Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinkun mietteitä lapsivapaana perjantaina

Onnenpäivä
04.11.2016 |

Viimeksi vapaa vkl-ilta taisi olla toukokuussa. Tänäänkin tuli ihan spontaanisti, aamulla tuli yökyläpyyntö, johon tietenkin riemuissani suostuin. Klo 14 koitti tämä harvinainen vapauden hetki, mamma ryntäsi ensin Alkoon, sieltä kaupan kautta kotiin miettimään mitä nyt. No, sopisiko treffit vaikka Tinderin kautta, menisinkö baariin, kutsuisinko ystäviä bilettämään? Vai pitäisikö siivota, järjestää vaatehuone, puhdistaa uuni? Ei helvetti, kuka tietää koska seuraava lapsivapaa tulee, ehkä ensi vuonna. Ei siivousta, ei kotitöitä. Treffit, ei, en millään jaksa laittautua jonkun tuntemattoman takia. Baari, ei en ole edes sosiaalisella tuulella, radio riittää seuraksi (ja Vauvapalsta).
Sauna, takkatuli, kynttilöitä ja uunissa haudutettu liha-kasvispata, sekä tonkka punkkua, eipä lopu ainakaan kesken. Jälkiruoaksi suklaata punkun kera, on muuten hyvä yhdistelmä :)

Tällä menolla pysyn todennäköisesti ikisinkkuna, mutta eipä se juuri nyt haittaa.

Ei mulla muuta, mitäs teidän perjantai-iltaanne kuuluu?

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lapseton sinkku, vieläpä parikymppinen opiskelija, enkä siltikään rynnistä vapaailtana baariin tai "radalle". (Vaikka vapaailtoja on harvassa kiitos opiskelun ja työn) Eikä siihen mun vapaaseen koti-iltaan kuulu edes tonkallinen punaviiniä.

Ihmetyttää aina miksi juuri yyhoot on niitä kenellä on kauhea hinku ryypätä heti kun lapsen saa pois jaloista. Onko se joku himo joka aktivoituu synnytyksen myötä vai onko nämä mammat vain niitä nuoruuden pahimpia bilettäjiä jotka sattuivat vahingossa lisääntymään liian varhain?

No sinä voit joka päivä tehdä valinnan, juoda vaiko ei.  Mennäkö baariin vai ei. Sopia illallistreffit vai ei. Minä en.

Ostin sen tonkallisen ihan siksi, että jos tekee mieli vetää perseet, teen sen, jos sittenkin pyydän kaveria seuraksi, niin on tarjottavaa toisellekin, jos en viitsikään juoda, niin voin vaikka pakastaa loput ruoanlaittokäyttöön. Kai sinäkin tiedät, että vaikka olisi baarikaapillinen viinaa kotona, niin sitä ei ole pakko juoda kerralla?

En ole lisääntynyt, tämä on ainokaiseni, suvustani kuolivat toisen puolen isovanhemmat juuri ennen lapsen syntymää.  Ja ihan suunniteltu lapsi. Olen bilettänyt nuorena, mitä siitä? Olen toki tehnyt muutakin.  Ap

Vierailija
22/64 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tässä mitään valittamista. Kiva ilta ihan yksinkin. Hieman haikealta tuntuu kattaa pöytää nätisti, sytytellä kynttilöitä ja yksin syödä. Olisi kai joku muukin voinut nauttia näistä tunnelmista. Mutta miten pääsisi alkuvaiheen treffi- ollako-vai eikö-olla- vaiheesta sellaiseen mukavaan tunnelmaan, jossa toisen tuntee, ei tarvitse miettiä että saako se nyt kohtauksen, kun en viitsinyt ajella säärikarvoja? 

Tutustuminen on hieman hankalaa, jos lapsi on kuitenkin aina läsnä, korkeintaan arkipäivänä pääsee ensitreffeille yksin pariksi tunniksi ja sit äkkii takas kotiin. Ap

Eipä siihen mitään oikotietä valitettavasti ole, ellet halua exiä deittailla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minttuviinalla höystettyä kaakaota kermavaahto kuorrutuksella, kunhan olen ensin viritellyt uudet jouluvalot. Sitten sohvalla viltin alla löhöilyä ja erinäistä puuhailua, kuten neulomista, pelailua, ehkä joku leffakin.

Vierailija
24/64 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töistä kun tulin, niin kävin kaupassa ja tein pitkästä aikaa tortilloja. Tai siis niihin tortilloihin sen täytteen jauhelihasta, pavuista ja lukuisista kasviksista. Olivat kyllä maullaan kun kaksi niitä söin ja join olutta kokkailun ja syömisen ajan. Nyt tässä kuuntelen musiikkia (Motörhead) ja juon olutta ja odottelen että sauna lämpenee. Tuskin jaksaa tänään lähteä baariin kun on ollut aikainen herätys koko viikon (04:20), mutta aika näyttää. Nautin suuresti viikonlopuista. Lapsia minulla ei ole. M34

Vierailija
25/64 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkusta tulee mieleen kinkku.

Vierailija
26/64 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin mun jokakuinen lapsivapaa viikonloppu alkoi tänään. 2 lasta, joiden isällä uusi perhe eikä halua vanhoja lapsia enää tavata. Onneksi itselläni on suuri perhe ja joku siskoistani tai äitini ottaa lapset joka kk yhdeksi viikonlopuksi :) tänään lepäilen, palstailen ja neulon itselleni pipon. Huomenna siskojen kanssa ulos syömään lounasta ja sitten lähdemme käymään Ikeassa. Illalla mennään vanhimmalle siskolle saunaan. Sunnuntaina vielä yhteinen aamupala ja päivä aikaa nauttia hiljaisuudesta ennen kuin lapset tulevat takaisin kotiin :)

Vierailija
27/64 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töistä kun tulin, niin kävin kaupassa ja tein pitkästä aikaa tortilloja. Tai siis niihin tortilloihin sen täytteen jauhelihasta, pavuista ja lukuisista kasviksista. Olivat kyllä maullaan kun kaksi niitä söin ja join olutta kokkailun ja syömisen ajan. Nyt tässä kuuntelen musiikkia (Motörhead) ja juon olutta ja odottelen että sauna lämpenee. Tuskin jaksaa tänään lähteä baariin kun on ollut aikainen herätys koko viikon (04:20), mutta aika näyttää. Nautin suuresti viikonlopuista. Lapsia minulla ei ole. M34

Mitä ajattelisit, jos kaltaiseni sinkkumamma pyytäisi ihan kaverimielessä istumaan iltaa ja syömään, juomaan jotain alkoholipitoista ja kuuntelemaan musiikkia? Olisitko iloinen seurasta, vai loukkaantunut "vain kaveruudesta"?  Ap

Vierailija
28/64 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoinen sepustus aiheesta "Aion juoda yksin aivan kammottavan määrän viiniä"

Vierailija
29/64 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesin kyllä valikoivasta kuulosta, mutta valikoiva lukutaito :D Ap

Ps. Todennäköisemmin en juo kaikkea ostamaani viiniä, katsos kun loput voi jättää juomatta :D 

Vierailija
30/64 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ps. Todennäköisemmin en juo kaikkea ostamaani viiniä, katsos kun loput voi jättää juomatta :D 

Juopothan ovat tunnetusti selitysten mestareita ;) Kyllä mullakin oli aina joku syy juoda, kun vielä harrastin tuota punkun tissuttelua yksinäni. Jälkikäteen tuo aika elämässäni näyttää todella surulliselta.

Vierailija
31/64 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lapseton sinkku, vieläpä parikymppinen opiskelija, enkä siltikään rynnistä vapaailtana baariin tai "radalle". (Vaikka vapaailtoja on harvassa kiitos opiskelun ja työn) Eikä siihen mun vapaaseen koti-iltaan kuulu edes tonkallinen punaviiniä.

Ihmetyttää aina miksi juuri yyhoot on niitä kenellä on kauhea hinku ryypätä heti kun lapsen saa pois jaloista. Onko se joku himo joka aktivoituu synnytyksen myötä vai onko nämä mammat vain niitä nuoruuden pahimpia bilettäjiä jotka sattuivat vahingossa lisääntymään liian varhain?

No sinä voit joka päivä tehdä valinnan, juoda vaiko ei.  Mennäkö baariin vai ei. Sopia illallistreffit vai ei. Minä en.

Ostin sen tonkallisen ihan siksi, että jos tekee mieli vetää perseet, teen sen, jos sittenkin pyydän kaveria seuraksi, niin on tarjottavaa toisellekin, jos en viitsikään juoda, niin voin vaikka pakastaa loput ruoanlaittokäyttöön. Kai sinäkin tiedät, että vaikka olisi baarikaapillinen viinaa kotona, niin sitä ei ole pakko juoda kerralla?

En ole lisääntynyt, tämä on ainokaiseni, suvustani kuolivat toisen puolen isovanhemmat juuri ennen lapsen syntymää.  Ja ihan suunniteltu lapsi. Olen bilettänyt nuorena, mitä siitä? Olen toki tehnyt muutakin.  Ap

Lapsesi ei ole isänsä kanssa tekemisissä? Minäkin olen yksin mutta lapset on isän kanssa. Ostin pizzeriasta ruokaa ja palstailen. Uusi miespuolinen ystävä minulla on mutta ei nähdä tänään.

Vierailija
32/64 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsesi ei ole isänsä kanssa tekemisissä? Minäkin olen yksin mutta lapset on isän kanssa. Ostin pizzeriasta ruokaa ja palstailen. Uusi miespuolinen ystävä minulla on mutta ei nähdä tänään.

Isänsä asuu toisella puolella Suomea. Kouluikäisenä vasta ajattelin, että voisi viettää isällään viikonloppuja, kenties pitempiäkin lomia. Isänsä on myös reissutöissä, se pilasi suhteemme yhteisasumisen osalta. Ihan väleissä olemme ja toki lapsi tuntee isänsä ja hänen sukunsa. Olemme viettäneet kyllä aikaa isänsä kotona perheenäkin. Nyt on kuvioissa uusi tuore avovaimo, en halua ainakaan itse tietenkään mennä lapsen mukana. Liian pieni lapsi ollakseen ilman äitiä useita päiviä. 

Vierailija
33/64 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tällaiset tyypit sitten luulevat, että lapsettomat vaan ryyppäävät. Hei siis oikeasti, melko surullista että sulle ekana tulee mieleen ALKOHOLI kun on lapsivapaata, mieti nyt vähän.

Vierailija
34/64 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juopothan ovat tunnetusti selitysten mestareita ;) Kyllä mullakin oli aina joku syy juoda, kun vielä harrastin tuota punkun tissuttelua yksinäni. Jälkikäteen tuo aika elämässäni näyttää todella surulliselta.

Siis join yksin punkkua litroittain joka päivä, nyt kun kuulen sanan punkku, muistan menneisyyden... En enää ikinä juo punkkua, eikä muuten tarvitse kenenkään muunkaan juoda! T: Turmiolan Tommi

Vierailija
35/64 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tällaiset tyypit sitten luulevat, että lapsettomat vaan ryyppäävät. Hei siis oikeasti, melko surullista että sulle ekana tulee mieleen ALKOHOLI kun on lapsivapaata, mieti nyt vähän.

Joo, mietin. ALKOHOLI tuli mieleen koska se on sellainen no-no juttu lapsen kotona ollessa. Jos minulla olisi kumppani, olisi kenties tullut mieleen villi seksi jossain keittiön päydällä tms. ei lapsen silmille tarkoitettu aikuisten juttu.  Tai kauhuleffa. Itse asiassa, tuota lihapataa odotellessa voisin vaikka siivota sen vaatehuoneen näissä hirveissä viinapäissäni ja ruoan jälkeen katsoa jonkun karmaisevan kauhuleffan. Suklaan ja punkun kera tietty :)

Hyvää illanjatkoa ja yötä kaikille hurskaille ja paheellisille :)

Ap

Vierailija
36/64 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis join yksin punkkua litroittain joka päivä, nyt kun kuulen sanan punkku, muistan menneisyyden... En enää ikinä juo punkkua, eikä muuten tarvitse kenenkään muunkaan juoda! T: Turmiolan Tommi

Sinä olet käynyt viime aikoina monessakin ketjussa ymmärtämässä asioita tahallasi väärin ja liioittelemassa rankalla kädellä. Hirveän raskasta seuraa tuollaiset, kun ei ikinä tiedä, mihin sanaan toinen taas seuraavaksi tarttuu.

Vierailija
37/64 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mietin. ALKOHOLI tuli mieleen koska se on sellainen no-no juttu lapsen kotona ollessa. Jos minulla olisi kumppani, olisi kenties tullut mieleen villi seksi jossain keittiön päydällä tms. ei lapsen silmille tarkoitettu aikuisten juttu.  Tai kauhuleffa. Itse asiassa, tuota lihapataa odotellessa voisin vaikka siivota sen vaatehuoneen näissä hirveissä viinapäissäni ja ruoan jälkeen katsoa jonkun karmaisevan kauhuleffan. Suklaan ja punkun kera tietty :)

Ap

Miksi alkoholi on no-no lapsen ollessa kotona? Aivan, sulla ei taida jäädä siihen pariin lasilliseen.

Vierailija
38/64 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tosiaan noin vaikea ymmärtää, että vaikka kaapissa on alkoholia, sitä ei välttämättä juoda. Minäkin ostin viikko sitten neljä erilaista alkoholijuomaa, enkä ole juonut niistä yhtäkään. Enkä taida juoda tänäänkään. Odotan sitä hetkeä, kun tekee tosiaan mieli juoda.

Vierailija
39/64 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi alkoholi on no-no lapsen ollessa kotona? Aivan, sulla ei taida jäädä siihen pariin lasilliseen.

a) koska en olisi ajokunnossa b) alkoholin aikaansaama rentoutuminen menee "hukkaan" jos kuitenkin pitää huolehtia lapsista.

En ole ap, mutta ihmettelen kyllä todella, miten häntä nyt tässä ollaan tekemässä alkoholistiksi.

Vierailija
40/64 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se olisi sitten surullista, että se alkoholi tulisi mieleen, vaikkei olisikaan lapsivapaata?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi