Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin juuri tyttären kanssa kenkäostoksilla. Maksoin yli kaksisataa haluamistaan kengistä. Itse kuljen rääsyissä

Vierailija
08.11.2016 |

Saa haukkua!

Saa myös antaa vertaistukea onnettomalle, työttömälle yksinhuoltajalle.

Kommentit (190)

Vierailija
81/190 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ostetaan laatua edullisesti ja tarpeeseen. Ylihinnasta tulee olla joku erityinen syy kuten kotimaisuus. Älyvapauden huippu tärvätä teinin mankumisiin 200e.

Vierailija
82/190 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, missä on mennyt vikaan. Olemme tavallinen perhe. Ei olla köyhiä, mutta ei niin järin varakkaitaan. Silti tyttöni suree, että miks me ollaan niin saatanan köyhiä. Silloin, kun ei voida ostaa samoja tavaroita, juttuja, tehdä ulkomaanmatkoja, jne. Mistä tämä vinoutunut kuva syntyy...

Minäkin ruikutin teininä miten kaikilla muilla on milloin mitäkin. Meillä oli tilava nätti omistus-rivari, pari autoa ja matkusteltiinkin, mutta silti häpesin "köyhyyttä" kun parin kaverin perheellä oli valtavat talot ja mökkejä rivieralla ja ties missä. Typerää, ja ihan loputon kierre.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/190 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en vaadi mitään muuta kun hyviä numeroita todistukseen. Silloin ostan mitä tahansa

Vierailija
84/190 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, missä on mennyt vikaan. Olemme tavallinen perhe. Ei olla köyhiä, mutta ei niin järin varakkaitaan. Silti tyttöni suree, että miks me ollaan niin saatanan köyhiä. Silloin, kun ei voida ostaa samoja tavaroita, juttuja, tehdä ulkomaanmatkoja, jne. Mistä tämä vinoutunut kuva syntyy...

Minäkin ruikutin teininä miten kaikilla muilla on milloin mitäkin. Meillä oli tilava nätti omistus-rivari, pari autoa ja matkusteltiinkin, mutta silti häpesin "köyhyyttä" kun parin kaverin perheellä oli valtavat talot ja mökkejä rivieralla ja ties missä. Typerää, ja ihan loputon kierre.

Näin on sama homma, ympärillä asui rikkaampia, luokalla oltiin keskitasoa.

Se narina on vaan huono tapa ja teinien kiristyskeino.

Vierailija
85/190 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kartan kaikkea kotimaista. Sorry

Vierailija
86/190 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pöhkö hankinta, jos on laadukkaat ja nahkaa. Älä sure, ap.

Mutta näistä prinsessoista. Näitä riittää ainakin täällä pikkukylillä. Vanhemmat (hyvätuloiset yrittäjät) ostaa kaiken, ja tytöt kulkee kalliimmissa kengissä, vaatteissa ja laukuissa sekä kalliimmilla autoilla kuin mitä minulla on työssäkäyvänä, rehellisesti veroja maksavana keskipalkkaisena AIKUISENA ikinä varaa. Naurattaa nähdä prinsessat kesäisin paskaduuneissa nenä nyrpyllään, ovat ihan kuin tehtyjä palveluammatteihin, NOT.  Varmaan vanhemmat hommanneet tutulta kauppiaalta kesäduunit, eihän noita kukaan olis palkannu merkkiveskoineen ja naamaväärällään.  :)

Vierailija
87/190 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kartan kaikkea kotimaista. Sorry

Mene vaikka Mogadishuun miehesi kanssa ja skrivaile sieltä nettikahvilasta.

Vierailija
88/190 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kahden teinitytön äiti, työtön. Aivan sama tilanne minulla. Kuljen rääsyissä. Miehelläni, joka on töissä, on sama juttu. Ei osteta mitään itsellemme (toisaalta en tarvitse mitään, enkä edes halua uusia vaatteita, tms). Teinien maailma on kovaa. On oltava juuri oikeat tavarat, kengät, vaatteet, jutut, matkat, välineet. Tunnen erään lukion ykkösluokkaa käyvän tytön, jolla on aivan kaikki, mitä toivoa voi. Viimeisimmät jutut. Minä en tiedä, mitä tehdä - olen alistunut. Mikään järkipuhe ei mene perille, vaan on "pakko saada".

Syytän reilusti, katkerasti "niitä muita" vanhempia, joilla on varaa hankkia kaikkea mahdollista itselleen sekä myös lapsilleen. Sitten nämä rikkaat lapset tulevat kouluun, katsovat kaikkia alaspäin - ja köyhät nuoret yrittävät olla erottumatta joukosta juuri niillä viimeisillä rahoilla ostetuilla vaatteilla. Harjaantunut rikkaan katse kyllä huomaa merkin ja laadun, jne.

Olen kasvanut maalla. En tiedä, millaista on kasvaa kaupungissa. Olen epäonnistunut kasvattajana, kun lapseni matkivat kaikessa näitä rikkaita teinityttöjä (merkkikäsilaukkuineen, parkatakkeineen ja - timberlandeineen). Kukaan heidän kaveripiirissään ei pukeudu erilailla. Instagramiin laitetaan uusimmat ostokset.

Tämä on ihan täyttä puppua. Meidän tyttäret käy yhtä Helsingistä huippulukioista, törkykalliilla alueella. Osa perheistä sikarikkaita, siis viiden millin omakotitalo omalla rantatontilla, pihassa omalle lentsikalle laskeutumispaikka. Silti mitään kuvaamasi laista ei tapahdu. Mistä te keksitte näitä juttuja?

Olen samaa mieltä jälkimmäisen kanssa. Oma tyttäreni kävi Ressun lukion, eikä siellä ollut mikään ongelma se, että tyttö osti pääosan vaatteista kirpparilta ja UFF:sta. Meidän perheessä ei ole mnkäänlaista rahapulaa, mutta tyttäret haluavat olla ekologisia.

Vierailija
89/190 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälaiset kengät maksoivat yli 200€? Minkä ikäinen tytär?

Timberlandit, tyttö 16-vuotias. 

Kengät eivät kummoisen näköiset, mutta ne nyt oli oltava. Köyhänä tulee kummaakin joustavuutta loppujen lopuksi raha-asioissa. Kaurapuurolla eteenpäin nyt kuukausi. Sitten tuleekin joulumenot. 

Jos nuo eivät käy hänelle pieniksi, niin ovat todella pitkäikäiset kengät. Että ei huono valinta. Mutta todella kalliithan ne olivat, toivottavasti tyttö osaa arvostaa panostustasi ja kenkiään.

Kukin tavallaan. Jos olisin ap, olisin ostanut käytettynä.

Löysin vähän käytetyt Timberlandit 15 eurolla - olivat yhtä kokoa liian isot, mutta parin euron sisäpohjalla kengät muuttuivat sopiviksi.

Hienoa tässä on, että ap tukee suomalaista taloutta. Jos uutena olisin joutunut ostamaan, tunnustan, että nettikaupat olisivat seuraavaksi tähtäimessä (ja kesäalesta). Pitää sopeuttaa omat menot tuloihin.

t. osa-aikaisessa työssä pienellä palkalla

Vierailija
90/190 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen pistänyt yli 300 € lasten vaatetukseen (2 lasta).

Itselleni ostin  hanskat :D

Vierailija
91/190 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on valintoja, joiden kanssa täytyy sitten elää.

Vierailija
92/190 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tänä talvena kenkien hinnat nousseet pilviin?

Vierailija
93/190 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nää on nyt NE Timberlandit, eli se vaaleanruskea maiharimallinen, niin ne oli just Stockan kanta-asiakasalessa muistaakseni 129 € ja monessa netikaupassa olen nähnyt hintaan 149 €. 200 € kengät on varmaan jotkut muut kuin ne tavalliset, mitä kaikilla on.

Itse olen ostanut noi kengät vuonna 2008 USA:sta Outletista hintaa muutamia kymppejä (alle 50 €, dollarin kurssi oli silloin todella edullinen ja outlettien hinnat myös todella halvat). Ostin myös kaikille lapsille noi.

Lasten kengät on tietty myyty jo aikaa sitten, omat on kylä edelleen käytössä. Ei ne silloin ostaessa oikeen muodissa olleet, eivätkä ole olleet pitkään aikaan, itselläni kuitenkin käytössä, kun tykkään niistä. Välillä ajattelin että nää nolot vanhanaikaiset kengät mulla taas jalassa, mutta pidin kuitenkin.

Ja kas, nyt ne on kuuminta hottia ja omani hyvän huollon ansiosta edelleen ihan mainiossa kunnossa.

Vierailija
94/190 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suomea tarvitse tukea. Se on niin rikas maa. Ottihan se nytkin yli 30.000 uutta suuta ruokittavaksi. Kannattaa tilata sellaisista maista josta myyjällä on rahasta jotain hyötyä

Vierailija
95/190 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa kannattaa satsata lasten kenkiin ja pikkulasten ulkoiluvaatteisiin.

Vierailija
96/190 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

16v tyttö voisi jo itsekin hakea jotain töitä viikonlopuiksi ja loma-ajoiksi. Esim. pian alkaa joulusesonki, ja kaupat palkkaavat jouluapulaisia mm. paketointihommiin. Tuskin se lapsestakaan on kivaa jos muotikengät pitää tinkiä ruokarahoista, ei tuon ikäiset tyhmiä ole.

Siinä on taas yksi jokapaikan neuvonantaja!

Onko itselläsi parempia ehdotuksia, jos näitä ylihintaisia statussymboleita on ihan pakko haalia vaikka budjetti ei kestä? Vähän kurjaa se on jos kaurapuurolla pitää elää merkkivaatteiden vuoksi. T. varakkaasta perheestä ja ekat merkkivaatteet kesätyörahoilla

Vierailija
97/190 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käännä tilapäinen tiukka taloustilanne voitoksesi. Ole iloinen, että tyttäresi uskaltaa vaatia kunnollisia, laadukkaita, lämpimiä talvikenkiä. Liian usein juuri tytöille perheessä ostetaan jotain halpiskamoja, jotka eivät kestä. Pojille kenkäostoksilla 150-200e on normi, eikä kukaan ihmettele. Ole iloinen, että pystyit ne maksamaan. On parempi omistaa hyvät kengät kuin huonot. Ostos saattaa kirpaista juuri nyt, mutta luultavasti tyttösi on äärettömän iloinen ja onnellinen mennessään kouluun. Joskus se elämän onni tulee tavaroista. Etenkin nuorten maailmassa on tärkeää nuoruudessa, sillä hetkellä näyttää hyvältä ja samalta kuin muut. Anna lapsesi olla huoleton, onnellinen nuori. Olet hyvä ja kiltti äiti. Ihan taatusti tytär tietää sen!

Pyri jatkossakin, mikäli mahdollista, ostamaan kunnollisia vaatteita, tavaroita. Ne kestävät, ovat kivoja, niitä pitää huolellisemmin, jne. Monessa perheessä isille ja pojille ostetaan superkalliita talvitakkeja ja -kenkiä, ja kuten sanoin, kukaan ei ihmettele. Saman perheen äiti ostaa marketista tarjouksesta takkinsa, jota käyttää viisi vuotta. Ihan oikeasti kyse on myös tasa-arvosta. Älä sure rahanmenoa, vaan elä tilapäisesti niukemmin.

Kun mun poika oli teini ja ostin sille vaatteita ja kenkiä, niin kyllä budjetti oli max. 80e esim. kengissä. Joskus tuli vikinää, että ei kelpaa ym. ym., mutta sanoin silloin et pitää sit olla ilman, jos tuon hintaiset (mulle kalliit) kengät eivät kelpaa. Sen jälkeen alkoi kauhea netin koluaminen ja hintojen/merkkien vertailu ja kas kummaa, aina lopulta löytyi sopivat. Piti nyt vähän protestoida aluksi ja testata tuleeko niitä kalliimpia vai ei. Myöskään kukaan ei koskaan kiusannut, jos ei just silloin ollut päällä sen hetken IN-merkkiä.

Ja nuorempana, kun hänellä oli Karl Kani-vaihde päällä, niin todellakin sai vain muutaman paidan tai housut per vuosi, usein joululahjaksi, koska siihen aikaan nuo oli törkeän kalliita. Loput vaatteet olivat ns. merkittömiä, mutta ei haitannut, kun niihin pystyi yhdistämään noita merkkijuttuja. 

Nykyään tietenkin pystyy ostamaan just niitä mitä haluaa, kun on töissä ja tienaa omat rahat, mutta olen huomannut ettei nytkään halua laittaa mm. kenkiin enempää kuin n. 100-130e. Tuohon hintaa tosin saa hyviä ja kestäviä kenkiä, jos vain ei vaadi just jtn. Timberlandeja, vaan tyytyy ehkä samantyyppisiin, mutta vähemmän tunnetumpaan merkkiin. Loppujenlopuksi kun kukaan ei edes näe mitä siinä kengän lapussa lukee, niin mielestäni ihan turhaa tuollainen merkkien ihannointi.

Vierailija
98/190 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se menee meilläkin. Teini menee edelle ja  saa itse priorosoida tarpeensa. Mielestäni tuo on hyvä sijoitus, jos kengät on lämpimät ja ennen kaikkea vedenpitävät. 

Vierailija
99/190 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se totta on. Jos ostat suomesta et kannusta globaalisaatiota. Sehän tärkeintä on.

Vierailija
100/190 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma airmaxit 160e ja urheiluun sopivat 85e. Siis pelkkiin lenkkareihin tänään. Lisäksi oaljon muuta kuten viime viikollakin ja joka viikkoa. Rahaa menee kivasti teini-ikäiseen tyttöön, onneksi muut lapset ja vanhemmat ei välitä merkkijutuista...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi