Miksi miehet pitävät yksinhuoltajuutta niin suurena turn-offina?
Sen jälkeen kun erosin miehestäni ja jäin noin 3v. lapsen yksinhuoltajaksi, on parisuhde elämäni ollut erittäin kuivaa. Olen mielestäni hyvin sievä, en mikään täydellinen kymppi, mutta kuitenkin... Jotenkin ahdistaa tämä yksinhuoltajuus niin paljon kun tuntuu ettei ketään enää kiinnosta :( En voi asiasta oikein valehdellakkaan :((
Kommentit (302)
Varmasti osa miehistä pitää sitä kynnyskysymyksenä, että naisella on lapsia edellisestä suhteesta, mutta todella moni ei. Äitiys ei estänyt minua löytämästä uutta kumppania, enkä koskaan törmännyt mihinkään ennakkoluuloihin. Olen toki aina avoimesti kertonut äitiydestäni, joten oletettavasti ne joille se oli ylitsepääsemätön este eivät koskaan elämääni pyrkineetkään. Itse taas halusin nimenomaan lapsettoman kumppanin, ja sellaisen löysinkin. Elämä on paljon yksinkertaisempaa kun vain minulla on lapsia. Kumppanini taas ei ole koskaan omia lapsia halunnut.
Kertoohan yksinhuoltajuus tietynlaisesta harkintakyvyn puutteesta elämäntavoissa ja kumppanin valinnassa, etenkin jos lapsilla on useita isiä.
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikaisemmin olin ehdottomasti sitä mieltä että ei koskaan yh-äitiä, mutta tapailtuani aikani ikäisiäni (35-40v) lapsettomia sinkkunaisia totesin että mielummin yh, jolla on ei vauvaikäinen lapsi, kuin näitä koira- ja kissamammoja. Se lapsi kuitenkin jossain vaiheessa haluaa oman huoneen ja elämän, mutta niitä koiria ja kissoja olisi sänky täys hamaan tulevaisuuteen asti. Kaikki hellät tunteet kohdistetaan lemmikille ja mies on palvelija joka auttaa jatkuvassa lenkittelyssä ja imuroinnissa. En ole kokenut näitä suhteita mielekkäinä.
Mulla on koira. Ei ole tullut mieleenkään pyytää miestä auttamaan sen ulkoilussa, ruokinnassa (unohdit tämän ;) ) tai imuroinnissa :D Kyllä on imuroitu ja mopattu ennen kuin mies tulee viikonloppuvierailulle, ja kyllähän se olen minä, joka nousee aamulla sängystä ruokkimaan ja ulkoiluttamaan.
Mies on kerran - omasta pyynnöstä - ulkoiluttanut koiran kun mulla oli jalkapöytä kipeänä enkä oikein päässyt kävelemään. En olisi pyytänyt, mutta tarjoutui.
Mutta joo, koska olen tietoinen että on kaltaisiasi miehiä, jotka eivät erityisemmin välitä kotieläimistä, oli deittailuaikoinani toinen deal-breaker miehet, jotka eivät pidä koirista/lemmikeistä yleensä. :)
Silti riitti lammessa kaloja.
Kyllä niitä vittuuntuneen näköisiä miehia jonkun puudelin kanssa näkee aika usein. Ne on lisäksi aina jossain muualla ulkoiluttamassa niitä, kuin muut asiantuntevat ja asiasta kiinnostuneet koiranulkoiluttajat, jotka yleensä menee johonkin puistoon.
:D Korreloikohan koiran rotu vittuuntumisen määrään?
Itsellä kun on 60-kiloinen koiramaailman bullmentula (boerboel), kyllä kai sitä raavas mies kehtaa esitellä - siksiköhän tuo tarjoutui sitä taluttamaan? :D
Montaa boelia ei Suomessa ole. Ja ei kaikki miehet pärjää boelin kanssa. En kyllä niitä kaksin ihan heti jättäisi tai no riippuu boelista kuinka hyväksyy vieraat ihmiset.
saako seksiä YH naiselta niin harvoin ettei kannata edes kiinnostua? onko teillä miehillä kokemusta jostain YH naisesta että saitko seksiä niin harvoin että alkoi vituttamaan koko touhu??!
Ovatko yh:ksi jääneet eronneet isät yhtä huolissaan uuden kumppanin löytymisestä kuin äidit?
Vierailija kirjoitti:
Kertoohan yksinhuoltajuus tietynlaisesta harkintakyvyn puutteesta elämäntavoissa ja kumppanin valinnassa, etenkin jos lapsilla on useita isiä.
Tällä palstalla jokainen eronnut äiti on yksinhuoltaja. Valtaosan kohdalla se ei kerro muusta kuin että elämä ei mennyt ihan niin kuin alunperin ajatteli. Jos itse tunnet vain kuvailemasi kaltaisia eronneita, se kertoo jotain sinusta itsestäsi ja niistä piireistä joissa elät.
Miehet ei halua elättää muiden lapsia.
Ei ne tosin halua elättää omiakaan lapsiaan.
Vierailija kirjoitti:
Miehet ei halua elättää muiden lapsia.
Ei ne tosin halua elättää omiakaan lapsiaan.
kannattaako YH naisesta kiinnostua jos tietää ettei seksiä saa kun joskus 1 kuukauden välein jos sillonkaan??
Olen ollut itse yh aikoinaan. Minulla on yksi lapsi. Kolme lasta on jo paljon, eikä yleensä miehet jaksa muutenkin hektisessä yhteiskunnassa mihinkään päiväkotiroopen rooliin. Kolme lasta vaatii paljon.
En oikein myös ymmärrä näitä naisia, joilla pitää aina olla mies. Lapset ovat hetken pieniä; nauti heistä! Ukkoja kerkeät vielä metsästää.
Vierailija kirjoitti:
On tuossa hyviäkin puolia: nyt pahimmat nais- ja lapsivihaajat kiertävät sinut kaukaa.
Mutta ihan tosissasiko luulet, että kaikki yh:t olisivat ikisinkkuja? Näyttää aika monelle kelpaavan.
Merkillistä, elämälle vierasta lässytystä. Ei siinä ole mitään kummaa, jos ei halua yksinhuoltajaa eli halua seurustella perheen kanssa.
Mutta kyllä yksnhuoltajakin voi kelvata. Esim kaupungin vuokrataloissa tunnetaan ilmiö, missä sama äijä muuttaa huushollista toiseen aina kun edellisen naisen kanssa tulee ongelmaa. Uusi paikka löytyy helposti. Yksinhuoltajat kun ovat kiitollisia kun edes joku suostuu eivätkä valita, vaan tarjoavat asunnon, ylläpidon ja vielä passaavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tuossa hyviäkin puolia: nyt pahimmat nais- ja lapsivihaajat kiertävät sinut kaukaa.
Mutta ihan tosissasiko luulet, että kaikki yh:t olisivat ikisinkkuja? Näyttää aika monelle kelpaavan.
Merkillistä, elämälle vierasta lässytystä. Ei siinä ole mitään kummaa, jos ei halua yksinhuoltajaa eli halua seurustella perheen kanssa.
Mutta kyllä yksnhuoltajakin voi kelvata. Esim kaupungin vuokrataloissa tunnetaan ilmiö, missä sama äijä muuttaa huushollista toiseen aina kun edellisen naisen kanssa tulee ongelmaa. Uusi paikka löytyy helposti. Yksinhuoltajat kun ovat kiitollisia kun edes joku suostuu eivätkä valita, vaan tarjoavat asunnon, ylläpidon ja vielä passaavat.
no saiko se mies reikää ollenkaan? jos seksiä ei saanut niin ilmankos sitä vaihtaa naista, onko totta että YH naiselta saa seksiä ehkä 1 kerran kuukaudessa tai ei välttämättä sillonkaan?
Siinä väkisinkin tulee kuvioihin mukaan lapsen isä ja tämän vanhemmat isovanhempina ja kaikenmaailman tädit ja sedät. Sille ei voi mitään, mutta lapsen isänpuoleinen suku ei häviä.
Venäjä hoitaa asian näin
kohta: 2:44 suosittelen katsomaan
Lapsettomat betacuckit rakastuu yh-kalluihin.
En millään tavalla halua kuulostaa ylimieliseltä idiootilta, olen itsekin yh-mutsin lapsi, mutta kyllä moni nainen tietoisesti ottaa ison riskin siitä, että päätyy totaaliyksinhuoltajaksi. Tunnen naisia, jotka ovat hankkineet lapsia miesten kanssa, joista tietää jo etukäteen, ettei miehet ole vastuullisia, enkä ole yhtään yllättynyt, että tulee ero eikä isää kiinnosta tavata lastaan. Minunkin miesserkun äiti sanoi entiselle miniäkokelaalleen, että älä missään nimessä hanki lasta poikani kanssa, että hänestä ei ole isäksi moneen vuoteen. Silti nainen hankkia lapsen ja he erosivat lapsen ollessa taapero eikä isä ole ollut tekemisissä lapsensa kanssa sen jälkeen.
En koe että on minun vastuullani tai minun asiani kasvattaa ja rahoittaa jonkun muun lapsia.
Veikkaisin että suurin osa lapsettomista naisista näkee yh-miehet aivan samalla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
En koe että on minun vastuullani tai minun asiani kasvattaa ja rahoittaa jonkun muun lapsia.
Veikkaisin että suurin osa lapsettomista naisista näkee yh-miehet aivan samalla tavalla.
Kyllä, silloin jos nainen itse ei ole kovin lapsirakas eikä aikeissa hankkia (lisää ) omia lapsia.
Miksi tuohon tarvitsee erityisiä syitä?
Joillekin riittää poliittinen mielipide, uskonto, ihonväri, musiikkimaku, ammatti, harrastukset jne. syyksi hyväksyä tai hylätä kumppaniehdokas.
Lapset ovat kaikkia noita hitosti isompi juttu. Ja vaikka on näin, on niitäkin miehiä, joita tilanne ei kalva.
Hieno nosto, näkee miesvihaa vuodesta 2016
Luulisin, että ainakaan parikymppiset nuoret miehet sekä viisikymppiset miehet ovat vähiten kiinnostuneita pikkulasten äideistä (ja sama sukupuolet toisinpäin). Nuoria miehiä ei kiinnosta toisen ihmisen lapsen hoito ja toisaalta viisikymppiset kypsät miehet ovat jo kasvattaneet omat lapsensa vähintäänkin teini-ikäisiksi tai jopa aikuisiksi, niin ymmärrän hyvin, ettei heitä enää kiinnosta eikä energia riitä asumaan yhdessä naisen kanssa, jolla on leikki-ikäinen lapsi.