Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tamperelainen. Mikä fiilis, kun ratikkaliikenne tulee kaupunkiisi?

Vierailija
08.11.2016 |

Otsikko

Kommentit (102)

Vierailija
81/102 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin nähnyt niille rahoille käyttöä vanhustyössä, terveydenhoidossa (nyt hoitotakuu juuri ja juuri toteutuu...), sosiaalityössä, päiväkodeissa ja kerhoissa jne. jne. Mielestäni Tampereen bussiliikenne toimii niin hyvin, että ratikka on vähän turha. Kaipa sillekin käyttäjänsä löytyy. (Asun itse tulevan reitin varrella.)

On parempi, että verorahani menevät johonkin hyödylliseen. Velana en kannata rahojani työnnettävän enää yhtään mihinkään päiväkerhoihin yms. Jokainen maksakoot omasta pussistaan, jos on varaa lapsia tehdäkin.

Heh. Toivottavasti muistelet tätä sitten paskavaipoissa maatessasi, kun ei olekaan uutta sukupolvea maksamassa veroja ja kustantamassa meidän hoitoa.

Väärin järjestetty. Oma vikanne, syytän ainoastaan teitä. Jos teen nuorena töitä, niin samalla rahalla ostetaan vanhana palvelua, koska Inflaatio laitetaan nollaan.

Jos te ette osaa, niin vika ei ole minun.

Jossakin lämpimässä eläkerahoilla rantahuvilassa hoidossa kuullostaa oikein hyvältä. Näin minä asiat järjestäisin.

Kai ymmärrät, että eläkerahat tulevat sitten nuorempien (työssäkäyvien) pussista? Minun lapseni maksavat sinun huvilassa eläköitymisesi, joten ovat varmasti ansainneet päivähoidon, koulutuksen ja muut julkiset palvelut ihan samalla tavalla kuin kaltaisesti kermaperseet ovat omassa lapsuudessaan saaneet.

Et siis sosialisti tajua, että jos laittaisin ne kaikki verorahat vaikka 200 000 talteen voisin lähteä saappaat jalassa vaikka jossain lämpöisessä ja halvassa maassa. Esim. Thaimaassa. 

Jokainen maksakoot lapsien harrastelut itse. Välttämättömyys toisten pussista on jo aivan tarpeeksi (lue liikaa)

Minäkin olen monesti ajatellut, että miksi ihmiset eivät voisi kustantaa lääkärikuluja omasta pussistaan. Itse kun olen terve kuin pukki. Epäreilua tämmöinen. 

Huomaatteko miten vieraantuneita todellisuudesta olette? Eli, jos Vela ei halua maksaa toisten lasten harrastuksista, niin kohta ollaan jo romuttamassa koko terveydenhuolto.

Olette naurettavia. Vela

Puhuit "päiväkerhoista". Et harrastuksista.

Päiväkerho voi tarkoittaa monta asiaa. Esim. avointa perhekerhoa, jonne perhevapaalla oleva vanhempi voi mennä kotihoidetun lapsen / lasten kanssa. Tällaista toimintaa kannattaa tukea, koska se tukee lapsiperheiden ja siten lasten, eli tulevaisuuden veronmaksajien, hyvinvointia. Lisäksi tällainen toiminta ehkäisee lapsiperheiden syrjäytymistä ja sosiaalista eristäytymistä.

Päiväkerho voi toki tarkoittaa myös vanhusten kerhoa. Yksinäisyys on suuri ongelma monen yksinasuvan vanhuksen kohdalla, enkä ymmärrä, kuka ei haluaisi tukea tällaista toimintaa omista verorahoistaan.

Päiväkerholla voi toki viitata iltapäiväkerhoon, joka on pienten koululaisten järjestettyä toimintaa. Iltapäiväkerholla mahdollistetaan työssä käyvien vanhempien töissä käynti - ja siten myös verojen maksaminen.

Joten puhutaanko lisää siitä todellisuudesta vieraantumisesta?

Vierailija
82/102 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 hengen kylässä riittää 5 henkeä byrokratiaan ja pyörittämään päiväkerhoja ja kouluja. Vielä 95 jää tehokkaaseen työhön. Kannattaa mennä aina alkuun ja tutkailla TOSIasioita. Vela

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/102 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jos ette anna pennuilleni rahaa, niin KAIKKI KUOLEE. Yhyy.. Yhyy.. Vela

Velat on kyllä itsekkäitä. Tämänkin ketjun kaappasit itsellesi, koska minä ja minun tarpeet. Viis tamperelaisista ja ratikoista.

Vierailija
84/102 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin nähnyt niille rahoille käyttöä vanhustyössä, terveydenhoidossa (nyt hoitotakuu juuri ja juuri toteutuu...), sosiaalityössä, päiväkodeissa ja kerhoissa jne. jne. Mielestäni Tampereen bussiliikenne toimii niin hyvin, että ratikka on vähän turha. Kaipa sillekin käyttäjänsä löytyy. (Asun itse tulevan reitin varrella.)

On parempi, että verorahani menevät johonkin hyödylliseen. Velana en kannata rahojani työnnettävän enää yhtään mihinkään päiväkerhoihin yms. Jokainen maksakoot omasta pussistaan, jos on varaa lapsia tehdäkin.

Heh. Toivottavasti muistelet tätä sitten paskavaipoissa maatessasi, kun ei olekaan uutta sukupolvea maksamassa veroja ja kustantamassa meidän hoitoa.

Väärin järjestetty. Oma vikanne, syytän ainoastaan teitä. Jos teen nuorena töitä, niin samalla rahalla ostetaan vanhana palvelua, koska Inflaatio laitetaan nollaan.

Jossakin lämpimässä eläkerahoilla rantahuvilassa hoidossa kuullostaa oikein hyvältä. Näin minä asiat järjestäisin.

Kai ymmärrät, että eläkerahat tulevat sitten nuorempien (työssäkäyvien) pussista? Minun lapseni maksavat sinun huvilassa eläköitymisesi, joten ovat varmasti ansainneet päivähoidon, koulutuksen ja muut julkiset palvelut ihan samalla tavalla kuin kaltaisesti kermaperseet ovat omassa lapsuudessaan saaneet.

Et siis sosialisti tajua, että jos laittaisin ne kaikki verorahat vaikka 200 000 talteen voisin lähteä saappaat jalassa vaikka jossain lämpöisessä ja halvassa maassa. Esim. Thaimaassa. 

Jokainen maksakoot lapsien harrastelut itse. Välttämättömyys toisten pussista on jo aivan tarpeeksi (lue liikaa)

Minäkin olen monesti ajatellut, että miksi ihmiset eivät voisi kustantaa lääkärikuluja omasta pussistaan. Itse kun olen terve kuin pukki. Epäreilua tämmöinen. 

Huomaatteko miten vieraantuneita todellisuudesta olette? Eli, jos Vela ei halua maksaa toisten lasten harrastuksista, niin kohta ollaan jo romuttamassa koko terveydenhuolto.

Olette naurettavia. Vela

Päiväkerho voi tarkoittaa monta asiaa. Esim. avointa perhekerhoa, jonne perhevapaalla oleva vanhempi voi mennä kotihoidetun lapsen / lasten kanssa. Tällaista toimintaa kannattaa tukea, koska se tukee lapsiperheiden ja siten lasten, eli tulevaisuuden veronmaksajien, hyvinvointia. Lisäksi tällainen toiminta ehkäisee lapsiperheiden syrjäytymistä ja sosiaalista eristäytymistä.

Päiväkerho voi toki tarkoittaa myös vanhusten kerhoa. Yksinäisyys on suuri ongelma monen yksinasuvan vanhuksen kohdalla, enkä ymmärrä, kuka ei haluaisi tukea tällaista toimintaa omista verorahoistaan.

Päiväkerholla voi toki viitata iltapäiväkerhoon, joka on pienten koululaisten järjestettyä toimintaa. Iltapäiväkerholla mahdollistetaan työssä käyvien vanhempien töissä käynti - ja siten myös verojen maksaminen.

Se että menee piirtelemään tai pelaamaan bingoa päiväkerhoon on harrastus. Olette todellakin edelleen todellisuudesta vieraantuneita. Vela

Vierailija
85/102 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olisi niille rahoille paljon parempaa käyttöä, joka ehkäisisi kaikenlaisia vaivoja ja ongelmia. Vela

Vierailija
86/102 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Velat on kyllä itsekkäitä. Tämänkin ketjun kaappasit itsellesi, koska minä ja minun tarpeet. Viis tamperelaisista ja ratikoista.

Ime sinä munaa. Itse vänkäätte kun Velat eivät tahdo maksaa TEIDÄN menojanne. Vela

Vierailija
87/102 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olette naurettavia. Vela

Se että menee piirtelemään tai pelaamaan bingoa päiväkerhoon on harrastus. Olette todellakin edelleen todellisuudesta vieraantuneita. Vela

Piirtelyn ja bingon järjestäminen on huomattavasti halvempaa kuin mielenterveyspalveluiden tai lastensuojelun. Kaikenlainen ennaltaehkäisevä ja hyvinvointia tukeva työ kannattaa aina. Ohis

Vierailija
88/102 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun fiilis on kutakuinkin tällainen:

https://www.instagram.com/p/8fmdrRnBrv/

I ♡ raitsikka!

Vierailija
89/102 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ime sinä munaa. Itse vänkäätte kun Velat eivät tahdo maksaa TEIDÄN menojanne. Vela

Onkin nähtävästi jo koulu päättynyt tältä päivältä.

Vierailija
90/102 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä lempinimellä tamperelaiset tulevat kutsumaan raitiovaunuaan?

Vierailija
91/102 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulispa Turkuunkin. Oli pitkä matka kävellä linja-autoasemalta hotellille tänään kantamusten kanssa. T. turisti (jolla ei varaa taksiin)

Vierailija
92/102 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä viitsi teilata kaikkia yhden ihmisen takia -Toinen vela

Vierailija
93/102 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ok. Nostaa kämpän arvoa todennäköisesti.

Ei se arvoa nosta, mutta hintaa saattaa nostaa.

Vierailija
94/102 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää teilatko kaikkia lapsiperheitä idiooteiksi, vaikka täällä muutama esiintyykin idioottimaisesti.

Vierailija
95/102 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulispa Turkuunkin. Oli pitkä matka kävellä linja-autoasemalta hotellille tänään kantamusten kanssa. T. turisti (jolla ei varaa taksiin)

Juuri näin! Juna-asemalta pitäisi ilman muuta mennä ratikka, sekä lentoasemalta. Naurettavaa pelleilyä työntää nämä verorahat johonkin päiväkerhoihin ja sitten kaupungilla liikkuminen on helvettiä. Vela

Vierailija
96/102 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin! Juna-asemalta pitäisi ilman muuta mennä ratikka, sekä lentoasemalta. Naurettavaa pelleilyä työntää nämä verorahat johonkin päiväkerhoihin ja sitten kaupungilla liikkuminen on helvettiä. Vela

Mitö

Vierailija
97/102 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjuun kommentoinut jankkaaja-vela todisti taas sen, että fanaattiset velat ovat kohtuullisen perseestä :;--DD Tampereen ratikka joo joo, mutta katsokaa minua, minä olen VELA, katsokaa kuinka ainutlaatuinen pikku lumihiutale olenkaan

Veloja on kymmeniä tuhansia. Sekä puhutaan minun rahoistani, niin minulla on oikeus olla täysin eri mieltä kanssasi. Voithan laittaa toki tililleni rahaa, jos se mielestäsi on merkityksetöntä.

t.Toinen vela

Vierailija
98/102 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos veloille ketjun ylläpidosta.

ap

Vierailija
99/102 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä lempinimellä tamperelaiset tulevat kutsumaan raitiovaunuaan?

Konkurssi.

Vierailija
100/102 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hämeenkatu on jo  nytkin välillä kovin autio kun siellä ei saa enää yksityisautoilla ajaa. Kyllä sinne bussit mahtuvat edelleen ja mahtuisivat jatkossakin.

30 sekunnin pysähtymisaika on aivan liian lyhyeksi laskettu. Miettikää, että pysäkillä on parin bussillisen verran ihmisiä odottamassa ja sitten sinne ratikan vaunuun könyävät heikosti liikkuvat mummot ja mammat hyökkäysvankkureineen.   Tuossa saadaan jo hyvin aikataulu lipsumaan muutaman pysäkin jälkeen ja siinä se sitten meneekin se etu, että ratikan kulkuajan voisi ennustaa tarkasti. Myös vaihdot menevät pieleen, vaikka se vaihtolinjaksi aiottu bussi joskus sattuisikin olemaan ajoissa. Vai lähteekö ratikka vaan eteenpäin 30 s jälkeen ja jos ei ehtinyt kyytiin niin sitten jää pysäkille.

Mitä ihmettä, autio Hämeenkatu?! Ehkä itäpäässä silloin kun bussivuorot harvenevat tai ovat kaikki Keskustorilla vuoroja tasaamassa.  Ja vaikea kuvitella että joka pysäkillä olisi parin bussilastillisen verran ihmisiä. Muutenkin ratikka vaikuttaa muuhunkin liikenteeseen vaikkei itse ratikkaa käyttäisikään, keskustaan mahtuu paremmin ne muut vuorot, jotka hoidetaan edelleen busseilla ja ne pysyvät paremmin aikatauluissaan, ratikkareitillä vähemmän busseja, jolloin henkilöautoliikenne on sujuvampaa jne. Kaikki vaikuttaa kaikkeen. 

Katso nykyisiä bussireittejä ja katso suunniteltua ratikkareittiä. Kyllä sitä täyttöliikennettä tulee ja paljon. Nämä täyttöbussit ovat muuten varmaan aika tyhjillään, koska valtaosa ihmisistä nykyäänkin tulee kyytiin vasta läheltä keskustaa. Ei niitä tyhjiä busseja aleta ajelemaan, joten ihmisten kävelymatkat tulevat todennäköisesti pidentymään tai vaihtoehtoisesti bussissa kulutettu aika, kun sama bussi kiertää jokaisen pikkutien.

Uskoisin, että moni ei jaksa lähteä tähän säätöön ja kulkevat mieluummin omalla autollaan tai pyörällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän