Miksi ihmiset tuhlaavat rahansa JÄRJETTÖMIIN VUOKRIIN?
En oikein ymmärrä vuokralla asuvien ystävieni valitusta heidän rahatilanteen tiukkuudesta, kun samalla on kuitenkin maksaa vaatimattomasti varustellusta kerrostalokolmiosta 1 300 €/kk vuokraa. Kaiken huipuksi heidän vuokrat kallistuvat joka vuosi ja sitä saa maksaa koko loppuelämän!
Luulisi tyhmänkin tajuavan, että asunnon omistaminen on edullisempaa kuin vuokralla asuminen - muutenhan kukaan ei pistäisi omistamaansa asuntoaan vuokralle.
Onneksi itse älysin ostaa oman ja vieläpä silloin, kun asuntojen hinnat olivat vielä järjellisellä tasolla. Näin euroaikana eurolla ei näytä olevan paljonkaan arvoa asuntokaupoilla.
Täytyy onnitella pk-seudun kaupunkien ja kuntien päättäjiä (jotka itsekin ovat omistusasujia ja asuntosijoittajia) onnistuneesta asuntojen hinnannostopolitiikasta. :) Se on selvää, että asuntojen arvot ja vuokrien hinnat tulevat vain nousemaan pk-seudulla.
Ps. laskekaapa paljonko olette tuhlanneet rahaa vuokriin elämänne aikana?
Kommentit (865)
Jos nämä vuokralaiset maksaisivat itse koko vuokransa niin alkaisi oman ostaminen olemaan vaihtoehto , mutta niin kauan kun tuet kattaa koko asumisen ja muun elämisen kulut niin heitä ei kiinnosta. Ei heistä turhaan käytetä nimitystä loinen ja elätti.
Vierailija kirjoitti:
Jos nämä vuokralaiset maksaisivat itse koko vuokransa niin alkaisi oman ostaminen olemaan vaihtoehto , mutta niin kauan kun tuet kattaa koko asumisen ja muun elämisen kulut niin heitä ei kiinnosta. Ei heistä turhaan käytetä nimitystä loinen ja elätti.
Niinpä. Jorma Uotinenkin nostaa valtavat määrät tukia ja asuu siksi vuokralla. Vai miten se menikään? :D
t. vuokralainen, joka ei ole ikinä elämässään saanut senttiäkään tukia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tarvetta käyttää rahaa seinien omistamiseen. Vuokralaisuus on vapautta ja koska ei ole pikkurahasta puutetta, en keksi yhtään syytä, miksi sitoisin omaisuuttani seiniin.
Käytät saman rahan vuokraan, minkä käyttäisit oman maksamiseen, kun laina on maksettu pois putoavat asumisen kulut aika pieniksi? Jos on tarve muuttaa muualle, niin laittaa vanhan vuokralle tai sitten myy pois ja ostaa uuden tilalle. Ei se sen kummempaa ole
Omapa on valintasi
Mitäs jos et saakkaa myytyä? Sitten olet kivassa kahden asunnon loukossa.
Kahden asunnon omistaja ja saan toisesta vuokratuloja.
Vierailija kirjoitti:
Sanoo Veeti 14v, jota harmittaa nyt joku asia tosi kovasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tarvetta käyttää rahaa seinien omistamiseen. Vuokralaisuus on vapautta ja koska ei ole pikkurahasta puutetta, en keksi yhtään syytä, miksi sitoisin omaisuuttani seiniin.
Käytät saman rahan vuokraan, minkä käyttäisit oman maksamiseen, kun laina on maksettu pois putoavat asumisen kulut aika pieniksi? Jos on tarve muuttaa muualle, niin laittaa vanhan vuokralle tai sitten myy pois ja ostaa uuden tilalle. Ei se sen kummempaa ole
Omapa on valintasi
Saat tyhjästä, myynnissäolevasta asunnosta vuokratuloja. Aika kova :D
Vierailija kirjoitti:
Yritystukia ja palkattomia työkokeilijoita ja mersut verotuksessa poistoihin.
Tiedätkö, että on rikollista ostaa kodinkoneita yrityksen nimiin ja asentaa niitä omaan kotiin ja hakea verovähennystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska kela ei anna rahaa asunnon ostamiseen mutta vuokrat se maksaa kokonaan ja kitisemättä. Halvempaa asua vuokralla kun ei tarvitse itse maksaa edes sähkölaskuja. Minulla on vuokra 1000€ kuukaudessa josta kela maksaa 800€ asumistukena ja loput 200€ toimeentulotukena. Lisäksi saan ilmaisen sähkön ja veden sekä rahat ruokaan itselleni ja lapsilleni. Olisi järjetöntä ostaa oma asunto.
N32
Miksi valehtelet? Asumistuki ei ole missään todellisuudessa 800€/kk.
Mulla on. Vasta syksyllä tulee asumistuen tarkastus ja tuki tippuu siihen 70 prosenttiin ja maksan itse sitten sen 100 euroo tästä asunnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omapa on valintasi
Julkisivuremontti tai putkiremontti esimerkiksi ja taas on uutta lainaa mukavasti. Jääkaappi hajoaa ja itse maksat nekin eurot. Vuokralainen kilauttaisi vuokranantajalle ja ilmoittaa tarvitsevansa uuden jääkaapin. Asuntoa et saa myytyä ja vuokralainen tuhoaa sen ennen lähtöään kun olet yrittänyt häätää kuukausia tämän jätettyä vuokrat maksamatta. Sitten taas remontti ja vuokraa alemmas kun vuokralaisia vaikea löytää kun muitakin tyhjiä asuntoja niin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska kela ei anna rahaa asunnon ostamiseen mutta vuokrat se maksaa kokonaan ja kitisemättä. Halvempaa asua vuokralla kun ei tarvitse itse maksaa edes sähkölaskuja. Minulla on vuokra 1000€ kuukaudessa josta kela maksaa 800€ asumistukena ja loput 200€ toimeentulotukena. Lisäksi saan ilmaisen sähkön ja veden sekä rahat ruokaan itselleni ja lapsilleni. Olisi järjetöntä ostaa oma asunto.
N32
Mulla on. Vasta syksyllä tulee asumistuen tarkastus ja tuki tippuu siihen 70 prosenttiin ja maksan itse sitten sen 100 euroo tästä asunnosta.
Ei ole. Kenelläkään ei ole, koska toisin kuin röllipeikkona yrität väittää, asumistukia ei automaattisesti ole 80% vuokrasta. Siihen on kuntarajat ja maksimi on noin 400 luokkaa. Kannattaa ottaa asioista selvää ennen kuin valehtelet enempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritystukia ja palkattomia työkokeilijoita ja mersut verotuksessa poistoihin.
Tiedätkö, että on rikollista ostaa kodinkoneita yrityksen nimiin ja asentaa niitä omaan kotiin ja hakea verovähennystä.
Miten tuo tähän asiaan liittyy? Tiesitkö että nuo huumeet eivät ole hyväksi sinulle ja ne ovat laittomia?
Suomessa hämmentävän monelle asunnon omistaminen on joku ihme mittari siitä, onko pärjännyt elämässä. Ymmärrän, että joskus sota-aikaan saattoi olla tärkeää omistaa kotinsa. Mutta elämme kuitenkin jo 2020-lukua, jolloin vuokra-asuminen on ihan normaalia myös rikkaiden keskuudessa. Tarkoitan nyt todella rikkaita, kuten Lauri Markkanen tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omapa on valintasi
Saat tyhjästä, myynnissäole
Eihän se silloin ole myynnissä jos sitä ei saa myytyä vaan luonnollisesti vuokrattuna kaltaisellesi hölmölle joka haluaa rahoittaa minun uuden asuntoni hankinnan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N32
Tällä hetkellä voi hyvin olla. Asukkaan ei tarvitse kuin esittää hakevansa halvempaa mutta ei ole siinä onnistunut kun ja silloin Kela maksaa isompaa tukea. Jatkossa tähän puututaan eri tavalla ja tukien rajatkin.laskevat.
Eihän se silloin ole myynnissä jos sitä ei saa myytyä vaan luonnollisesti vuokrattuna kaltaisellesi hölmölle joka haluaa rahoittaa minun uuden asuntoni hankinnan.
Vttu miten tyhmä olet :D En kyllä noilla älynlahjoilla lähtisi muita hölmöläisiksi sanomaan. Me muut kun tajuamme edes sen verran, että asunto voi olla myynnissä vaikka vuosia ilman, että se menee kaupaksi. Eikä kukaan vuokraa sinulta kämppää, joka on myynnissä :D
Asuminen ja eläminen Suomessa on kallista. Vuokralla-asuminen monelle ainoa vaihtoehto, varsinkin pk-seudulla. Tiedän että oma pomoni asuu vuokralla, vaikka varmasti saisi lainaa omaan asuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omapa on valintasi
Julkisivuremontti tai putkiremontti esimerkiksi ja taas on uutta lainaa mukavasti. Jääkaappi hajoaa ja itse maksat nekin eurot. Vuokralainen kilauttaisi vuokranantajalle ja ilmoittaa tarvitsevansa uuden jääkaapin. Asuntoa et saa myytyä ja vuokralainen tuhoaa sen ennen lähtöään kun olet yrittänyt häätää kuukausia
Enhän minä asuntoa sinulle olisi vuokraamassa sillä vaadin aina puhtaat luottotiedot koko elämän ajalta, puhtaan rikostekisterin sekä palkkatodistuksen työnantajalta. Työttömille tai yksinhuoltajille en koskaan vuokraa asuntoa sillä heillä on selkeästi elämänhallinta ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N32
Tällä hetkellä voi hyvin olla. Asukkaan ei tarvitse kuin esittää hakevansa halvempaa mutta ei ole siinä onnistunut kun ja silloin Kela maksaa isompaa tukea. Jatkossa tähän puututaan eri tavalla ja tukien rajatkin.laskevat.
Ei voi. Ota asioista selvää. Asumistukeen on ollut vuosikausia kuntakohtaiset rajat, joista yksikään ei ole lähelläkään 800€/kk. Halvemman hakeminen ei liity tähän mitenkään, koska asumistuki ei ole sidonnainen siihen haetko toista asuntoa vai et. Eikä se jatkossakaan tule olemaan siihen sidonnainen. Puhut nyt ihan muista tuista kuin asumistuesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omapa on valintasi
Julkisivuremontti tai putkiremontti esimerkiksi ja taas on uutta lainaa mukavasti. Jääkaappi hajoaa ja itse maksat nekin eurot. Vuokralainen kilauttaisi vuokranantajalle ja ilmoittaa tarvitsevansa uuden jääkaapin. Asuntoa et saa myytyä ja vuokralainen tuhoaa sen ennen l
Et vaadi. Sinulla kun ei ole mitään asuntoa, jota voisi vuokrata. Jos olisi, tietäisti, että mitään palkkakuitteja et ole oikeutettu vaatimaan eikä kukaan niitä sinulle edes lähettäisi. Älä jaksa provota, pikkuinen.
Miksi repesin tuolle oMiStUsAsUjA 😂😂😂 ei minustakaan vuokra-asuminen ole erityisen fiksua, mutta tuo "omistusasuja" kuulostaa niin nololta😂 Ainoa hyvä puoli vuokra-asunnossa on se, että muuttopäätöksen jälkeen on vapaa noin neljässä viikossa ja kaikki velvollisuudet loppuvat siihen.