Uskon Jeesukseen. Haluatko kysyä jotain?
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muistaa, että kyse on uskosta (uskomisesta), ei tiedosta (tietämisestä).
Olen samaa mieltä. Kuitenkin uskon, että Jumalaa pystyy lähestymään juuri uskon kautta, ei niinkään tiedon.
Vierailija kirjoitti:
maijaeveliina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten opit tuntemaan Jeesuksen?
-etsivä
Osin lapsena jo, mutta aikuisiällä olin välillä aika kaukana... Vaikeuksien keskellä rukoilin ja etsin ja Jumala vastasi rukouksiini. Esim. TV7:lta netistä voi katsoa hyviä kristillisiä videoita, jotka on ainakin mulle antaneet hengellistä ravintoa ja auttaneet syventämään ja selkeyttämään uskoa. Seurakunnat järjestävät alfakursseja kristinuskon perusteista jne. On raamattukouluakin yms.
Siunausta polullesi! :)
Eikö tv7 naurata sinua yhtään? Siis vaikka oletkin uskova, niin onhan se nyt ihan järjetöntä soopaa muutaman rahan budjetilla..
Sieltäkin voi valita mitä katsoo. Mielestäni siellä on pääasiassa erittäin hyvää materiaalia.
-Oletko hellari tai lesta?
-Rakastatko oikeasti Jumalaa enemmän, kuin mitään muuta maailmassa? Jos et, niin syyllistyt pahimpaan syntiin.
-Hellareiden nuortenillassa, ja ihan perusluterilaistenkin jumalanpalveluksessa, kehotetaan PELKÄÄMÄÄN Jumalaa. Miksi? Eikö Jumala ole armollinen ja rakas isä? Raamattukin kyllä antaa hänestä aika tyrannimaisen kuvan. Onko kuitenkin niin, että teidän (uskovaisten) kaikki kirkossa käymiset, rukoilut ja synnin välttämiset eivät oikeasti johdu rakkaudesta Jumalaa ja poikaansa kohtaan, vaan rangaistuksen ja kidutuksen pelosta, jota nämä kaksi aika heppoisin perustein harrastavat?
-Mitä mieltä olet feminismistä ja muutenkin tasa-arvosta? Oletko sitä mieltä, että valkoinen heteromies on ihmisten herra?
Muistathan ettei Israel ole sionismillaan oikeassa vaan päinvastainen on sen opetukset kuin mitä Jeesus opetti? Olethan irtisanoutunut kokonaan tuosta saatanan kerhosta. Kukaan ei tule luokseni kuin Jeesuksen kautta.
maijaeveliina kirjoitti:
Agnostikko kirjoitti:
Hei! Kohtelen parhaani mukaan muita ihmisiä hyvin, autan apua tarvitsevia, rakastan toisia niin kuin itseäni, pyydän ja annan anteeksi. En usko jumalaan enkä kuulu mihinkään kirkkoon. Onko uskon tunnustaminen ja kirkkoon kuuluminen kynnyskysymys sinun jumalallesi? Eli jos sinun uskosi on totta, käännytetäänkö minut taivaan porteilta? Vai toivotetaanko minut tervetulleeski koska olen elänyt kuitenkin siten kuin Jeesus opettaa, muuten kuin uskon ja seurakuntaan kuulumisen osalta? Kiitos vastauksistasi!
Kirkkoon tai muuten seurakuntaan kuulumista en pidä merkityksellisenä taivaaseen pääsyn kannalta. Toki sieltä usein saa vahvistusta uskolleen. Hienoa, että elät hyvien arvojen mukaisesti. Kuitenkin itse uskon, että ihan jokainen, vaikka kuinka ihana ja kultainen ihminen olisikin, on perisynnin alainen ja sen verran turmeltunut että on joskus esim. valehdellut, himoinnut toisen omaisuutta tms. tms. En usko, että niin puhdasta pulmusta ihmisissä olisikaan (paitsi Jeesus, joka oli synnitön) etteikö hän kaipaisi syntiensä sovitusta Jumalan edessä. Ihminen on mielestäni jo perisynnin takia (koska olemme Eevan ja Aatamin jälkeläisiä) niin turmeltunut, ettei me voida elää täydellistä viatonta elämää. Jeesus on tie, totuus ja elämä ja ei kukaan mene taivaaseen muuten kuin hänen kauttaan, uskon niin. Sen sijaan en lähde tuomitsemaan kuka pääsee taivaaseen ja kuka ei. Jumalalle on mahdollista kaikki ja näin ollen mahdollista armahtaa ja päästää taivaaseen myös esim. Jeesuksesta koskaan kuulematon ihminen tai joku joka ei muuten syystä tai toisesta pysty uskomaan, luulisin. Ja kuka lopulta määrittelee kenen usko on oikeaa, vain Jumala voi sen kait tehdä. Äh, vaikeita asioita, mutta itse koen kyllä eritäin tarpeelliseksi turvautua Jeesukseen. Yritän toki myös kohdella muita hyvin jne. :) Mutten ole täydellinen, joten tarvitsen Jeesusta.
Eeva ja Aatami... Mitä mieltä olet pedofiliasta ja insestistä? Siis heidän lapsensahan lisääntyivät keskenään ja sitten sikin sokin.
Mitä mieltä olet ensimmäisten home erectusten fossiileista? Ja entäpä eurooppalainen rakkaussuhteemme neandertaleiden kanssa? Eli Aatamin ja Eevan jälkeläiset osasivat hädin tuskin seistä ja pitää tikkuja käsissä, puhetta ei ollutsillä tavalla kuin sen ymmärrämme. Ja sitten osa lapsukaisista paineli Eurooppaan neandertaalien kumppaniksi. Eli afrikkalaiset ovat syntyperältään puhtaampia jumalan jälkeläisiä kuin muut kansat?
maijaeveliina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
maijaeveliina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ajatellut että jeesus on vain yksi demonihenki josta voi päästä irti.
Terv. ex-uskova
En ole ajatellut niin.
Sanon ihan suoraan että pilaat vain elämäsi seuraamalla kiduttavia riivaajia. Olen nähnyt monta jeesuksen tuhoamaa elämää ja surullisinta niissä että jeesuksen orjat eivät tahdo irti kiduttavasta isännästään.
Itse löysin vapauden lukemalla raamattua. Sen jälkeen kun hylkäsin jeesuksen elämä on pikkuhiljaa muuttunut koko ajan kauniimmaksi ja samalla olen hyväksynyt itseni oikeasti.
Ole rohkea ja päästä irti.
Ehkä uskosi oli epätervettä. Jeesus rakastaa meitä ja tahtoo meille hyvää, niin uskon. Usko ei silti vapauta inhimillisistä vastoinkäymisistä, joita on niin ei-uskovilla kuin uskovillakin. Ehkä uskosi oli liian lakihenkistä ja armo jäi jonnekin taka-alalle? Toivoisin, että voisit vielä löytää armon ja rauhan Jeesuksessa. Joka tapauksessa kaikkea hyvää sulle!
Kiitos hyvän toivotuksesta. Uskoni oli luottamusta jeesukseen 100%. Olin valmis menemään jeesuksen takia jopa kodittomaksi ulkomailla. Silloin ihan oikeasti uskoin ja olin valmis jopa kuolemaan jeesuksen esimerkin mukaisesti. Uskova pystyy ihan mihin vaan. Jeesus oli vapahtaja ja esikuva. Onneksi löysin voimakkaamman jonka edessä jeesus on voimaton.
Lue raamattua löydät hänet.
Agnostikko kirjoitti:
Hei! Kohtelen parhaani mukaan muita ihmisiä hyvin, autan apua tarvitsevia, rakastan toisia niin kuin itseäni, pyydän ja annan anteeksi. En usko jumalaan enkä kuulu mihinkään kirkkoon. Onko uskon tunnustaminen ja kirkkoon kuuluminen kynnyskysymys sinun jumalallesi? Eli jos sinun uskosi on totta, käännytetäänkö minut taivaan porteilta? Vai toivotetaanko minut tervetulleeski koska olen elänyt kuitenkin siten kuin Jeesus opettaa, muuten kuin uskon ja seurakuntaan kuulumisen osalta? Kiitos vastauksistasi!
Luterilaisuudessa ihminen pelastuu yksin armosta ja uskosta.
"Predestinaatio on taustateoria luterilaiselle pelastusopille. Pelastusopissa keskeistä on oppi vanhurskautumisesta yksin uskosta (sola fide). Usko pelastaa ihmisen. Luterilaisuus tekeekin jyrkän distinktion vanhurskautuksen ja pyhityksen välille. Ensisijaisesti pelastus on vanhurskautusta, jossa ihminen tulee Jumalan lapseksi, ja tämä tapahtuu vain uskon kautta armosta. Pyhityksessä puolestaan ihmisen usko ja teot yhdessä vaikuttavat hänessä lisääntyvän pyhyyden."
Eli ihan sama, miten hyvä uskot olevasi. Menet helvettiin, jos et ota Jeesusta herraksesi.
T. Toinen uskomaton, joka pyrkii olemaan hyvä ihminen.
PS. Jos tekee hyviä tekoja rangaistuksen (helvetti) pelossa tai palkinnon (taivas) toivossa, tekee niitä vääristä syistä.
Vierailija kirjoitti:
maijaeveliina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä jaa niitä lappuja, en minäkään naura sinulle päin naamaa. Usko vapaasti ihan mihin vaan, mutta ei pliis niitä lappuja...
Jaan, koska koen, että mulla on kutsumus tehdä niin. En jaa jokaiselle vastaantulijalle, vaan sopivissa tilanteissa. Monikaan uskovainen ei traktaatteja enää jaa, mutta itse koen tekeväni herralle työtä niin tehdessäni.
ap
Sinun kaltaisesi ihmiset tekevät minusta, ystävällisestä ateistista kylmän ja kyynisen. Inhoan sitä kun menen hymyillen auttamaan kun luulen että juttelemaan tullut mummeli tai muu naishenkilö (en tiedä miksi olleet kaikki naisia?) tarvitsee suunnistusapua tms ja sitten kaivetaan se lappu esiin ja tungetaan turhana roskaa kouraan ja taas kerran haluan yhä vähemmän auttaa muita ihmisiä arjessa. Ja mitäpä noissa lapuissa on lukenut, ellei sairaita ajatuksia abortin tehneistä ja homoseksuaaleista! Eli älä jaa lappuja!
Mun lapuissa ei lue abortin tehneistä eikä homoseksuaaleista. Ymmärrän silti, etteivät kaikki pidä traktaateista. Silti koen niiden jakelun olevan mulle kutsumus. Jotain lappunen voi auttaa elämässä (ja olenkin kuullut näin käyneen), vaikka sinulle vaikutus onkin päinvastainen. Rukoilen, että saisin jakaa niitä juuri oikealla hetkellä, oikealla paikalla.
Vierailija kirjoitti:
maijaeveliina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten opit tuntemaan Jeesuksen?
-etsivä
Osin lapsena jo, mutta aikuisiällä olin välillä aika kaukana... Vaikeuksien keskellä rukoilin ja etsin ja Jumala vastasi rukouksiini. Esim. TV7:lta netistä voi katsoa hyviä kristillisiä videoita, jotka on ainakin mulle antaneet hengellistä ravintoa ja auttaneet syventämään ja selkeyttämään uskoa. Seurakunnat järjestävät alfakursseja kristinuskon perusteista jne. On raamattukouluakin yms.
Siunausta polullesi! :)
Kiitos! :)
En tiennyt, että tuollaisia alfakursseja on olemassa. Näköjään minunkin asuinpaikkakunnallani järjestetään sellaisia.
Siellä on erehdyksen vuoksi mukana myös alfa/betamies-jankkaaja.
Vierailija kirjoitti:
Miksi koet, että on oikein tuputtaa uskoasi (jakamalla niitä lappusia) muille ihmisille, kun he eivät jumalaan taikka jeesukseen usko? Nauttusitko itse, jos joku ateisti tulisi sinulle paasaamaan siitä, että uskosi on väärin?
Tätä oon muutenki aatellu, et uskojsa ihan mihin haluutte mutta älkää yrittäkö käännyttää muita uskoonne/uskomattomuuteenne, jokainen päättäköön itse mihin uskoo vai uskooko ollenkaan
Niin että uskovan ihmisen pitää pitää suunsa kiinni uskostaan, mutta sinä saat paasata maailmankatsomustasi muille.
Vierailija kirjoitti:
Miksi koet, että on oikein tuputtaa uskoasi (jakamalla niitä lappusia) muille ihmisille, kun he eivät jumalaan taikka jeesukseen usko? Nauttusitko itse, jos joku ateisti tulisi sinulle paasaamaan siitä, että uskosi on väärin?
Tätä oon muutenki aatellu, et uskojsa ihan mihin haluutte mutta älkää yrittäkö käännyttää muita uskoonne/uskomattomuuteenne, jokainen päättäköön itse mihin uskoo vai uskooko ollenkaan
Koen voivani olla avuksi niin ihmisille ja Jumalalle. En halua pakottaa ketään enkä "lyödä raamatulla päähän", vaan kertoa kauniista asiasta, johon uskon ja jota pidän tärkeänä. Raamatun lähetyskäskykin puoltaa sanoman eteenpäin viemistä. Kaikki kristityt eivät evankelioi, osalla ei ole kutsumusta siihen ja osa on esim. sitä mieltä, että Suomi on jo evankelioitu ja tietoa kristinuskosta on tarpeeksi saatavilla, jos siitä on kiinnostunut. Itse taas koen, että jonkun elämässä juuri se pieni lappunen voi olla merkittävä uskonaskel.
Fantasioitko yhdynnästä Jeesuksen kanssa?
<3 <3 <3
KIITOS KAIKILLE! NYT ON MENTÄVÄ LASTEN KANSSA ILTATOIMILLE!
SIUNAUSTA JA HYVÄÄ YÖTÄ!
LOPETAN VASTAILUN NYT TÄHÄN.
<3 <3 <3
Vierailija kirjoitti:
maijaeveliina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
maijaeveliina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terv. ex-uskova
En ole ajatellut niin.
Sanon ihan suoraan että pilaat vain elämäsi seuraamalla kiduttavia riivaajia. Olen nähnyt monta jeesuksen tuhoamaa elämää ja surullisinta niissä että jeesuksen orjat eivät tahdo irti kiduttavasta isännästään.
Itse löysin vapauden lukemalla raamattua. Sen jälkeen kun hylkäsin jeesuksen elämä on pikkuhiljaa muuttunut koko ajan kauniimmaksi ja samalla olen hyväksynyt itseni oikeasti.
Ehkä uskosi oli epätervettä. Jeesus rakastaa meitä ja tahtoo meille hyvää, niin uskon. Usko ei silti vapauta inhimillisistä vastoinkäymisistä, joita on niin ei-uskovilla kuin uskovillakin. Ehkä uskosi oli liian lakihenkistä ja armo jäi jonnekin taka-alalle? Toivoisin, että voisit vielä löytää armon ja rauhan Jeesuksessa. Joka tapauksessa kaikkea hyvää sulle!
Kiitos hyvän toivotuksesta. Uskoni oli luottamusta jeesukseen 100%. Olin valmis menemään jeesuksen takia jopa kodittomaksi ulkomailla. Silloin ihan oikeasti uskoin ja olin valmis jopa kuolemaan jeesuksen esimerkin mukaisesti. Uskova pystyy ihan mihin vaan. Jeesus oli vapahtaja ja esikuva. Onneksi löysin voimakkaamman jonka edessä jeesus on voimaton.
Iisakki! Sinäkö se oot!
Oikeasti veikkaan Jessen mammaa, pedofilian uhri rassukka.
Miksi jaat niitä lappuja? Tai, siis, oletan, että olet nainen ja eikö juuri apostoli Pietari sanonutkin, että nainen vaietkoon seurakunnassa? Naisen tehtävä on huolehtia kodista ja synnyttää miehelleen paljon lapsia, jotka tulevaisuudessa pitävät seurakuntaa yllä, ei kierrellä saarnaamassa, tai tekemässä muunkaanlaista lähetystyötä. Voit kertoa ja opettaa Jeesuksesta lapsillesi, siinä on oikeasti jo iso työ, varsinkin, jos teillä on se +kymmenen lasta, koska nykyään niin useat harhautuvat synnin polulle. Eri-ikäisten lasten synnintekoa on vaikea vahtia ja estää ja siinä on jo työtä naisen herkälle mielelle.
Vierailija kirjoitti:
maijaeveliina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
maijaeveliina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terv. ex-uskova
En ole ajatellut niin.
Miksi kirjoitat Jeesuksen pienellä kirjaimella?
Eipä pystynyt kinkkisiin kysymyksiin vastaamaan. Ei kaikkia mutkia voi vetää suoriksi muiden sitä huomaamatta.
Mitä ajattelet jos en pidä Jeesusta Jumalana, mutta arvostan suunnattomasti Jumalan lähettiläänä? Enkä usko toiseen tulemiseen tai Jumalan vihaan? Jätin kristinuskon, ja hyvä niin koska löysin tien, johon ei tarvitse itseään pakottaa uskomaan, koska se on niin järkeenkäypä sekä sydämeenkäypä myös. Newmessage.org/fi