Lipuntarkastajan vanki
http://www.hs.fi/m/mielipide/a1477982713781
Mitä mieltä kyseisestä mielipidekirjoituksesta? Miksei pitänyt matkakorttiaan helposti saatavilla, kun niin kehotetaan yleisesti tekemään tarkastajien varalta.
Kommentit (48)
Lipuntarkastaja ei ole ihminen. Siksihän sellaista eivät koske ihmisoikeudet. Vapaata riistaa. Velvollisuutenne on painaa loppuun, kunnes hengen pihinä on vaiennut.
Itsekin olen nähnyt parikin kertaa tilanteen, että matkustaja joutuu menemään asemansa ohi kun tarkastaja yhtäkkiä hyökkää poistumassa olevan matkustajan kimppuun. Ja siinä on kovasti selitelty että pitää ehtiä töihin/kouluun/lääkäriin. Mutta tarkastajat ovat armottomia. Näissä näkemissäni tapauksissa on muuten ollut voimassa oleva lippu, eli ei ole ollut mistään pummista kyse.
Vierailija kirjoitti:
Mulle on käynyt myös noin, että tarkastajat ei päästäneet ulos ja sitten jouduin pahimmilla pakkasilla menemään seuraavalle asemalle ja takaisin kotiin toisella junalla, joka tietysti pakkasten vuoksi oli vielä melkoisesti myöhässä. Että vitutti suoraan sanottuna. Mulla oli maksettu kausilippu, mutta tarkastajat kohtelee kaikkia automaattisesti rikollisina ja niillä on todella huono asenne ja käyttäytyvät tympeästi. Muakin fyysisesti estettiin poistumasta junasta. Mutta sitä saavat mitä tilaavat, nykyään en tervehdi tai huomioi tarkastajia millään lailla, kohtelen niitä kuin olisivat robotteja tai ilmaa. Korttia näytän mahdollisimman hitaasti ja huomioimatta tarkastajia muuten millään lailla.
Voi hurja mikä kosto!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle on käynyt myös noin, että tarkastajat ei päästäneet ulos ja sitten jouduin pahimmilla pakkasilla menemään seuraavalle asemalle ja takaisin kotiin toisella junalla, joka tietysti pakkasten vuoksi oli vielä melkoisesti myöhässä. Että vitutti suoraan sanottuna. Mulla oli maksettu kausilippu, mutta tarkastajat kohtelee kaikkia automaattisesti rikollisina ja niillä on todella huono asenne ja käyttäytyvät tympeästi. Muakin fyysisesti estettiin poistumasta junasta. Mutta sitä saavat mitä tilaavat, nykyään en tervehdi tai huomioi tarkastajia millään lailla, kohtelen niitä kuin olisivat robotteja tai ilmaa. Korttia näytän mahdollisimman hitaasti ja huomioimatta tarkastajia muuten millään lailla.
Voi hurja mikä kosto!
Naureskele vaan. Olin tuohon episodiin asti ollut ihan positiivisesti tarkastajiin suhtautuva ihminen, vaikka olinkin huomannut että hymyä ei niiltä irronnut. Tapauksessani lipuntarkastaja piteli mua hihasta ja käyttäytyi tosi agressiivisesti ja tylysti. Tarkastajat tuli välikköön, missä olin odottamassa, juuri kun juna oli pysähtymässä asemalleni ja ehkä se tarkastaja ajatteli että olen lähtemässä karkuun kun yritin poistua junasta, en tiedä. Tuolla lailla ei kuitenkaan ketään saisi kohdella, mutta lipuntarkastajilla tuntuu olevan kusta päässä ihan järjestään.
Mua mietityttää usein just tää ihmisten totaalinen idioottimaisuus! Miksei tämä ihminen heti kaivanut lippua esiin kun näki lipuntarkastajat? Miksei tämä ihminen voi tajuta että kun kaikkien matkustajien matkaliput tarkistetaan, tarkistetaan myös hänen lippunsa? Miksei tämä ihminen voi ottaa vastuuta omasta ajattelemattomuudesta?
Vierailija kirjoitti:
Itsekin olen nähnyt parikin kertaa tilanteen, että matkustaja joutuu menemään asemansa ohi kun tarkastaja yhtäkkiä hyökkää poistumassa olevan matkustajan kimppuun. Ja siinä on kovasti selitelty että pitää ehtiä töihin/kouluun/lääkäriin. Mutta tarkastajat ovat armottomia. Näissä näkemissäni tapauksissa on muuten ollut voimassa oleva lippu, eli ei ole ollut mistään pummista kyse.
Viime vuoden puolella olin ratikassa ja käytävän toisella puolella istui neljän parikymppisen naisen iloinen porukka. Rautatieaseman pysäkillä istuivat tyytyväisinä rupatellen ilman aiettakaan jäädä pois, kunnes huomasivat jonon viimeisinä sisään tulevat lipuntarkastajat. Sitten tulikin koko porukalle kauhea kiire ehtiä ulos.
On hyvin ymmärrettävää, että myös ulos kiirehtijöiltä lippu tarkistetaan.
Onko Veronica Honkasalo jo tehnyt kyselyn eduskunnan oikeusasiamiehelle?
Hän tykkää kyylätämm junien konnareiden työtä, jos muistatte ne irakilaitaustaiset pummillamatkustavat, joilta oli julettu kysyä lippua?