Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kenelläkään tili tällä pankilla?

Kokemuksia kaivataan!

Onko jotain mahdollisia riskejä jotka pitäisi tiedostaa? Kun ei ole suomalainen pankki...

Op vain tulee minulle jo liian kalliiksi ja tässä ei olisi nostorajoituksia kun joskus joudun omista säästöistä nostamaan...

Sivut

Kommentit (88)

Vierailija

Olisin myös halukas tietämään tästä enemmän, kuuluuko esim. talletussuojan piiriin laisinkaan? Mitä jos pankki menee konkkaan (ei kauheen todennäköistä, mutta aina on pienen pieni mahdollisuus). Prosenttien perässä se on mentävä mutta kyllä turvallisuuden pitää olla ensin kunnossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Mulla on siellä 37tuhatta. Hyvin on toiminut. sain v. 2016, yhteensä 500 e korkoa. Jos pankki menee konkkaan niin norjan talletussuoja korvaa 100k euroon saakka. Valuuttariski on olemassa, mutta jos Norwegian kaatuu niin Norjan talous notkahtaa, mikä johtaa valuutta voittoon (eli siellä missä on riski on myös voiton mahdollisuus).

Vierailija

Bank Norwegianille tehtävät talletukset kuuluvat Norjan Bankenes Sikringsfond pankin talletussuojan piiriin. Tämä tarkoittaa sitä, että rahat on suojattu talletussuojalla. Suoja koskee norjalaisia pankkeja, 2 000 000 Norjan kruunuun.

Talletus on euromääräinen. Vain pankin konkurssin tapauksessa talletus muutetaan NOK:ksi.

Huom. pankkien konkurssi on nykypäivänä erittäin harvinaista nykypäivän rahoitusvaatimusten takia!

Vierailija

Voiko tuonne avata tilin käymättä fyysisesti paikalla? Miten tunnistautuminen tapahtuu?

Selviää varmasti pankin sivuillakin, mutta jos joku viitsisi omasta kokemuksestaan kertoa?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Voiko tuonne avata tilin käymättä fyysisesti paikalla? Miten tunnistautuminen tapahtuu?

Selviää varmasti pankin sivuillakin, mutta jos joku viitsisi omasta kokemuksestaan kertoa?

Pankilla ei ole kivijalkakonttoria Suomessa eli joutuisit piipahtamaan Norjan maalla. Kaikki toimii kuitenkin onneksi verkossa ja voit luoda oman tilin ihan verkkopankkitunnuksilla.

Vierailija

Jos Norwegian tilille tallettaa rahaa, mutta haluaakin nostaa rahat pois nopeassa aikataulussa niin miten kauan tuossa menee kun nähtävästi rahat menevät Norjan puolelle? Onko jollain kokemuksia rahojen ulosotosta?

Vierailija

Olen harkinnut tilin avaamista, mutta luovuin ajatuksesta koska:

- korko on melko mitätön. Olisin tallettanut noin 30.000, joska korko verojen jälkeen kolmisensataa vuodessa. Aika vähän.

- Norwegian Bank on pelkkä webbisivu. Voiko siihen luottaa? Entä jos sivut häviävät, ei ole mitään fyysistä paikkaa josta saisit rahasi takaisin!

Hankalaa, riskialtista ja hyöty mitätön. Ei jatkoon.

Vierailija

Pitääkö/miten pitää korot ilmoittaa Suomen veroviranomaisille? 

Mitä seurauksia/velvollisuuksia on, jos on tuollainen talletustili?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Pitääkö/miten pitää korot ilmoittaa Suomen veroviranomaisille? 

Mitä seurauksia/velvollisuuksia on, jos on tuollainen talletustili?

Ei tarvitse ilmoittaa, mutta maata vaihtavat maksetuista korkotuloista tietoja, eli sinulle tulee verottajalta kysely miksi et ole ilmoittanut tuloja. Näin on pari kertaa käynyt ja menee läpi selityksellä "en muistanut".

Kyse on ulkomaan pääomatulosta, ei lähdeverollisesta tulosta. Ulkomaan pääomatulosta voit vähentää tappioita, lähdeverollisesta tulosta et, koska lähdevero peritään heti kun nostat rahaa. Näin ollen sinun pitää lisätä maksettuun 1,75% korkoon vielä se etu, että voit vähentää mahdollisia tappioita maksetusta korosta.

Talletussuoja on noin 200 000 euroa. Toimii nettipankkitunnuksilla ja tilin saa auki muutamassa minuutissa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

- korko on melko mitätön. Olisin tallettanut noin 30.000, joska korko verojen jälkeen kolmisensataa vuodessa. Aika vähän.

- Norwegian Bank on pelkkä webbisivu. Voiko siihen luottaa? Entä jos sivut häviävät, ei ole mitään fyysistä paikkaa josta saisit rahasi takaisin!

Vertaa samoja asioita, ei eri sijoitusinstrumentteja. Minulla on siellä 185 000 euroa ja jos vertaan 1,75% korkoa, joka on ulkomaan pääomatuloa meidän pankkien maksamaan lähdeverolliseen 0,1% korkoon, niin jatkoon niin että heilahtaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos Norwegian tilille tallettaa rahaa, mutta haluaakin nostaa rahat pois nopeassa aikataulussa niin miten kauan tuossa menee kun nähtävästi rahat menevät Norjan puolelle? Onko jollain kokemuksia rahojen ulosotosta?

Kiinnostaisi myös tietää tästä. Onko kellään kokemuksia?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mulla on siellä 37tuhatta. Hyvin on toiminut. sain v. 2016, yhteensä 500 e korkoa. Jos pankki menee konkkaan niin norjan talletussuoja korvaa 100k euroon saakka. Valuuttariski on olemassa, mutta jos Norwegian kaatuu niin Norjan talous notkahtaa, mikä johtaa valuutta voittoon (eli siellä missä on riski on myös voiton mahdollisuus).

Aika paljon virheitä tuossa. talletussuoja 2m NOK. Valuuttariskiä ei ole talletetun pääoman osalta, ainoastaan talletussuoja euroina elää valuuttakurssien mukaan eli ihan 2m NOK suuruista eurosummaa ei ehkä kannata laittaa. Ei ole valuuttavoittoja.

Rahat talletetaan nordean tilille ja oma kokemus on, että rahat menee sinne noin 1-2 päivässä ja samassa ajassa tulevat takaisinkin.

Mielestäni täysin ylivoimainen korkotili. Bitteinä ne rahat on nykyään kaikissa pankeissa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Sijoittamisessa on tosiaan aina riskinsä.

Minä voin vaikka avata Interwebbiin sivun Finnair Bank ja väitän sen olevan pankki joka on Suomen talletussuojan alainen. Sitten alan ottaa vastaan talletuksia, joille lupaan hieman normaalia paremman koron. Kun talletuksia on tarpeeksi, niin poistan sivut ja pidän rahat. Bank Norwegian saattaa olla WinCapita II.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Minä voin vaikka avata Interwebbiin sivun Finnair Bank ja väitän sen olevan pankki joka on Suomen talletussuojan alainen. Sitten alan ottaa vastaan talletuksia, joille lupaan hieman normaalia paremman koron. Kun talletuksia on tarpeeksi, niin poistan sivut ja pidän rahat. Bank Norwegian saattaa olla WinCapita II.

Olisiko sinun Finnair Bank pörssissä? Epäilen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Vertaa samoja asioita, ei eri sijoitusinstrumentteja. Minulla on siellä 185 000 euroa ja jos vertaan 1,75% korkoa, joka on ulkomaan pääomatuloa meidän pankkien maksamaan lähdeverolliseen 0,1% korkoon, niin jatkoon niin että heilahtaa.

Seurailethan noita valuuttakurssmuutoksia aika ajoin?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisi myös tietää tästä. Onko kellään kokemuksia?

Ihan nopeasti tulee. Päivässä tai parissa, en muista tarkemmin, kun en ole kokenut ongelmaksi.

Vierailija

Muakin kiinnostaisi laittaa pääoma Norwegianiin, olin jo luomassa tiliä, mutta päätin kuitenkin vielä lykätä. Osaako joku sanoa ytimekkäästi mitkä riskit tuossa on verrattuna suomalaisiin pankkeihin? Löysin Taloussanomien sivuilta keskustelua aiheesta, mutta ei ollut valitettavasti kovin tuoretta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Muakin kiinnostaisi laittaa pääoma Norwegianiin, olin jo luomassa tiliä, mutta päätin kuitenkin vielä lykätä. Osaako joku sanoa ytimekkäästi mitkä riskit tuossa on verrattuna suomalaisiin pankkeihin? Löysin Taloussanomien sivuilta keskustelua aiheesta, mutta ei ollut valitettavasti kovin tuoretta.

Ei mitään lisäriskiä verrattuna suomalaisiin pankkeihin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

- Lue lisää Bank Norwegian pankista vaikka sivuilta: https://www.lainaaheti247.fi/bank-norwegian/

Olisiko sinun Finnair Bank pörssissä? Epäilen.

Ottakaa nyt ensin faktat selville älkääkä esittäkö aivan perättömiä oletuksia

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat