Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opiskelu työttömyysetuudella mahdollistettava kaikille työpaikkansa menettäneille-kansalaisaloite

Vierailija
08.11.2016 |

Opiskelu työttömyysetuudella mahdollistettava kaikille työpaikkansa menettäneille
https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/2096

Miksi työttömät eivät ole kiinnostuneita omista asioista? Luulisi kaikkien työttömien käyneet kannattamassa työttömyyttä koskevia aloitteita.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kyllä laajennettava. Itse jouduin luopumaan opiskeluoikeudesta graduvaiheessa, kun en tilapäisesti tullut toimeen ilman työttömyyskorvausta. Sitä ei olisi voinut saada, jos minulla olisi ollut keskeneräiset opinnot. Niin jäi gradu kesken.

Vierailija
2/9 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun en ollut kuullut tästäkään aloitteesta. Kiitos linkistä, käynpä allekirjoittamassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä aloite.

Tällä hetkellä opiskeluoikeus on kiinni siitä kuka käsittelee hakemuksen ja onko hänellä hyvä päivä.

Päätökset ovat täysin mielivaltaisia.

Itse kun yritin etukäteen selvittää oikeutta opiskeluun niin yksi virkailija sanoi että onnistuu vain jos olen jo aloittanut opiskelun ja toinen sanoi että onnistuu vain jos opiskelua ei ole vielä aloitettu.

Kaveri sai oikeuden opiskeluun hyvin vaikeasti.

Ensin hänen piti hyväksyttää opiskelupaikka, sitten läpäistä pääsykokeet. Sen jälkeen piti hakea oikeutta opiskeluun, mikä hylättiin. Valittaa päätöksestä ja valittaa vielä uudestaan ja uudestaan. Lopulta sai oikeuden opiskeluun.

Vierailija
4/9 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä yritin työttömänä opiskella tuolla tuella. Ehdin opiskella 2v mutta en ehtinyt valmistua sillä yksi pakollinen tutkinnon osa olisi ollut mahdollista suorittaa vasta seuraavana syksynä, eli viivästys johtui koulusta. Ei auttanut, en koskaan valmistunut. Opiskelu oli pakko päättää jotta saan taas työttömyystukea. Opintotukea en olisi saanut. Sen jälkeen työkkäri meinasi vielä periä takaisin koko kahden vuoden tuet!

Ensin systeemi toimivaksi!!! En allekirjoita. T. Työtön

Vierailija
5/9 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelu työttömyysetuudella mahdollistettava kaikille työpaikkansa menettäneille

https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/2096

Miksi työttömät eivät ole kiinnostuneita omista asioista? Luulisi kaikkien työttömien käyneet kannattamassa työttömyyttä koskevia aloitteita.

Miksi ihmeessä luulet, että työttömät kannattaisivat aloitteita vain, koska ne koskevat työttömiä? Jos aloite olisikin esim. "Työttömät siirrettävä työleireille valmistamaan Marimekolle halpakankaita." ei varmaan monikaan työtön olisi aloitteesta innostunut, vaikka aloite koskeekin nimenomaan työttömiä.

Vierailija
6/9 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En allekirjoita koska tämä on epäreilua muita opiskelijoita kohtaan jos koskee myös yliopistossa opiskelua. Mielestäni yliopisto ei ole paikka työttömille. Ehkä voisin hyväksyä jonkun suoraan ammattiin valmentavan lisäkoulutuksen opiskelun työttömyystuella.

Onneksi ei tule ikipäivänä menemään läpi tämä aloite :)

Vierailija
7/9 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En allekirjoita koska tämä on epäreilua muita opiskelijoita kohtaan jos koskee myös yliopistossa opiskelua. Mielestäni yliopisto ei ole paikka työttömille. Ehkä voisin hyväksyä jonkun suoraan ammattiin valmentavan lisäkoulutuksen opiskelun työttömyystuella.

Aika moni työtön on maisteri tai tohtori. Mikä sinun mielestäsi olisi heille sopiva opiskelupaikka? 😂

Vierailija
8/9 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni työtön on maisteri tai tohtori. Mikä sinun mielestäsi olisi heille sopiva opiskelupaikka? 😂

Ei työttömälle maisterille/tohtorille auta jatko-opiskelut yliopistossa. Tulos on liiallinen ylikoulutus. Jos ei osaa hyödyntää jo hankittua yliopistokoulutusta työllistymiseen, ei se auta että opiskelee lisää.

Vierailija
9/9 |
08.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskellut työttömyysetuudella, mutta eihän se kaksi vuotta riitä juuri mihinkään järkevään tutkintoon. Kustansin itse loput - tai oikeammin työssä käyvä mieheni kustansi, sillä opintotuki ei riittänyt edes asuntolainan lyhennykseen, saati muuhun elämään. 

Opiskelu ei välttämättä edes auta mitään. Itsekään en ole saanut töitä, koska olen liian vanha ja kun ei ole uudelta alalta työkokemusta paljoa niin nuoret vastavalmistuneetkin menevät ohi oikealta ja vasemmalta kun työpaikkoja jaetaan. On aika pettynyt olo, koska opiskeluni tuli kalliiksi, huolimatta siitä että sain sen 2 v opiskella työttömyysetuudella, ja oli muutenkin voimia vievä ponnistus perheelliselle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän