Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskon Jeesukseen. Haluatko kysyä jotain?

maijaeveliina
06.11.2016 |

Vastailen hetkisen. =)

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

Vierailija
22/60 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

maijaeveliina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

maijaeveliina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ajatellut että jeesus on vain yksi demonihenki josta voi päästä irti. 

Terv. ex-uskova

En ole ajatellut niin.

Sanon ihan suoraan että pilaat vain elämäsi seuraamalla kiduttavia riivaajia. Olen nähnyt monta jeesuksen tuhoamaa elämää ja surullisinta niissä että jeesuksen orjat eivät tahdo irti kiduttavasta isännästään. 

Itse löysin vapauden lukemalla raamattua. Sen jälkeen kun hylkäsin jeesuksen elämä on pikkuhiljaa muuttunut koko ajan kauniimmaksi ja samalla olen hyväksynyt öitseni oikeasti.

Ole rohkea ja päästä irti. 

Ehkä uskosi oli epätervettä. Jeesus rakastaa meitä ja tahtoo meille hyvää, niin uskon. Usko ei silti vapauta inhimillisistä vastoinkäymisistä, joita on niin ei-uskovilla kuin uskovillakin. Ehkä uskosi oli liian lakihenkistä ja armo jäi jonnekin taka-alalle? Toivoisin, että voisit vielä löytää armon ja rauhan Jeesuksessa. Joka tapauksessa kaikkea hyvää sulle!

Mun koira, Eino-Elmeri, rakastaa mua ja kaikkia ihmisiä ja tahtoo kaikille hyvää. Se ei syyttele ja on tosi armollinen karvakasa.

Uskon, että jokaisella pitäisi olla koirakaveri ja Eino-E voisi olla niiden johtaja. Muuttaa tassun käänteessä nappulat kinkkurulliksi ja veden lihaliemeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kymmeneen käskyyn kuuluu älä tapa, miksi jumala tappoi egyptiläisten esikoiset ( sillon kun mooseksen piti viedä kansa luvattuun maahan tms mutta farao kielsi). Jos se tappaminen jumalasta oliski ok nii miksi kunnon kansanmurha, eikä pelkästää tappanu yksin faaraoo. Vaan kaikki ne lapset?

Nää opilliset kysymykset yms. on sellaisia, että kannattaa mieluummin kysyä ihan papilta/pastorilta tms. En ole itse esim. tätä raamatunkohtaa pohtinut tai tutkinut niin tarkkaan, että voisin antaa siihen pätevän vastauksen.

ap

Kiitos vinkistä. Katsoin aikuisiällä kerran jonku piirrettyn mooseksesta ja pisti vain miettimään.

Vierailija
24/60 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä jaa niitä lappuja, en minäkään naura sinulle päin naamaa. Usko vapaasti ihan mihin vaan, mutta ei pliis niitä lappuja...

Jaan, koska koen, että mulla on kutsumus tehdä niin. En jaa jokaiselle vastaantulijalle, vaan sopivissa tilanteissa. Monikaan uskovainen ei traktaatteja enää jaa, mutta itse koen tekeväni herralle työtä niin tehdessäni.

ap

Vierailija
25/60 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet?

Vierailija
26/60 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Kohtelen parhaani mukaan muita ihmisiä hyvin, autan apua tarvitsevia, rakastan toisia niin kuin itseäni, pyydän ja annan anteeksi. En usko jumalaan enkä kuulu mihinkään kirkkoon. Onko uskon tunnustaminen ja kirkkoon kuuluminen kynnyskysymys sinun jumalallesi? Eli jos sinun uskosi on totta, käännytetäänkö minut taivaan porteilta? Vai toivotetaanko minut tervetulleeski koska olen elänyt kuitenkin siten kuin Jeesus opettaa, muuten kuin uskon ja seurakuntaan kuulumisen osalta? Kiitos vastauksistasi!

Vierailija
27/60 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten opit tuntemaan Jeesuksen?

-etsivä

Osin lapsena jo, mutta aikuisiällä olin välillä aika kaukana... Vaikeuksien keskellä rukoilin ja etsin ja Jumala vastasi rukouksiini. Esim. TV7:lta netistä voi katsoa hyviä kristillisiä videoita, jotka on ainakin mulle antaneet hengellistä ravintoa ja auttaneet syventämään ja selkeyttämään uskoa. Seurakunnat järjestävät alfakursseja kristinuskon perusteista jne. On raamattukouluakin yms.

Siunausta polullesi! :)

Vierailija
28/60 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko miettinyt, että entä jos oletkin väärässä ja kaikki tuo uskominen on mennyt hukkaan?

Miten elämällä asiallisesti voi elämä mennä hukkaan? Toki on ateistejakin jotka elävät asiallisesti.

ei ap

Mitä!! Todella on ateistejaKIN jotka elävät asiallisesti?:D Esim hyväksyvät homot, avoparit, ehkäisyn, kaikki elämäntavat jotka ei vahingoita toisia jne...

Kummastakaan ryhmästä löytyy asiallisesti eläviä enemmän ja kummasta oman kruunun kiillottajia? Toki uskovaisissakin on hyviä ihmisiä.

Vierailija
29/60 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet?

30+

Vierailija
30/60 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäätkö kuolemaa?

Vierailija
31/60 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa, että kyse on uskosta (uskomisesta), ei tiedosta (tietämisestä).

Vierailija
32/60 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

maijaeveliina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-etsivä

Osin lapsena jo, mutta aikuisiällä olin välillä aika kaukana... Vaikeuksien keskellä rukoilin ja etsin ja Jumala vastasi rukouksiini. Esim. TV7:lta netistä voi katsoa hyviä kristillisiä videoita, jotka on ainakin mulle antaneet hengellistä ravintoa ja auttaneet syventämään ja selkeyttämään uskoa. Seurakunnat järjestävät alfakursseja kristinuskon perusteista jne. On raamattukouluakin yms.

Eikö tv7 naurata sinua yhtään? Siis vaikka oletkin uskova, niin onhan se nyt ihan järjetöntä soopaa muutaman rahan budjetilla..

Vierailija
33/60 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita ihminen netti kiinni jos todella olet kristitty etkä trolli.

Tällä tavalla teet vaan hallaa asialle, jos siis olet oikeasti kristitty.

Jos olet kristitty, olet hyvin maito asteella vielä, jos kuvittelet jollain netin chat palstalla jollain tavalla evankelijoitsevasi muita.

Siunausta.

Vierailija
34/60 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minäkin uskon. Uskon myös Julius Caesariin, Tutankhamoniin ja hunni Attilaan. 

Vierailija
35/60 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

maijaeveliina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-etsivä

Kiitos! :)

En tiennyt, että tuollaisia alfakursseja on olemassa. Näköjään minunkin asuinpaikkakunnallani järjestetään sellaisia.

Vierailija
36/60 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Agnostikko kirjoitti:

Hei! Kohtelen parhaani mukaan muita ihmisiä hyvin, autan apua tarvitsevia, rakastan toisia niin kuin itseäni, pyydän ja annan anteeksi. En usko jumalaan enkä kuulu mihinkään kirkkoon. Onko uskon tunnustaminen ja kirkkoon kuuluminen kynnyskysymys sinun jumalallesi? Eli jos sinun uskosi on totta, käännytetäänkö minut taivaan porteilta? Vai toivotetaanko minut tervetulleeski koska olen elänyt kuitenkin siten kuin Jeesus opettaa, muuten kuin uskon ja seurakuntaan kuulumisen osalta? Kiitos vastauksistasi!

Kirkkoon tai muuten seurakuntaan kuulumista en pidä merkityksellisenä taivaaseen pääsyn kannalta. Toki sieltä usein saa vahvistusta uskolleen. Hienoa, että elät hyvien arvojen mukaisesti. Kuitenkin itse uskon, että ihan jokainen, vaikka kuinka ihana ja kultainen ihminen olisikin, on perisynnin alainen ja sen verran turmeltunut että on joskus esim. valehdellut, himoinnut toisen omaisuutta tms. tms. En usko, että niin puhdasta pulmusta ihmisissä olisikaan (paitsi Jeesus, joka oli synnitön) etteikö hän kaipaisi syntiensä sovitusta Jumalan edessä. Ihminen on mielestäni jo perisynnin takia (koska olemme Eevan ja Aatamin jälkeläisiä) niin turmeltunut, ettei me voida elää täydellistä viatonta elämää. Jeesus on tie, totuus ja elämä ja ei kukaan mene taivaaseen muuten kuin hänen kauttaan, uskon niin. Sen sijaan en lähde tuomitsemaan kuka pääsee taivaaseen ja kuka ei. Jumalalle on mahdollista kaikki ja näin ollen mahdollista armahtaa ja päästää taivaaseen myös esim. Jeesuksesta koskaan kuulematon ihminen tai joku joka ei muuten syystä tai toisesta pysty uskomaan, luulisin. Ja kuka lopulta määrittelee kenen usko on oikeaa, vain Jumala voi sen kait tehdä. Äh, vaikeita asioita, mutta itse koen kyllä eritäin tarpeelliseksi turvautua Jeesukseen. Yritän toki myös kohdella muita hyvin jne. :) Mutten ole täydellinen, joten tarvitsen Jeesusta.

Vierailija
37/60 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

maijaeveliina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä jaa niitä lappuja, en minäkään naura sinulle päin naamaa. Usko vapaasti ihan mihin vaan, mutta ei pliis niitä lappuja...

Jaan, koska koen, että mulla on kutsumus tehdä niin. En jaa jokaiselle vastaantulijalle, vaan sopivissa tilanteissa. Monikaan uskovainen ei traktaatteja enää jaa, mutta itse koen tekeväni herralle työtä niin tehdessäni.

ap

Sinun kaltaisesi ihmiset tekevät minusta, ystävällisestä ateistista kylmän ja kyynisen. Inhoan sitä kun menen hymyillen auttamaan kun luulen että juttelemaan tullut mummeli tai muu naishenkilö (en tiedä miksi olleet kaikki naisia?) tarvitsee suunnistusapua tms ja sitten kaivetaan se lappu esiin ja tungetaan turhana roskaa kouraan ja taas kerran haluan yhä vähemmän auttaa muita ihmisiä arjessa. Ja mitäpä noissa lapuissa on lukenut, ellei sairaita ajatuksia abortin tehneistä ja homoseksuaaleista! Eli älä jaa lappuja!

Vierailija
38/60 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkäätkö kuolemaa?

En.

Vierailija
39/60 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Jeesus Hyvä Paimen? Onko Jeesuksen rakkaus ihmistä kohtaan pyyteetöntä eli auttaako Hän ahdinkoon joutunutta ehdoitta?

Vierailija
40/60 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten nyt poikkeat muista? Yli 70% kuuluu kirkkoon ja moni uskoo muttei kuulu.

Enpä taidakaan poiketa tässä asiassa valtaväestöstä. :)