Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pakkoruotsittajien mielestä kielten oppiminen on helppoa ja kaikki oppii vaikka 10 kieltä

Vierailija
06.11.2016 |

Miksi suomenruotsalaiset eivät kuitenkaan opi suomea ja heitä palvelemaan pitää pakkoruotsittaa 5 miljoonaa suomenkielistä?

Kommentit (105)

Vierailija
101/105 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset jaksaa vinkua siitä, että saavat oppia uusia kieliä? Vieläpä ilmaiseksi.

Kaikki tuntemani suomenruotsalaiset puhuu kyllä suomea ihan ymmärrettävästi ja varmaan paremmin kuin minä puhuisin ruotsia..

Koska haluan oppia Espanjaa ja Venäjää mutta aika ei riitä jonkun perähikiän kielen opiskelun takia??? Ootko oikeasti noin tyhmä?

When there is a will, there's a way.

Vierailija
102/105 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paradoksaalista sinänsä, että pakkoruotsihan poistuu sitä mukaa kun mamuja tulee perusopetuksen piiriin. Niiltähän ei vaadita kahta kotimaista, kun eivät puhu äidinkielenään kumpaakaan suomea tai ruotsia. Eipä näille pakkoruotsin vastustajille yleensä kelpaa mamutkaan.

Taitaapa olla sellaista yleistä penseyttä kaikkea muuta kuin perushärmäläistä metsäsuomalaisuutta kohtaan tämä pakkoruotsin vastustajien porukka kaikki tyynni. Minkä sille mahtaa kun erilaisuus pelottaa, ja jos jotain joutuu muiden vuoksi tekemään tai opettelemaan niin sehän se vasta kamalaa on.

Ja nämä venäjän ja espanjan opintojen perään itkeväthän ovat pelkkiä pellejä. Jos ei ruotsinopinnot maita, ei siinä ole edellytyksiä venäjääkään oppia.

Onpa tosiaan junttia ja impivaaralaisuutta, jos haluaisi pienen naapurimaan sijaan opiskella isompia ja kansainvälisempiä kieliä...

Kysehän on ajankäytöstä. Pakkoruotsi vie aina yhden kielen paikan lukujärjestyksestä.

Onko kaikkien muiden maiden asukkaat perushärmäläisiä metsäsuomalaisia, koska eivät opiskele pakolla 5%:n vähemmistökieltä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/105 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset jaksaa vinkua siitä, että saavat oppia uusia kieliä? Vieläpä ilmaiseksi.

Kaikki tuntemani suomenruotsalaiset puhuu kyllä suomea ihan ymmärrettävästi ja varmaan paremmin kuin minä puhuisin ruotsia..

Koska haluan oppia Espanjaa ja Venäjää mutta aika ei riitä jonkun perähikiän kielen opiskelun takia??? Ootko oikeasti noin tyhmä?

Hassua että minä suomenruotsalaisena olen lukenut koulussa saksaa, venäjää ja espanjaa vaikka meillä alkoi suomen opinnot jo kolmannella luokalla, englanti kuudennella.

Halusitko muuten oppia maita vai kieliä? Olen elänyt siinä uskossa että maat kirjoitetaan isolla ja kielet pienellä alkukirjaimella, mutya minähän olen vain tyhmä suomenruotsalainen joka ei osaa suomea.

Juu, kerrassaan hassua että kykenit oppimaan kieltä, jota tässä maassa pääosin puhutaan ja jota joka puolella voi kuulla ja lukea.

Englantia oppii melkein joka muksu nykyään hyvin, koska sitäkin on joka puolella. Moni muu kieli taas vaatii panostusta, täytyy etsiä materiaalia kyseisillä kielillä itse ja esimerkiksi kiinaa ei voi pitkään aikaan lukea kun täytyy opetella merkit. Ruotsia kuulee hyvin harvoin vahingossa.

Ruotsia kyllä kuulee jos haluaa, ihan radiosta tai telkkarista. Löytyy ihan kaikenlaista musiikkiakin.

Mikäs siinä, olette päättäneet että ruotsi on Suomessa täysin turhaa ja valitatte ja motkotatte.

Pakko pois sekä suomesta että ruotsista niin katsostaan kuka pärjää paremmin.

Sehän se pointti olikin: sitä kuulee, jos näkee asian eteen vaivaa, siinä missä suomea kuulee vaikkei haluaisikaan. 

Vierailija
104/105 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hassua että minä suomenruotsalaisena olen lukenut koulussa saksaa, venäjää ja espanjaa vaikka meillä alkoi suomen opinnot jo kolmannella luokalla, englanti kuudennella.

Halusitko muuten oppia maita vai kieliä? Olen elänyt siinä uskossa että maat kirjoitetaan isolla ja kielet pienellä alkukirjaimella, mutya minähän olen vain tyhmä suomenruotsalainen joka ei osaa suomea.

Juu, kerrassaan hassua että kykenit oppimaan kieltä, jota tässä maassa pääosin puhutaan ja jota joka puolella voi kuulla ja lukea.

Englantia oppii melkein joka muksu nykyään hyvin, koska sitäkin on joka puolella. Moni muu kieli taas vaatii panostusta, täytyy etsiä materiaalia kyseisillä kielillä itse ja esimerkiksi kiinaa ei voi pitkään aikaan lukea kun täytyy opetella merkit. Ruotsia kuulee hyvin harvoin vahingossa.

Ruotsia kyllä kuulee jos haluaa, ihan radiosta tai telkkarista. Löytyy ihan kaikenlaista musiikkiakin.

Mikäs siinä, olette päättäneet että ruotsi on Suomessa täysin turhaa ja valitatte ja motkotatte.

Pakko pois sekä suomesta että ruotsista niin katsostaan kuka pärjää paremmin.

Sehän se pointti olikin: sitä kuulee, jos näkee asian eteen vaivaa, siinä missä suomea kuulee vaikkei haluaisikaan. 

Ei suomeakaan ole pakko kuulla. Ostaa kanavapaketin missä on kaikki ruotsalaiset kanavat eikä katso ollenkaan suomen kanavia, kaupassa saa asioida omalla kielellä, samoin lääkärissä ja virastoissa. Mikä pakko sitä olisi kuunnella esimerkiksi saaristossa tai muissa paikoissa missä on paljon ruotsinkielisiä?

Vierailija
105/105 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Viestini poistettiin. Okei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä