Onko teidän mielestä toppahaalari "lapsellinen"?
Katsoin kaupassa alustavasti toppahaalareita 10-vuotiaalle tytölle (joka itse haluaa haalarin ja toki on mukana valitsemassa, kun se ostetaan), jolloin mukana ollut tuttu kommentoi siihen sävyyn, että eihän sen ikäiset enää käytä haalareita. Onkohan tämä yleinenkin näkemys asiasta?
Kommentit (28)
Ei ole. Paras ulkoiluvaate lapselle. Pulkkamäessä ehdoton...
On. Ekaluokkalaiset käyttää just ja just. Sitä vanhemmat ei tod.
Pilkkiessä kätevimmät. Aikuisetkin käyttää...
Jos tyttö itse uskaltaa haalareissa kouluun mennä niin eihän mitään ongelmaa ole.
Meidän lasten koulussa ei ikinä olisi voinut käyttää haalareita. Tai siis lapset eivät olisi suostuneet, koska siellä pilkattaisiin.
Tämä on harmittanut, olen salaa toivonut niitä muodikkaiksi, kun olisivat niin kätevät.😄 Selkäkään ei koskaan olisi paljaana.
Omasta lapsuudesta muistan, että mulla ois ollut 6 luokalla kotikäytössä haalarit ja ne olivat ihan huiput.😁
Vierailija kirjoitti:
On. Ekaluokkalaiset käyttää just ja just. Sitä vanhemmat ei tod.
Jaa, kyllä meillä 10v. poika käyttää. Tai itse asiassa hänellä on pilkkihaalarit niin kuin meillä vanhemmillakin. Pilkitään harvoin joten noita käytetään enemmän ihan ulkoillessa.
Jos teillä onnistuu, niin ok varmasti. Ei olis ollu puhettakaan meidän nirsoperseneidille. Nyt 13 vee ja mitään ei pysty hänelle ostamaan esim. ollessani yksin kaupoilla. Jos ei tykkää, ei myöskään käytä.
Meidän pojan ekaluokkalaisilla näkyi olevan vain yhdellä haalari viime talvena.
Mulla myös kolmasluokkalainen haluaa haalarin ja aion sen ostaa. Ilmoitti jo, että ei häntä kiinnosta onko kellään muulla, mutta haluaa koska se on niin helppo ja kätevä. Käytti myös viime talvena luokkansa ainoana, eikä tyttöä haitannut ollenkaan ettei muilla ollut. Koulu Helsingissä.
Pääkaupunkiseudulla muksut vaatii, että pitää jo 5 -vuotiaana viimeistään olla kaksiosaiset puvut päiväkodissa. Ei tulis kuuloonkaan, että lapset enää koulussa suostuisi haalareihin. Itse pidän haalaria hurjan helppona ja hyvänä vaatteena, joka on helppo pukea ja riisua eikä selkä palellu. Mutta minkäs teet, kun lapsuus ei ole trendikästä, kuten edellä jo todettiin.
Vierailija kirjoitti:
Pääkaupunkiseudulla muksut vaatii, että pitää jo 5 -vuotiaana viimeistään olla kaksiosaiset puvut päiväkodissa.
Oikeesti? Nehän on ihan pikkulapsia vielä, ei kai ne voi esittää vaatimuksia siitä, millaiset ulkovaatteet puetaan?
Mun 4-vuotiaalla oli kriisi, kun päiväkodin muiden lasten mukaan olisi pitänyt olla kaksiosainen puku.😒
Niin vaan nyt ostin kuitenkin eskarilaiselle (päiväkodin eskari) haalarin ja ei yhtään mukissut vastaan. Ensi vuonna on silti mentävä massan mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Pääkaupunkiseudulla muksut vaatii, että pitää jo 5 -vuotiaana viimeistään olla kaksiosaiset puvut päiväkodissa. Ei tulis kuuloonkaan, että lapset enää koulussa suostuisi haalareihin. Itse pidän haalaria hurjan helppona ja hyvänä vaatteena, joka on helppo pukea ja riisua eikä selkä palellu. Mutta minkäs teet, kun lapsuus ei ole trendikästä, kuten edellä jo todettiin.
Hmm. 5-6-vuotiaiden on kuitenkin päiväkodissa käytettävä kurahousuja ulkovaatteiden päällä. Mielestäni lapsellisuusasteikoilla kurahousut ovat kuitenkin enemmän lapselliset kuin toppahaalarit. Hassua, että 5-vuotias vastustelee toppahaalaria, mutta pukee kuitenkin kurahousut! :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm. 5-6-vuotiaiden on kuitenkin päiväkodissa käytettävä kurahousuja ulkovaatteiden päällä. Mielestäni lapsellisuusasteikoilla kurahousut ovat kuitenkin enemmän lapselliset kuin toppahaalarit. Hassua, että 5-vuotias vastustelee toppahaalaria, mutta pukee kuitenkin kurahousut! :)
Eikä kurahousujen alta edes näy, onko siellä haalari vai kaksiosainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaisin, että 5-vuotiaan logiikalla päiväkodin tädit on natseja ja niille hemmetin kurahousuille ei vaan voi mitään.
Vierailija kirjoitti:
No täällä Helsingissä monilla koululaisilla on haalarit. Mun tokaluokkalainen sanoi, että heidän luokallaan aika monella on haalarit.
Mun pojalla oli viime vuonna haalari ja halusi tänäkin vuonna. On pitänyt koulussa jo parina päivänä. haalari on musta ja pojan mielestä cool koska siinä on muodikas karvahuppu. ;)
Poika on tokaluokalla. Kukaan ei ole koskaan kiusannut.
Jos tyttö haluaa haalarin, osta hänelle haalari.