Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen pulassa lasten ja miehen kanssa. Auttakaa viisaat.

Vierailija
04.11.2016 |

Mieheni on yrittäjä, ja tekee nykyään pitkiä päiviä. Silloin kun saimme lapset ja sitä ennen teki lyhyitä päiviä. Mutta nyt kun olen kahden pienen kanssa kotona, niin firma on vienyt hänet mennessään (toki ymmärrän että kun tilauksia on niin töitä on tehtävä). Mutta kaikki lastenhoito ja arjen pyörittäminen ja kotityöt on jääneet minulle. Mies käy käytännössä kotona nukkumassa ja syömässä iltaruoan. En halunnut tähän. Yksinhuoltajanakin olisi helpompaa, koska lapset olisivat silloin edes joskus viikonloppua isällään. Nyt minulla ei ole hetkeäkään aikaa harrastaa itse mitään, olen käytännössä sidottu kotiin. Meidän kummankaan vanhemmat ei enää ole elossa niin sellaista hoitoapua ei ole saatavilla, ja rahat on tietysti tiukassa koska yrittäjät nyt ei rikkaita ole ja minä siis kotona. Tunnen olevani kotiorja, jolla ei ole muuta virkaa kuin huolehtia muiden tarpeista, pestä muiden pyykkiä, laittaa muille ruokaa, enkä saa mitään omaa ikinä. Miten jaksaa?

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja pohdin siis jopa eroakin, koska elämästä on tässä kuviossa kaikki hyvä kaukana. :( Olen puhunut miehelle monta kertaa ja pyytänyt tekemään vähemmän töitä jotta ehtisi edes joskus jotain kotona, mutta ei muutosta, enkä halua jankata asiassa, koska hän on yrittäjä. Ap.

Vierailija
2/72 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Kukas sen leivän teidän pöytään kantaa? Siis maksaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa mies pakoilla vastuutaan töihin, jos kerran rahaakaan ei tule kunnolla. Tai sitten ei vaan ymmärrä yrittämisestä mitään, vaan haalii kaikki paskanakit tehtäväkseen ilmaiseksi. Kuulostaa joka tapauksessa täysin kohtuuttomalta sinua kohtaan. Oletko yrittänyt puhua miehesi kanssa? Ymmärtääkö hän yhtään, miten rankkaa tuo on sinulle?

Vierailija
4/72 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat ne lapset tarhaan ja meet töihin.

Vierailija
5/72 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran noin paljon on töitä niin kai tulostakin tulee, vai pakeneeko mies arkea töihin?

Vierailija
6/72 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Kukas sen leivän teidän pöytään kantaa? Siis maksaa?

Minä maksan osan, saan nimittäin ihan hyviä tukia vauvan kanssa kotona. Mies maksaa osan tietysti. Ja asumisasiat ollaan yhdessä maksettu aiemmin jo (omistusasunto, josta ei ole velkaa). Ap.

Vierailija
7/72 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kerran noin paljon on töitä niin kai tulostakin tulee, vai pakeneeko mies arkea töihin?

Tottakai tulosta tulee kun tekee, mutta jos tunnet yhtään pienyrittämistä, niin ymmärrät että se tulos menee usein investointeihin, vanhojen yrityslainojen maksuun jne. En tiedä pakeneeko myös, mutta hän halusi ehdottomasti lapsia. Ap.

Vierailija
8/72 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin ja laita lapset hoitoon päiväksi. Niin me muutkin teemme

Vierailija
9/72 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa mies pakoilla vastuutaan töihin, jos kerran rahaakaan ei tule kunnolla. Tai sitten ei vaan ymmärrä yrittämisestä mitään, vaan haalii kaikki paskanakit tehtäväkseen ilmaiseksi. Kuulostaa joka tapauksessa täysin kohtuuttomalta sinua kohtaan. Oletko yrittänyt puhua miehesi kanssa? Ymmärtääkö hän yhtään, miten rankkaa tuo on sinulle?

Olen yrittänyt puhua, ja ymmärtää se teoriassa miten rankkaa tämä minulle on, mutta se ymmärrys ei muuta mitään. Ja koska hänelläkin on rankkaa yrittäjänä niin hän kai ajattelee, että puntit on sitten tasan. Ap.

Vierailija
10/72 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollaiseksi se monella menee kun lapset ovat pieniä. Oletko itse milloin menossa (takaisin) töihin? Viimeistään siinä vaiheessa on miehenkin alettava osallistumaan kunnolla lapsist ja kodist huolehtimiseen. Mutta myös nyt, kun olet kotona, on aivan kohtuullista että sinullakin on edes joskus lapsivapaata aikaa.

Ei auta muu kuin ottaa asia puheeksi miehesi kanssa vielä kerran. Onnistuisiko, että hän tulisi vaikka jonain tiettynä päivänä viikosta ajoissa että pääsisit harrastamaan tai tekemään omia juttujasi? Miten viikonloput, osalliatuuko mies silloin?

Ja jos miehen kanssa onnistut neuvottelemaan jonkun viikonpäivän jolloin hän tulee ajoissa, niin anna hänen tehdä asiat lasten kanssa sitten omalla tavallaan, älä ohjeista liikaa. Anna hänen löytää oma tapansa toimia lasten kanssa.

Vierailija
11/72 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauva on 3 kk. En voi vielä. Vanhempi vähän yli 2 v.

Vierailija
12/72 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran olette velattomia, niin kyllä sitä olettaisi olevan varaa esim au pairiin.

Vierailija
13/72 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli mies pakanee. Ei sillä ole rutiinia pärjätä noiden kanssa keskenään paria tuntia?

Vierailija
14/72 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittänyt puhua, ja ymmärtää se teoriassa miten rankkaa tämä minulle on, mutta se ymmärrys ei muuta mitään. Ja koska hänelläkin on rankkaa yrittäjänä niin hän kai ajattelee, että puntit on sitten tasan. Ap.

jos molemmilla on rankkaa, niin se, että mies välillä irroittautuisi töistä ja olisi lasten kanssa, voisi olla teille molemmille helpotus. Mies saisi vapaata omasta rankasta työstään lasten kanssa puuhatessaan, ja sinä saisit omast rankast arjestasi tauon lapsivapaan muodossa.

Vierailija
15/72 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko tilanne yllätyksenä vai miksi teitte tuon toisen lapsen?

Vierailija
16/72 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tuollaiseksi se monella menee kun lapset ovat pieniä. Oletko itse milloin menossa (takaisin) töihin? Viimeistään siinä vaiheessa on miehenkin alettava osallistumaan kunnolla lapsist ja kodist huolehtimiseen. Mutta myös nyt, kun olet kotona, on aivan kohtuullista että sinullakin on edes joskus lapsivapaata aikaa.

Ei auta muu kuin ottaa asia puheeksi miehesi kanssa vielä kerran. Onnistuisiko, että hän tulisi vaikka jonain tiettynä päivänä viikosta ajoissa että pääsisit harrastamaan tai tekemään omia juttujasi? Miten viikonloput, osalliatuuko mies silloin?

Ja jos miehen kanssa onnistut neuvottelemaan jonkun viikonpäivän jolloin hän tulee ajoissa, niin anna hänen tehdä asiat lasten kanssa sitten omalla tavallaan, älä ohjeista liikaa. Anna hänen löytää oma tapansa toimia lasten kanssa.

Joo minun pää leviää kun en pääse kunnolla kotoa minnekään. Tottakai voin pakata lapset vaunuihin ja mennä kaupoille ym mutta ei se ole omaa aikaa. Olen pyytänyt mieheltä erilaisia ratkaisuja, esim hoitovuorojen sopiminen ym mutta ei vaan onnistu, mies joko hermostuu kun vaadin tai sivuuttaa keskustelun tai lupaa mutta se lupaus pitää sitten vaan pari viikkoa kunnes työt vie taas. Se on yksi syy miksi mietinkin  eroa nyt. En vain haluaisi rikkoa lapsilta perhettä :( . Ap.

Vierailija
17/72 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä on ollut 30 vuotta yrittäjänä ja kommenttinsa näihin vuorokauden ympäri yrittäjiin on se, että organisointitaidot on hukassa, jos ei saa töitä tehtyä kahdeksassa tunnissa. Sesonkiaikana voi tietysti tulla pitkää päivää, mutta jos se on jatkuvaa, taitaa työskentelyssä olla jotain vialla.

Vierailija
18/72 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli mies pakanee. Ei sillä ole rutiinia pärjätä noiden kanssa keskenään paria tuntia?

Voi hyvin olla että mies pakenee. Tai haluaa keskittyä siihen missä pääsee kuitenkin helpommalla. Ap.

Vierailija
19/72 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoisiko mies esikoista kun se oli vauva, pääsitkö mihinkään?

Vierailija
20/72 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

MLL ja hoitaja lapsille silloin tällöin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme