Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljon kulutat/kulutatte kuukaudessa rahaa ruokakauppaan?

Vierailija
06.11.2016 |

Olen tehnyt laskelmia että meidän kolmihenkinen perhe (minä, mies ja 1-vuotias lapsi) kuluttaa n. 500€/kk ruokakauppaan. Tuohon 500€ kuuluu siis myös pesuaineet, wc-paperit yms. Arkena lapsi syö kolme ruokaa päiväkodissa ja minä ilmaisen lounaan töissä. Kuluuko muilla näin paljon ruokakauppaan?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laskenut että noin 250€-300€ kuukaudessa menee ruokakauppaan. Sisältää muun muassa wc paperit, siivoustarvikkeet, hygienian, kissan ruuat ja hiekkat.

Kaksi aikuista, 4v lapsi ja kissa.

Minä syön kaikki ruoat kuussa kotoa, eli töihin otan eväät. Mies syö 80% ateriosta kotona ja lapsi 70%, on arkena päiväkodissa joten aamiainen, lounas ja välipala siellä ma-pe.

Syömme edullista kasvisruokaa pääsääntönä ja vain viikonloppuna kalaa tai kanaa.

Vierailija
22/27 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita "hygieniakuluja" aina liioitellaan turhaan. Järkevällä niiden merkitys ruokamenoihin verrattuna on mitätön.

Pitkään ruokapäiväkirjaseurantaan perustuen voin todeta että Liidin asiakas syö terveellisesti ja herkutellen 120 eurolla kuukaudessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

2aikuista ja 2lasta 400-600€ kuussa ruokakauppaan. Aikuiset syö kotoa vienyt eväät töissä ja lapset yhden lämpimän ruuan koulussa. Sisältää kaiken kaupasta ostettavan myös koiran ruuan. Jotain vaatteita yms. ei ole tässä.

Vierailija
24/27 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

500€/kk, 2aikuista ja 2lasta. Sisältää vaipat, pesuaineet, paperit ym. Lapset syö arkena lounaan ja välipalan päiväkodissa, aikuiset lounaan.

Vierailija
25/27 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

600€ menee eikä aina riitäkään, mukana pesuaineet, hygienia yms. Pöydässä 3-8 päivästä riippuen, nuorin on teini.

Kaikki ruoka tehdään itse, eineksiä (pakastepizza tai mäkki) kerran kuukaudessa.

Vierailija
26/27 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi aikuista ja ekaluokkalainen, ei lemmikkejä. Rahaa menee ruokakauppaan n. 450-500 e/kk. Ostetaan perusruokaa, välillä jotain luomua ja hieman parempaa lihaa, jos raaskitaan.

Ostan aina vessa-ja talouspaperit kerralla isosti Tokmannilta, en koskaan raijaa ruokakaupasta jotain 8 rullan paketteja. Kovin usein ei tartte ostella konetiski- tai pesukoneaineita, meikkejä käytän niin maltillisesti, että harvakseltaan ostan niitäkään.

Vierailija
27/27 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 500-700e/kk, minä ja kaksi urheilevaa teiniä, ruuan laatuun on kiinnitettävä huomiota ja lisäksi syövät määrällisesti aivan kaiken, mitä kaappiin kannan - ihme, että itse jääkaappi on jäänyt syömättä. Paljon proteiinia, vihanneksia, hedelmiä ja täysjyvätuotteita. Aina oltava terveellisiä välipaloja ottaa mukaan. Einekset, herkut ja muu epäterveelllinen ei kelpaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi