Bank Norwegian talletustili
Kenelläkään tili tällä pankilla?
Kokemuksia kaivataan!
Onko jotain mahdollisia riskejä jotka pitäisi tiedostaa? Kun ei ole suomalainen pankki...
Op vain tulee minulle jo liian kalliiksi ja tässä ei olisi nostorajoituksia kun joskus joudun omista säästöistä nostamaan...
Kommentit (121)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen harkinnut tilin avaamista, mutta luovuin ajatuksesta koska:
- korko on melko mitätön. Olisin tallettanut noin 30.000, joska korko verojen jälkeen kolmisensataa vuodessa. Aika vähän.
- Norwegian Bank on pelkkä webbisivu. Voiko siihen luottaa? Entä jos sivut häviävät, ei ole mitään fyysistä paikkaa josta saisit rahasi takaisin!
- Lue lisää Bank Norwegian pankista vaikka sivuilta: https://www.rahakorneri.com/bank-norwegian-finland
Hankalaa, riskialtista ja hyöty mitätön. Ei jatkoon.
Sijoittamisessa on tosiaan aina riskinsä.
Minä voin vaikka avata Interwebbiin sivun Finnair Bank ja väitän sen olevan pankki joka on Suomen talletussuojan alainen. Sitten alan ottaa vastaan talletuksia, joille lupaan hieman normaalia paremman koron. Kun talletuksia on tarpeeksi, niin poistan sivut ja pidän rahat. Bank Norwegian saattaa olla WinCapita II.
Olisiko sinun Finnair Bank pörssissä? Epäilen.
Ottakaa nyt ensin faktat selville älkääkä esittäkö aivan perättömiä oletuksia
WinCapita on yhä monen muistissa selvästi, mutta norwegian pankki taitaa olla eri materiaalia, onhan sillä kuitenkin Norwegian lentoyhtiön osaomistus. Tuskin olisi intressiä tälläisellä lähteä ryöstämään ketään..
viki kirjoitti:
olen bank norwegian asiakas ollut jo vuoden ja pankki toimi kyllä kui unelma MINKÄ LUPAA NIIN MYÖS PITÄÄ !!! talletus tilin korko 1,75 % koneen kautta maksut toimii hyvin.. suomen pankki systeemin on kyllä pakko muuttua ..
Mitkä ovat erityisesti niitä syitä, jotka tekevät "suomen pankista" huonomman kuin Norwegian?
Mites tuo lainan otto nyt liittyy tähän talletustiliin?
Tuntuu olevan kuitenkin se ongelma tuolla, että talletustili "pääomitetaan" vain vuoden vaihtuessa. Eli vaikka nyt on kertynyttä korkoa 100 euroa, siitä voi nostaa vain sen mitä se ehti kerryttää vuodenvaihteeseen mennessä.
Ymmärtääkö joku voiko sitten loput nostaa vuodenvaihteen jälkeen, vai onko jotenkin niin että käytännössä kertyneet korot menettää mikäli nostaa muulloin kuin heti vuodenvaihteen jälkeen?
Päätinpä minäkin siirtää säästötilin sisällyksen tuonne. Rikastuminen voi alkaa :D
Minäkään ihan ymmärtäny tuota koronmaksua. Jos avaan tänään tilin ja siirrän sinne heti 1000€, saanko korot milloin? Esim.op muistaakseni maksaa kerran vuodessa ja sitten se tulee sen vuoden alimman tilillä loikoilleen summan mukaan. Korjatkaa jos olen väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen harkinnut tilin avaamista, mutta luovuin ajatuksesta koska:
- korko on melko mitätön. Olisin tallettanut noin 30.000, joska korko verojen jälkeen kolmisensataa vuodessa. Aika vähän.
- Bank Norwegian on pelkkä webbisivu. Voiko siihen luottaa? Entä jos sivut häviävät, ei ole mitään fyysistä paikkaa josta saisit rahasi takaisin!
Hankalaa, riskialtista ja hyöty mitätön. Ei jatkoon.
Sijoittamisessa on tosiaan aina riskinsä.
Minä voin vaikka avata Interwebbiin sivun Finnair Bank ja väitän sen olevan pankki joka on Suomen talletussuojan alainen. Sitten alan ottaa vastaan talletuksia, joille lupaan hieman normaalia paremman koron. Kun talletuksia on tarpeeksi, niin poistan sivut ja pidän rahat. Bank Norwegian saattaa olla WinCapita II.
Olisiko sinun Finnair Bank pörssissä? Epäilen.
Kyllä näitä norjan pankkeja nyt riittää suomessa kun on bank norwegian, komplett bank ja vielä viimeksi tullut monobank...
Hei kaikki
Minulla oli ennestän 2000 e laina Bank Norwegianilta ja olen paskonut raha-asiani 2 vuotta sitten. Kumminkin luottotiedot pysynyt puhtaana ja nyt eilen 20.6.2017 sain aiempaan lainaani 10 000 e korotuksen ja saan maksettua KAIKKI pikkupaska luotot pois yhdellä kertaa. Arvaatteko onko helpottonut olo..KK säästöjä tulee 500-600 e!! Nyt alkaa minulla uusi elämä ja aion pistää kaikki mahdolliset rahansaanti paikat netissä kieltoon minulle. Olen niin onnellinen että joku antoi minulle uuden mahdollisuuden elämään (ihan oikeasti!!) kun kivijalkapankista sitä en saanut.. Otan vuoden päästä sitten (koska paremmat mahdollisuudet saada) kivijalka pankista laina ja maksan tämän ns. kalliin lainan sitten pois :) Ihanaa kesää kaikille!!
Hei
Minulla on luottokortti heiltä ja tuli viikon sisään kortti postissa ja luottoa sai kyllä netin kautta käyttää jo ennen kuin virallinen kortti oli ees minulla. Olen tykännyt ja todella edullinen :)
Nostetaanpa tätä. Onko tuoreita kokemusta Bank Norwegianista ihan vai rahojen "säilömisen" suhteen? Minulla olisi 10 000, joita en nyt ihan lähiaikoina todennäköisesti tarvitse ja olisi kiva saada vähän parempaa korkoa kuin tavispankissa. Osakkeisiin ja rahastoihin en halua tuota laittaa, sillä se pitää olla saatavissa ja talletus pitää olla riskitön.
Korko lasketaan päivittäin, joka vuorokauden alimman saldon mukaan. Sivuilta näkee paljonko sitä on kertynyt euroissa, päivittyy pari kertaa viikossa. Kertyneen koron saa pois vaikka heti jos lopettaa tilin. Muutoin se maksetaan kerran vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Nostetaanpa tätä. Onko tuoreita kokemusta Bank Norwegianista ihan vai rahojen "säilömisen" suhteen? Minulla olisi 10 000, joita en nyt ihan lähiaikoina todennäköisesti tarvitse ja olisi kiva saada vähän parempaa korkoa kuin tavispankissa. Osakkeisiin ja rahastoihin en halua tuota laittaa, sillä se pitää olla saatavissa ja talletus pitää olla riskitön.
Sellaista ei ole kuin riskitön. Ja osakkeista ja rahastoista rahat saa pois 1-3 pankkipäivän sisällä, jos nopeampaa tarvitset sitä rahaa , ei sinulla ole vara sijoittaa yhtään mihinkään. Väitän että esimerkiksi ostamalla esim AT@T n osakkeita, saat paremman tuoton minimaalisella riskin kasvamisella (ei ole sijoitusuositus kuitenkaan).
Mites tuo Nordnetin superrahasto? Ei kuluja mutta miten kauhea riski esim. 10 v ajalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaista ei ole kuin riskitön. Ja osakkeista ja rahastoista rahat saa pois 1-3 pankkipäivän sisällä, jos nopeampaa tarvitset sitä rahaa , ei sinulla ole vara sijoittaa yhtään mihinkään. Väitän että esimerkiksi ostamalla esim AT@T n osakkeita, saat paremman tuoton minimaalisella riskin kasvamisella (ei ole sijoitusuositus kuitenkaan).
Tulipa taas paskaa. Osakkeiden myynnin kv. selvitysaika on T+2 päivää, eli käytännössä 3 arkipäivää menee rahojen saamiseen. Vrt. tilisiirto, joka toteutuu mahdollisesti jo samana arkipäivänä (tai Norwegian-Nordea välillä jopa ilmeisesti reaaliajassa, sillä norskipankin suomalainen vastatili on Nordeassa). Rahastoissa lunastusaika on vielä pidempi, jopa viikkoja.
Ja tämä "sijoitusvinkkisi", joka ei ole sijoitusvinkki, on aivan naurettava. Riskiero osakkeiden ja talletustilin välillä ei ole minimaalinen vaan SUURI (suora osakesijoitus on aina suuririskinen). Lisäksi AT&T ostamiseen liittyy eur-usd valuuttakurssiriski, joka juuri nyt on dollarin osalta vapaapudotuksessa. Puolen vuoden päästä jos tulee pakkomyyntipaikka, voi jopa kymmeniä prosentteja nyt tehdystä sijoituksestasi olla sulanut valuuttakurssin vuoksi. Sitten on vielä kyseisen firman liiketoiminnan ja osingonmaksun vakaus eri aikajänteillä, josta on luettavissa ansiokkaita analyysejä, niin ei tarvitse av-palstan mammojen mutu-spekuihin luottaa, joiden perusteella voi itse kukin miettiä miksi markkinat reagoivat odotuksiin nykyisellä kurssilla... Toki PITKÄLLÄ aikavälillä osakkeet tuottavat KESKIMÄÄRIN paremmin kuin talletustili, mutta siitä ei voi tehdä päätelmää yksittäisen osakkeen lyhyen aikavälin suoriutumisesta.
2-3 päivää kestää nostossa Norwegianista Osuuspankkiin. Joka noston yhteydessä kysytään varmistuskoodi joka tulee tekstiviestinä. Isoja summia ei kannata nostaa, Osuuspankki ei päästä läpi ennen kuulusteluja.
Niin en tiedä mitä riskiä tuossa nyt on.
Kun kuuluu Norjan talletussuojan alle, niin vaikka pankki menisi nurin, niin saat rahasi takaisin.
Sama kun pitäisi kotimaisessa, paitsi korko kolme kertaa suurempi.
Pekka Kaukalo kirjoitti:
Niin en tiedä mitä riskiä tuossa nyt on.
Kun kuuluu Norjan talletussuojan alle, niin vaikka pankki menisi nurin, niin saat rahasi takaisin.
Sama kun pitäisi kotimaisessa, paitsi korko kolme kertaa suurempi.
Nyyt huijaat. Jos suomesta saa 0,1%, niin Norskin korko on lähes 20-kertainen ;)
Tyhmä kysymys, mut otin ton talletustilin ja luottokortin. Testasin eilen luottokorttia ekaa kertaa, mut mikä on se tili miltä luottolaskun maksan? Jos maksan toisen pankin tililtä niin sittenhän siinä menee taas useampi päivä. Maksetaanko se lasku siis talletustililtä?
Luottokortista tulee lasku erikseen, ei sitä voi maksaa suoraan säästötililtä.
olen bank norwegian asiakas ollut jo vuoden ja pankki toimi kyllä kui unelma MINKÄ LUPAA NIIN MYÖS PITÄÄ !!! talletus tilin korko 1,75 % koneen kautta maksut toimii hyvin.. suomen pankki systeemin on kyllä pakko muuttua ..