HS: Saaran isovanhemmatkin ovat sitä mieltä, että kevyen (pop) musiikinlaulajan ura ei sovi Saaralle
Ei kyllä sovellu Saara siihen, he ovat oikeassa. Hän sopisi vain sinne klassisen laulun puolelle, sopivan tylsä. Ja taitava.
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ihmetellyt sitä kun se valittaa, ettei sitä hyväksytä. Kuitenkin sijoittunut korkealle niissä kykykilpailuissa ja euroviisuissakin kakkoseksi ja viimeksi voitti yleisöäänestyksen.
Sieltä kotoako kumpuaa tuo asenne että vain ykkössija kelpaa?
Ja että lesboja ei hyväksytä. Eihän lesbous kellekään muulle mikään ongelma ole. Nyky-Suomessa.
No, sä et ymmärrä tuollaisen kasvatuksen vaurioita itsetunnolle, niin huutele sieltä vain, että onpa tyhmä kun ei ole tyytyväinen.
apMissasit pointin.
Olen ihmetellyt että miten niin ei hyväksytä ja kuka ei hyväksy. Yleisöhän nimenomaan on hyväksynyt.
Sulta on vissiin mennyt ohi kaikki saaran-haukkumis-ketjut. Niissä kyllä selviää aika hyvin millaista aggressiota Saara monissa ihmisissä synnyttää. Varmaan on ihan livenä sitä samaa paskaa kuullut ja siksi kokee ettei kelpaa vaikka menestyisi kuinka hyvin.
Mä taas en ymmärrä tästä itkemistä lainkaan. Missä on haukuttu, jos on sanottu, että en tykkää, laulaa kuin puupökkelö jne? Ne ovat mielipidekysymyksiä. Ei kannata edes ajatella laulajan uraa, jos pitää muiden mielipiteitä kiusaamisena. En usko, että Saaraa harmittaa tuo, vaan se, ettei kannustus ja suosio ole ollut tarpeeksi suurta. Jos jää toiseksi ja kokee vielä häviävänsä itseään huonommalle, niin se kyllä syö ihmistä ja pahasti. Luulen, että Saaralla on kyse tästä.
ap
Musiikki on makuasia. Ihan itse totesi näin. Ei voi pakottaa pitämään jostakin, eikä voi laskea, että jos teen näin ja näin niin sitten pidetään näin ja näin.
Jos ei tätä kestä niin sitten ei sovi taidealalle. Siellä ei ole tällaista absoluuttista mittaria. Osalla yleisöstä saattaa olla surkea maku ja sen kanssa pitää vaan elää.
Ja sitten kun Saara häviää itseään huonommalle niin tulee vielä mieleen isovanhempien sanat, jotka ne kuitenkin tulevat sanomaan "mitäs minä sanoin". Ei ole helppoa Saaralla.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Inhoan tuota asennetta, että jos vähänkään on saanut apua, on velvollisuus antaa sekaantua. Siskoni tekee tuota aina. Kerran hätätilanteessa pyysin kahdeksi tunniksi meille ja sen jälkeen oli muka oikeus kommentoida kaikkea lasten harrastuksia, talvihaalareita ja kouluvalintoja myöten.
Ja juuri tuo, että joku ulkopuolinen muka tietää mikä kenellekin sopii. Jos on kyse Saaran isän isästä niin eipä hänkään kaikkea ole muiden pillin mukaan itsekään tehnyt.
Tosi ikävää jos se oma perhe on tuollainen kyykyttävä... ehkä se Saaran asenne johtuukin siitä. Se hyväksymättömyyden tunne.
Minä jouduin muuttamaan ulkomaille että pääsisin irti sekaantuvista ja kontrolloivista sukulaisista. Vasta sitten pystyin hengittämään vapaasti kun pääsin elämään omaa elämääni aivan itsenäisesti enkä enää joutunut selittämään valintojani ja taistelemaan niiden puolesta.
Minä jouduin hakemaan lähestymiskieltoa. Meillä ei saa nousta massasta, ei saa olla hyvä, ei saa olla kunnianhimoinen, eikä saa yrittää. Varsinkaan ei saa olla taiteellisempi tai käytännöllisempi kuin isosiskoni, koska hän on käytännöllinen ja taiteellinen. Minä olen "eoreetikko, joka on ahkera mutta tyhmä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ihmetellyt sitä kun se valittaa, ettei sitä hyväksytä. Kuitenkin sijoittunut korkealle niissä kykykilpailuissa ja euroviisuissakin kakkoseksi ja viimeksi voitti yleisöäänestyksen.
Ja että lesboja ei hyväksytä. Eihän lesbous kellekään muulle mikään ongelma ole. Nyky-Suomessa.
No, sä et ymmärrä tuollaisen kasvatuksen vaurioita itsetunnolle, niin huutele sieltä vain, että onpa tyhmä kun ei ole tyytyväinen.
apMissasit pointin.
Olen ihmetellyt että miten niin ei hyväksytä ja kuka ei hyväksy. Yleisöhän nimenomaan on hyväksynyt.
Sulta on vissiin mennyt ohi kaikki saaran-haukkumis-ketjut. Niissä kyllä selviää aika hyvin millaista aggressiota Saara monissa ihmisissä synnyttää. Varmaan on ihan livenä sitä samaa paskaa kuullut ja siksi kokee ettei kelpaa vaikka menestyisi kuinka hyvin.
Mä taas en ymmärrä tästä itkemistä lainkaan. Missä on haukuttu, jos on sanottu, että en tykkää, laulaa kuin puupökkelö jne? Ne ovat mielipidekysymyksiä. Ei kannata edes ajatella laulajan uraa, jos pitää muiden mielipiteitä kiusaamisena. En usko, että Saaraa harmittaa tuo, vaan se, ettei kannustus ja suosio ole ollut tarpeeksi suurta. Jos jää toiseksi ja kokee vielä häviävänsä itseään huonommalle, niin se kyllä syö ihmistä ja pahasti. Luulen, että Saaralla on kyse tästä.
apMusiikki on makuasia. Ihan itse totesi näin. Ei voi pakottaa pitämään jostakin, eikä voi laskea, että jos teen näin ja näin niin sitten pidetään näin ja näin.
Jos ei tätä kestä niin sitten ei sovi taidealalle. Siellä ei ole tällaista absoluuttista mittaria. Osalla yleisöstä saattaa olla surkea maku ja sen kanssa pitää vaan elää.
Mitä tarkoitat, kun sanot, että yleisöllä on surkea maku? Saarahan on huonompi, vaikka kokisi häviävänsä itseään huonommalle, jos kerran häviää. Jokin syyhän siihen on oltava. Ei sytytä yleisöä, esimerkiksi.
Hän ei vain tunnista mikä hänen ongelmansa on, että voisi thdä sille jotain. Sitten hän olisi suvereenisti paras, koska kaikki talentit hänessä siihen ovat. Mä luulen, että on vain joku suuri käsijarru päällä. Kiitos kenen lie.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tietää mitä Saara on saanut kokea elämänsä aikana. En yhtään ihmettele suojamuuria.
Mihin tällä viittaat? Johonkin koulukiusaamiseen? Älä viitsi. Ongelma tulee minustakin lähempää. Jos omat porukat sanovat, että "se ei ole sun tie" niin n voi paljon latistavampaa kuvitella, vaikkakin oln varma, että isovanhemmista on ollut myös korvaamatonta apua. Mutta miksi he eivät tue Saaran unelmia, vaan tavallaan omiaan?
ap
Jos omia porukoita ei oteta mukaan. Niin vaikka pettäjä poikaystävä.
Ehkä mäkin koin lapsena, että minusta ei välitetä, vaan äiti välitti kaikista muista lapsista enemmän (vaikka olin ainokainen). Koska aina kaikkien muiden lapset tekivät asiat oikein, ja olivat sitä ja tätä, mä en. Kun sanoin, että Saara kokee häviävänsä huonommilleen ja se tekee sen tunteen, ettei saa sitä suosiota, jonka ansaitsisi. Minua ois pitänyt äidin rakastaa eniten, eikä niitä muita, mitä ne nyt äidilleni merkitsivät? Mutta ilmeisesti merkitsivät. Tai sitten sen narsistin piti vain kiillottaa kilpeään ja olla esiintyvinään niin muista välittävänä tai sittn luuli mun haluavan seurata naapurin pikkupillua, kun se tekee kaiken kuten mun äiti haluaa. Ohis.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tietää mitä Saara on saanut kokea elämänsä aikana. En yhtään ihmettele suojamuuria.
Mihin tällä viittaat? Johonkin koulukiusaamiseen? Älä viitsi. Ongelma tulee minustakin lähempää. Jos omat porukat sanovat, että "se ei ole sun tie" niin n voi paljon latistavampaa kuvitella, vaikkakin oln varma, että isovanhemmista on ollut myös korvaamatonta apua. Mutta miksi he eivät tue Saaran unelmia, vaan tavallaan omiaan?
apJos omia porukoita ei oteta mukaan. Niin vaikka pettäjä poikaystävä.
Millä lailla tämä oli ainutlaatuinen elämäntilanne? Huoooh. Ei kai se nyt ole Saaran vaikeuksien syynä, sitäkö meinaat?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apMissasit pointin.
apMusiikki on makuasia. Ihan itse totesi näin. Ei voi pakottaa pitämään jostakin, eikä voi laskea, että jos teen näin ja näin niin sitten pidetään näin ja näin.
Mitä tarkoitat, kun sanot, että yleisöllä on surkea maku? Saarahan on huonompi, vaikka kokisi häviävänsä itseään huonommalle, jos kerran häviää. Jokin syyhän siihen on oltava. Ei sytytä yleisöä, esimerkiksi.
Hän ei vain tunnista mikä hänen ongelmansa on, että voisi thdä sille jotain. Sitten hän olisi suvereenisti paras, koska kaikki talentit hänessä siihen ovat. Mä luulen, että on vain joku suuri käsijarru päällä. Kiitos kenen lie.
ap
No ihan surkea musiikkimaku. Jonkun mielestä Frederik on tyylikäs, Danny charmantti, Katri-Helena ei osaa laulaa jne. Kaikilla on oma maku. Musiikin kuluttajista kaikki ei erota, meneekö nuotilleen vai ei. Ja joku tykkää sikamauttomista kappaleista.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä mäkin koin lapsena, että minusta ei välitetä, vaan äiti välitti kaikista muista lapsista enemmän (vaikka olin ainokainen). Koska aina kaikkien muiden lapset tekivät asiat oikein, ja olivat sitä ja tätä, mä en. Kun sanoin, että Saara kokee häviävänsä huonommilleen ja se tekee sen tunteen, ettei saa sitä suosiota, jonka ansaitsisi. Minua ois pitänyt äidin rakastaa eniten, eikä niitä muita, mitä ne nyt äidilleni merkitsivät? Mutta ilmeisesti merkitsivät. Tai sitten sen narsistin piti vain kiillottaa kilpeään ja olla esiintyvinään niin muista välittävänä tai sittn luuli mun haluavan seurata naapurin pikkupillua, kun se tekee kaiken kuten mun äiti haluaa. Ohis.
ap
Juu, minut on kasvatettu myös kilpailuttaen. Meitä sisaruksia neljä ja aina sellainen arvosteluasteikko, jossa putosi tai kipusi sen mukaan mitä äiti päätti ja mikä piirre suvaitsi olla armossa.
Koulussa minut kilpailutettiin luokan priimuksen kanssa, koska äiti inhosi tämän äitiä. Jokaikisen kokeen jälkeen kysyttiin "mitä Outi sai". Jos sai kympin kun minä sain kymppi miikan, koko loppuilta ruodittiin sitä virhettä, joka oli aiheuttanut sen miikan.
ap