Miksi miehet pitävät yksinhuoltajuutta niin suurena turn-offina?
Sen jälkeen kun erosin miehestäni ja jäin noin 3v. lapsen yksinhuoltajaksi, on parisuhde elämäni ollut erittäin kuivaa. Olen mielestäni hyvin sievä, en mikään täydellinen kymppi, mutta kuitenkin... Jotenkin ahdistaa tämä yksinhuoltajuus niin paljon kun tuntuu ettei ketään enää kiinnosta :( En voi asiasta oikein valehdellakkaan :((
Kommentit (302)
Yh:t on jo naimisissa lastensa kanssa. Ei niillä aika ja voimavarat riitä juuri muuhun. Sen joutui Kim Kardashianinkin uusin mies kokemaan.
Miksei yh-isät tee vastaavia aloituksia?
Vierailija kirjoitti:
ei yh ole se juttu vaan miehet eivät halua hoitaa toisen lapsia
Pakko todeta tähän.
Olen tapaillut miesystävääni jo reilu puoli vuotta, enkä edelleenkään koe olevani valmis esittelemään häntä lapselleni. Lapseni on siis jo kouluikäinen, ei mikään taapero.
En myöskään näe tilannetta, jossa miesystäväni lastani hoitaisi. Olen järjestellyt lapsenhoitokuviot yksinäni jo jonkin aikaa, miksi uuden ihmisen mukaan tulo tätä mihinkään muuttaisi.
En minäkään naisena halua sotkeutua jonkun miehen lapsiperhe-elämään, jossa kaikki aikataulut ja menemiset kulkee lasten ehdoilla. Haluan aikuisen parisuhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisko joku kertoa mistä tulee tällä palstalla paljon käytetty lyhenne ap? Oon kyllä jo hoksinut että se = aloitusviestin kirjoittaja mutta en silti hoksaa mistä ne kirjaimet tulevat. Ps. Yh äidit on jees.
Englanniksi käytetään op eli "original poster". Ap on siis "alkuperäinen poustaaja"
"Poustaaja" kuullostaa huonolta suomelta. Poster tarkoittaa myös julistetta. Suomessa moni Ari-Pekka tunnetaan Aapeenä.
Lapset mutkistaa kaikkea suunnittelua ja voi myös olla, että naisen lapsiluku on täynnä. Itse lapsettomana miehenä haluaisin myös omia lapsia.
En halua olla tekemisissä lasten isän kanssa. Tämä oma syyni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko jokin syy, miksi ap deittaile miehiä, joilla on lapsia?
6 vuotta vanha ketju. Ap on varmaan jo naimisissa.
Joo, trollit ei keksi uusia ketjuja, niin nostetaan nämä vanhat ketjut esille.
Eivät ne ihmissuhdekuviot ole välttämättä ratkaisevasti muuttuneet kun asioista puhutaan yleisellä tasolla. Ihmisiä menee naimisiiin ja eroaa joka vuosi vaikka se tuntuukin yksilön kannalta ainutlaatuiselta. Olen joskus ihmetellyt miten papit jaksaa vetää uskottavasti niitä hää- ja hautajaisseremonioita ympärivuotisesti toistuvaan tahtiin.
Mä en ymmärrä sitä, että jos lapseton mies kertoo haluavansa omia lapsia, ja samalla kuitenkin haluaa ehdottomasti naisen, jolla ei ennestään ole lapsia aiemmista suhteista. Jos se mies pitää lapsista ja ajattelee lapsiperhe-elämän olevan ihanaa, niin mikä ongelma se on, jos naisystävällä on jo ennestään lapsia?
Minäkin rakastan koiria ja haluaisin joskus oman koiran, joten ei todellakaan olisi minulle mikään ongelma, jos miesystävällä olisi omia koiria.
Christiiina kirjoitti:
Mä en ymmärrä sitä, että jos lapseton mies kertoo haluavansa omia lapsia, ja samalla kuitenkin haluaa ehdottomasti naisen, jolla ei ennestään ole lapsia aiemmista suhteista. Jos se mies pitää lapsista ja ajattelee lapsiperhe-elämän olevan ihanaa, niin mikä ongelma se on, jos naisystävällä on jo ennestään lapsia?
Minäkin rakastan koiria ja haluaisin joskus oman koiran, joten ei todellakaan olisi minulle mikään ongelma, jos miesystävällä olisi omia koiria.
Samaa mieltä. Jos rakastaa lapsia, kykenee tuntemaan rakkautta toistenkin lapsia kohtaan. Jos ei pysty käsittelemään mustasukkaisuuden tunteita esim. lapsen isää kohtaan, on kypsymätön ihmisenä.
En halua elättää ja kasvattaa toisen miehen lasta.
M30
Koska siinä saa lapset ja exän kaupan päälle. Ei nainenkaan välttämättä halua miestä, jolla on lapsia, vaikka itsellä olisikin.
Christiiina kirjoitti:
Vertaat lapsia koiriin. Tämä on sitä nykyaikaa, lemmikkien inhimillistämistä.
Itse vaihdoin yhdessä illassa yksinhuoltajasta lapsettomaan naiseen.
Ei miehet halua muiden äpäröitä kasvattaa. Varsinkin kun nämä naiset ovat usein valinneet jonkun väkivaltaisen idiootin jonka kanssa heti pantu ilman ehkäisyä ja tultu raskaaksi ja erottu kun mies vetää viinaa ja huumeita päivittäin. Kuka nyt ei tollaseen unelmaelämään haluaisi mukaan? :D
Vierailija kirjoitti:
Ei yksinhuoltajuus ole turnoff. Päinvastoin. Minullakin on lapsia. Haluaisin puolison, jolla on myös, koska olisi samanlaisia kokemuksia.
Enpä vaan kiinnosta ketään yh-äitiä. Jutellessa jossain treffipalstalla olen kuin ilmaa naisille. Tai jos saan aloitettua keskustelun, yhteistä aikaa ei löydy.
Olisin valmis auttamaan lapsiperheen arjessa. Ei, en olisi vain seksin takia yh-äidistä kiinnostunut. Kun vaan löytyisi joku, jonka kanssa tulisi juttuun.
En ymmärrä. Olen ihan kunnollinen mies itse, mutta ei aikuisiakaan naisia kiinnosta kuin tatuoidut kaljaukot.
Ei ainakaan minua kiinnosta tatuoidut kaljaukot. Lähivanhempi olen ja itse en juokse baareissa vaan arvostan sitä että muuta tekemistä löytyy ja viihtyy myös kotosalla. Ja itse haluaisin myös puolison jolla on lapsia. N42
Joku vääräleuka voisi tietty olla sitä mieltä etten vain ole kiinnostava naisten mielestä.. Mutta uskon kyllä tuohon luonnon keino vaihtoehtoon mieluummin..