Jos käyt 1e maksavassa julkisessa vessassa, päästätkö seuraavan jonottajan sisään ilmaiseksi?
Jonotin tänään Rautatieasemalla vessaan, ja edelläni siellä käynyt vanhempi naishenkilö vessasta poistuessaan asettui blokkaamaan ovensuun katsoen samalla minua ilkeästi, kunnes sai oven huolella suljettua, niin että jouduin maksamaan uuden euron saadakseni oven taas uudestaan auki. Ihmettelin vähän, koska itse aina pidän ovea auki seuraavalle wc-käyjälle, sillä olenhan sen ovenavauksen jo kerran maksanut niin ei se ole minulta enää yhtään mitään pois, vaikka joku tuntematon pissahätäinen pääsisikin minun jälkeeni vessaan sitä yhtä euroa maksamatta. Onko tällaisessa käytöksessa taustalla joku periaate, että "kun minäkin maksoin niin sinunkin täytyy" vai mitä kummaa?
Kommentit (122)
Pidän auki, jos sopivasti joku on lähellä tulossa. En kuitenkaan ala mitenkään ääneen huhuilemaan että onkos tänne tulijoita tai kyselemään että tännekö olisit tulossa... Eli jos joku näyttää lähestyvän vessaa, pidän auki hetken niin että pääsee sinne sisälle.
Jos niihin vessoihin kävisi mikä kolikko tahansa. Usein puuttuu juuri se sopiva, ellei sitten osaa varautua.
Kaikki maksulliset vessat joissa oon käyny on niitä pahimpia paskalääviä. En todellakaan ymmärrä mihin se maksu käytetään. Ilmaset vessat taas esim kauppakeskuksissa ja abc asemilla on aina todella siistejä. Ja vastaus kysymykseen, kyllä päästän vaikka oonkin köyhä opiskelija. Ei se toisen maksamaton euro oo multa mitenkään pois.
Karmein vessakäyntini koskaan oli Kampin 1€:n vessa. Haju oli järkyttävä, lattia lainehti kusta. Pytyn istuin rengas oli pöllitty, WC paperi ja saippua loppu.. Oli niin kova hätä, että oli pakko yrittää kusta seisaaltaan osumatta pytyn saastaiseen reunaan laskematta laukkuja mihinkään. Oli aika vaikea tehtävä, mut jotenkin onnistuin ja onneks mukana oli yks nenäliina. Kyllä vitutti maksaa..
Mut vielä vastaus kysymykseen: päästän aina ilmaiseksi seuraavan tulijan. Mut jos tuol kampissa ois joku ollut jonossa, niin oisin kysynyt et haluaako ihan tosissaan mennä ilmaseksikaan
PÄÄSTÄN JA SITTEN VITTU SOITAN VITTU ILTAVITUNSANOMIIN, MITEN VITUN HYVÄ VITUN IHMINEN OLEN VITTU.
Päästän aina ja minut on aina päästetty. Taisi olla joku mieleterveyskuntoutuja, joka ei päästänyt.
Riippuu tulijasta. Jos on vasemmistolaisen, kettutytön tai muhamettilaisen näköinen, potkaisen oven kiinni ja kehotan hakemaan vessarahat sieltä sossusta. Arjalaiset, porvarilliset nettoveronmaksajat harvemmin pummikakalle/-pissalle ovat tunkemassakaan.
Euro on ihan törkeä hinta vessakäynnistä. Kun päästään jonkun 'ilmaiseksi' niin hinta on 50s per henkilö ja kohtuullisempaa. Taistelkaa riistoa vastaan ihmiset!
Kyllä mä päästän, jos joku siinä selkeästi jonottaa.
Päästän sisään, koska ajattelen että mikäli minä tarjoan jollekin vessan, joku muu saattaa joskus tarjota minulle. Mitäänhän ne varsinaisesti häviä vaikka päästän seuraavan sisään, päin vastoin saan hyvän mielen.
Mulle on vielä ehkä ihan ok sellainen ajattelumalli että jokainen maksaa oman vessansa. Mutta oksettavia ihmisiä ovat ne jotka länttäävät oven nenän edestä kiinni "koska en hyödy mitään että joku toinen pääsee minun rahoilla vessaan", sitten kun roolit ovat toisin päin että joku lyö oven kiinni heidän nenän edestä niin alkaa se jumalaton vouhkaaminen miten mulkku tuo ihminen oli. Näitä ihmisiä on yllättävän paljon, kun ovat itse tilanteessa jossa voisivat auttaa niin huutavat "mitä muka hyödyn että avaan oven". Sitten kun roolit vaihtuu niin huutavat "mitä toi toinen muka ois hävinny sillä että pitää mulle ovea auki". Hyi yäk. Minä minä minä eikä kukaan muu.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki maksulliset vessat joissa oon käyny on niitä pahimpia paskalääviä. En todellakaan ymmärrä mihin se maksu käytetään. Ilmaset vessat taas esim kauppakeskuksissa ja abc asemilla on aina todella siistejä. Ja vastaus kysymykseen, kyllä päästän vaikka oonkin köyhä opiskelija. Ei se toisen maksamaton euro oo multa mitenkään pois.
Et oo tainnut käydä Itä-Suomessa koskaan. Ikävä totuus on, että mitä lähempänä itärajaa vierailet Prisman tai abc:n ilmaisvessassa, sitä todennäköisemmin joudut käymään kaamean likaisessa vessassa, jossa on kengänkuvat rinkulalla ja pissaa pitkin lattiaa.
Kuvottava jätkä kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Päästän, vaikka mieheni siitä joka kerta hermostuukin. Hänen mielestään rikon jotain pyhiä bisneslakeja...
Siis sun miehes on aika ärsyttävä. Olen varma että en selviäisi yhdestä illanvietosta vetämättä äijää turpaan ja pistämään nippuun lattialle anelemaan armoa.
T: 35v mies
:D Tuskin pistäisit, mies on 194/119kg ja hyvässä tikissä. Toki voithan sinä vaikka olla joku MMA-harrastaja... Ärsyttävä mies kyllä välillä on, mutta lähinnä näin suhdepohjalla, muiden mielestä hyvinkin asiallinen. Tosin ymmärrän, että kai se yrittäjänä harmittaa jos asiakkaat "varastaa" toiselta yrittäjältä minkä ehtii.
Päästän tietenkin. Onneksi en ikinä itse ole törmännyt ihmistyyppiin joka ei päästäisi. Itse pidän ovea auki myös silloin, jos näen että joku on juuri juoksemassa kohti ovea vähän kauempaa ilmaisen sisäänpääsyn toivossa. Minullekin on tehty niin.
Mikä ihmisiä vaivaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et oo tainnut käydä Itä-Suomessa koskaan. Ikävä totuus on, että mitä lähempänä itärajaa vierailet Prisman tai abc:n ilmaisvessassa, sitä todennäköisemmin joudut käymään kaamean likaisessa vessassa, jossa on kengänkuvat rinkulalla ja pissaa pitkin lattiaa.
Asun itsesiassa Joensuussa. Täällä kauppakeskuksen maksullinen vessa on tosi ällö. Samoin matkahuollon vessa. Abc:n vessa on aina ollut perussiisti ku oon käyny, samoin prisman. Eihän ne nyt sentään kiillä puhtauttaan, mutta on ne siistimpiä kuin noi maksulliset. Mutta ehkä mä vaan oletan että jos mä maksan vessasta niin silloin sen nimenomaan pitäisi kiiltää puhtauttaan.
No en kyllä rupea sieltä vessasta tullessani ketään kuristamaan, että et kyllä mene sinne vessaan samasta ovenavauksesta...olishan se ihan naurettavaa touhua.
HEL-NYC kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Päästän, vaikka mieheni siitä joka kerta hermostuukin. Hänen mielestään rikon jotain pyhiä bisneslakeja...
Siis sun miehes on aika ärsyttävä. Olen varma että en selviäisi yhdestä illanvietosta vetämättä äijää turpaan ja pistämään nippuun lattialle anelemaan armoa.
:D Tuskin pistäisit, mies on 194/119kg ja hyvässä tikissä. Toki voithan sinä vaikka olla joku MMA-harrastaja... Ärsyttävä mies kyllä välillä on, mutta lähinnä näin suhdepohjalla, muiden mielestä hyvinkin asiallinen. Tosin ymmärrän, että kai se yrittäjänä harmittaa jos asiakkaat "varastaa" toiselta yrittäjältä minkä ehtii.
Hahhahhaa. Kuinkas monta vessayrittäjää mela tuntee?
Onpa teillä ongelmat, mies hermostuu JOKA KERTA.
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Hahhahhaa. Kuinkas monta vessayrittäjää mela tuntee?
Onpa teillä ongelmat, mies hermostuu JOKA KERTA.
En usko, että tuntee yhtään vessayrittäjää. Hän ei kuitenkaan koe sitä positiivisena asiana, että yrittäjää kusetetaan.
Ja sen verran kun nyt olen käyttänyt julkisia vessoja mieheni "nähden" (esim. ollessani raskaana juoksin vessassa joka paikassa), niin joo, jaksoi joka kerran ärsyyntyneenä mainita että miksei niihin oviin laiteta esim. henkilöportteja, että se olisi kannattavampaa.
Vierailija kirjoitti:
Jonotin tänään Rautatieasemalla vessaan, ja edelläni siellä käynyt vanhempi naishenkilö vessasta poistuessaan asettui blokkaamaan ovensuun katsoen samalla minua ilkeästi, kunnes sai oven huolella suljettua, niin että jouduin maksamaan uuden euron saadakseni oven taas uudestaan auki. Ihmettelin vähän, koska itse aina pidän ovea auki seuraavalle wc-käyjälle, sillä olenhan sen ovenavauksen jo kerran maksanut niin ei se ole minulta enää yhtään mitään pois, vaikka joku tuntematon pissahätäinen pääsisikin minun jälkeeni vessaan sitä yhtä euroa maksamatta. Onko tällaisessa käytöksessa taustalla joku periaate, että "kun minäkin maksoin niin sinunkin täytyy" vai mitä kummaa?
Tietenkin päästän, koska en ole todellisuudesta vieraantunut idiootti.
Väijyn uhrejani julkisissa vessoissa juuri tällä tavoin. Menen maksulliseen vessaan, sitten avaan oven, päästän jonottajan sisään ja tämä rynnii onnesta hihkuen ovesta kun säästi rahaa. Sitten sanon että "oho, sateenvarjo unohtui", palaan sisälle ja lukitsen oven...
Niinpä. Nämä samat tomppelit pesettäisivät autonsakin edellisen asiakkaan maksamalla veloituksella, jos se vain olisi teknisesti mahdollista. Julkisissa aivan varmasti jo kulkevatkin pummilla.