Jos käyt 1e maksavassa julkisessa vessassa, päästätkö seuraavan jonottajan sisään ilmaiseksi?
Jonotin tänään Rautatieasemalla vessaan, ja edelläni siellä käynyt vanhempi naishenkilö vessasta poistuessaan asettui blokkaamaan ovensuun katsoen samalla minua ilkeästi, kunnes sai oven huolella suljettua, niin että jouduin maksamaan uuden euron saadakseni oven taas uudestaan auki. Ihmettelin vähän, koska itse aina pidän ovea auki seuraavalle wc-käyjälle, sillä olenhan sen ovenavauksen jo kerran maksanut niin ei se ole minulta enää yhtään mitään pois, vaikka joku tuntematon pissahätäinen pääsisikin minun jälkeeni vessaan sitä yhtä euroa maksamatta. Onko tällaisessa käytöksessa taustalla joku periaate, että "kun minäkin maksoin niin sinunkin täytyy" vai mitä kummaa?
Kommentit (122)
En päästä. Tykkään maksullisista vessoista, niissä kun on yleensä edes joku siisteystaso. Eikä tarvitse jonottaa. Eikä kukaan rynkytä ovenkahvaa. Miksi siis päästäisin sinne ilmaiseksi lisää ihmisiä haitaksi ja sotkemaan. Siivooja on työstään rahan ansainnut, ihan oikein maksaa vessakäynnistä jotain. Tänään joku jäi oikein odottamaan, että pääsen sisään ilmaiseksi. No, kävelin sisään ja sanoin kiitos, oli kyllä raha jo valmiina kädessä. En muista milloin viimeksi olisin mennyt maksamatta.
Tottakai päästän! Törkeää nyhtää euro vessakäynnistä!
Vierailija kirjoitti:
Päästän tietenkin. Ei ole mitenkään minulta pois, jos seuraavan ei tarvitse maksaa.
Sinun kaltaisten takia vessamaksut nousee. Jokainen joka ei maksa tuottaa kulua ja sen takia maksuja nostetaan.
Minusta vessan voisi laittaa sellaiseksi että siinä on aika ja kun aika menee umpeen niin ovi lukkiutuu eikä sitä saa auki edes sisältä. Ilman rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päästän ilmaiseksi. Itsellä taas jos on tarve maksulliseen vessaan, niin kyllä täysin häpeilemättä menen maksamatta, kun ovi avautuu.
Täysin häpeilemättä potkaisisin kaltaisesi tökerön tontun kauemmaksi ja länttäisin oven kiinni nenäsi edestä.
Siinä on vaan sellainen ongelma, että laki kieltää tuon toimintasi.
Nimittäin fysiikan laki.
Vierailija kirjoitti:
Jos seison vessan edessä ja huomaankin vessan olevan maksullinen ja viereeni tulee toinenkin henkilö "vessajonoon." Itse alan kaivelemaan kukkaroa ja kolikoita esiin mutta toinen henkilö ei tee elettäkään etsiäkseen rahaa, vaan odottelee vieressä, että itse löydän rahaa. Tällöin jos vessa on "yksipaikkanen" niin saatan poistuessa läimäistä oven niin nopeasti kiinni ettei tämä "pummi" pääse samoilla ovilla. Mutta muuten kyllä pidän ovea auki, koska olen itsekin monesti päässyt "siivellä."
Miksi ihmeessä sitä rahaa pitäisi kaivella ennen omaa vuoroaan, ja miksi ihmeessä sitä rahaa ylipäätään pitäisi kaivella? Siellähän ne kolikot ovat minne ne on laitettu.
Olen samoilla linjoilla kuin ap: pidän aina seuraavalle auki. Niin on minullekin pidetty.
Jotkut nyt vain ovat niin karsaita, että eivät suo toiselle edes ilmaista pissallakäyntiä jos ovat itse joutuneet omastaan peräti euron maksamaan. Sellaisia ihmisiä ei voi kuin vienosti sääliä ja sitten heidät voi unohtaa.
Jos seuraavalla jonottajalla on kånken-reppu paiskaan oven kiinni hänen nenänsä edestä, tehkööt tarpeensa siihen paskaiseen reppuunsa.
Muissa tapauksissa kyllä, päästän aina.
Yleensä päästän ellen onnistu lipsauttamaan ovea kiinni "vahingossa". En kehtaa blokata kenenkään tietä ja mäjäyttää ovea kiinni mutta toisaalta toisen päästäminen ilmaiseksi ovesta tuntuu väärältä koska siitä pitää maksaa se 1€. Itse maksan aina.
Joku joutuu kuitenkin maksamaan käsipaperista, wc-paperista, wc:n siivouksesta ja vedestä koituvat kustannukset joten toi 1€ maksu ei tunnu kohtuuttomalta vaan täysin oikeutetulta. Kyllähän bussimatkastakin pitää maksaa.
päästän. tuleepahan eurolleni enemmän vastinetta :D
Lopeta Bautismo huumeiden käyttö
Vierailija kirjoitti:
Yleensä päästän ellen onnistu lipsauttamaan ovea kiinni "vahingossa". En kehtaa blokata kenenkään tietä ja mäjäyttää ovea kiinni mutta toisaalta toisen päästäminen ilmaiseksi ovesta tuntuu väärältä koska siitä pitää maksaa se 1€. Itse maksan aina.
Joku joutuu kuitenkin maksamaan käsipaperista, wc-paperista, wc:n siivouksesta ja vedestä koituvat kustannukset joten toi 1€ maksu ei tunnu kohtuuttomalta vaan täysin oikeutetulta. Kyllähän bussimatkastakin pitää maksaa.
Plus tilavuokra. Jos siinä samalla paikalla olisi vaikka joku kioski, eihän sinne voisi vaan mennä että otanpa tästä ilmaiseksi vaikka pullon vettä ja paketin nenäliinoja. Vessatilojen rakentaminen tulee sitäpaitsi paljon kalliimmaksi kuin tavallisen tilan.
Todellakin päästän. Mutkin on aina päästetty jos oon siinä edessä ollut.
Päästän pissat lattialle maksullisissa vessoissa.
Päästän. Harvoin kyllä missään Suomessa nykyään joutuu maksullisia vessoja käyttämään ( en juurikaan käy kauppakeskuksissa)'
Päästän, ja änkeän itsekin sinne koppiin ja hässin persereikään, se on sopiva korvaus
Te olette ihan hassuja, hyvät ihmiset. Eihän niitä vessaeuroja sen takia kerätä, että joku taho niillä löisi rahoiksi vaan siksi, että suomalaiset eivät osaa arvostaa mitään, mitä ne saavat ilmaiseksi. Siksi niistä vessoista pitää ottaa joku raha.
Törkeämpää on se, että sokoksessa pääsee vessaan vain, jos on tavarataloketjun bonuskorttiasiakas.
Onko sellaisia persaukisia junttiääliöitä oikeasti olemassa, jotka tunkevat ilmaiseksi edellisen asiakkaan maksamaan vessaan (ellei edellinen henkilö poistuessaan näin sanallisesti kehoita tekemään)?
Tottakai päästän. Mielestäni se osoittaa vain omaa sympatiakyvyttömyyttä mikäli blokkaa toisen pääsyn vessaan. Kaikilla ei todellakaan ole nykypäivänä lompakossa juuri niitä yhden/kahden euron kolikoita, tai juuri sitä vessaan sopivaa 50senttistä. Vessaan pääsy on myös ihan välttämätön perustarve, ja olisi aika julmaa kieltää toiselta tarpeilleen pääsy.
Lahden bussiasemalla olen kerran todistanut tilannetta jossa itse istuin lähellä vessaa, ja vanhempi nainen alkoi huutaa nuorelle tytölle, joka oli menossa samalla ovenavauksella sisään, kun tämä rouva tuli ulos. Meinasin kuolla myötähäpeästä. Bussiasema oli täysin tyhjä, ja jos sinulla ei sattunut (juuri sitä euron) kolikkoa olemaan, joudut kävelemään Lahden keskustaan vaihtamaan. Lainasin tytölle euron, ja toivon että samassa tilanteessa minuakin autettaisi.
Ajattelen myös että se ei todellakaan ole minulta pois mikäli vessaan päästän toisetkin, olenhan jo sen kolikon maksanut. -Päinvastoin voisi sen ajatella aiheuttavan lisää katetta rahalle, kun saan samalla hinnalla päästää toisenkin vessaan :)
Päästän. Itsekin yleensä odotan jos joku on vessassa. Esim jos kuulen jonkun pesevän käsiään, odotan hetken. Välillä olen pitänyt ovea hetken auki kun joku juosten tuli vessaan päin ja huusi että voisinko pitää ovea auki.
MUTTA!!
Vihaan niitä, jotka koputtavat oveen kun eivät halua maksaa. Olen pari kertaa ollut vessassa, jolla kymmenkunta vessa koppia ja joku koputtaa vessan oveen kun ei sitä euroa halua maksaa. Tahallani näissä tapauksissa vain hidastelen. Kun lopulta tulen vessasta niin on katsottu pahasti. Tehnyt mieli vetäistä se ovi kiinni sen nenän edestä kun ei osaa käyttäytyä, mutta en jaksaisi kuunnella sitä vinkumista.