päiväkodissa työskenneenä olisi kiva tietää...
miten vanhemmat olisi ratkaisemassa muutamia ongelma tilanteita joissa on " kielletty" komentamasta / sanktioimasta heidän lastaan.
esim. lapsi häiritsee pöydässä eikä syö. kun ottaa lautasen pois 40min jälkeen saa raivarit että haluaa syödä...
(äidin mielestä ruoka ei tarvitse syödä mutta jos lapselle tulee nälkä pitäisi olla ainakin maitoa ja näkkäriä myöhemmin niin ja pöydästä ei saa poistaa)
lapsi sotkee vessassa tahalleen pissat ja kakat seinille ymv.
(äidin mielestä asiaan ei saa kiinnittää huomiota kun se on noloa lapselle)
lapsi ei suostu pukemaan vaatteita ulos mentäessä
(väkisin ei saa pukea mutta ulkoilla pitää, pitää suostutella pukemaan itse)
lapsi häiritsee nukkumatilanteessa muita.
(äidin mielestä ei saa poistaa lasta sängystä, sanktioida pitempään sängyssä pitämisellä tmv. niin mutta unet nukuttava)
Tässä muutamia todella yleisiä juttuja esimerkkinä kohtaamisista eri vanhempien kanssa.
Kommentit (23)
sillä kuten sanoin jos johtajatasolta minulle nipotetaan pikkuasioista, niin kyllä minäkin sen osaan. Valitettavasti minulla on huonoja kokemuksia, joten en suuria päivähoidolta oleta enkä anka hirveästi luulemaankaan mitään koskaan, vaan vaadin mitä vaadin. Yleensä kuitenkin normaalijärjen rajoissa jutut. Lasta pitää kieltää jne. mutta tämä minun esimerkki onkin sellainen curling äiti- sellaiset opettaa jotka eivät itse osaa
isät voi kyllä tuoda tai hakea lasta hoidosta mutta kommunikaatio tapahtuu vaikeissa asioissa aina äidin kautta. joko isät on rennompia/eivät ole kiinnostuneita/ ovat ehkä samaa mieltä päiväkodin kanssa mutta eivät viitsi aiheuttaa sotatilaa kotiin?