ja huomio, se on mielestäni poissa ennen kaikkea omilta lapsiltamme (alakoulu-ikäisiä). En myöskään ymmärrä miksi hänen täytyy lähestulkoon adoptoida nuori, eikö vähempi auttaminen riittäisi? Tai menisi sitten kunnon vapaaehtoistöihin, saisi auttaa monta ihmistä eikä vain yhtä.

Reagoisitteko te muut samalla lailla vai olenko kohtuuton? Mies vakuuttaa suhteen olevan täysin viaton, mutta on tässä jo mustasukkaisuuttakin puoleltani.

Yritin selittää miehelle miksi tämä ei tunnu kivalle pyytämällä hänen kuvittelemaan tilanne toisinpäin - minä viestittelisin iltaisin jonkun 18-v Kasperin kanssa. Ei mennyt perille.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liika on liikaa ja väärin jos omat lapset kärsivät. Parhaiten nuorta auttaa ohjaamalla nuori oikeiden palveluiden pariin. Nuorisotiloja on monessa kaupungissa, joissa tutustua muihin nuoriin ja yleensä näihin pääsee Myös 18vuotta täyttäneet. Työvoimatoimiston kautta järjestetään erilaista työtoimintaa ja työpajoja nuorille, nämä ovat hyviä varsinkin jos nuorelle on vaikeaa omaehtoisesti tutustua muihin ihmisiin. Yhteys sosiaalioimistoon ehdottomasti, kun nuori on erityisentuen tarpeessa on mahdollista saada mm. tuettua asumista tai tukihenkilö.

Vierailija
22/47 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih, googlauksellahan sekin selvisi mikä/kuka on Ikis ;) En ole - aloituksessani keskeinen pointsi ei edes ole ikä. Kyseessä voisi olla vaikka 47-vuotias yh-äiti tms.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/47 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hyväksyisi tuollaista missään nimessä,mieheni 43v ja jos toisi isänpäivänä meille jonkun nuoren tytön niin siinä ois raja mulle!sano miehelles että sinua epäilyttää tiheä yhteydenpito tyttöön.

Vierailija
24/47 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoren täytyy ohjata ammattiauttajien luokse. Jos nuori tekee jotain tyhmää, mies on myös vastuussa siitä, ettei ohjannut tarpeeksi ajoissa ammattilaisten luokse..

Vierailija
25/47 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaa ikis. Lääkkeet loppu?

Vierailija
26/47 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

panepoikkitaimiespanee kirjoitti:

Ei kuulosta hyvältä, eikä ole normaalia. Nyt on todellisen keskustelun paikka miehesi kanssa. Tuo yhteydenpito tyttöön tulee loppua, sillä siinä on jo nähtävissä ihastusta molemmin puolin. Tuo isänpäiväjuttu on myös todella korni.

Miehesi myi asian sinulle hoivaamisena ja tytöstä huolissaan olemisena, mutta nuoren lihan kaipuuseen on ukko jo päässyt.  Yhteydenpito katki tai teidän suhde on pian ohi. Ei ole normaalia avioliitossa olessa pitää joka päivä ystävään yhteyttä (oli sitten nainen tai mies).

Tätä minäkin yritin selittää vaimolleni kun hän otti vaimonsa pettämäksi tulleen työkaverin avustusprojektikseen. On kuulemma ihan normaalia olla tukena ja viestitellä päivittäin, eihän työkaveria voi pulaan jättää. Minä olin vain mustasukkainen kontrollifriikki, kun en tätä ymmärtänyt.

Jostain syystä oli ihan eri ääni kellossa, kun minä ystävystyin harrastuksen kautta viisi vuotta nuoremman naisen kanssa. Oli aika jäätävä vastaanotto kun tämä ystäväni tuli meille kahvilla käymään ja vaimolleni selvisi että tämä ystäväni on sinkku ja erittäin hyvän näköinen.

Vierailija
27/47 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

19-vuotias jatkaa: Isäni on yli viisikymppinen mutta jos hän ystävystyisi jonkun ikäiseni kanssa, olisin jopa mustasukkainen.. Siis siitä, että miksi isäni on jollekin toiselle noin huolehtivainen ja tukee, mutta omalle lapselleen ei (en tiedä sit et kuinka huolehtivainen mies on ap:n yhteisiä lapsia kohtaan). Entäs jos juttelisit tytön kanssa ystävälliseen sävyyn, vaikka miehesi kanssa yhdessä ja ehdottaisit just jotain muuta apukeinoa?

Vierailija
28/47 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos taas kaikille vastanneille. Mieheni on luonteeltaan auttavainen ja myös yhdessä autamme mielellämme vaikka ystäviä joilla jostain syystä rankkaa. Tässä intensiteetti on vain ihan eri luokkaa, se kai minua eniten mättää.

Ap

Vierailija
29/47 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei helvetissä onnistus tässä huushollissa tommonen. Sanot yksinkertasesti miehelles että peli poikki tai voi alkaa etsimään omaa asuntoa jossa sitten voi ihan rauhassa "autella" tämmösiä reppanoita.

Vierailija
30/47 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä noille nuorille on ihan ammattinsa puolestakin auttajia. Jotenkin tuntuu, että tyttö saattaa tahallaankin vedättää hyvä uskoista hölmöä, joka sitten tulee ja passaa. Missähän tämän nuoren omat vanhemmat ovat? 

Pahimmassa tapauksessa miehesi tulee vielä saamaan raiskaussyytteen niskaansa, kun tyttö alkaa kyllästymään. Siinä on hyvät vitsit kalliita sen jälkeen.

Vierailija
31/47 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on merkki sinulle, että on aika astua syrjään ja päästää lisääntymiskykyisempi nainen tilalle.

Vierailija
32/47 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan rakentavaakin palautetta antanut, ottanut selvää noista nuorison tukipalveluista ym. Mutta mieheni sanoo että hänen täytyy jatkaa kunnes tyttö on "tolpillaan". Johon voi mennä 3 kk tai 3 v tai...

Ap

Vierailija
33/47 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo aloitus oli kuin meidän perheestä, sillä poikkeuksella, että autettavalla oli ikää jutun alkaessa 15 vuotta ja meillä oli seitsemän lasta ja nuorin  kymmenen kuukauden. Meillä yritin puhua, ettei olisi kovin soveliasta ja sitä rataa, mutta minä olin se näytelmän konna. Lopulta hermostuin täysin ja siihen loppui se "auttamisprojekti". 

Mutta kyllä se oli meidän avioliiton lopun alku. Luottamus ja keskustelut menivät siinä. Pari vuotta ja erosimme. En tiedä, vieläkö exä näitä projekteja auttaa, mutta välistä tuntuu, että nyt olisi aikaa ja  vapautta tehdä, mitä vain.

Lapset varmasti arvostavat

Vanhimmat eivät ole eron jälkeen olleet missään tekemisissä isänsä kanssa. Yrittää kyllä heitä saada tapaamisiin, mutta täysi-ikäisiä on huono saada pakolla tulemaan. Tyttäret käyvät, kun ovat vielä niin pieniä.

Mutta tämä autettava tyttö katosi kyllä kuin pieru saharaan. Ei ole exän kanssa puuhastellut, kun minä hermostuin ja sanoin, etten minä anna tukea tälle projektille saati toimi savuverhona ulospäin. Ehdotettiinhan minulle, että rupeaisin tukiperheeksi hänelle, kun on tuota aikaa ja haluja, silloin tyhjensin sanaisen arkkuni eikä sosiaalitantat sen jälkeen minua vaivanneet tällä tytöllä.

Vierailija
34/47 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

äääh iha sairasta..ite en voisi olla mikään "ystävä" noin vanhan miehen kanssa.olen itse 19 v.tuolla tytöllä on kyllä joku ongelma ja luultavasti tarvitsee huomiota ja nyt hakee väärältä ihmiseltä sitä :(

Vierailija
35/47 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut vastaavan kuuloisessa tilanteessa, se nuori nainen siis. En olisi ikinä siihen ihmissuhteen alkanut jos olisin kunnioittanut itseäni yhtään. Mutta siksi siihen ajauduinkin, olin niin todella rikki. Kadun syvästi vielä vuosien päästäkin. Kyse oli meidän kuviossa siis nuoren naisen hallinnasta ja "mestaroinnista", mies pönkitti egoaan kun sai "pelastettavan" hyysättäväkseen. Sanomattakin selvää lienee että meillä oli myös seksiä.

Ap, sinuna äärettömän tarkkana olisin. Tuskin on täysin Platonista. Ainakaan miehen puolesta, ja tämä tyttö ei ehkä edes tajua kuviota, jopa mahdollista hyväksi käyttöä.

Vierailija
36/47 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä tavattoman harvinaista että moisella ikäerolla olis nimenomaan pelkässä ystävyysmielessä mitään yhteistä, vaikka kuinka olisivat tavanneet harrastuksen parissa tms.

Yks iso asia noissa "avustussuhteissa" nuoriin on kans se että samalla nuori voi kokea että ei tarvitsekaan etsiytyä nuorille tarkotettuihin (koulutettujen!) avustajien järjestämiin palveluihin. Miten mies reagoi jos tyttö haluaa joskus lopettaa avustussuhteen kun pärjää omillaan jos koskaan pärjää? Onko tämä mies sitten valmis vaan antamaan tytön olla kun hän haluaa itsenäistyä? Vai kehittyneeköhän jonkinlainen omistuksen tunne tyttöön niinkuin usein käy kun on "pyytettömästi" auttanut. :/

Ani harvoin se auttaminen oikeesti pyyteetöntä nimittäin on, tollasella yksilötasolla.

Ja tää sama pätee mun mielestä ihan osapuolten sukupuolista riippumatta.

Vierailija
37/47 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan toi muuten mielestäni hienoa mutta, jos auttaminen alkaa häiritsemään jo omaa perhe-elämää niin eihän se ihan normaalia voi olla. Auttaa ja tukena voi olla mutta toi kuulostaa jo, että tyttö on täysin riippuvainen miehestäsi (tai toisinpäin.) Itse miehenä ohjaisin tytön avun pariin niin, että hän pääsee tolpilleen ja tekisin selväksi, että on tukena tarvittaessa. Riippuu myös aika paljon minkälainen miehen luonne on, jos hän on empaattinen, ja yleensäkin ottaa kaiken maailman murheet niskoilleen ja, jos hänellä esim. itsellään on vaikea nuoruus takana. Niin ehkä kokee velvollisuudekseen auttaa, jos vaikka esim. itse nuoruudessaan saanut vastaavassa tilanteessa apua. Mutta jos esim. oma mieheni kertoisi vastaavasta tilanteesta niin, en ikinä voisi ottaa tilannetta tosissaan, koska hän ei muutenkaan ole mitenkään maailman empaattisin tai myötätuntoisin ihminen. 

Vierailija
38/47 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin nelikymppisenä miehenä voin sanoa, että nuori pilluhan se sun miehellä on taka-ajatuksena. älä nyt mene mogaamaan sen saumoja onnelliseen elämään. Ei mulla muuta. 

Vierailija
39/47 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ihan rakentavaakin palautetta antanut, ottanut selvää noista nuorison tukipalveluista ym. Mutta mieheni sanoo että hänen täytyy jatkaa kunnes tyttö on "tolpillaan". Johon voi mennä 3 kk tai 3 v tai...

Ap

Jos tyttö on noin huonossa kunnossa ja hänen elämäntilanteensa noin vaikea, niin sitä suuremmalla syyllä hänet täytyy ohjata oikean avun pariin. En ymmärrä miten miehesi voi olla noin edesvastuuton, että hän leikkii nuoren tytön elämällä. Kammottava tilanne. En todellakaan usko, että miehesi on hyvillä aikeilla liikkellä, koska jos hän olisi, niin hän olisi pitänyt huolen siitä ettei ole ainoa, jonka varassa tytön auttaminen on.

Vierailija
40/47 |
09.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En hyväksyisi alkuunkaan. Tällaisessa kuviossa historiallisesti universaalit totuudet toistavat itseään. Miehen käytös on loukkaavaa, tahditonta ja motiiveiltaan selvää. Nuoren naisen huomio, riippuvuus ja kiintymys kiihottavat ja antavat arkeen jännittävää merkitystä.

Parisuhteenne on oltava miehelle tärkeämpi kuin hänen hoivausfantasiansa. Hänen on kuultava sinua.

Inhottavaa.

Höpö höpö. Jos ne nyt kerran pari naida naksauttaa, se ei ole keltään pois.