Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asumispulma suhteen takia... Help needed

Nimimerkki
04.11.2016 |

Poikaystäväni on tehnyt selväksi, ettei halua asua vuosikausia erillään ollessaan parisuhteessa. Meillä ei ole välimatkaa eikä erimielisyyttä siitä, missä päin Suomea haluamme asua. Näin ainakin olen ymmärtänyt, ettei poikaystäväkään haluaisi koskaan minnekään kuuseen asumaan.

Ongelma on se, että tällä hetkellä rakastan omaa kotiani ja olen sitä paitsi juuri muuttanut asuntoon. Tapasin poikaystävän huonoimpaan mahdolliseen ajankohtaan, koska olin juuri päättänyt asettua tähän asuntoon vuosikausiksi, jos vain viihdyn. Asunto on siis oma, ei vuokra-.

Tällä hetkellä en pysty yhtään nauttimaan elosta ja olosta täällä, kun poikaystävän sanat kummittelevat mielessä. En halua tuhlata aikaa, ja yhteenmuuton ajankohtaistuessa erota. Yhteenmuutto ei muutenkaan erityisemmin innosta minua ajatuksena, koska rakastan sisustaa täysin oman mieleni mukaisesti ja rakastan puhua MINUN kodistani, en meidän. Kuitenkin minunkin mielestäni parisuhteessa "kuuluu" muuttaa yhteen jossain vaiheessa, jos on suunnitelmissa esim. perhe. Kaipa siihenkin joskus tottuu.

TIEDÄN, että minun täytyisi unohtaa asia ja nauttia kodistani, mutta en pysty! Mitä jos viihdyn täällä vuodesta toiseen? Silloin suhde päättyy ja olen tuhlannut aikaani suhteeseen, joka ei koskaan etene.

Miten ihmeessä voin lopettaa asianviestit ajattelun ja alitajuntaisen stressaamisen? En ole luopumassa rakkaasta kodistani kenenkään takia, mutta en halua asian kummittelevan mielessäni koko ajan.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asianviestit... Puhelimella kirjoittaminen on jännää. Siis sana viestit pois.

Vierailija
2/24 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apuaaaaaaaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuules. Minusta tuntuu, että sinä haluat elää nyt yksin. Sen takia se koti on tärkeämpi kuin suhde.

Kun tulee oikea aika ja oikea mies, niin suhteessa eteneminen on luonnollinen asia, sitä ei tarvitse suorittaa ja aikatauluttaa (tai no vähän pitää, mutta ei väkisin).

Itselläni on hyvin voimakas itsenäisyyden ja oman tilan tarve. Mutta niin vaan siihenkin on mies mahtunut. Ja lapset.

Vierailija
4/24 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on hullua joutua edes ajattelemaan asiaa, koska asumme aivan lähellä toisiamme eikä tilanteessa ole yksinkertaisesti mitään ongelmaa juuri nyt. Paitsi poikaystävän mielestä, jos viihdyn liian hyvin omassa kodissani vuosienkin päästä. Huoh.

Vierailija
5/24 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuules. Minusta tuntuu, että sinä haluat elää nyt yksin. Sen takia se koti on tärkeämpi kuin suhde.

Kun tulee oikea aika ja oikea mies, niin suhteessa eteneminen on luonnollinen asia, sitä ei tarvitse suorittaa ja aikatauluttaa (tai no vähän pitää, mutta ei väkisin).

Itselläni on hyvin voimakas itsenäisyyden ja oman tilan tarve. Mutta niin vaan siihenkin on mies mahtunut. Ja lapset.

Mutta poikaystävä se tässä aikatauluttaa asiaa, vaikkei se ole millään tavalla ajankohtainen nyt. Minusta asiaa voisi alkaa harkitsemaan vaikkapa kahden vuoden seurustelun jälkeen, vuosi olisi niin lyhyt aika. En tajua miksi tällaista pitää edes stressata nyt. Haluan keskittyä kotiini ja olla samalla parisuhteessa.

Vierailija
6/24 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apuaaaaaa

Vierailija
7/24 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apuaaaaaa

Vierailija
8/24 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta poikaystävä se tässä aikatauluttaa asiaa, vaikkei se ole millään tavalla ajankohtainen nyt. Minusta asiaa voisi alkaa harkitsemaan vaikkapa kahden vuoden seurustelun jälkeen, vuosi olisi niin lyhyt aika. En tajua miksi tällaista pitää edes stressata nyt. Haluan keskittyä kotiini ja olla samalla parisuhteessa.

Minä minä minä.

Päästä se poikaystävä vapauteen, teillä ei intressit osu yksiin.

Vierailija
9/24 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Vierailija
10/24 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ristus mitä draamaa. Ilmisillä on liikaa aikaa katsella töllöä...

AP sanoo nyt poikaystävälleen suoraan, että ei halua tätä asuaan AP ihan ikiomaan asuntoon. Ja parempi olisi, jos pysyisi vallan poissa.

Vierailija
11/24 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä minä minä.

Päästä se poikaystävä vapauteen, teillä ei intressit osu yksiin.

Kylä poikaystäväkin osaa puhua "minä minä minä." Isoin ongelma on se, että poikaystävä on edes ottanut asian puheeksi, vaikka se ei ole ajankohtaista millään mittarilla. Asioiden voisi antaa menmä omalla painollaan, hän olisi voinut vaikka kahden vuoden seurustelun jälkeen kertoa toiveensa asumisasiassa.

Vierailija
12/24 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ristus mitä draamaa. Ilmisillä on liikaa aikaa katsella töllöä...

AP sanoo nyt poikaystävälleen suoraan, että ei halua tätä asuaan AP ihan ikiomaan asuntoon. Ja parempi olisi, jos pysyisi vallan poissa.

Osaatko lukea? Ei tässä ole puhuttu minun asunnossani asumisesta mitään. Täältä puuttuu poikaystävälle oleellinen seikka, jotta hän haluaisi asua täällä pidempään.

Vierailija
13/24 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vee sentään, miten te osaatte tehdä ongelmia sellaisistakin asioista, joissa ei edes ole ongelmaa. Muista ap, ettet vahingossakaan kerro poikkikselle, mitä joskus haluat tai aiot... Voi aiheuttaa hirveästi murhetta ja ongelmaa...

Vierailija
14/24 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jospa et tuhlaisi myöskään poikaystäväsi aikaa. Olet vain huolissasi itsestäsi ja oman aikasi tuhlaamisesta, minäminäminä.

Vierailija
15/24 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi vee sentään, miten te osaatte tehdä ongelmia sellaisistakin asioista, joissa ei edes ole ongelmaa. Muista ap, ettet vahingossakaan kerro poikkikselle, mitä joskus haluat tai aiot... Voi aiheuttaa hirveästi murhetta ja ongelmaa...

Kyllä poikaystävä on tietoinen kaikesta. Kuten kerroin, hän itse tekee ongelman asiasta, jossa minä en näe mitään ongelmaa.

Vierailija
16/24 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikaystävällä on ilmeisen selkeät suunnitelmat ja AP nyt miettii, miten pitäisi muuttua että pystyisi olemaan mieliksi.

Älä ihmeessä hyvä ihminen. Sinä et halua muuttaa yhteen. Sinä voit sanoa ihan reilusti, että mielestäsi on liian aikaista pohtia tätä asiaa, katsotaan vuoden päästä uudelleen. Seurustelkaa eri osoitteista, sisusta omaa kotiasi, nauti omasta rauhastasi.

Olet ilmeisesti vielä aika nuori, kun ensimmäinen oma asunto? Vanhemman vinkki: miehiä tulee ja menee, mutta oma omaisuus pitää elämän raiteillaan. Jos mies osoittautuukin joksikin muuksi kuin loppuelämän kumppaniksi, on omassa kämpässä huomattavasti mukavampi parannella sydäntään.

Vierailija
17/24 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jospa et tuhlaisi myöskään poikaystäväsi aikaa. Olet vain huolissasi itsestäsi ja oman aikasi tuhlaamisesta, minäminäminä.

Ketä minun pitäisi ajatella omassa elämässäni??

Vierailija
18/24 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikaystävällä on ilmeisen selkeät suunnitelmat ja AP nyt miettii, miten pitäisi muuttua että pystyisi olemaan mieliksi.

Älä ihmeessä hyvä ihminen. Sinä et halua muuttaa yhteen. Sinä voit sanoa ihan reilusti, että mielestäsi on liian aikaista pohtia tätä asiaa, katsotaan vuoden päästä uudelleen. Seurustelkaa eri osoitteista, sisusta omaa kotiasi, nauti omasta rauhastasi.

Olet ilmeisesti vielä aika nuori, kun ensimmäinen oma asunto? Vanhemman vinkki: miehiä tulee ja menee, mutta oma omaisuus pitää elämän raiteillaan. Jos mies osoittautuukin joksikin muuksi kuin loppuelämän kumppaniksi, on omassa kämpässä huomattavasti mukavampi parannella sydäntään.

En todellakaan yritä muuttua kenenkään vuoksi! Sanoin aloituksessani, etten aio luopua omaisuudestani kenenkään takia. En ole mikään tossu!

Vierailija
19/24 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan se poikkis siksi painostaa koska tajuaa ettei sua kiinnosta se oikeasti. Tajua säkin. Jos toinen haluaa enemmän, on pelkästään reilua antaa hänen mennä jos ei itse ole valmis samaan. Älä roikuta toista vain siksi että haluat olla suhteessa muttet tiedä kuinka vakavasti..

Vierailija
20/24 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette ilmeisesti seurustelleen sangen lyhyen aikaa? Älkää stressatko nyt liikoja tulevaisuuden suhteen, nauttikaa ja eläkää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän