Bank Norwegian talletustili
Kenelläkään tili tällä pankilla?
Kokemuksia kaivataan!
Onko jotain mahdollisia riskejä jotka pitäisi tiedostaa? Kun ei ole suomalainen pankki...
Op vain tulee minulle jo liian kalliiksi ja tässä ei olisi nostorajoituksia kun joskus joudun omista säästöistä nostamaan...
Kommentit (121)
Bank Norwegian ja lentoyhtiö eivät ole sama asia. Hyvin toimii ja molemmilla on siellä lähes maksimit 1,75% korolla. Norjan vakuus on 200 000 euroa ja luulisi, että öljyvaltiolla olisi tiukan paikan tullen paremmat edellytykset vastatakin vakuuksista kuin persaukisen Suomen, jossa vakuus on 100 000 euroa. Korot ovat ulkomaan pääomatuloa, joista voi vähentää mahdolliset osake tms tappiot, toisin kuin lähdeverosta ei voi vähentää mitään. Tiedot menevät verottajalle suoraan. Mielestäni erinomainen ja täysin riskitön.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on siellä 37tuhatta. Hyvin on toiminut. sain v. 2016, yhteensä 500 e korkoa. Jos pankki menee konkkaan niin norjan talletussuoja korvaa 100k euroon saakka. Valuuttariski on olemassa, mutta jos Norwegian kaatuu niin Norjan talous notkahtaa, mikä johtaa valuutta voittoon (eli siellä missä on riski on myös voiton mahdollisuus).
Miten sä valuuttavoittoa saat jos euroina talletat?
Vierailija kirjoitti:
Pekka Kaukalo kirjoitti:
Niin en tiedä mitä riskiä tuossa nyt on.
Kun kuuluu Norjan talletussuojan alle, niin vaikka pankki menisi nurin, niin saat rahasi takaisin.
Sama kun pitäisi kotimaisessa, paitsi korko kolme kertaa suurempi.Nyyt huijaat. Jos suomesta saa 0,1%, niin Norskin korko on lähes 20-kertainen ;)
ja Norwegianin korkotulo on ulkomaan pääomatuloa, josta voi tehdä vähennykset. Suomeen maksetaan lähdeveroa, josta ei voi tehdä vähennyksiä.
Vähennetäänkö pääomatulo työmarkkinatuesta? Jos siirtäisin säästötilini tuonne...
Vierailija kirjoitti:
Vähennetäänkö pääomatulo työmarkkinatuesta? Jos siirtäisin säästötilini tuonne...
Löysinkin vastauksen: Yksin asuva työtön saa ansaita kuukausittain pääsääntöisesti 311 euroa pääomatuloja ilman, että työmarkkinatuki pienenee.
Onko Norwegianin tilistä joku hoitomaksu?
tytteli kirjoitti:
Hei kaikki
Minulla oli ennestän 2000 e laina Bank Norwegianilta ja olen paskonut raha-asiani 2 vuotta sitten. Kumminkin luottotiedot pysynyt puhtaana ja nyt eilen 20.6.2017 sain aiempaan lainaani 10 000 e korotuksen ja saan maksettua KAIKKI pikkupaska luotot pois yhdellä kertaa. Arvaatteko onko helpottonut olo..KK säästöjä tulee 500-600 e!! Nyt alkaa minulla uusi elämä ja aion pistää kaikki mahdolliset rahansaanti paikat netissä kieltoon minulle. Olen niin onnellinen että joku antoi minulle uuden mahdollisuuden elämään (ihan oikeasti!!) kun kivijalkapankista sitä en saanut.. Otan vuoden päästä sitten (koska paremmat mahdollisuudet saada) kivijalka pankista laina ja maksan tämän ns. kalliin lainan sitten pois :) Ihanaa kesää kaikille!!
Mikähän on korko? Minun mieheni teki noin pari vuotta sitten, että otti ison lainan ja maksoi sillä pikkulainat pois. Ulosotto on juuri alkamassa. Että ei sillä sitten rikastumaan päässytkään. Ainakin minun mieheni tapauksessa olisi kannattanut antaa velkojen mennä ulosottoon aikaa päivää sitten ulosoton kuluista huolimatta, eikä nostella koko ajan uusia lainoja entisten maksuun, koska nyt sitä velkaa sitren vasta onkin!
Ei missään tapauksessa kannata ottaa lainaa banknorvegialta!!!Lainaa saa hyvin,mutta valtavat korot ja laina ei lyhene aluksi ollenkaan juuri.Ei ole joustavuutta takaisin maksussa eikä tulla vastaan jos tulee maksuvaikeuksia.Eikä ole maksuvapaita kuukausia ei anneta!!Joudut vaikeuksiin tämän firman kanssa.
Mulla ois nyt tarkotus avata talletustili rahoilla mitä sitten lopulta saankaan, kun saan auton myytyä. Norwegianilla selvästikin houkuttelevin korko, mutta mistään ei ole mulle selvinnyt että pystyykö tilille tekemään lisätalletuksia, jos palkasta haluaa osan pistää syrjään??
Myös tuo työttömyys tuki mietityttää.. Itse siis olen työtön tällä hetkellä, mutta jos tilin avaisi työssäkäyvän avokin nimiin, vaikuttaako se mun tukeen? Eihän me esim saada asumistukea kun on niin pieni vuokra että poikaystävän palkka kyllä riittää Terv.kela
JA vaikuttaako starttirahaan, jos ja kun aloitan yritystoiminnan?
Voi tehdä lisätalletuksia helposti. Talletukset tehdään normipankkitilisiirtona viitenumerolla kuin maksaisit laskun
Minua ihmetyttää kun tilin avatessani ja pari laskua normaalisti maksettuani, tilille tulee kolmen kympin punaisena paahtava lasku, josta en tiedä, eikä sitä selviä mitään mikä se on. Sitten maksan taas seuraavan kuun laskuni mitä olen kortilla ostanut ja samalla pyydän että laskut tulisivat jatkossa e laskuina. Tämä saa aikaan sen, että se mysteerilasku siirtyy myös e laskuksi ja on nyt pankkini tilillä hyväksyttävien jonossa odottamasa hyväksyntää. Jota en kyllä aio tehdä.
Miten sen saa sieltä pois ? Onko kokemuksia ?
Bank norwegianin talletustilin sopimusehdot oletteko lukeneet ja mitä mieltä olette niistä. Tuntuu että niistä ei saa ainakaan kysellä kun toisella foorumilla kysyin mitä mieltä olette kohdasta 23. Linkin kanssa niin hetken päästä koko viesti oli poistettu. Vaikka ihan asiallisesti kysyin miten pitää tulkita kohta missä mainitaan lista asioista joiden tapahduttua norwegian ei vastaa vahingoista.
Onko tilin avaaminen ja sinne lisätalletusten tekeminen ja nostojen tekeminen maksutonta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen harkinnut tilin avaamista, mutta luovuin ajatuksesta koska:
- korko on melko mitätön. Olisin tallettanut noin 30.000, joska korko verojen jälkeen kolmisensataa vuodessa. Aika vähän.
- Bank Norwegian on pelkkä webbisivu. Voiko siihen luottaa? Entä jos sivut häviävät, ei ole mitään fyysistä paikkaa josta saisit rahasi takaisin!
Hankalaa, riskialtista ja hyöty mitätön. Ei jatkoon.
Sijoittamisessa on tosiaan aina riskinsä.
Minä voin vaikka avata Interwebbiin sivun Finnair Bank ja väitän sen olevan pankki joka on Suomen talletussuojan alainen. Sitten alan ottaa vastaan talletuksia, joille lupaan hieman normaalia paremman koron. Kun talletuksia on tarpeeksi, niin poistan sivut ja pidän rahat. Bank Norwegian saattaa olla WinCapita II.
Olisiko sinun Finnair Bank pörssissä? Epäilen.
Kyllä näitä norjan pankkeja nyt riittää suomessa kun on bank norwegian, komplett bank ja vielä viimeksi tullut monobank...
Onko monopankissa talletustiliä?
Mitäs jos laittaisi kaikki säästöt tuonne, saako sossu tietää?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä näitä norjan pankkeja nyt riittää suomessa kun on bank norwegian, komplett bank ja vielä viimeksi tullut monobank...
Onko monopankissa talletustiliä?
Ainoa joka on pankki on norvegian, kaksi muuta ovat pikavippaajia.
Vierailija kirjoitti:
Saa tietää ainoastaan korkotuotot, mutta koska nekin ovat ulkomaan pääomatuloja, voit vähentää niistä tappiot jos sellaisia on.
Huom! Bank Norwegianilla ei ole mitään tekemistä lentoyhtiö Norwegianin kanssa, vaikka värit mätsäävätkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa tietää ainoastaan korkotuotot, mutta koska nekin ovat ulkomaan pääomatuloja, voit vähentää niistä tappiot jos sellaisia on.
Huom! Bank Norwegianilla ei ole mitään tekemistä lentoyhtiö Norwegianin kanssa, vaikka värit mätsäävätkin.
Korjaus: siis osaomistajana on Norwegian, mutta liiketoiminnat ovat täysin erit.
Kaksi päivää meni kun rahat olivat omalla, suomalaisella pankkitilillä.
voiko tuolta työtönkin hakea luottokorttia?
https://www.banknorwegian.fi/Luottokortti
mulal on mastercard mutta se on aina tapissa ja oon työtön, saako helposti luottokortin ilman työpaikkaa vai saako?
Tarkoitan siis että luottokorttilasku on maksettava toisen pankin tililtä mutta maksuaikaa on reilusti. Norwegianin tililtä voit siirtää rahaa vain ilmoittamallesi vastatilille, et voi käyttää sitä laskujen maksamiseen.