Miksi miehet pitävät yksinhuoltajuutta niin suurena turn-offina?
Sen jälkeen kun erosin miehestäni ja jäin noin 3v. lapsen yksinhuoltajaksi, on parisuhde elämäni ollut erittäin kuivaa. Olen mielestäni hyvin sievä, en mikään täydellinen kymppi, mutta kuitenkin... Jotenkin ahdistaa tämä yksinhuoltajuus niin paljon kun tuntuu ettei ketään enää kiinnosta :( En voi asiasta oikein valehdellakkaan :((
Kommentit (302)
Itse löysin elämäni naisen, joka on yh-äiti. Ei upeempaa naista oo päällä maan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko jokin syy, miksi ap deittaile miehiä, joilla on lapsia?
6 vuotta vanha ketju. Ap on varmaan jo naimisissa.
Joo, trollit ei keksi uusia ketjuja, niin nostetaan nämä vanhat ketjut esille.
Katsoin ensimmäisen tämän päivän aikana ilmestyneen lauseen "Kyllä se vaan niin on." 🤣😂
No niin, ilmankos se keskustelu lähti taas käyntiin. 🙂
Toisen miehen lapsen elättäminen on rasite.
Lapsi voi myös olla raskas.
Vierailija kirjoitti:
Yh-äidit on rasittavia. Ja niiden huonosti käyttäytyvät lapset vielä rasittavampia.
Meet tutustuun ni sun pitäs olla innoissaan niistä lapsista jotka koko ajan keskeyttää kaikki puhumiset ja tulee läpsiin äitiään naamaa, jos se ei heti vastaa.
Ottavat pöydästä tarjottavaa vaikka äiti yrittää kieltää.
Ei ketään kiinnosta alkaa siinä välissä oleen saatika yrittää kasvattaa niitä mukuloita jotka sit vinkuu äidilleen kuinka toi setä sano sitä ja tätä.
Tää on vaan niin totta.
Kannattaa pysyy sen ukon kaa yhdessä kenen kaa on mukulat vääntänyt.
Etenkin jos niitä alkaa olla kovin monelle.
Tämä!
Voi olla vaikeaa luoda tunnesidettä vieraseen lapseen. Monet lapset saattavat myös olla mustasukkaisia uudelle miehelle.
Lapsiperheen arki pyörii pitkälti lapsien ehdoilla, yllätys yllätys. Jos lapset ei ole omia, voi olla vaikeaa motivoitua heidän kuskailuun, kasvattamiseen ja lapsenmieliseen elämään.
Moni on melko mukavuudenhaluinen. Pienten lasten perheessä on känkkäränkkää ja yöherätyksiä yms.
Kaikki ei yksinkertaisesti pidä lapsista.
Aika monelle naisellekin on turn-off jos miehen mukana tulee lapsia edellisestä liitosta. Naisillahan se ei edes yhtä paljon arjessa häiritse, koska lapset ovat usein enemmän miehen ex-naisella.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla vaikeaa luoda tunnesidettä vieraseen lapseen. Monet lapset saattavat myös olla mustasukkaisia uudelle miehelle.
Lapsiperheen arki pyörii pitkälti lapsien ehdoilla, yllätys yllätys. Jos lapset ei ole omia, voi olla vaikeaa motivoitua heidän kuskailuun, kasvattamiseen ja lapsenmieliseen elämään.
Moni on melko mukavuudenhaluinen. Pienten lasten perheessä on känkkäränkkää ja yöherätyksiä yms.
Kaikki ei yksinkertaisesti pidä lapsista.
Mä ihmettelen monesti näiden juttujen ehdottomuutta. Mennään heti sinne ääripäähän. Jos joku ei alkuunkaan pidä lapsista, niin sitten ei tietenkään sovi ollenkaan yh:lle. Mutta onhan noita vaihtoehtoja, miten sen elämän voisi järjestää, varsinkin jos tavoitteissa ei ole yhteiset lapset. Esimerkiksi siten, että vaikka vietettäisiinkin paljon aikaa ja öitäkin toisen luona (useimmiten varmasti yh:n kotona, koska lapsi), voisi molemmat pitää omat asuntonsa, jonne lapseton pääsee ottamaan oman rauhansa. Myöskään kaikki yh:t eivät näe asiaa siten, että uudelle miehelle tulisi jotain velvoitteita vaikkapa lasten kuskailusta, vaan asennoitu kuskaamaan itse (tai sopimaan kimppakyytejä lasten harrastuskavereiden kanssa).
Tottakai lapset ovat iso osa vanhemman arkea, ja tulee hyväksyä, että lapset siinä pyörii ja sen vanhemman on ne lapsen asiat hoidettava (eli joskus mies voi joutua väistämään, vaikkapa peruuntuu joku treffi-ilta, jos lapsi sairastui, eikä se mummo nyt voikaan tulla lasta hoitamaan ja tautia hakemaan). Mutta kyllähän kaikenlaisia esteitä voi toisinaan tulla kelle vaan.
Myös sellainen pointti, että ne lapsetkin voi olla ihan hyviä tyyppejä ja miehellä voi olla jopa hauskaa lastenkin seurassa. Onhan näitä tarinoita, kuinka äidin uusi mies on lapselle läheinen vielä sittenkin, kun lapsi on aikuinen ja saanut jo omiakin lapsia. Voi sitten niitä bonuslapsenlapsiakin opettaa kalastamaan eläkepäivinä tms.
Jokaisella on oikeus päättää millaiseen suhteeseen haluaa. En minäkään usko että seurustelisin miehen kanssa jolla on lapsia, vaikka itselläni onkin.
En ala elättämään edes omia lapsia - vieraista puhumattakaan. En halua kasvattajaksi.
Vaikka nainen olisi täydellinen muuten, lapset ovat ehdoton ei.
Koska joudut elättämään toisten lapsia.
Olen yleensä nettideiteissä välttänyt aina naisia joilla on lapsia.
Nyt kun aloin viestittelemään kahden tytön äidille niin hän lopetti vastaamasta jonkin ajan päästä.
Aika hurjaa ajatella että ei kelpaa edes taloudellisesti tiukilla oleville yksinhuoltajille.
Moni yh-äiti loukkaantuu, jos miesystävä ei ala elättää hänen lastaan ja kohdella kuin omaa lastaan.
Christiiina kirjoitti:
Moni yh-äiti loukkaantuu, jos miesystävä ei ala elättää hänen lastaan ja kohdella kuin omaa lastaan.
Äiti ja lapset ovat paketti, siitä ei pääse mihinkään.
Mun miesystävälle ei ole ollut mikään ongelma, että mulla on lapsia. Paljon ajankäyttöä toki sanelee lapset, mutta me pystytään viettämään aikaa yhdessä esim. ulkoilun merkeissä ilman lapsia, koska lapset ovat jo sen verran isoja, että eivät kaipaa aikuisen valvontaa enää koko aikaa. Ollaan myös käyty reissussa yhdessä koko porukalla ja on ollut todella mukavaa. Iso syy siihen, että kaikki sujuu, on miehen upea asenne ja luonne. Kaikki aika kahdestaan on huippua bonusta, mutta aika jolloin ollaan lasten kanssa on erinomaisesta myös. Asutaan ainakin toistaiseksi erillään, mutta yökyläillään puolin ja toisin, mies enemmän meillä lasten takia. Osallistuu myös kuskauksiin ihan omasta tahdostaan. Ihan huippumies kaikin puolin.
Koska joutuu olemaan isä vieraalle lapselle
Itse suhtaudun asiaan käytännönjärjestelyiden kautta. En halua kovinkaan nopeasti tutustua kumppaniehdokkaan lapsiin, joten jos toinen on yh niin meillä on kovin vähän aikaa tutustua toisiimme. En koe suhteen rakentamisen olevan mitenkään helppoa tuossa tilanteessa. Vuoroviikottelevana vanhempana olen tottunut, että uplin ja toisin lapsirytmitkin käydään suht pian läpi. Ellei lapsirytmit osau kovin hyvin yhteen, niin yleensä tutustuminen loppuu siihen.
Vierailija kirjoitti:
Mun miesystävälle ei ole ollut mikään ongelma, että mulla on lapsia. Paljon ajankäyttöä toki sanelee lapset, mutta me pystytään viettämään aikaa yhdessä esim. ulkoilun merkeissä ilman lapsia, koska lapset ovat jo sen verran isoja, että eivät kaipaa aikuisen valvontaa enää koko aikaa. Ollaan myös käyty reissussa yhdessä koko porukalla ja on ollut todella mukavaa. Iso syy siihen, että kaikki sujuu, on miehen upea asenne ja luonne. Kaikki aika kahdestaan on huippua bonusta, mutta aika jolloin ollaan lasten kanssa on erinomaisesta myös. Asutaan ainakin toistaiseksi erillään, mutta yökyläillään puolin ja toisin, mies enemmän meillä lasten takia. Osallistuu myös kuskauksiin ihan omasta tahdostaan. Ihan huippumies kaikin puolin.
Kunnon aisurimiehen oot löytänyt.
Kyllä ne naisetkin pitävät, minä ainakin. En huoli miestä, jolla on jälkikasvua.
Vierailija kirjoitti:
Onko hänellä omia lapsia?
Kaikki tietämäni yh:t ovat uudessa liitossa. Eli mistähän Porvoosta näitä aloituksia oikein tulee?