Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ferritiini noussut 3 kk:ssa vain vähän rautakuurin myötä

Vierailija
31.05.2022 |

7.8:sta 10.een.

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nousi vuodessa 12 -> 15. Hidasta on...

Vierailija
2/61 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mennä vuosikin ennenkuin nousee sinne mihin pitääkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa rautalisissä aika tarkkaa minkä kanssa syö. Esim kahvi tai tee voi estää 80% imeytymisestä parin tunnin sisällä lisästä ja usein pitää käyttää pitkiä aikoja

Vierailija
4/61 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noissa rautalisissä aika tarkkaa minkä kanssa syö. Esim kahvi tai tee voi estää 80% imeytymisestä parin tunnin sisällä lisästä ja usein pitää käyttää pitkiä aikoja

Syön sellaista rautalisää, mikä imeytyy vasta suolistossa, eikä ole merkitystä mitä syö tai juo tabletin ottamisen yhteydessä.

Hemoglobiini oli kyllä noussut ihan kiitettävästi 115-130.

Ap

Vierailija
5/61 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarkoitat SiderAl fortea niin siinä on vain 30 mg rautaa per kapseli eli määrä on todella pieni

Ei noista pariin tuntiin kannata ottaa kahvia tai teetä, koska estää imeytymistä niin paljon. Ei myöskään maitotuotteita.

Vierailija
6/61 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ferritiini 15 ja hemoglobiini 143. Onko ferritiini liian alhainen?

Vierailija
7/61 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin viljat maidon lisäksi heikentää imeytymistä. Eli näiden kanssa parin tunnin väli. Raudan kanssa kannattaa ottaa c-vitamiinia, joka parantaa imeytymistä. Parhaiten elimistö osaa hyödyntää raudan, kun sen ottaa aamulla.

Tuo Sideral on tosi tehoton , jos on paha raudanpuute. Silloin kannattaa ottaa 100 - 200 mg rautaa päivässä, jotta arvot paranevat nopeammin.

Vierailija
8/61 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tarkoitat SiderAl fortea niin siinä on vain 30 mg rautaa per kapseli eli määrä on todella pieni

Ei noista pariin tuntiin kannata ottaa kahvia tai teetä, koska estää imeytymistä niin paljon. Ei myöskään maitotuotteita.

Apteekissa sanottiin, että vaikka määrä on pienempi, nostaa arvoja silti hyvin, koska imeytyy niin paljon paremmin.

Sanottiin myös, ettei tarvitse huolehtia tosiaan ruoka- tai juomapuolesta tabletin ottamisen yhteydessä.

Ap

Vierailija
9/61 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla samantapaiset luvut ja kiinnostaa myös.

Vierailija
10/61 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan tuo hemoglobiini ihan normaalilla tasolla ja selvästi noussut

Vierailija
11/61 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten saa ferritiinin nousemaan, mutta siten, ettei hemoglobiini nouse liikaa?

Vierailija
12/61 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ferrejä ei edes mitattu mutta oli järkyttävät oireet, ja koska megalooniset menkat oli sille syynsäkin luonnollisesti.

Söin vuoden (!) 200mg päivässä ja olo koheni 100%. Hyvänä on pysynyt olo about sen jälkeen. Joskus harvoin nappaan 100mg ja jos oikein vuodan saatan ottaa lyhyen kuurin.

Nimimerkillä ei jaksanu pyytää lähetettä labraan.

Vierailija
13/61 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain sellaiset pillerit, että menkkoja ei enää tulekaan. Luultavasti tämä tulee auttamaan asiaa. Lääkäri ohjeisi syömään rautaa elokuulle asti, jolloin seuraavat verikokeet.

Ap

Vierailija
14/61 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On, rautavarastosi ovat aivan tyhjät. Alle 30 on aivan surkea. Naisilla on aivan yleisesti raudanpuutetta ja siksi viitearvojen alarajakin on kovin matala. Minulla todettiin viime kuussa ferritiiniarvoksi 13 ja olen syönyt 100mg/vrk siitä asti. Voi mennä yli vuosikin että normalisoituu.

Vierailija
15/61 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs sitten, jos Hb alkaa nousta liikaakin, ja ferritiini ei silti tarpeeksi?

Vierailija
16/61 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SiderAlin kanssa ei nimenomaan tarvitse huolehtia muusta syömisestä ja rauta on paremmin imeytyvässä muodossa, joten sitä tarvitsee vähemmän. Mulla ferritiini nousi ainoastaan tuolla valmisteella, mutta siihen meni n. 4kk. Sitä ennen kokeilin vaikka mitä muita valmisteita, mutta ne oli yhtä tyhjän kanssa.

Vierailija
17/61 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nousi 2 vuodessa 10->39, hb ollut koko ajan 130 luokkaa. Se on hidasta, mutta olo on paljon parempi

Vierailija
18/61 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naiset eivät ota rautainfuusiota? Julkisella puolella minä sain rautaa vereen. Aika kallista on vain se rauta pussi liki 600 euroa. Ja maksoin siitä vain 50 euroa vajaat.

T: M 34

Vierailija
19/61 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apteekissa sanottiin, että vaikka määrä on pienempi, nostaa arvoja silti hyvin, koska imeytyy niin paljon paremmin.

Sanottiin myös, ettei tarvitse huolehtia tosiaan ruoka- tai juomapuolesta tabletin ottamisen yhteydessä.

Ap

Eli et siis ole mitenkään huomioinut noita yleisiä ruoka- ja juomaohjeita raudan kanssa?

Vierailija
20/61 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iron spray.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä