Mitä laitatte kaurapuuron sekaan?
Haluaisin alkaa syömään aamiaiseksi kaurapuuroa, mutta se on tylsän makuista, eikä sellaisenaan täytä vatsaa ollenkaan. Ja sokeri + voisilmä ei tule kysymykseenkään, sillä silloin siitä häviää terveellisyys.
Vinkkejä!?
Kommentit (307)
Vierailija kirjoitti:
Itse tehtyä omenasosetta, ei kyllästy.
Puolukkasurvos on myös hyvää.
Täällä ihan samat herkut.
Pakastemustikoita, banaaniviipaleita ja kourallinen manteleita/pähkinöitä. Nam!
Normisti pelkkä voisilmä riittää, toisinaan laitan raejuustoa tai itse tehtyä kuusenkerkkäsiirappia lisäksi. Banaania pitääkin joskus testata, ei oo tätä ennen tullu mieleenikään.
Muussaan yhden banaanin soseeksi ja sekoitan sen lautaselliseen puuroa. Hyvää ja terveellistä!
Vierailija kirjoitti:
Lusikallinen hilloa! Suosikkini on vadelma.
Sama täällä, eikä yleensä riitä yksi lusikallinen, vaan toista lusikallista on pakko täräyttää sekaan. Ja totta kai kyytipoikana pari ruispeivän viipaletta aamupalajuustolla höystettynä :)
Mä teen puuron täysrasvaiseen tai kevytmaitoon (kummastakin tulee aika kermainen, täysrasvaisesta jo TOSI kermainen maku), pistän marjoja ja banaania ja hunajaa :) joskus raejuustoa, maapähkinävoita, pähkinöitä, siemeniä, piltti-sosetta tai päärynää. Siinäpä ne vaihtoehdot oikeastaan, mitä useimmiten käytän.
Vaihtelevasti kaikenlaista, sillä samanlaisen aamupuuron syöntiin kyllästyn nopeasti. Tänään puuron laitoin päälle hieman kookosöljyä ja sulaneita pakastevadelmia, ja tätä suosittelen lämpimästi. Kookoksen maku on ihana ja vadelmat sopivat seuraksi mielestäni hyvin. Näiden lisäksi suosikki"mausteeni" ovat erilaiset mehukeitot, raejuusto, lakkahillo, ripaus sokeria ja maitoa, kurpitsansiemenet ja mandariinilohkot. Puurosta saa yksinkertaisuudessaan paljon erilaisia, maistuvia variaatioita.
Keitan puuron mantelimaitoon (en voi kayttaa ns. normimaitotuotteita). Paalle laitan sitten maapahkina voita (crunchy versiona), siivutetun banaanin ja kanelia.
Paahdettua pellavaa ja mustikoita rouheena tai kuningatarhilloa. Syön yleensä kaurapuuroa.
Puolukkasurvosta ja Keso-raejuustoa.
Pähkinöitä ja taatelimöykystä veitsellä pienittyjä paloja niin että kaurapuuro lautasella peittyy. Nam!
Mä syön lähes joka aamu valion sokerittoman mehukeiton kanssa :D se on paras. Joskus marjoja joukkoon
Syön sellaisenaan, laitan pelkkää suolaa. Sitten syön kupillisen raejuustoa erikseen.
Treenaan paljon, joten terveellisyys ja hyvä ravintoainetasapaino on aamupalassakin tärkeää minulle.
Joten keitän kaurapuuron maitoon ja laitan valmiiseen sekaan raejuustoa ja sulatettuja pakastemarjoja: mustikkaa, puolukkaa tai herukkaa. On myös hyvää!
Marjoja, banaania, kanelia. Nykyään tosin tykkään enemmän ehkä ihan vaan maitoon tehdystä puurosta ripauksella suolaa ja jos oikein hullulla tuulella olen, sillä voisilmälläkin. Kevytmaitoon keitettynä on täyttävää kyllä ja maku paranee myös.
Marjakeittoa,niitä on erilaisia.
Täyttävämmän puurosta saa ruokalusikallisella chian siemeniä.