Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä luonteenpiirre sinua ärsyttää/inhottaa muissa ihmisissä?

Vierailija
02.11.2016 |

Mikä saa av-mamman karvat pystyyn?

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset joille pitäisi olla jatkuvasti puolustelemassa omia valintoja ja omaa tapaa elää, koska näille ihmisille se oma elämä on ainut oikea tapa elää.

Vierailija
22/70 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olettaminen. Se, että tulkitaan toista jotenkin omien linssien läpi. Oletetaan, että toinen toimi noin koska ajattelee näin (koska minä itse toimisin noin ja ajattelen näin). Nämä oletukset ovat yleensä vieläpä täysin hiljaisia, eikä niitä koskaan kyseenalaisteta tai kysytä toiselta tämän näkökulmaa. Raivostuttava tapa, ja näitä ihmisiä on paljon!

Läheltä liippaa myös yleistäminen. Esim. suomalaiset ovat sellaisia ja tällaisia. (Ok, sinä voit olla ja tuttavasi myös, mutta minä ja minun tuttavani emme ole vaikka olemme ihan yhtä suomalaisia kuin sinäkin.)

Yleensä ihminen kertoo näillä oletuksilla ja yleistyksillä vain itsestään. Esimerkkinä vaikkapa se kateus. Jos on itse kovin kateellinen ihminen, on helppoa olettaa toistenkin painiskelevan kateuden kourissa, vaikka todellisuudessa heillä on aivan omat syynsä käyttäytymiselleen.

Minua ärsyttää yleensäkin kateuskortin esiinvetäminen. En muista aikuisiällä olleeni kateellinen kenellekään ja silti aina "se on vaan kateellinen", kun et vain pidä ihmisestä, koska hänen luonteensa ja käyttäytymisensä on sinusta vastenmielistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekopyhyys, umpimielisyys, tyhmyys, huumorintajuttomuus ja joka asiasta nokkiinsa ottaminen.

Vierailija
24/70 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekeskeisyys, ilkeys, epärehellisyys.

Asioiden tuomitseminen tunnepohjalta.

Maalaisjärjen puute.

Vierailija
25/70 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mikä luonteenpiirre tämä on, mutta tunnen naisen, joka kuvittelee kaikkien miesten yrittävän iskeä häntä aina ja kaikkialla, näkee siis iskuyrityksiä siellä missä niitä ei ole.

Esimerkiksi kerran olimme isommalla porukalla yhdessä baarissa ja eräs seurassamme ollut mies lähti tiskille hakemaan uuden juoman ja mennessään kysyi, että haluaako *tämä nainen* myös uuden drinkin, koska hänen lasinsa on tyhjä. Nainen kikatti ja totesi ylimielisesti, että "tuo vaan", jonka jälkeen kääntyi naama loistaen minun puoleeni ja supisi "Näitsä? Tolleen vaan toi *baaritiskille mennyt mies* yritti alkaa iskemään mua tässä kaikkien eessä. Ei oo totta." Nimenomaan, ei ole totta.

Vastaavia tapauksia tulee ilmi lähes päivittäin, ovea hänelle auki pitävistä miehistä lähtien, aluksi se huvitti ja nyt vähän jo ärsyttää.

Vierailija
26/70 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kestä tosi epävarmoja ihmisiä. Nöyristely inhottaa. Epäitsenäisyys myös, ja se jos ei ole ikinä mitään omia mielipiteitä eikä anna mitään itsestään (tulee tunne ettei sillä ole mitään annettavaa)

Vierailija
27/70 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mikä luonteenpiirre tämä on, mutta tunnen naisen, joka kuvittelee kaikkien miesten yrittävän iskeä häntä aina ja kaikkialla, näkee siis iskuyrityksiä siellä missä niitä ei ole.

Esimerkiksi kerran olimme isommalla porukalla yhdessä baarissa ja eräs seurassamme ollut mies lähti tiskille hakemaan uuden juoman ja mennessään kysyi, että haluaako *tämä nainen* myös uuden drinkin, koska hänen lasinsa on tyhjä. Nainen kikatti ja totesi ylimielisesti, että "tuo vaan", jonka jälkeen kääntyi naama loistaen minun puoleeni ja supisi "Näitsä? Tolleen vaan toi *baaritiskille mennyt mies* yritti alkaa iskemään mua tässä kaikkien eessä. Ei oo totta." Nimenomaan, ei ole totta.

Vastaavia tapauksia tulee ilmi lähes päivittäin, ovea hänelle auki pitävistä miehistä lähtien, aluksi se huvitti ja nyt vähän jo ärsyttää.

Ehkäpä huono itsetunto ja sitä kautta itsekeskeisyys. Tulkitsee pienetkin ystävälliset eleet iskuyrityksiksi, koska ajattelee lähtökohtaisesti ettei kukaan voi pitää hänestä tms.

Vierailija
28/70 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sellainen kiusaajan olemus. Sellainen, joka helposti pyörittelee silmiään toisille, puhuu toisesta vähättelevään sävyyn muille, tarvitsee jonkun jota voi alentaa jotta saisi itsensä ylentää, puhuu kärkevästi ja aina jotenkin negatiivissävytteisesti, on piikikäs ja luulee olevansa vain nokkela ja älykäs.

Vierailija
29/70 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleistäminen ja stereotypioihin täydellisesti uskominen.

Mä olen eteläeurooppalainen ja vastoin av-mammojen käsitystä en litki kaksinkäsin litratolkulla viiniä päivät pitkät ja kyllä ärsyynnyn huonosti käyttäytyvistä lapsista.

Vierailija
30/70 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä huono itsetunto ja sitä kautta itsekeskeisyys. Tulkitsee pienetkin ystävälliset eleet iskuyrityksiksi, koska ajattelee lähtökohtaisesti ettei kukaan voi pitää hänestä tms.

Huono itsetunto ja itsekkyys nyt varmasti ainakin, mutta lähtökohtaisesti kylläkin ajattelee, että jokainen mies valitsee mieluummin hänet kaikkien muiden ohi. On aidosti hämmästynyt eikä voi käsittää miksi joku mies voisi kiinnostua jostain toisesta naisesta jos hän on siinä vieressä.

- 25

Vierailija
31/70 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tämä nyt olisi. Sellainen nauretaan koko ajan jollekin ja lyödään vitsiksi tai vähintään vitsaillaan jostakin koko ajan. Pahin pariskunta yhdistelmä on nonstoppina vitsiä vääntävä mies, jonka puoliso komppaa hauskuuttajaa nauramalla joka jutulle. Mitään asiaa ei kyetä hoitamaan ilman, että siitä on väännettävä vitsiä ja naurua aikaan.

32/70 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älyllisen uteliaisuuden puute, umpimielisyys, irrationaalisuus, kynnysmatoksi heittäytyminen, mustasukkaisuus, rempseys, kupliva positiivisuus, moralisointi, suurpiirteisyys, huumorintajuttomuus, vainoharhaisuus, hengellisyys, aggressiivisuus, herkkäuskoisuus, kritiikittömyys, päällepäsmäröinti, tärkeily, hysteerisyys...

Vierailija
33/70 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehteleminen. Mikään ei ole pahempaa kuin se.

Vierailija
34/70 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei luonteepiirre vaan pieni teko.

Puhut puhelimessa jonkun kanssa ja puhelu syystä tai toisesta katkeaa ja kun soitat takaisin, vastapuoli ilmoittaa ensitöikseen ylimielisen kuuloisella äänellä, että "ei se vika minun puhelimessani ainakaan ole", siinä sitten olet, että "ööö, selvä" ja yrität jatkaa puhelua. :D

Vierailija
35/70 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

hanska kirjoitti:

Älyllisen uteliaisuuden puute, umpimielisyys, irrationaalisuus, kynnysmatoksi heittäytyminen, mustasukkaisuus, rempseys, kupliva positiivisuus, moralisointi, suurpiirteisyys, huumorintajuttomuus, vainoharhaisuus, hengellisyys, aggressiivisuus, herkkäuskoisuus, kritiikittömyys, päällepäsmäröinti, tärkeily, hysteerisyys...

...misantropia...

Vierailija
36/70 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puheliaisuus

Vierailija
37/70 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekeskeisyys. Maailma pyörii oman navan ympärillä ja haluaa myös muiden maailman pyörivän itsensä ympärillä. Monet itsekeskeiset ihmiset ovat jopa herkkiä loukkaantumaan, kun nähdään loukkauksia siellä missä niitä ei ole, koska kaikki asiat heijastetaan omaan itseen.

Monta yläpeukkua tälle, olin liian pitkään parisuhteessa juuri tuollaisen ihmisen kanssa!

Lisäksi ärsyttää teeskennelty yltiöpäinen ystävällisyys, kuuluu yleensä samaan pakettiin tuon utelun ja urkkimisen kanssa.

Vierailija
38/70 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muiden ihmisten mollaaminen, että voisi tuntea itsensä paremmaksi ihmiseksi.

Vaikka peruskouluaikainen luokkakaverisi olisikin päätynyt ylipainoiseksi parturi-kampaajaksi räväkällä tukalla ja vankiltatuoinneilla, ei se silti anna sinulle oikeutta haukkua hänen työtään tai ulkonäköään. Jos olisit oikeasti niin sivistynyt, fiksu ja filmaattinen kuin väität, et harrastaisi mokomaa todella typerää ja ala-arvoista toimintaa.

Vierailija
39/70 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

hanska kirjoitti:

Yläpeukku, koska tunnistan monia piirteitä näistä itsessäni ja vihaan niitä! Onneksi sentään tietää, mitä työstää👍🏽

Vierailija
40/70 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, kun tehdään itsestä parempi/hienompi ihminen toteamalla esim seuraavia asioita:

"En lue seiskaa ikinä."

"En silmäillyt aamulla paikkakuntani isotuloisimpia läpi".

"Tykkään sushista."

"En stalkkaa puolituttujani facessa."

"Teen joka aamu vihersmoothien."

Yleensäkin kaikenlainen hienopieruilu ärsyttää. Ja kyllä, olen melkoinen hienopieru itse :) En tosin perinteisellä tavalla. Mielestäni on hienoa olla rehellinen asioista, jotka koskee itseä. Tyyliin voin kertoa seurassa, että joo kyllä luen seiskaa ja että en pidä viineistä.

Tämä on jännä, yleensä ne ihmiset, jotka väittää etteivät ikinä lue mitään uutisia ns. "turhista julkkiksista" ovat niitä, jotka tietävät kaikenmaailman BB - Tiinajarmon ja Tähtityttö Petterin jokaisen käänteen, koukeron ja ihmissuhdesotkun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan