Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lipuntarkastajan vanki

Vierailija
03.11.2016 |

http://www.hs.fi/m/mielipide/a1477982713781

Mitä mieltä kyseisestä mielipidekirjoituksesta? Miksei pitänyt matkakorttiaan helposti saatavilla, kun niin kehotetaan yleisesti tekemään tarkastajien varalta.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/48 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lippu kannattaa aina tunkea repun pohjalle. Jos vaikka tarkastaja sattuisi paikalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllähän se on helpointa kaikille pitää se lippu helposti saatavilla, mutta kyllä tossa nyt oli vähän jo vittuilun makua. Ettei päästetä ulos junasta omalla pysäkillä? Eli kyseenalaistetaan jo etukäteen matkustajan lippu/liputtomuus.

Ja siis miten junasta poistuvalta edes tarkistetaan lippua? Pitää varmaan tästä lähin juosta ulos.

Vierailija
4/48 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vittu minä olisin runnonut vaikka väkisin ulos. Oman pysäkkini ohi en mene. Tarkastaja tulkoon perässä tai jääköön ilman.

Vierailija
5/48 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on näitä aikuislapsia, jotka syyttelevät toisia omista virheistään.  Pahimmat tekevät sen vielä julkisesti lehtien palstoilla. Noloa.

Vierailija
6/48 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vittu minä olisin runnonut vaikka väkisin ulos. Oman pysäkkini ohi en mene. Tarkastaja tulkoon perässä tai jääköön ilman.

Niillä on voimankäyttöoikeus

Vierailija
7/48 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo kyllähän se on helpointa kaikille pitää se lippu helposti saatavilla, mutta kyllä tossa nyt oli vähän jo vittuilun makua. Ettei päästetä ulos junasta omalla pysäkillä? Eli kyseenalaistetaan jo etukäteen matkustajan lippu/liputtomuus.

Ja siis miten junasta poistuvalta edes tarkistetaan lippua? Pitää varmaan tästä lähin juosta ulos.

No ei ne lipuntarkastajat voi vaan päästää jengiä juoksemaan ulos junasta kun tarkastajat tulevat. Ei se ole mitenkään henkilökohtaista. Mä toivon että jatkossakin saadaan mahdollisimman uso osa liputtomista kiinni. Hoitaisi omat asiansa paremmin, niin ei kävisi noin. Ei tuossa tilanteessa voi syytellä muita, koska on ihan tiedossa, että matkalippu tulisi pitää helposti saatavilla.

Vierailija
8/48 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarkastajilla ole voimankäyttöoikeutta. Jos vain kävelet ulos liikennevälineestä, eivät voi oikein tehdä mitään. Muuten voivat soittaa vartijat.

Vierailija
9/48 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä on näitä aikuislapsia, jotka syyttelevät toisia omista virheistään.  Pahimmat tekevät sen vielä julkisesti lehtien palstoilla. Noloa.

Aikuislapsia nimenomaan. Ottaisivat vastuuta omista tekemisistään. Tässä tilanteessa oli ihan omaa syytä, ettei päässyt hakemaan lapsiaan ajoissa. Kyllä tuollaisista asioista on huolehdittava ajoissa.

Vierailija
10/48 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljin aiemmin töihin aina junalla ja bussilla. Pidin matkakorttia aina takin taskussa, koska tiesin tarvitsevani sitä bussiin noustessa. Mietin kyllä, kuinka moni lataili korttiaan, mutta ei ikinä joutunut kaivamaan sitä lompakosta tai repustaan, koska kulkivat vain junalla eikä tarkastajia kovin usein näkynyt. Luulen, että se on melko yleistä. Silti, jos tarkastajia näkyi, suurimmalla osalla oli matkakortti heti pian hyppysissään ja tarkastus sujui nopeasti. Ne, jotka alkoivat jotain nillittää, olivat poikkeuksetta liputtomia ja saivat sakon kyselemättä.

Tuossa tapauksessa tarkastajat toimivat oikein, kun pyysivät kaivamaan kortin sieltä repun uumenista. Sen sijaan oven avaamatta jättäminen osoitti huonoa harkintaa ja tuntui varmasti kiusanteolta. Tarkastaja olisi voinut seistä oven välissä, kunnes lippu oli tarkistettu ja matkustaja päästetty omalla pysäkillään ulos.

Vierailija
11/48 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on käynyt myös noin, että tarkastajat ei päästäneet ulos ja sitten jouduin pahimmilla pakkasilla menemään seuraavalle asemalle ja takaisin kotiin toisella junalla, joka tietysti pakkasten vuoksi oli vielä melkoisesti myöhässä. Että vitutti suoraan sanottuna. Mulla oli maksettu kausilippu, mutta tarkastajat kohtelee kaikkia automaattisesti rikollisina ja niillä on todella huono asenne ja käyttäytyvät tympeästi. Muakin fyysisesti estettiin poistumasta junasta. Mutta sitä saavat mitä tilaavat, nykyään en tervehdi tai huomioi tarkastajia millään lailla, kohtelen niitä kuin olisivat robotteja tai ilmaa. Korttia näytän mahdollisimman hitaasti ja huomioimatta tarkastajia muuten millään lailla.

Vierailija
12/48 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan oma häpeä, pitäisi sen lipun lähellä. Todella noloa mennä Hesariin itkemään.

Vierailija
13/48 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin on minullakin, jos kulkuni yritetään estää ja vapauteni riistää. Gestapopelle saattaa hieman horjahtaa jos minuun erehtyy koskemaan.

Vierailija
14/48 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa kiintoisa tilanne mikäli tarkastaja ei päästäisi junasta ulos vyöhykkeen raja-asemalla. Sittenhän sitä olisi liputon matkustaja jos matkakortti on voimassa vain tuolle asemalle saakka. Sittenkö pitäisi tarkastajan takia ostaa uusi lippu, joka kelpaa taas uusilla vyöhykkeillä? Ei nyt ihan mene jakeluun tämä homma.

Vierailija
15/48 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minultakin on kerran kysytty lippu juuri kun olin astumassa junasta ulos asemalla. Toimitus kesti n. 4 sekuntia kun nappasin lipun taskustani ja tarkastaja skannasi sen.

Vierailija
16/48 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minultakin on kerran kysytty lippu juuri kun olin astumassa junasta ulos asemalla. Toimitus kesti n. 4 sekuntia kun nappasin lipun taskustani ja tarkastaja skannasi sen.

Niinpä niin. Jos tietää, että on kiire, voi ihan oma-aloitteisesti lampsia lipuntarkastajan luokse ennen pysäkkiä ja näyttää sitä korttia tai ainakin kaivaa sen valmiiksi esille. Siihen lipun näyttämiseen ei mene kuin muutama sekunti.

Vierailija
17/48 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oli kyllä asiaton tarkastaja. Hyvin olisi voinut tarkastaa lipun oviaukossa, siinähän kuitenkin menee 1-2min että junan ovet menee taas kiinni, siinä ajassa olisi asiakas ehtinyt lippunsa kaivaa. 

Vierailija
18/48 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Voidaanko todella tehdä näin? Ylimääräinen matka seuraavalle asemalle ja takaisin vei minulta 15 minuuttia. "

No yhyy! Jos lipuntarkastaja olisi astunut junasta ulos ko. asiakkaan takia niin lipuntarkastakin olisi ollut tyhjänpanttina myöskin vähintään 15 minuuttia asemalla odottaen seuraavaa junaa & joutunut erilleen muista tarkastajista, ja tarkastajan palkkahan maksettava joka tapauksessa koko ajalta. Joten olen kyllä lipuntarkastajan puolella tässä asiassa.

Vierailija
19/48 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua vaan kiinnostaa, että miten tää pääsee tapahtumaan. Matkustan päivittäin junalla että bussilla ja kohtaan tarkastajia verrattain usein. Koskaan ne eivät tarkasta poistuvien lippuja, vaan odottavat että matkustajat pääsevät ulos ja nousevat junaan vasta sitten. Toki siinä tapauksessa nappaavat syyniin, jos joku koittaa sännätä ulos vielä siinä vaiheessa kun tarkastajat ovat jo ehtineet junaan sisälle.

Vierailija
20/48 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"HSL:n lipuntarkastaja vaaransi lasteni turvallisuuden."

XD minulla on oikeus matkustaa liputta koska lasteni turvallisuus!!!!!!! Nauran

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän