Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinkun mietteitä lapsivapaana perjantaina

Onnenpäivä
04.11.2016 |

Viimeksi vapaa vkl-ilta taisi olla toukokuussa. Tänäänkin tuli ihan spontaanisti, aamulla tuli yökyläpyyntö, johon tietenkin riemuissani suostuin. Klo 14 koitti tämä harvinainen vapauden hetki, mamma ryntäsi ensin Alkoon, sieltä kaupan kautta kotiin miettimään mitä nyt. No, sopisiko treffit vaikka Tinderin kautta, menisinkö baariin, kutsuisinko ystäviä bilettämään? Vai pitäisikö siivota, järjestää vaatehuone, puhdistaa uuni? Ei helvetti, kuka tietää koska seuraava lapsivapaa tulee, ehkä ensi vuonna. Ei siivousta, ei kotitöitä. Treffit, ei, en millään jaksa laittautua jonkun tuntemattoman takia. Baari, ei en ole edes sosiaalisella tuulella, radio riittää seuraksi (ja Vauvapalsta).
Sauna, takkatuli, kynttilöitä ja uunissa haudutettu liha-kasvispata, sekä tonkka punkkua, eipä lopu ainakaan kesken. Jälkiruoaksi suklaata punkun kera, on muuten hyvä yhdistelmä :)

Tällä menolla pysyn todennäköisesti ikisinkkuna, mutta eipä se juuri nyt haittaa.

Ei mulla muuta, mitäs teidän perjantai-iltaanne kuuluu?

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kivalta illalta! Mulla ei ole lapsia, mutta ajattelin viettää aika samanlaisen illan. Hain viiniä, leivon piirakkaa ja varmaan olen koneella ja katson telkkaria. :)

Vierailija
42/64 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tällaiset tyypit sitten luulevat, että lapsettomat vaan ryyppäävät. Hei siis oikeasti, melko surullista että sulle ekana tulee mieleen ALKOHOLI kun on lapsivapaata, mieti nyt vähän.

Joo, mietin. ALKOHOLI tuli mieleen koska se on sellainen no-no juttu lapsen kotona ollessa. Jos minulla olisi kumppani, olisi kenties tullut mieleen villi seksi jossain keittiön päydällä tms. ei lapsen silmille tarkoitettu aikuisten juttu.  Tai kauhuleffa. Itse asiassa, tuota lihapataa odotellessa voisin vaikka siivota sen vaatehuoneen näissä hirveissä viinapäissäni ja ruoan jälkeen katsoa jonkun karmaisevan kauhuleffan. Suklaan ja punkun kera tietty :)

Hyvää illanjatkoa ja yötä kaikille hurskaille ja paheellisille :)

Ap

Miksi alkoholi on no-no lapsen ollessa kotona? Aivan, sulla ei taida jäädä siihen pariin lasilliseen.

Alkoholi on no-no lapsen kanssa kotona, koska lapseni on näkövammainen. Ei täysin sokea, mutta luotettavan ohjauksen tarpeessa kuitenkin. Siis tarvitsee enemmän huomiota sekä apua ja on myös hieman alttiimpi tapaturmille, kun ihan tavislapsi. Siksi en viitsi juoda sitä paria lasillista lapsen kotona ollessa. Siksi myös yökyläilyt ovat kovin harvinaisia, vaikka ystäviä ja sukulaisia onkin ympärillä.  Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin mun jokakuinen lapsivapaa viikonloppu alkoi tänään. 2 lasta, joiden isällä uusi perhe eikä halua vanhoja lapsia enää tavata. Onneksi itselläni on suuri perhe ja joku siskoistani tai äitini ottaa lapset joka kk yhdeksi viikonlopuksi :) tänään lepäilen, palstailen ja neulon itselleni pipon. Huomenna siskojen kanssa ulos syömään lounasta ja sitten lähdemme käymään Ikeassa. Illalla mennään vanhimmalle siskolle saunaan. Sunnuntaina vielä yhteinen aamupala ja päivä aikaa nauttia hiljaisuudesta ennen kuin lapset tulevat takaisin kotiin :)

Miten lapset reagoi siihen että isä ei enää halua tavata? Miten asiat meni siihen pisteeseen? Meillä isä on uhkasi tehdä samoin mutta ei ole vielä toteuttanut uhkausta. Uusia lapsia ei ole enkä hirveästi usko että edes tulee.

Vierailija
44/64 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lapseton sinkku, vieläpä parikymppinen opiskelija, enkä siltikään rynnistä vapaailtana baariin tai "radalle". (Vaikka vapaailtoja on harvassa kiitos opiskelun ja työn) Eikä siihen mun vapaaseen koti-iltaan kuulu edes tonkallinen punaviiniä.

Ihmetyttää aina miksi juuri yyhoot on niitä kenellä on kauhea hinku ryypätä heti kun lapsen saa pois jaloista. Onko se joku himo joka aktivoituu synnytyksen myötä vai onko nämä mammat vain niitä nuoruuden pahimpia bilettäjiä jotka sattuivat vahingossa lisääntymään liian varhain?

Ihan yksinkertainen selitys. Baarissa tapaa enemmän vastakkaisen sukupuolen edustajia kuin muualla ja baarissa käyminen on yksi niitä harvoja asioita, joita ei voi lapsen kanssa tehdä. Silloin kun on lapsivapaata, tietysti ensin tulee mieleen ne asiat, joita ei voi lasten kanssa tehdä.

Minulle tulisi ensin mieleen kirjan lukeminen rauhassa ilman, että joku nykii hihasta vieressä, tai lapselle lahjaksi tulevan pehmolelun ompeleminen.

Vierailija
45/64 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lapseton sinkku, vieläpä parikymppinen opiskelija, enkä siltikään rynnistä vapaailtana baariin tai "radalle". (Vaikka vapaailtoja on harvassa kiitos opiskelun ja työn) Eikä siihen mun vapaaseen koti-iltaan kuulu edes tonkallinen punaviiniä.

Ihmetyttää aina miksi juuri yyhoot on niitä kenellä on kauhea hinku ryypätä heti kun lapsen saa pois jaloista. Onko se joku himo joka aktivoituu synnytyksen myötä vai onko nämä mammat vain niitä nuoruuden pahimpia bilettäjiä jotka sattuivat vahingossa lisääntymään liian varhain?

No sinä voit joka päivä tehdä valinnan, juoda vaiko ei.  Mennäkö baariin vai ei. Sopia illallistreffit vai ei. Minä en.

Ostin sen tonkallisen ihan siksi, että jos tekee mieli vetää perseet, teen sen, jos sittenkin pyydän kaveria seuraksi, niin on tarjottavaa toisellekin, jos en viitsikään juoda, niin voin vaikka pakastaa loput ruoanlaittokäyttöön. Kai sinäkin tiedät, että vaikka olisi baarikaapillinen viinaa kotona, niin sitä ei ole pakko juoda kerralla?

En ole lisääntynyt, tämä on ainokaiseni, suvustani kuolivat toisen puolen isovanhemmat juuri ennen lapsen syntymää.  Ja ihan suunniteltu lapsi. Olen bilettänyt nuorena, mitä siitä? Olen toki tehnyt muutakin.  Ap

Lapsesi ei ole isänsä kanssa tekemisissä? Minäkin olen yksin mutta lapset on isän kanssa. Ostin pizzeriasta ruokaa ja palstailen. Uusi miespuolinen ystävä minulla on mutta ei nähdä tänään.

Isänsä asuu toisella puolella Suomea. Kouluikäisenä vasta ajattelin, että voisi viettää isällään viikonloppuja, kenties pitempiäkin lomia. Isänsä on myös reissutöissä, se pilasi suhteemme yhteisasumisen osalta. Ihan väleissä olemme ja toki lapsi tuntee isänsä ja hänen sukunsa. Olemme viettäneet kyllä aikaa isänsä kotona perheenäkin. Nyt on kuvioissa uusi tuore avovaimo, en halua ainakaan itse tietenkään mennä lapsen mukana. Liian pieni lapsi ollakseen ilman äitiä useita päiviä. 

Tsemppiä sinulle. Minunkin elämässä ollut vanhempien kuolema, ero ja lasten isä kaukana. Toivon sinulle kaikkea hyvää.

Vierailija
46/64 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haikeissa tunnelmissa menee perjantai täällä. Olen hiljattain sairastunut pysyvästi (enkä voi sitä alkoholiakaan juoda), olen totaalisen yksin tässä maailmassa (ei lasta, miestä, exää, ei perhettä, eikä yhtään kaveriakaan jonka kanssa tänään voisi olla), ja melkein tuppaa masentamaan.

Mutta olin reipas, siivosin koko kämpän, pistin kauniit valot, tein pizzaa ja yritän olla ajattelematta kuinka mukavaa olisi edes kerran elämässä jakaa se pizza jonkun kanssa.

Kyllä tää tästä iloksi vielä muuttuu, en vaan tiedä miten.

Vierailija
47/64 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töistä kun tulin, niin kävin kaupassa ja tein pitkästä aikaa tortilloja. Tai siis niihin tortilloihin sen täytteen jauhelihasta, pavuista ja lukuisista kasviksista. Olivat kyllä maullaan kun kaksi niitä söin ja join olutta kokkailun ja syömisen ajan. Nyt tässä kuuntelen musiikkia (Motörhead) ja juon olutta ja odottelen että sauna lämpenee. Tuskin jaksaa tänään lähteä baariin kun on ollut aikainen herätys koko viikon (04:20), mutta aika näyttää. Nautin suuresti viikonlopuista. Lapsia minulla ei ole. M34

Mitä ajattelisit, jos kaltaiseni sinkkumamma pyytäisi ihan kaverimielessä istumaan iltaa ja syömään, juomaan jotain alkoholipitoista ja kuuntelemaan musiikkia? Olisitko iloinen seurasta, vai loukkaantunut "vain kaveruudesta"?  Ap

Voisin lähteäkin iltaa istumaan, seura kyllä kelpaa ja en todellakaan oleta, että nainen joka kanssani aikaa viettää, automaattisesti antautuisi minulle illan päätteeksi. En harrasta näitä yhden yön juttuja, ne eivät ole minua varten. Olen ilmeisesti niin vanhanaikainen, että haluan tutustua naiseen paremmin ennen lähempää tuttavuutta. M34

Vierailija
48/64 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan yksinkertainen selitys. Baarissa tapaa enemmän vastakkaisen sukupuolen edustajia kuin muualla ja baarissa käyminen on yksi niitä harvoja asioita, joita ei voi lapsen kanssa tehdä. Silloin kun on lapsivapaata, tietysti ensin tulee mieleen ne asiat, joita ei voi lasten kanssa tehdä.

Minulle tulisi ensin mieleen kirjan lukeminen rauhassa ilman, että joku nykii hihasta vieressä, tai lapselle lahjaksi tulevan pehmolelun ompeleminen.

Niin, mutta noita aika moni voi tehdä myös lapsen nukkuessa. Tuossa kysyttiin, miksi yksinhuoltajat ryyppäävät, kun saavat lapsen pois jaloista. Ja ap:llakin oli mielessä ne komeroiden siivoamiset, mutta pointti oli se, että miksi se ryyppääminen tulee monelle ensimmäisenä mieleen. Siihen ei riitä (meille useimmille, en tiedä sinusta) se, että lapsi on nukkumassa, vaan siinä pitää lapsen olla kokonaan pois kotoa.

Vierailija
49/64 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haikeissa tunnelmissa menee perjantai täällä. Olen hiljattain sairastunut pysyvästi (enkä voi sitä alkoholiakaan juoda), olen totaalisen yksin tässä maailmassa (ei lasta, miestä, exää, ei perhettä, eikä yhtään kaveriakaan jonka kanssa tänään voisi olla), ja melkein tuppaa masentamaan.

Mutta olin reipas, siivosin koko kämpän, pistin kauniit valot, tein pizzaa ja yritän olla ajattelematta kuinka mukavaa olisi edes kerran elämässä jakaa se pizza jonkun kanssa.

Jaksamista ja lämpimiä ajatuksia sinulle!

Vierailija
50/64 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melkoinen sepustus aiheesta "Aion juoda yksin aivan kammottavan määrän viiniä"

Tiesin kyllä valikoivasta kuulosta, mutta valikoiva lukutaito :D Ap

Ps. Todennäköisemmin en juo kaikkea ostamaani viiniä, katsos kun loput voi jättää juomatta :D 

Juopothan ovat tunnetusti selitysten mestareita ;) Kyllä mullakin oli aina joku syy juoda, kun vielä harrastin tuota punkun tissuttelua yksinäni. Jälkikäteen tuo aika elämässäni näyttää todella surulliselta.

Onko tosiaan noin vaikea ymmärtää, että vaikka kaapissa on alkoholia, sitä ei välttämättä juoda. Minäkin ostin viikko sitten neljä erilaista alkoholijuomaa, enkä ole juonut niistä yhtäkään. Enkä taida juoda tänäänkään. Odotan sitä hetkeä, kun tekee tosiaan mieli juoda.

Juuri näin. Itsekin kun kävin Saksassa ja siellä paikallisessa Lidlissä, jossa myytiin ihan oikeaa viinaa, samaa tavaraa mitä täällä Alkossa, minulle ei tullut pakottavaa tarvetta ostaa sitä halpaa votkaa, vaikka minulla oli siihen mahdollisuus.

Vierailija
51/64 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä pizzaa teit?

Vierailija
52/64 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaksamista ja lämpimiä ajatuksia sinulle!

Kiitos, ihana ihminen! :)

Vierailija
53/64 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä pizzaa teit?

Mozzarella-pesto-tomaatti-chili-basilika :).

Vierailija
54/64 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi yh-äidit kutsuvat itseään sinkuksi? Sinkku on naimaton ja lapseton. Yh-äitien status on: Leski tai eronnut. Tai wt. Miksi ette voi myöntää totuutta? Terv eronnut yh ja hyvin kestän tämän statukseni

Vierailija
55/64 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saan ihan rauhassa lukea ja luenkin paljon lapsen mentyä nukkumaan. Se on kuitenkin jotain niin arkista ja tavallista, että tänään en halunnut.  Ap

Vierailija
56/64 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämättömästi jotku voivat olla samaan aikaan sekä sinkkuja että yksinhuoltajia.

Vierailija
57/64 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töistä kun tulin, niin kävin kaupassa ja tein pitkästä aikaa tortilloja. Tai siis niihin tortilloihin sen täytteen jauhelihasta, pavuista ja lukuisista kasviksista. Olivat kyllä maullaan kun kaksi niitä söin ja join olutta kokkailun ja syömisen ajan. Nyt tässä kuuntelen musiikkia (Motörhead) ja juon olutta ja odottelen että sauna lämpenee. Tuskin jaksaa tänään lähteä baariin kun on ollut aikainen herätys koko viikon (04:20), mutta aika näyttää. Nautin suuresti viikonlopuista. Lapsia minulla ei ole. M34

Mitä ajattelisit, jos kaltaiseni sinkkumamma pyytäisi ihan kaverimielessä istumaan iltaa ja syömään, juomaan jotain alkoholipitoista ja kuuntelemaan musiikkia? Olisitko iloinen seurasta, vai loukkaantunut "vain kaveruudesta"?  Ap

Voisin lähteäkin iltaa istumaan, seura kyllä kelpaa ja en todellakaan oleta, että nainen joka kanssani aikaa viettää, automaattisesti antautuisi minulle illan päätteeksi. En harrasta näitä yhden yön juttuja, ne eivät ole minua varten. Olen ilmeisesti niin vanhanaikainen, että haluan tutustua naiseen paremmin ennen lähempää tuttavuutta. M34

Yksi vaihtoehdoista oli, että kutsuisin miespuolisen tutun ihan vaan syömään ja jakamaan viinin, mutta en löytänyt oikeita sanoja kertoaakseni, että pidän hänestä kovasti, mutta en romanttisessa mielessä. Jäi sitten kutsumatta, kurjaa jos molemmat istumme himassa ja syömme yksin, mutta kumpikaan ei kehtaa ehdottaa seuraa väärinkäsityksien ja loukkaantumisien pelossa. 

Vierailija
58/64 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi yh-äidit kutsuvat itseään sinkuksi? Sinkku on naimaton ja lapseton. Yh-äitien status on: Leski tai eronnut. Tai wt. Miksi ette voi myöntää totuutta? Terv eronnut yh ja hyvin kestän tämän statukseni

Sinkkuus tuntuu nykyään tarkoittavan sitä että ei asu puolison kanssa, lapsia ei lasketa. Ja yh tarkoittaa yhteishuoltajuutta.

Vierailija
59/64 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä jaksa, tämä oli kuuma puheenaihe joskus 90-luvulla...

Vierailija
60/64 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä moralisointia. Jos kerran vuodessa/puolessa vuodessa on lapsivapaa ilta ja silloin haluaa juoda alkoholia, niin sitten on kauhea alkoholisti? :D Vaikka monta kuukautta on edes juomatta sitä yhtä? Eri asia jos noita lapsivapaita on joka viikonloppu tai joka toinen.

Hauskaa ja rentouttavaa iltaa ap:lle!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän