HS: Saaran isovanhemmatkin ovat sitä mieltä, että kevyen (pop) musiikinlaulajan ura ei sovi Saaralle
Ei kyllä sovellu Saara siihen, he ovat oikeassa. Hän sopisi vain sinne klassisen laulun puolelle, sopivan tylsä. Ja taitava.
Kommentit (70)
Ja vieläkö joku on sitä mieltä, ettei oma perhe voi pilata lapsensa elämää?
ap
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelin sen siskonkin juttuja kuinka Saaran ja Teemun ero oli perheelle kamala kriisi.
Siis haloo. Kuinka monella muka joku teinirakkaus edes kestää?! Järkyt paineet tulee, jos koko perhe romahtaa, jos ei haluakaan olla ikuisesti sen teini-ihastuksen kanssa!
Totta. Varmaan aika kovat paineet on kotoa kaiken suhteen. Ehkä kokee tehneensä väärän valinnan tai epäonnistuneensa perheen silmissä, kun ei ole menestynyt/halunnut klassiselle puolelle ja nyt sitten yrittää todistaa että voi olla maailmantähti, jotta kelpaisi suvulle.
Katsoin noita X-factor esityksiä ja ei Saaraa niissä päästetä esille: kauhean krääsämäärän ja tanssijoiden keskeltä laulaa, toisin kuin esim. Matt Terry.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hesarissa lukee näin:
"Isovanhemmat olisivat mielllään nähneet Saaran etenevän klassisen musiikin parissa. "Kun se rupesi katsomaan näihin talentteihin ja euroviisuihin tehtiin heti selväksi, ettet kuulu näihin. Mutta Saara sanoi, ettei ole muuta tietä." Eeli Aalto kertoo. "Sanoin hänelle, että jos nyt menet, ja vaikka se ei ole sun alaas, niin mene sitten tosissasi.""
apSaara on käynyt klassisen musiikin koulutuksen. Isovanhemmat varmaan toivoivat että Saara ei heittäisi hukkaan koulutusta ja jäisi tyhjän päälle. Isovanhemmat eivät taida arvostaa pop-laulajia.
Öh. Onhan siellä poppareista moni nuorena ollut poppari ja sitten siirtynyt myöhemmin pankkiin, lakimeiehksi tai rehtoriksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelin sen siskonkin juttuja kuinka Saaran ja Teemun ero oli perheelle kamala kriisi.
Siis haloo. Kuinka monella muka joku teinirakkaus edes kestää?! Järkyt paineet tulee, jos koko perhe romahtaa, jos ei haluakaan olla ikuisesti sen teini-ihastuksen kanssa!
Totta. Varmaan aika kovat paineet on kotoa kaiken suhteen. Ehkä kokee tehneensä väärän valinnan tai epäonnistuneensa perheen silmissä, kun ei ole menestynyt/halunnut klassiselle puolelle ja nyt sitten yrittää todistaa että voi olla maailmantähti, jotta kelpaisi suvulle.
Katsoin noita X-factor esityksiä ja ei Saaraa niissä päästetä esille: kauhean krääsämäärän ja tanssijoiden keskeltä laulaa, toisin kuin esim. Matt Terry.
Se johtuu minun mielestäni siitä, että Saaraa vaivasi jonkinlainen kontaktittomuus yleisöön kautta tylsyys. Tuotanto haluaa, ettei se muodostu ongelmaksi. Ja Saara on saanut tästä ohjelmasta niin paljon vastalääkettä isovanhempinsa asenteelle, että kun seuraavan kerran näemme "paljaan Saaran", niin saatamme nähdä hänessä sellaisen inhimisillsen särön alias kontaktinoton yleisöön, jollaista ei hänestä ole koskaan aiemmin nähty ja se saattaa lopulta sulattaa hänet suosioon. Toivon sitä hänelle.
ap
Jos tietää mitä Saara on saanut kokea elämänsä aikana. En yhtään ihmettele suojamuuria.
Olen ihmetellyt sitä kun se valittaa, ettei sitä hyväksytä. Kuitenkin sijoittunut korkealle niissä kykykilpailuissa ja euroviisuissakin kakkoseksi ja viimeksi voitti yleisöäänestyksen.
Sieltä kotoako kumpuaa tuo asenne että vain ykkössija kelpaa?
Ja että lesboja ei hyväksytä. Eihän lesbous kellekään muulle mikään ongelma ole. Nyky-Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Hesarissa lukee näin:
"Isovanhemmat olisivat mielllään nähneet Saaran etenevän klassisen musiikin parissa. "Kun se rupesi katsomaan näihin talentteihin ja euroviisuihin tehtiin heti selväksi, ettet kuulu näihin. Mutta Saara sanoi, ettei ole muuta tietä." Eeli Aalto kertoo. "Sanoin hänelle, että jos nyt menet, ja vaikka se ei ole sun alaas, niin mene sitten tosissasi.""
ap
Mites mä en ole yhtään yllättynyt, että se oli nimenomaan Eeli Aalto, joka noin kommentoi. Hänhän on itsekin taiteilija (kuvataide, kuvanveisto), ja varmasti arvostaa klassista musiikia enemmän kuin kuin viihdettä. Mitä ainakin takavuosista muistelen, niin oli aika näkyvä ja kuuluva persoona Oulussa taiteen saralla.
Vierailija kirjoitti:
Jos tietää mitä Saara on saanut kokea elämänsä aikana. En yhtään ihmettele suojamuuria.
Mihin tällä viittaat? Johonkin koulukiusaamiseen? Älä viitsi. Ongelma tulee minustakin lähempää. Jos omat porukat sanovat, että "se ei ole sun tie" niin n voi paljon latistavampaa kuvitella, vaikkakin oln varma, että isovanhemmista on ollut myös korvaamatonta apua. Mutta miksi he eivät tue Saaran unelmia, vaan tavallaan omiaan?
ap
En nyt Saarasta kovin pidä, mutta ihmettelen miksi joitain täällä tuntuu haittaavan se, että jotkut muut pitää. Pidä tai et niin ei sulta ole pois jos muut pitää. Paitsi jos olet katkera tai kateellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hesarissa lukee näin:
apMites mä en ole yhtään yllättynyt, että se oli nimenomaan Eeli Aalto, joka noin kommentoi. Hänhän on itsekin taiteilija (kuvataide, kuvanveisto), ja varmasti arvostaa klassista musiikia enemmän kuin kuin viihdettä. Mitä ainakin takavuosista muistelen, niin oli aika näkyvä ja kuuluva persoona Oulussa taiteen saralla.
Onneksi sentään sanoo, että jos sinä tätä haluat, niin mene nyt sitten, vaikka sekin on minusta liian lannistavaa. Minulle ei suotu sitäkään "lupaa" oman elämäni suhteen. Jos olisi, ehkä minäkin olisin onnellisempi ihminen kuin nyt olen. Ja kaikkein onnellisin tietenkin, jos kukaan ei tuollalailla edes määräilisi, mihin sovin mihin en. Mutta se on kohdallani jo myöhäistä. En edes tietäisi, mitä haluan, koska sille ei ole ollut koskaan tilaa. No, se minusta.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se johtuu minun mielestäni siitä, että Saaraa vaivasi jonkinlainen kontaktittomuus yleisöön kautta tylsyys. Tuotanto haluaa, ettei se muodostu ongelmaksi. Ja Saara on saanut tästä ohjelmasta niin paljon vastalääkettä isovanhempinsa asenteelle, että kun seuraavan kerran näemme "paljaan Saaran", niin saatamme nähdä hänessä sellaisen inhimisillsen särön alias kontaktinoton yleisöön, jollaista ei hänestä ole koskaan aiemmin nähty ja se saattaa lopulta sulattaa hänet suosioon. Toivon sitä hänelle.
ap
Johan jokainen sing off on sellainen paljas, pelkkä laulu ja tulkinta-esitys ollut. Tämä viimeisin eräs koskettavimpia naisen tulkitsemia mitä ikinä olen kuullut. Ei voi ilman palaa kurkussa kuunnella. Siinä jokainen sana on eletty.
Vierailija kirjoitti:
Olen ihmetellyt sitä kun se valittaa, ettei sitä hyväksytä. Kuitenkin sijoittunut korkealle niissä kykykilpailuissa ja euroviisuissakin kakkoseksi ja viimeksi voitti yleisöäänestyksen.
Ja että lesboja ei hyväksytä. Eihän lesbous kellekään muulle mikään ongelma ole. Nyky-Suomessa.
No, sä et ymmärrä tuollaisen kasvatuksen vaurioita itsetunnolle, niin huutele sieltä vain, että onpa tyhmä kun ei ole tyytyväinen.
ap
Ehkä se on jotenkin tuo asenne jona ihmisiä on ärsyttänyt. Varsinkin musapiireissä. Että taivaasta on jotenkin jumalan armosta laskeutunut jokin muita parempi olento joka valikoi mikä hänelle kelpaa ja mikä ei. Ja siis nimenomaan omien paineiden takia.
Anna Puu on muuten kauppatieteen maisteri... eli mikä ihmeen este se akateeminen koulutus on laulajan uralle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, sä et ymmärrä tuollaisen kasvatuksen vaurioita itsetunnolle, niin huutele sieltä vain, että onpa tyhmä kun ei ole tyytyväinen.
ap
Missasit pointin.
Olen ihmetellyt että miten niin ei hyväksytä ja kuka ei hyväksy. Yleisöhän nimenomaan on hyväksynyt.
Vierailija kirjoitti:
Inhoan tuota asennetta, että jos vähänkään on saanut apua, on velvollisuus antaa sekaantua. Siskoni tekee tuota aina. Kerran hätätilanteessa pyysin kahdeksi tunniksi meille ja sen jälkeen oli muka oikeus kommentoida kaikkea lasten harrastuksia, talvihaalareita ja kouluvalintoja myöten.
Ja juuri tuo, että joku ulkopuolinen muka tietää mikä kenellekin sopii. Jos on kyse Saaran isän isästä niin eipä hänkään kaikkea ole muiden pillin mukaan itsekään tehnyt.
Tosi ikävää jos se oma perhe on tuollainen kyykyttävä... ehkä se Saaran asenne johtuukin siitä. Se hyväksymättömyyden tunne.
Minä jouduin muuttamaan ulkomaille että pääsisin irti sekaantuvista ja kontrolloivista sukulaisista. Vasta sitten pystyin hengittämään vapaasti kun pääsin elämään omaa elämääni aivan itsenäisesti enkä enää joutunut selittämään valintojani ja taistelemaan niiden puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apJohan jokainen sing off on sellainen paljas, pelkkä laulu ja tulkinta-esitys ollut. Tämä viimeisin eräs koskettavimpia naisen tulkitsemia mitä ikinä olen kuullut. Ei voi ilman palaa kurkussa kuunnella. Siinä jokainen sana on eletty.
Niin no se on totta, en nähnyt tämän viikon live-esityksiä. Saattaa vaatia myös pientä taukoa ohjelman jälkeen ja asioiden kypsymistä. Tai kyllä se Saaran toinen sing off oli hänen paras esityksensä, jonka minä olen häneltä nähnyt. Tuntui jo ihan oikealta laulajalta, eikä vain henkilöltä, joka esiintyy laulajana. Ja tämä on minun mielipiteeni, en ajattele nyt kollektiivisesti haukkua Saaraa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apMissasit pointin.
Olen ihmetellyt että miten niin ei hyväksytä ja kuka ei hyväksy. Yleisöhän nimenomaan on hyväksynyt.
Sulta on vissiin mennyt ohi kaikki saaran-haukkumis-ketjut. Niissä kyllä selviää aika hyvin millaista aggressiota Saara monissa ihmisissä synnyttää. Varmaan on ihan livenä sitä samaa paskaa kuullut ja siksi kokee ettei kelpaa vaikka menestyisi kuinka hyvin.
Ohis, mutta täytyykin pitkästä aikaa palata Hesariin ja lukea juttu. Eeli Aalto vaikuttaa mielenkiintoiselta, luin aikoinaan hänen selostuksensa Jumalan teatterin esityksestä (eli aidosta p**kamyrskystä) Oulussa. Aalto oli ainoana jäänyt seuraamaan tilannetta, kun muu yleisö pakeni. Ainoat valokuvat esityksestä ovat muistaakseni hänen ottamiaan.
Tuskin. Ei sovi Saaralle ollenkaan. Yksi Lady Gagan biisi kuultu Saaralta ja sekin oli liikaa :)