Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kaikki av-pastan ihmiset jotain suuromistajia, tayskapitalisteja, yrittajia tai miljonaareja, kun niin kovasti iloitaan siita, etta tyontekijat kyykytetaan Suomessa?

Vierailija
09.03.2006 |

Ja että työpaikat lähtevät?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen, joka haluaa ajaa omaa asiaansa työntekijänä on välittömästi murhanhimoinen kommunisti.

Täällä on ilmeisesti pelkkiä pörssiporhoja, tai sitten ihmisiä, jotka eivät ole ymmärtäneet asiaa.

Vierailija
2/24 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

rikkaiden miesten kotivaimoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että työttömäksi jääminen on vaikea asia. Mutta olen sitä mieltä, että työntekijän pitää ymmärtää työnantajaa, eikä lakkoilla jatkuvasti. Saavutetuista eduistakin kannattaisi joskus tinkiä, kuten nyt paperityöläisten tapauksessa huomattiin. Jos olisivat tinkineet eduistaan, voisivat ehkä olla ensi vuonnakin töissä.

Tämän vuoksi mietin myös, pitäisikö minun erota liitostani, jos se joskus aloittaa lakon. Onneksi asia ei ole ajankohtainen, koska en ole töissä.

Vierailija
4/24 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin paperi- kuin kuljetusporukoillekaan!! Heillä ei kuitenkaan ole kysymyksessä ehkä miljoonienkin satsaukset, niinkuin monella yrittäjällä. Tottakai työpaikan menetys on aina kurjaa, mutta kukahan sen suuremman vastuun niistä työpaikoista kantaa...

Vierailija
5/24 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirtyvät sinne, missä kasvavat kulutusmarkkinat ovat.

Eivät tietenkään kaikki, mutta osa.

Vierailija
6/24 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus on se, että niin kauan suomalaisia työntekijöitä voidaan uhkailla Kiina-ilmiöllä, kunnes palkkamme ovat matalammat kuin Kiinassa.

Vierailija
7/24 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt se työnantaja käyttää niitä oikeuksiaan.... lopputilit kouraan...

Ei riittänyt ahneelle satojen miljoonien eurojen voitto....

Ei heru sympatioita ahneille työnantajille...

Vierailija
8/24 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä: jos työpaikat katoaa Suomesta, mistä löytyy rahaa maksaa veroja, eläkkeitä ja muita hyvinvointivaltion tukiaisia?

aikas monella on nytkin päällä joku etuus, eikö vaan?

Vierailija
9/24 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on nimittäin se asia, mitä työantajalle kaupataan.

Vierailija:

niin paperi- kuin kuljetusporukoillekaan!! Heillä ei kuitenkaan ole kysymyksessä ehkä miljoonienkin satsaukset, niinkuin monella yrittäjällä. Tottakai työpaikan menetys on aina kurjaa, mutta kukahan sen suuremman vastuun niistä työpaikoista kantaa...

Vierailija
10/24 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat surutta irti sen hyödyn, mitä vuosikausien aikana on pystytty taistelemaan - ja nyt puhutaan VUOSISADAN mittaisesta kaaresta.

Kun tosipaikka tulee, otat loparit liitosta.. :D

Moraalin kukkanen, mutta tuolla moraalilla varmasti selviää.

Vierailija:

Tiedän, että työttömäksi jääminen on vaikea asia. Mutta olen sitä mieltä, että työntekijän pitää ymmärtää työnantajaa, eikä lakkoilla jatkuvasti. Saavutetuista eduistakin kannattaisi joskus tinkiä, kuten nyt paperityöläisten tapauksessa huomattiin. Jos olisivat tinkineet eduistaan, voisivat ehkä olla ensi vuonnakin töissä.

Tämän vuoksi mietin myös, pitäisikö minun erota liitostani, jos se joskus aloittaa lakon. Onneksi asia ei ole ajankohtainen, koska en ole töissä.

Vierailija
11/24 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ahneuden perikuvia.... kaikki mitä kyetään revitään työntekijän persauksista ja jos sekään ei riitä niin konkurssi pystyyn ja veromaksajien piikkiin loput; palkka turvat yms....

Yrittäjä huilailee sitten muutaman vuoden lämpöisessä kuppaamillaan palkkarahoilla ja tulee sitten taas takas nylkemään....

Vierailija
12/24 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne kun on kaikille hankittu, oli liitossa tai ei. Työnantaja ei voi niitä minulle jättää maksamatta, kun joku saa sen kuitenkin selville ja liitto hyökkää kimppuun. :)

Alallani ei mitään huippuetuja mielestäni olekaan. Oikeasti en vain voi ymmärtää, miten voisin olla mukana lakossa, jolla vaaditaan lisää palkkaa. Jos vaadittaisiin parempia työoloja, voisin mukaan ruvetakin. Mutta minusta meidän kunta-alalla työskentelevien on muistettava työnantajaakin, joka on aika kovassa kurimuksessa jo nyt.

5, joka ei kyllä ole hyväuskoinen, vaan ainoastaan pienyrittäjän tytär

Vierailija
13/24 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan moni teistä olis ihan oikeesti valmis riskeeraamaan ja ottamaan miljoonavelat?? Kun kauppa ei käy, miettimään, laskemaan, menettämään yöunensa. Työntekijähän menettää " vain" sen kuukausittaisen palkkansa, työnantaja saattaa olla kusessa loppuelämänsä, jos sekään riittää...

Vierailija:

Se on nimittäin se asia, mitä työantajalle kaupataan.

Vierailija:

Vierailija
14/24 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja saa vielä haukut niskaansa, jos joutuu jonkun irtisanomaan. :(

Vierailija
15/24 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy yrittää vaan ymmärtää, että molempia tarvitaan. Ilman toista ei olis toista =)

Vierailija
16/24 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kyllä ne yrittäjät on tänä päivänä sellaisia kettuja että mahdollinen epäonnistuminen jää ihan muiden harteille...... kyllä ne osaa suojata oman nahkansa......

Vierailija
17/24 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 jatkaa vielä. Tässä se nähdään, olen oikeistolainen yrittäjän vaimo. Minä katselen asiaa täältä vinkkelistä, sinä työntekijä/tt:n vaimo katsot tietty omalta kantiltasi.

Täytyy yrittää vaan ymmärtää, että molempia tarvitaan. Ilman toista ei olis toista =)

Olen itse ollut sekä yrittäjä (melkoisen suurikin yritys) ja työntekijä. Panos on molemmilla puolilla täsmälleen sama, oma elämä.

Työnantaja ostaa minulta työntekijänä aikaa minun elämästäni sekä fyysisiä ja henkisiä resurssejani.

Työantajana otan taloudellisen riskin, mutta palkkiokin on sitten suurempi.

Vierailija
18/24 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten jo aiemmin kerroin, on yritys ollut suvussa yli 100-v ja ihan omat nimet on tälläkin hetkellä pankkilainoissa. Valitettavasti vaan suurin osa työntekijöistä kuvittelee meidän olevan jotain porhoja, vaikka miespolo sukulaisineen tekee 24/7 töitä ja yrittävät tehdä ihmeitä tällä hetkellä melko huonotuottoisella ja hyvin kilpaillulla alalla.

Työntekijät pääsevät 8 tunnin työpäivän jälkeen kotiin jättäen työmurheet työpaikalleen, keräävät pekkasia ja vuosilomia. Toista se on yrittäjällä. Enpä muista koska meillä olis ollut kunnon lomia, eikä varmaan tulekaan. Mutta kadehtikaa ja haukkukaa mun puolestani. Ihailen miestäni, joka jaksaa ja yrittää.

Vierailija
19/24 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku on sitä mieltä, että palkansaajan ja työttömän elämä on mukavampaa, voi oman firman myydä pois ja siirtyä palkansaajaksi.

Tai työttömäksi.

Toisaalta tiedän, että se, mitä sanot yrittäjistä, pätee ainakin niihin, jotka vielä pyörittävät " oikeasti" omaa firmaa.

UPM on kuitenkin niin suuri yritys, että tuskin sen toimitusjohtaja joutuisi henkilökohtaisesti konkurssiin, vaikka pörssikurssi ei nousisi.

Vierailija
20/24 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työntekijänä on niin helppoa ja työnantajana niin vaikeaa niin lopettakaa firma ja menkää töihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan