Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korva tukossa jo viikon, itkettää

Vierailija
31.10.2016 |

Korva on ollut tukossa siis jo viikon (vaikkua) ja vaikka olen laittanut Remowaxia ja huuhdellut korvaa, se ei ole auttanut. Korva on vieläkin tukossa. Olen nyt laittanut lisäksi Audisprayta jos se auttaisi.

Itkettää lähinnä se, kun katsoin aikoja hoitajalle ja ne meni kahden viikon päähän. En jaksaisi kahta viikkoa enää tämän korvan kanssa, varsinkin kun tänään sitä on vielä tinnittänyt kaiken lisäksi. Ahdistaa puhua ihmisille, ahdistaa käydä kaupungilla.

Voiko vaikku korvassa aiheuttaa tinnitusta?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko olla meluvaurio, tuo tinnitus vähän siihen viittaa?

Ei siellä välttämättä vaikkua edes ole vaikka korva tukossa onkin.

Vierailija
2/46 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki voi aiheuttaa. Minulla oikeastaan aina flunssan yhteydessä on korvat tukossa, ja kuuluu semmoista vinkua tai suhinaa. Tuota voi kestää parikin kuukautta.

Mutta voi tuo johtua jostakin muustakin, esimerkiksi korvatulehduksesta - onko korvassa ollut särkyä?

Ja se voi johtua myös niskalihasten jumituksesta. Mulla oli tuota myös molempien lasten synnyttyä,monta kuukautta, kun niskat oli jumissa kyljellään imetyksestä ja vauvan kanniskelusta. Fysioterapia auttoi.

Mieti, voisiko niskajumpasta olla apua. EI siitä ainakaan haittaa olisi. Venyttele erityisesti sitä niskan yläosaa, hyvä liike on esimerkiksi se, että makaat selinmakuulla lattialla tai kovalla patjalla ilman tyynyä ja painat hitaasti leuan rintaan niin, että niskan yläosa venyy. TOista 20 kertaa muutaman kerran päivässä. Yhdistä mukaan muutakin venyttelyä, täällä hyviä ohjeita:

Tuossa on muuten kakkoskohdassa tuo mun neuvomani liike, mutta seistem. Sitä voi tehdä nyös seinää vasten. Makuulla tai seinää vasten tehdessä on se hyvä puoli, että niska ei lähde nojaamaan taaksepäin. Mutta käy se noinkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään meluvauriota. Tosin olen vasta 20-vuotias enkä yleensä hirveän kovalla musiikkia kuuntele, saati sitten käy paljoa missään konserteissa. 

Vaikkua siellä oli. Minulla on taipumusta siihen, että korvani menevät helposti tukkoon (jyrkät ja ahtaat korvakäytävät) ja tunsin ihan selvästi, miten vaikkua alkoi olla korvassa vähän liikaa, sitä valui sieltä jo. Sain sitten neronleimauksen ja päätin suihkuttaa vettä korvaan suihkussa ja siitä se sitten muurautui umpeen. 

Vierailija
4/46 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy, pääsisitkö jo huomenna huuhteluun. Kerro sama, minkä kerroit täällä.

Vierailija
5/46 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli viime kesänä sama vaiva ja meluvauriosta johtui! (Koska kuulokkeet). Vaikkua ei lääkäri löytänyt. Korvassa vinkui ja lonksahteli vähän väliä lukkoon niin että varsinkin oma puhuminen kuulosti hirveälle. Vaivasi melkein koko kesän kunnes ensin lukkoisuus väheni ja lopulta vinkuminen yhtäkkiä vaimeni. Se kuulosti siltä niin ku joku käynnissä oleva laite oisi sammunut. Tulipa hiljaista sitten...

Vierailija
6/46 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niskan jumitus, korvatulehdus, meluvaurio, rankka dokaaminen tai laihduttaminen, tässä muutamia vaihtoehtoja.

Vierailija
7/46 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, pitää kokeilla tota niskahommaa. On ollut koulussa kiirettä ja stressiä.

Vierailija
8/46 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten sulla on meniere. Se alkaa ilman meluvauriota ja on ikuinen vaiva, mutta rauhoittuu kyllä.

Kaikille ei tule heti huimausta, voi mennä vuosiakin. Tai ei tule ollenkaan.

Rauhoitu. Kun se alkaa, niin eka tukkoisuuspätkä saattaa kestää jopa 1-2 kuukautta. Sitten se helpottaa. Lopulta tukkoisuus häviää, mutta tinnitus jää. Tukkoisuus"kohtaukset" uusiutuvat ajoittain. Silloin tinnituskin kovenee. Sitten kohtaus menee taas ohi.

Tai sitten sinulla on vain sitä vaikkua. :)

Sinuna menisin korvalääkäriin nopeasti! Voihan siellä olla korvatulehdus, koska vaivannut jo viikon. Silloin on kiire aloittaa hoito!

Vierailija
9/46 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melun pitää olla todella aika kovaa ja/tai pitkäkestoista, että siitä saa tinnitusta. Tyyliin ammattimuusikot eläkeiässä. Ei kovin todennäköistä, että olet pelkällä Spotifyn kuuntelemisella saanut kuulovauriota aikaan.

Vierailija
10/46 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene yksityiselle. Mulla vaikku kertyy korvakäytäviin ja välillä vuorokausi annettava removaxin vaikuttaa ennenku lääkäri puhdistaa. Se vuorokausi on tuskaa ja korvat soi, mutta johan helpottaa ku putsataan imulla.

Vierailija
11/46 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meluvaurio kuulokkeilla kuuntelemisesta vain toiseen korvaan? No ei kyllä kuulosta todennäköiseltä. Todennäköisesti sulla on se korva tosiaan tukossa. Mutta minäkin kokeilisin niskajumppaa, jos sulla on ollut stressiä ja kiirettä koulussa, niin olet voinut hyvin nukkuakin huonossa asennossa ja se aiheuttaa niskalihasten jumittamista ja suhinaa korvissa.

Vierailija
12/46 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vettä ei saisi suihkutella korvakäytävään. Melko varmaan tulehdus. Kipaise päivystyksessä. Ceridalia olen laittanut omiin kutiseviin korviini silloin tällöin.

Vierailija
13/46 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitan huomenna ja kysyn pääsenkö nopeammin vastaanotolle. Jos en pääse, niin käyn ainakin terkkarilla tarkistuttamassa onko siellä sitä vaikkua.

Vierailija
14/46 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten sulla on meniere. Se alkaa ilman meluvauriota ja on ikuinen vaiva, mutta rauhoittuu kyllä.

Rauhoitu. Kun se alkaa, niin eka tukkoisuuspätkä saattaa kestää jopa 1-2 kuukautta. Sitten se helpottaa. Lopulta tukkoisuus häviää, mutta tinnitus jää. Tukkoisuus"kohtaukset" uusiutuvat ajoittain. Silloin tinnituskin kovenee. Sitten kohtaus menee taas ohi.

Sinuna menisin korvalääkäriin nopeasti! Voihan siellä olla korvatulehdus, koska vaivannut jo viikon. Silloin on kiire aloittaa hoito!

Hei voitko kertoa tästä lisää? Millaisia tarkemmin nuo tukkoisuuskohtaukset on? Mulla on ollut muutaman kerran sellainen, että toinen korva menee lukkoon, onneksi on kestänyt vain muutaman päivän. Korva kaikuu sillein oudon metallisesti, kaikki äänet kaikuu sillein metallisesti. Ja samalla on siis lukossa. Voiko olla tuota menereä? Mitä mun pitäisi tehdä?

Vierailija
15/46 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvakäytävätulehdus. Miksi hoitajalle? Lääkäriin.

Vierailija
16/46 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös korvaongelmia jo pari kuukautta, syytä ei ole vielä löytynyt, mutta tutkimuksissa ollaan. Korvat menevät lukkoon, tuntuvat "täysiltä", välillä huippaa muutaman sekunnin, alkoholi ja kuume (ei yhtä aikaa) sai ne tuntumaan räjähdyspisteessä olevilta. Vaikkua ei siis itselläni ole, mutta se voi hyvinkin aiheuttaa outoja tuntemuksia ja ulinaa.

Ymmärrän todella hyvin ahdistuksesi - tätä ulinaa kun ei pääse mitenkään pakoon muuten kuin olemalla jatkuvasti äänten keskellä. En normaalisti ollenkaan kuuntele musiikkia kotona, mutta nyt on pakko olla joko sitä tai telkkariohjelma päällä tauotta, myös öisin. Ahdistaa myös se kun ei tiedä mistä tämä johtuu, onko vaarallista tai jääkö koko loppuelämäksi päälle.

Itse pääsin kyllä heti korvalääkärille, en olisi myöskään halunnut odottaa noin kauaa. Itku ei ollut kaukana, ehkä sekin vauhditti asiaa.

Voin sanoa neuvoksi vain että yritä rauhoittua - käy kuumassa suihkussa, yritä peittää tinnitusta jos vain suinkin voit, juttele ihmisten kanssa, juo kamomillateetä... Mikä vain mikä sopii sulle. Ahdistus ruokkii etenkin sitä tinnitusta, vaikka nimenomaan se pitäisi yrittää unohtaa ja vaivuttaa ajatusten taka-alalle. Tiedän, ei ole helppoa! Mutta nyt oon jo itse paljon paremmassa kuosissa kuin vielä hetki sitten. Kyllä tää tästä vielä iloksi muuttuu!

Vierailija
17/46 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vettä ei saisi suihkutella korvakäytävään. Melko varmaan tulehdus. Kipaise päivystyksessä. Ceridalia olen laittanut omiin kutiseviin korviini silloin tällöin.

Jaa. Viimeiset kymmenen vuotta olen apteekista ostettavalla korvapumpulla huuhdellut molempia korvia kolmen kuukauden välein. Ne menevät aivan tukkoon ja paine korvassa on kaamea.

Lämmintä vettä korvapumppuun ja eikun suihkuttelemaan pontevasti!

Aluksi voi tulla aivan pieniä hitusia, mutta kun jaksaa kärsivällisesti pumppailla lopuksi kiitos seisoo.

Hirveä lyijykynän vahvuinen musta pötkö palkintona. Ja korva aukeaa ja kuulet kaiken.

Ei ole tullut mitään lisävaivoja ja tulehduksia.

Helppoa!

Vierailija
18/46 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei voitko kertoa tästä lisää? Millaisia tarkemmin nuo tukkoisuuskohtaukset on? Mulla on ollut muutaman kerran sellainen, että toinen korva menee lukkoon, onneksi on kestänyt vain muutaman päivän. Korva kaikuu sillein oudon metallisesti, kaikki äänet kaikuu sillein metallisesti. Ja samalla on siis lukossa. Voiko olla tuota menereä? Mitä mun pitäisi tehdä?

No ei ole perkele Meniere! Älä täällä ihan mitä tahansa usko, palstan trollit keksii sulle kohta aivosyövän, ja sinä luulosairaana uskot!

Meniereen liittyy jo alussa aina kiertohuimaus.

http://www.suomenmeniereliitto.fi/menieren-tauti-ja-hoito/

Korvat menevät melkein jokaisella silloin tällöin lukkoon. Silloin korvassa kaikuu ja suhisee ja vinkuu. Älä ala keksiä sille sen vakavampia syitä.

Vierailija
19/46 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain luullakseni tinnituksen kuulokkeista, enkä kuunnellut edes lujalla. No, lisänä kyllä melutyö, mutta olen aina käyttänyt hyviä kuulosuojaimia töissä.

Sen halusin sanoa, että ajan myötä tinnitukseen kyllä tottuu. Totuin siihen noin puolessa vuodessa. Itselläni se sellaista heinäsirkan sirinää.

Vierailija
20/46 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korva on ollut tukossa siis jo viikon (vaikkua) ja vaikka olen laittanut Remowaxia ja huuhdellut korvaa, se ei ole auttanut. Korva on vieläkin tukossa. Olen nyt laittanut lisäksi Audisprayta jos se auttaisi.

Itkettää lähinnä se, kun katsoin aikoja hoitajalle ja ne meni kahden viikon päähän. En jaksaisi kahta viikkoa enää tämän korvan kanssa, varsinkin kun tänään sitä on vielä tinnittänyt kaiken lisäksi. Ahdistaa puhua ihmisille, ahdistaa käydä kaupungilla.

Voiko vaikku korvassa aiheuttaa tinnitusta?

Vaikku voi aiheuttaa tinnitusta, mutta se loppuu kun korva puhdistetaan. Alkoiko nämä oireet pikkuhiljaa vai yhtä-äkkiä? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä