Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovikaupustelijat - Millä eroon?

Vierailija
05.11.2016 |

Nyt on kuukauden sisään käynyt imuri, murtohälytys ja keittiönkaappi myyjät. Miten noita voisi estää tulemasta häiriköimään? Jos haluan mitä tähänaä tuotetta ja palvelua osaan kyllä itse soittaa ko. firmoihin.

Ärsyttää kun lauantai-iltana soittelevat ovikelloa ja tuputtavat. Miksi he kuvittelevat saavansa häiritä ilman mitään asiaa.

Olikohan virhe muuttaa kaupungista pois....

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaupustelua kyltti oveen.

Kun kaupustelija on oventakana ja alkaa kaupustelemaan, osoite selkeästi "ei kaupustelua" kylttiä, kysy onko kaupustelija tyhmä, sokea vaiko sekä että?

Turvalaitekaupustelijat voi nauraa kadulle sillä että kuvitteleeko tämä jotain muovilätkää heiluttelemalla että saa tietää onko huoneistossa hälytintä eli ei ja kuvittelee vielä pääsevänsä sisään. Viimeksi kun tällainen tuli ovelle niin näytin oven pielessä olevaa pesismailaa. Ymmärsin yskän ja poistui vilkkaasti. Terveisiä vaan....

Vierailija
42/83 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mutta ongelma sama. Laita ovikellon viereen kyltti "kaupustelu maksaa 50 euroa kerta". Kun kaupustelija on ovella, kuvaa koko tapahtuma, pyydä heti yhteystiedot ja kysy maksaako heti, vai lähetätkö laskun yritykselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovikaupustelun kieltämisestä olen tehnyt vetoamalla kotirauhan suojaan , eduskunnan istuvalle kansanedustajalle rikoslakiin lakiesityksen ovikaupustelun kieltämisestä, mutta eipä välitä aukaista suutaan asiasta samoin kuin ehdolle pyrkivät vaaliehdokas listoilla, missä on monenlaista vaalilupausta. Sama tulee kuitenkin jatkumaan.

Vierailija
44/83 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On teillä ongelmat kun harmittaa elantoansa tekevät ihmiset....

Ei se harmita, vaan että kehtaavat häiritä pyytämättä minua. En ole mikään hiton vammainen, joka ei osaa itsenäisesti kävellä liikkeeseen, jos on tarvis hankkia jotain.

Vierailija
45/83 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on ovisiima?

Pingotetaan ohut teräslanka tai paksu siima pihatien poikki sen pimeimpään kohtaan noin 35 sentin korkeudelle maasta. Jos mahdollista, levitetään kaatumisalueelle tuoretta koirankakkaa ja nastoja.

Vierailija
46/83 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on ovisiima?

Pingotetaan ohut teräslanka tai paksu siima pihatien poikki sen pimeimpään kohtaan noin 35 sentin korkeudelle maasta. Jos mahdollista, levitetään kaatumisalueelle tuoretta koirankakkaa ja nastoja.

Sä joudut maksajaksi...ikävä kyllä

Vierailija
47/83 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tällaista tarvitsenkin? kirjoitti:

Turvalaitekaupustelijat voi nauraa kadulle sillä että kuvitteleeko tämä jotain muovilätkää heiluttelemalla että saa tietää onko huoneistossa hälytintä eli ei ja kuvittelee vielä pääsevänsä sisään.

Tämä :'D

Kertooko joku oikeasti täysin tuntemattomalle ovelle ilmaantujalle että löytyykö talosta hälytysjärjestelmää ja jos löytyy niin millainen löytyy, ja päästää tämän sisälle kotiinsa tekemään turvallisuuskatselmusta?  :DD

Vierailija
48/83 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verysure tekee täällä ainakin aktiivista myyntiä. Kivasti naapurit tilanneet.

Vierailija
49/83 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttamalla, olin Lumo talossa ja siellä kävi todella usein jehovat. Nyt epäilen että toimistosta lähetettiin, elleivät jahvet ole jopa sijoittaneet ko.firmaan. En muutenkan ymmärrä pakkokäännytystä, mitä hyötyä tulla ovelle asti kun esim. netistä saisi tuhansia sähköposteja joissa voisi kysellä ihmisiltä haluavatko he kääntyä. On todella tungettelevaa tulla ovelle asti kysymään kääntymistä. En ole uskonnollinen, enkä aio kääntyä yhteenkään uskontoon. Helpompi konsti olisi myös jättää se jahvelappu rappuun, niin joku asukas voisi sen sieltä ottaa (tai viedä roskiin)

Vierailija
50/83 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa. Aidattu piha ja lukittu portti. Ei tule kaupustelijoita, kerjääjiä, virpojia eikä jehovia. 

Vierailija
51/83 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on kuukauden sisään käynyt imuri, murtohälytys ja keittiönkaappi myyjät. Miten noita voisi estää tulemasta häiriköimään? Jos haluan mitä tähänaä tuotetta ja palvelua osaan kyllä itse soittaa ko. firmoihin.

Ärsyttää kun lauantai-iltana soittelevat ovikelloa ja tuputtavat. Miksi he kuvittelevat saavansa häiritä ilman mitään asiaa.

Olikohan virhe muuttaa kaupungista pois....

Sanomalla,ei kiitos ja ovi kiinni.

Vierailija
52/83 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olen käynyt  puolueiden kojuilla vaaliehdokkaiden puheilla ovi- ja puhelinpuhelinkaupustelun kieltämisestä muuttamalla nuo epäkohdat elinkeinolaista, kunnolla perustelemalla. Sen näkee ajan kanssa tuleeko muuttumaan elinkeinolaki vai pysyykö samana vaikka samaa mieltä sanoneet olevansa asiasta. 

Vierailija
53/83 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi kanssa turvalaitekaupustelijat. 

Osoitin oven vieressä olevaa Kaupustelu kielletty-kylttiä ja kysyin että luulevatko he että ostan turvalaitteita ihmiseltä joka ei osaa edes lukea.

Vierailija
54/83 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännä. Olen asunut niin kerros- kuin omakotitaloissakin useassa kaupungissa, ja tasan kerran on ovellani käynyt kaupustelija. Jotain hälytysjärjestelmää myi, mutta sanoin suoraan, että kuulet varmaan koiran haukunnasta että siinä on hälytysjärjestelmää kerrakseen.

Virpojia kävi kerran, jehovia ei ikinä. Kierretäänkö mut kaukaa vai enkö ikinä ole kotona?

Vierailija
55/83 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ovella kävi kaupustelikoita, mutta lähtivät kohteliaasti pois kun osoitin heille kieltotaulua ja pahoittelivat sitä etteivät huomanneet kieltotaulua seinällä. Naapurissa oli kanssa käynyt sama kaupustelija ja kääntynyt heti saman tien pois ovelta kun oli huomannut kieltotaulun, tiedän asiasta kun olin puheissa naapurin kanssa.

Vierailija
56/83 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyltti oveen "Kaupustelun yritys 50 euroa. Soittamalla ovikelloa tai koputtamalla oveen tai muulla tavoin pyrit oven avaamiseen hyväksyt sopimuksen ja olet velvoitettu maksamaan käteisellä maksun heti oven auetessa."

Vierailija
57/83 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi kerrostalossa saa olla noilta rauhassa kun rapunovet ovat lukossa. Kun aikoinaan muutin tähän silloin uuteen taloon, oli ovet auki kun ihmiset muuttivat sisään. Silloin kävi jotain jehovia ja onneksi myös ovisilmäkauppias, jolta ostin ovisilmän. Vuosien aikana on ihan satunnaisesti ollut jotain mormoneja tms liikkeellä. En avaa ovea muuta kuin tutuille. Ihan sama jos kuulevat että olen kotona. Puhelin laitetaan myös kiinni jos soitetaan myyntitarkoituksessa.

Vierailija
58/83 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse avaan ja vedän heti kiinni kun alkaa myyntipuhe. Sama puhelinmyyjissä.

Mä olenkin ihmetellyt, että mikä pauke siellä puhelimen toisessa päässä alkaa aina käymään kun aloitan myyntipuheeni.

Alat paukuttelemaan ovia eestaas.

Selvis tämäkin.

Vierailija
59/83 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi ketään häiritä jos joku käy ovella kysymässä kiinnostaisiko heidän palvelut tai tuotteet.

Ihan oikeasti kyllä voi! Tulevat just silloin, kun on paistinpannulla jotain/laittamassa lasta päikkäreille/itse päikkäreillä jne.

Kyllä, nimenomaan. Mulle kaupattiin aivan kaikkea niinä 12 vuotena kun maalla asuin: ilmakuvaa talostani (mitä hittua sillä kukaan tekee?), peltikattoremppaa (uuteen taloon), patjoja (mit vit???), perunoita, jumalan sanaa moneltakin eri sakilta mutta lähinnä siltä yleisimmältä riesalta eli jehovilta ja hälyttimiä.

Juu, ihan varmaan ostankin hälytysjärjestelmän joltain epämääräiseltä kulkukauppiaalta, joka oikeasti on murtosakin tunnustelija.

Pihatiehen voi laittaa lukitun portin tai ainakin suljetun, johon informatiivinen kyltti siitä, että tyrkyttäminen ei kannata tässä kiinteistössä. Fiksut kunnioittavat sitä ja loppuja voi vetää ovella turpiin.

Vierailija
60/83 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmyyjämies kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse avaan ja vedän heti kiinni kun alkaa myyntipuhe. Sama puhelinmyyjissä.

Mä olenkin ihmetellyt, että mikä pauke siellä puhelimen toisessa päässä alkaa aina käymään kun aloitan myyntipuheeni.

Alat paukuttelemaan ovia eestaas.

Selvis tämäkin.

Tyhmä kommentti, mutta onko kukaan koskaan väittänytkään, että puhelinmyyjät olisivat älykkäitä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi